Lekka opona enduro?

Data: 2009-09-06 22:05:18
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Szukam nie za ciężkiej opony na tył 2,3-2,4, max do 700 g.
Fat Albert 2009 wytrzymał 2 łikendy w Szczyrku i TC - w sumie może ze 2 miesiące i klocki są praktycznie zszarpane do zera.
Vertical Pro jest jakoś mało dostępny z wyjątkiem ofert za 200 zł...

"Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
                                     ks. Michał Klepacz

Data: 2009-09-06 22:12:42
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?
[...]

Maxxis Ardent?
Conti Mountain King?

Data: 2009-09-06 22:20:39
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

> Maxxis Ardent?

Takie tanie jakieś. :)
A jak one w błocie i na mokro?

Conti Mountain King?

Mountan Kinga Supersonic mam z przodu i wygląda obecnie tak na całym obwodzie.
http://www.solar.blurp.org/tc2009/imagepages/image45.html
Co prawda trochę przeżył, ale z przodu. Chyba, żeby wziąć Protection, ale on cięższy...

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2009-09-06 22:31:42
Autor: raviz
Lekka opona enduro?

[...]

Kenda Excavator jest jak dla mnie rewelacyjna i jako jedna z niewielu otrzymala na mtbr 5.0

Data: 2009-09-06 22:51:08
Autor: MadMan
Lekka opona enduro?
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:31:42 +0200, raviz napisał(a):

Kenda Excavator jest jak dla mnie rewelacyjna i jako jedna z niewielu otrzymala na mtbr 5.0

Tej nie miałem, ale używałem Kend w starym góralu i w nowym trekkingu. W
góralu opony praktycznie się nie ścierały, za to nie trzymały na
asfalcie. W trekkingu za to po 3500 km musiałem wyrzucić oponę bo oplot
zaczął wychodzić od środka. Nigdy więcej Kendy. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-07 08:24:56
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?
> Maxxis Ardent?

Takie tanie jakieś. :)
A jak one w błocie i na mokro?

Nowy model, sklepy chyba boją się podnosić ceny (vide Minion, High Roller), bo ludzie jej nie znają i nie kupują.

Co do błota, to niestety się z pierwszej ręki nie wypowiem (planuję je sobie sprawić za jakiś miesiąc), ale możesz rzucić okiem na ten test (wprawdzie 29er, ale...):
http://www.mtbtrailreview.com/blog/maxxis-ardent-29er-tested/
(jest też test wersji 2.4)

Trochę ludzi wypowiedziało się tez na MTBR.

> [...]

http://www.solar.blurp.org/tc2009/imagepages/image45.html
Co prawda trochę przeżył, ale z przodu. Chyba, żeby wziąć Protection, ale on cięższy...

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

Chyba, że jeszcze Maxxis High Roller 2.35 w wersji zwijanej - podobno waży ~700 g, bieżnik już "kultowy", mieszanka 60a sporo pożyje... Tyle że rozmiar zawyżony (w praktyce ~2.2).

Aha, i jeszcze jedno: w jakiej wersji miałeś tego Fat Alberta?

Data: 2009-09-07 09:10:40
Autor: Wojtek
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

Tu jest chyba pies pogrzebany. Mam nowe Fat Alberty w wersji snake-skin. Oponki mają zaledwie 800km; na tylnej mam solidne nacięcie (szkło, ostry kamień).
Wygląda na to, że albo lekko albo trwale

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-07 12:22:08
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h828vt$cdh$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Co do błota, to niestety się z pierwszej ręki nie wypowiem (planuję je sobie sprawić za jakiś miesiąc), ale możesz rzucić okiem na ten test (wprawdzie 29er, ale...):

Dorzucę Ci jeszcze trochę lektur:
http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=199675
http://www.justridingalong.com/news/product-reviews/maxxis-ardent-review/

I jeszcze:
http://www.emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=171&page=31
(temat na długie zimowe wieczory, ale na tej stronie akurat jest o Ardentach)

Data: 2009-09-07 12:29:30
Autor: Rzaq
Lekka opona enduro?

[...]

