Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa

Data: 2010-08-23 10:17:23
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa
Obecnie korzystałem z Accent Aqua. Pasowała mi bo:

-lekka
-tania
-z kapturem
-dawała radę

Jednak od jakiegoś czasu puszcza strasznie wodę. W końcu ma raptem 2000 mm/m2.

Szukam czegoś niedrogiego (do 300), z podobnymi parametrami, tyle, że o większej nieprzepuszczaności wody. Nie musi być oddychająca, nie wierzę w to, po prostu nie zapieprzam jak perszing i w deszcz mam dojechać do pracy w miarę suchy (a przynajmniej suchy od deszczu).

Jakie są wasze typy?

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2010-08-23 05:07:35
Autor: r2rec
On 23 Sie, 10:17, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
[...]

używam:
http://allegro.pl/item1189332674_kurtka_kolarska_lumina_accent_odblaskowa_rozm_l.html

zdecydowanie nie oddycha ... ale nie przemaka... ma kaptur i krój
rowerowy oraz jest oczojebna

polecam

Artur

Data: 2010-08-23 23:24:40
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa

używam:
http://allegro.pl/item1189332674_kurtka_kolarska_lumina_accent_odblaskowa_rozm_l.html

Mógłbyś powiedzieć coś więcej? Nie przemaka na deszczu? Ile czasu jechałeś w deszczu/ulewie i nie przemaka?

Data: 2010-08-24 06:18:36
Autor: r2rec
On 23 Sie, 23:24, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
używam:http://allegro.pl/item1189332674_kurtka_kolarska_lumina_accent_odblas...

Mógłbyś powiedzieć coś więcej? Nie przemaka na deszczu? Ile czasu jechałeś w
deszczu/ulewie i nie przemaka?

do pół godziny na pewno nie przemaka w ulewie ... jechałem w niej
około 2h w deszczu jednak nie mogę powiedzieć czy była całkowicie
nieprzemakalna bo po pół godzinie człowiek w ceracie i tak jest mokry
sam z siebie ... polecam ponieważ po 2h nie czułem zimnej wody i mimo
że nie bylem suchy to nie wychłodziłem się (nieprzewiewne całkowicie)

używałem również do turystyki pieszej jako awaryjne okrycie w górach
na okoliczność załamania się pogody ... sprawdziła się

oczywiście nie ma porównania z komfortem jaki da kurtka z gore ... ale
to inna bajka cenowa

pozdrawiam

Data: 2010-08-23 10:36:22
Autor: Fabian
W dniu 23.08.2010 10:17, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
[...]
 Szukam czegoś niedrogiego (do 300), z podobnymi parametrami, tyle, Ĺźe o
większej nieprzepuszczaności wody. Nie musi być oddychająca, nie wierzę
w to, po prostu nie zapieprzam jak perszing i w deszcz mam dojechać do
pracy w miarę suchy (a przynajmniej suchy od deszczu).

Jeżeli nie wierzysz w oddychalność to dlaczego nie kupisz sobie
czegokolwiek taniego przeciwdeszczowego? Np. coś takiego
http://allegro.pl/item1192797320_kurtka_przeciwdeszczowa_moro_xxl.html
na pewno nie przemoknie i sporo tańsze niż 20 zł.

Fabian.

Data: 2010-08-23 11:04:16
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
[...]

Bo wyglądałbym w niej jak żul. Nie ma również kroju rowerowego. Choć tego nie zaznaczyłem, na długich rękawach szczególnie mi zależy.

Data: 2010-08-23 11:56:59
Autor: Jan Cytawa
Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa
Jednak od jakiegoś czasu puszcza strasznie wodę. W końcu ma raptem 2000 mm/m2.

co to za jednostka? Jan Cytawa

Data: 2010-08-23 18:49:30
Autor: 2late
On 23/08/2010 9:17 AM, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]

Ja uzywam lekkiej, malej z kapturem, ze 120 pln byla warta.
Sklada sie w kieszen, co jest plusem, no i damska ;) ale jest przynajmniej dopasowana a nie wisi jak worek. Ale nie moge doradzic bo jest "no name", zadnej metki.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-08-24 09:43:08
Autor: Alfer_z_pracy
Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa
Straszne sumy tu padają. Na górskim wyjeździe sprawdziliśmy takie Decathlonowe ceratki:
http://www.alfer.pl/TA10/imagepages/image53.html
http://www.alfer.pl/TA10/imagepages/image60.html

Co ciekawe, w Deca były 2 modele - stricte rowerowy i "cywilny". Cywilny tańszy o 10 zeta, taki wybrałem, bo miałem wrażenie że rowerowa będzie zbyt wielka. Koszty ZTCP około 30 kilku zł.

Owa ceratka blokuje wodę z zewnątrz w 100%. Wbrew pozorom, nie wiem jak to możliwe, ale specjalnie mocno człowiek się w tym nie poci.

Wadą jest kaptur, który sam z siebie podczas jazdy się ściąga, ale jak widać na załączonym obrazku można go wsadzić na / pod kask i wtedy jest OK. Aczkolwiek ja sam nie jestem zwolennikiem kapturów nawet w deszczu, bo ograniczają widoczność, no ale co kto lubi.

Z kolei dużym plusem jest wielkość tej kurteczki. Da się ją mocno skompresować, wręcz na chama upchnąć gdzieś do wolnej dziury w plecaku. Ideałem jest nowa kurteczka ze sklepu, kiedy jest jeszcze fabrycznie spakowana w taką naprawdę supercienką "kopertkę", ale później nie udało mi się już aż tak jej upakować.

Czyli: tania, mała, dość praktyczna choć może nie najpiękniejsza. Dobry zakup z serii "mało wydać a dobrze używać" (patrz np. okulary z Lidla :-)

Pzdr
A.

Data: 2010-08-24 10:07:04
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c73783e$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Teraz już jej nie widze w deca :(

Data: 2010-08-24 10:10:16
Autor: Alfer_z_pracy
Kuba "inimicus" Stasiak napisał:
> Teraz już jej nie widze w deca :(

Kurna! Pewnie ANS wykupił wszystkie!

A.

Data: 2010-08-24 05:06:36
Autor: shoot
Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa
To coś z Decathlonu: http://toosh88.blogspot.com/2010/04/kurtka.html

Kaptur trzeba podziurkować i dodać gumkę ze ściągaczem. Bez niej
zwiewa go na zjazdach.

Lekka, mała kurtka przeciwdeszczowa