Lekki OT - lark 43.0

Data: 2009-06-14 19:52:13
Autor: mirek
Lekki OT - lark 43.0
witam,
nie wiem, czy to ja mam takiego pecha do nawidacji czy to kurde coś innego :/ Miałem Larka 35.3 działał dobrze rok, potem stracił kalibrację, poszedł do kosza. Pojechałem do komputronika z myślą o kupnie navi - mieli 3 modele Navigo (od 500 do 900 zeta) - żaden, powtarzam, ŻADEN z modeli jaki mieli na stanie nie mógł złapać sygnału satelity (piękny, słoneczny, bezwietrzny dzień). Gość ze sklepu po godzinie poddał się, zabrał zabawki, zwrócił kase i poszedł sobie. Kupiłem Larka 43.0. Użyłem raz, potem leżał w schowku do dziś - odpaliłem, wpisałem punkt docelowy, pojawiło się lokalizuję satelity... i dupa. Po godzinie zero reakcji. Wyłączałem, wł.ączałem, resetowałem gps-a, resetowałem urządzenie i nic. Padł odbiornik gps? Co to za ch...a jest z tym sprzętem? Mieliście takie problemy z Larkiem lub z innym sprzętem? Kurde już głupi jestem :/ Mam atlas samochodowy, ale jednak nawigacja jest wygodniejsza, dodatkowo w dużych miastach prowadzi prawie zawsze pod "drzwi wejściowe" co w mojej poracy jest dość ważne.

--
Mirek

Data: 2009-06-14 20:01:03
Autor: Michal
Lekki OT - lark 43.0
:/ Miałem Larka 35.3 działał dobrze rok, potem stracił kalibrację, poszedł do kosza....

no to trzeba bylo poczytac - ten typ tak ma z ta kalibarcja... wciskasz dluzej menu
i kalibrujesz ekranik i wszystko smiga... potem wystarczy na jakims pliku dac atrybut
"READ" i juz nigdy kalibracji nie straci....

Data: 2009-06-14 20:01:16
Autor: MarcinJM
Lekki OT - lark 43.0
Data: 2009-06-14 20:12:44
Autor: mirek
Lekki OT - lark 43.0
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h13dtd$f1s$1news.onet.pl...
mirek pisze:
witam,

http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=10786&postdays=0&postorder=asc&start=0

no to piękne jaja, szczena mi opadła, poczułem się jak w jakimś matrixie albo innej wojnie światów...

--
Mirek

Data: 2009-06-14 21:57:12
Autor: J.F.
Lekki OT - lark 43.0
On Sun, 14 Jun 2009 20:12:44 +0200,  mirek wrote:
[...]

no to takie male podejrzenie: system GPS transmituje date jako dzien
tygodnia i 10-bitowy numer tygodnia. Zerowy tydzien to 6.01.1980

Dzisiaj od tej daty mamy tydzien 1024+512.

I matrix jakby mniejszy.

J.

Data: 2009-06-14 22:23:01
Autor: mirek
Lekki OT - lark 43.0
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:08la35h2852g4meem45a9livbl60mvnd0e4ax.com...
[...]

a możesz bardziej po ludzku? :)

--
Mirek

Data: 2009-06-14 22:27:30
Autor: J.F.
Lekki OT - lark 43.0
On Sun, 14 Jun 2009 22:23:01 +0200,  mirek wrote:
no to takie male podejrzenie: system GPS transmituje date jako dzien
tygodnia i 10-bitowy numer tygodnia. Zerowy tydzien to 6.01.1980
Dzisiaj od tej daty mamy tydzien 1024+512.

a możesz bardziej po ludzku? :)

Dzisiaj jest dosc szczegolny dzien w arytmetyce GPS.
Cos podobnego jak problem roku 2000 przed laty ..

Co prawda taki szczegolny dzien juz byl, i byl jeszcze bardziej
szczegolniejszy, to sie powinni przyzwyczaic.

J.

