Lekka opona enduro?

Data: 2009-09-06 22:12:42
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?
Szukam nie za ciężkiej opony na tył 2,3-2,4, max do 700 g.
Fat Albert 2009 wytrzymał 2 łikendy w Szczyrku i TC - w sumie może ze
2 miesiące i klocki są praktycznie zszarpane do zera.
Vertical Pro jest jakoś mało dostępny z wyjątkiem ofert za 200 zł...

Maxxis Ardent?
Conti Mountain King?

Data: 2009-09-06 22:20:39
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

> Maxxis Ardent?

Takie tanie jakieś. :)
A jak one w błocie i na mokro?

Conti Mountain King?

Mountan Kinga Supersonic mam z przodu i wygląda obecnie tak na całym obwodzie.
http://www.solar.blurp.org/tc2009/imagepages/image45.html
Co prawda trochę przeżył, ale z przodu. Chyba, żeby wziąć Protection, ale on cięższy...

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2009-09-06 22:31:42
Autor: raviz
Lekka opona enduro?

[...]

Kenda Excavator jest jak dla mnie rewelacyjna i jako jedna z niewielu otrzymala na mtbr 5.0

Data: 2009-09-06 22:51:08
Autor: MadMan
Lekka opona enduro?
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:31:42 +0200, raviz napisał(a):

Kenda Excavator jest jak dla mnie rewelacyjna i jako jedna z niewielu otrzymala na mtbr 5.0

Tej nie miałem, ale używałem Kend w starym góralu i w nowym trekkingu. W
góralu opony praktycznie się nie ścierały, za to nie trzymały na
asfalcie. W trekkingu za to po 3500 km musiałem wyrzucić oponę bo oplot
zaczął wychodzić od środka. Nigdy więcej Kendy. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-07 08:24:56
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?
> Maxxis Ardent?

Takie tanie jakieś. :)
A jak one w błocie i na mokro?

Nowy model, sklepy chyba boją się podnosić ceny (vide Minion, High Roller), bo ludzie jej nie znają i nie kupują.

Co do błota, to niestety się z pierwszej ręki nie wypowiem (planuję je sobie sprawić za jakiś miesiąc), ale możesz rzucić okiem na ten test (wprawdzie 29er, ale...):
http://www.mtbtrailreview.com/blog/maxxis-ardent-29er-tested/
(jest też test wersji 2.4)

Trochę ludzi wypowiedziało się tez na MTBR.

> [...]

http://www.solar.blurp.org/tc2009/imagepages/image45.html
Co prawda trochę przeżył, ale z przodu. Chyba, żeby wziąć Protection, ale on cięższy...

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

Chyba, że jeszcze Maxxis High Roller 2.35 w wersji zwijanej - podobno waży ~700 g, bieżnik już "kultowy", mieszanka 60a sporo pożyje... Tyle że rozmiar zawyżony (w praktyce ~2.2).

Aha, i jeszcze jedno: w jakiej wersji miałeś tego Fat Alberta?

Data: 2009-09-07 09:10:40
Autor: Wojtek
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

Tu jest chyba pies pogrzebany. Mam nowe Fat Alberty w wersji snake-skin. Oponki mają zaledwie 800km; na tylnej mam solidne nacięcie (szkło, ostry kamień).
Wygląda na to, że albo lekko albo trwale

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-07 12:22:08
Autor: Wooyek
Lekka opona enduro?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h828vt$cdh$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Co do błota, to niestety się z pierwszej ręki nie wypowiem (planuję je sobie sprawić za jakiś miesiąc), ale możesz rzucić okiem na ten test (wprawdzie 29er, ale...):

Dorzucę Ci jeszcze trochę lektur:
http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=199675
http://www.justridingalong.com/news/product-reviews/maxxis-ardent-review/

I jeszcze:
http://www.emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=171&page=31
(temat na długie zimowe wieczory, ale na tej stronie akurat jest o Ardentach)

Data: 2009-09-07 12:29:30
Autor: Rzaq
Lekka opona enduro?

[...]

Nie ma ;)
Ale z tych co jeździłem nalbliżej tych wymagań zwłaszcza wytrzymałościowych są:
IRC TrailBear 2,25K
IRC Kujo XC 2,25K

--
Rzaq

Data: 2009-09-07 18:08:37
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Rzaq pisze:

IRC TrailBear 2,25K

Takie zajeździłem ze 2, ale ostatnio nie mogłem dostać. Trzeba poszukać.

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-09-07 17:51:05
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wooyek pisze:

Ale masz wymagania :) Opona 2.3, która miałaby ważyć 700 g, trzymać w każdych warunkach i wytrzymywać 1,5 sezonu katowania w górach? Nie wiem, czy jest w ogóle coś takiego ;)

No Conti Vertical. No i ten Mountainking - w sumie faktycznie wytrzymał 1,5 roku. :)
Właśnie zamówiłem na przód nowego. Ale na tył za delikatny.

Aha, i jeszcze jedno: w jakiej wersji miałeś tego Fat Alberta?

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      św. Bernard z Clairvaux

Data: 2009-09-07 19:39:42
Autor: Wojtek
Lekka opona enduro?
Solar pisze:

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

Przednia ma /\ tylna - -

Data: 2009-09-07 20:01:54
Autor: Solar
Lekka opona enduro?
Wojtek pisze:

Evo Line, Snake Skin, Triple coś tam. Klocki zamiast |-| są |\.

Przednia ma /\ tylna - -

Nie. :)
Ja ilustrowałem zużycie po 2 miesiącach. Klocki mają obecnie przekrój trójkątny zamiast prostokątnego.

"Najmniej Boga jest w Kościele."
                                  J. Arangurena

Lekka opona enduro?