Nie ma ;)
Ale z tych co jeździłem nalbliżej tych wymagań zwłaszcza wytrzymałościowych są:
IRC TrailBear 2,25K
IRC Kujo XC 2,25K

--
Rzaq

Data: 2009-09-07 18:08:37
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Rzaq pisze:

IRC TrailBear 2,25K

Takie zajeździłem ze 2, ale ostatnio nie mogłem dostać. Trzeba poszukać.

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-09-07 17:51:05
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

No Conti Vertical. No i ten Mountainking - w sumie faktycznie wytrzymał 1,5 roku. :)
Właśnie zamówiłem na przód nowego. Ale na tył za delikatny.

Aha, i jeszcze jedno: w jakiej wersji miałeś tego Fat Alberta?

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      św. Bernard z Clairvaux

Data: 2009-09-07 19:39:42
Autor: Wojtek
Lekka opona enduro?
Solar pisze:

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

Przednia ma /\ tylna - -

Data: 2009-09-07 20:01:54
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wojtek pisze:

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

Przednia ma /\ tylna - -

Nie. :)
Ja ilustrowałem zużycie po 2 miesiącach. Klocki mają obecnie przekrój trójkątny zamiast prostokątnego.

"Najmniej Boga jest w Kościele."
                                  J. Arangurena

Data: 2009-09-07 08:58:31
Autor: Wojtek Paszkowski
Lekka opona enduro?

"Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:h814lo$hp4$1news.onet.pl...
[...]

może potestuj coś z WTB, np Moto Raptor? Niby tylko 2.24, ale pewnie nie będą mniejsze od tych naciąganych Schwalbe czy Conti. Nawet wersja drutowa waży tylko nieco ponad 700g. Od dziesięciu lat kilka różnych opon WTB eksploatowałem i bieżnik wytrzymywał znacznie wiecej niż np. Maxxis (taki Harddrive wytrzymał tylko TC i już w zasadzie był do wymiany).

pozdr

Data: 2009-09-07 02:25:19
Autor: Jedrus
Lekka opona enduro?
Też myślałem o WTB, ale są problemy z dostępnością w naszym smutnym
kraju.

pozdr

Data: 2009-09-07 02:30:15
Autor: mucher
Lekka opona enduro?
On Sep 7, 11:25 am, Jedrus <konari...@op.pl> wrote:
Też myślałem o WTB, ale są problemy z dostępnością w naszym smutnym
kraju.

Spokojnie, handluje tym bodaj skleprowerowy.pl (ja ostatnio kupowałem
u nich Weirwolfa). A poza tym zawsze zostaje jeszcze CRC.

mucher

Data: 2009-09-07 02:41:33
Autor: Jedrus
Lekka opona enduro?
Hmm, ostatnio jak do nich dzwoniłem to nic nie mieli. Ja myślałem żeby
na przód dać właśnie Weirwolfa Race LT a na tył Motoraptora 2,4. Z tym
pierwszym nie ma problemu, drugiego nie mogę nigdzie znaleźć. Ale ja
szukać nie umiem.

pozdr

Data: 2009-09-08 07:17:13
Autor: kml
Lekka opona enduro?

Użytkownik "Jedrus" <konarider@op.pl> napisał w wiadomości news:4d7da2f0-8f5b-40a6-9465-73b1dd13cc03y42g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

-- --

Rowerowy.com albo ponad kilogramowa :( drutówka u sparrow-bike'a

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-07 18:01:05
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Jedrus pisze:
Też myślałem o WTB, ale są problemy z dostępnością w naszym smutnym
kraju.

Z siodełka WTB jestem bardzo zadowolony. Może z opony też będę? :)
Na firma-kalita.pl jest pełen wybór. Tylko na stronie WTB podają wagę 675 g dla Race 2,4, a tu 840 g... Duża różnica.

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2009-09-08 07:15:56
Autor: kml
Lekka opona enduro?

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomości news:h82e9b$cqv$1news.wp.pl...

[...]

Moto 2,4 waży 840 gram według rowerowy.com - wersja aramidowa. IMO motoraptor to wybitna opona w swojej uniwersalności i nawet ponad 1kg w drucie jest do przeżycia za tę przyczepność.