Data: 2009-06-14 22:27:53
Autor: Alex81
Lekki OT - lark 43.0
In article <h13mb5$9d1$1@atlantis.news.neostrada.pl>, mirek@wp.pl says...
a możesz bardziej po ludzku? :)
Mamy 1536 tydzień od początku ery wg czasu GPS ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-14 22:35:02
Autor: MadMan
Lekki OT - lark 43.0
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:23:01 +0200, mirek napisał(a):

[...]

a moÂżesz bardziej po ludzku? :)

Licznik się przekręca. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-14 22:45:26
Autor: user
Lekki OT - lark 43.0
MadMan pisze:

Licznik się przekręca.

Ale kolejny rollover powinien byc dopiero w 2019.

Data: 2009-06-14 23:25:47
Autor: J.F.
Lekki OT - lark 43.0
On Sun, 14 Jun 2009 22:45:26 +0200,  user@domain.invalid wrote:
MadMan pisze:
Licznik się przekręca.

Ale kolejny rollover powinien byc dopiero w 2019.

Przy odrobinie pecha dzisiaj mozna odczytac liczbe jako -512.

I nieszczescie gotowe.

J.

Data: 2009-06-14 23:08:29
Autor: Karol Y
Lekki OT - lark 43.0
[...]

W rzadkie, ale niektóre dni nawigacja bierze sobie wolne ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-14 23:21:13
Autor: J.F.
Lekki OT - lark 43.0
On Sun, 14 Jun 2009 23:08:29 +0200,  Karol Y wrote:
[...]

Jesli to to , to moze byc przerwa na 5 lat, albo na jeszcze dluzej.

Byc moze dlatego takie tanie byly - producent wiedzial o bugu i
sprzedawal poki dzialaly :-)

J.

Data: 2009-06-14 22:49:26
Autor: gacek
Lekki OT - lark 43.0
J.F. wrote:
[...]

Ale co? Oni zakładali, że system będzie działać <20 lat?

Czy że urządzenia się przeprogramuje?
Dziwne. Mało inżynierskie podejście.

Może lark zakłada, że włączony najwyższy bit oznacza zakres ~1990 - ~2000 ?

gacek

Data: 2009-06-14 22:50:11
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Lekki OT - lark 43.0
gacek pisze:
Może lark zakłada, że włączony najwyższy bit oznacza zakres ~1990 - ~2000 ?

to bardziej bo Navi w Nokii, czy Becker dziala normalnie

Data: 2009-06-14 23:24:46
Autor: J.F.
Lekki OT - lark 43.0
On Sun, 14 Jun 2009 22:49:26 +0200,  gacek wrote:
J.F. wrote:
no to takie male podejrzenie: system GPS transmituje date jako dzien
tygodnia i 10-bitowy numer tygodnia. Zerowy tydzien to 6.01.1980

Ale co? Oni zakładali, że system będzie działać <20 lat?

No tak mowiac szczerze to satelity az tak dlugo nie zyja :-)

Czy że urządzenia się przeprogramuje?
Dziwne. Mało inżynierskie podejście.

Tak to niestety jest, ze z jednej strony chce sie oszczedzac rozne
bity, a potem tego brakuje :-)

J.

Data: 2009-06-14 23:23:05
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Lekki OT - lark 43.0
Powitanko,

http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=10786&postdays=0&postorder=asc&start=0

A moj Lark 35,3 nic nie wie, ze ma nie dzialac i dziala w najlepsze:-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

Data: 2009-06-15 12:28:16
Autor: Prze__mek
Lekki OT - lark 43.0

http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=10786&postdays=0&postorder=asc&start=0

A moj Lark 35,3 nic nie wie, ze ma nie dzialac i dziala w najlepsze:-)

A to dlatego, że temat dotyczy wyłącznie czterech modeli Lark: 35.0, 35.4, 35.6 oraz 43.0.

--
Pozdrawiam,
Prze__mek

Data: 2009-06-15 13:46:00
Autor: elmer radi radisson
Lekki OT - lark 43.0
Prze__mek wrote:

A to dlatego, że temat dotyczy wyłącznie czterech modeli Lark: 35.0, 35.4, 35.6 oraz 43.0.

A Larka 35.6 TPSA dorzuca teraz do 3 letniej smyczy na Neo ;)

"halo? blekitna linia? niebo mi nie dziala!"

--

deutschlanding on the moon

Lekki OT - lark 43.0