Lekka sztyca - aluminiowa czy karbonowa?

Data: 2009-08-10 03:12:44
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Lekka sztyca - aluminiowa czy karbonowa?
Hej, moja amortyzowana sztyca (Zoom, ale niby "lepszy" model) rozeszla
sie na dwie czesci. W noc przed wyjazdem...
Ciezka byla, po pol roku juz tylko denerwowala latajac na boki.

No i zdecydowalem sie na odchudzenie trekinga: albo sztywna aluminiowa
(Boplight Team, 220g za 119zł - co o tym sądzicie) albo jakaś
karbonowa.
Tylko czy karbonowa bedzie tlumila drgania odczuwalnie lepiej od
aluminiowej?

Ogólnie do 150zł ten Bolplight jest ok (pod wzgledem wagi i
wytrzymalosci)? Ktoś z was jej uzywa? Cos bardziej oplacalnego?

Data: 2009-08-10 14:15:01
Autor: Rafał VFR
Lekka sztyca - aluminiowa czy karbonowa?

Tylko czy karbonowa bedzie tlumila drgania odczuwalnie lepiej od
aluminiowej?

Dla mnie karbonowa sztyca to tylko psychika.
Wielkorotnie (ostatnio przy teście nowego Krossa Level A10)  podkreślane było, że testerzy nie są w stanie wychwycić jakiejś zmiany czy tłumienia drgań przez zastosowanie sztycy karbonowej wzamian za alu. To samo tyczy się tylnego trójkąta w ramie.
Osobiscie chciałbym mieć karbon - jestem lanserem :-) ale mam i będe miał alu zwzg na cene. Dla mnie lepsza sztyca; dobra sztyca alu niż np zoom karbon.
Ale to tylko moja opinia i ja się w sumie nie znam.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-08-10 15:55:37
Autor: SN .. AP
Lekka sztyca - aluminiowa czy karbonowa?
Ja mialem smieszna przygode z karbonowa sztyca.
Zakupilem rower ktory posiadal juz sztyce karbonowa - przed pierwsza jazda naczytalem sie roznych dziwactw o tym jak to karbonowe sztyce tlumia drgania itd. rozne dyrdymaly na + carbonu. Sztyca nie byle jaka bo selcof cena ponad 200 zl. ok czas testu calego rowerka i sztycy jak sie siedzi i ogolnie czy jest roznica miedzy aluminiowa i tytanowa. Ok krece i o dziwo hmm ale jazda jak fajnie tlumi drgania naprawde to dziala ja nie moge jak to mozliwe przeciez to nie mozliwe : D (siedelko mam takie samo). Ok przyjezdzam do domu zadowolony po 55km przygladam sie sztycy a ona byla peknieta przy zacisku w polowie na poziomie i sie bujala podczas nie rownosci i stad tylo owe cale tlumienie :D
Sztyce ucielem w tym miejscu gdzie byla w polowie peknieta i teraz mam ja w szosowce bo tam nie potrzeba dlugiej sztycy. (nie ma roznicy miedzy aluminiowa).
Ogolnie nie polecam karbonowych sztyc zwlaszcza jak musza duzo wystawac z ramy. I sama waga bikera tez jest wazna jak ktos wazy wiecej niz 70kg to niech se da siana z carbonowa sztyca.
Z alu to smica i bob'a polecam to sa dobre i lekkie sztyce.

Lekka sztyca - aluminiowa czy karbonowa?