Data: 2009-09-07 13:37:58
Autor: Obellix
Lekka opona enduro?
Swoją drogą dla miłośników XC "lekka opona do 700g" musi brzmieć jak
herezja ;) Jeździłem na Fat Albert 2.35 z 2005r. dwa sezony i 100%
zadowolenia. Ostatni wypad do Szczyrku i trzy kapcie w dwa dni
zadecydował o wymianie tylnej opony na nowego Fat Alberta 2.4 2009,
gdyż opona była w opłakanym stanie. Z przodu cały czas trzyma się
dobrze egzemplarz z 2005r. i pewnie w połowie trzeciego sezonu będzie
podmianka. Nowy Fat Albert nie był testowany jeszcze w prawdziwych
bojowych warunkach, a na mazowieckich równinach sprawuje się bez
zastrzeżeń, ale to żaden test.

Data: 2009-09-07 23:13:56
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Obellix pisze:

podmianka. Nowy Fat Albert nie był testowany jeszcze w prawdziwych
bojowych warunkach, a na mazowieckich równinach sprawuje się bez
zastrzeżeń, ale to żaden test.

Na + należy zaliczyć to, że na Albercie nie złapałem żadnej gumy na TC, ale bieżnik już na Szczyrk się nie nadaje...

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2009-09-07 14:46:22
Autor: Pil
Lekka opona enduro?
Rzuć też okiem na nowe Conti Rubber Queen. Widziałem ostatnio testy
wersji 2.4 i po dniu jazdy w ciężkich warunkach wszyscy wypowiadali
się o niej bardzo entuzjastycznie. To taki typowy potężny i ciężki
pancernik, ale ma też wersję 2.2 cala. O dziwo 2.4 to pełnowymiarowe
2.4 cala (albo i więcej), a nie jak w przypadku innych continentali
2.2 Te większe będą dla Ciebie za duże i przede wszystkim za ciężkie,
ale te 2.2 mogą być ciekawe.

Pzdr,
Pil

Data: 2009-09-08 07:28:12
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Pil pisze:
[...]

Wygląda nieźle.
A Conti Slash? W wersji Protection waży 600 g 2.3.
Ktoś coś słyszał? Bo cena jakaś niewielka...
http://shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/merken/continental/opony_mtb.html

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2009-09-07 23:20:26
Autor: Pil
Lekka opona enduro?
> [...]
> ale te 2.2 mogą być ciekawe.

Wygląda nieźle.
A Conti Slash? W wersji Protection waży 600 g 2.3.

Od razu dodam żebyś się nie sugerował za bardzo podaną przez
producenta wagą bo np. wspomniana Rubber Queen miała ważyć 850gr, a w
rzeczywistości wyszło 940gr. Różnica spora, ale ludzie byli i tak
zachwyceni.

Pil

Data: 2009-09-08 08:52:51
Autor: r2rec
Lekka opona enduro?
Solar pisze:
Pil pisze:
[...]

używam conti gravity
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/classic/gravity/gravity_en.html

Zachowuje się dobrze ... dopóki nie zacznie gubić klocków
.... a gubi je szybko ... na asfalcie ginie w oczach a na szutrach niewiele wolniej ... po niecałym 1k km należy myśleć o wymianie tylnej (przednia w stanie prawie nienaruszonym)
.... co do kapci w tym roku brak :)
W górach na stromych leśnych podjazdach brakuje oczywiście bardziej agresywnego bieżnika (w sytuacjach śliska maź i kamyko/korzenie)

pozdro
r2rec

Data: 2009-09-08 01:43:05
Autor: Jedrus
Lekka opona enduro?
Na rowerowy.com nie mają na stanie. Do Kality też dzwoniłem, na
stronie wisi, w rzeczywistości nie mają. Jest tylko 2,14. Gość
powiedział, że trzeba szukać, bo u dystrybutora też ich nie ma. W
końcu odpuściłem i zamówiłem na tył Prowlera XT 2,3". Na przód idzie
Weir LT. Się zobaczy :)

Pozdr.

Lekka opona enduro?