Lekki bagaznik na sztyce

Data: 2015-05-19 14:42:43
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
Szukam alternatywnego rozwiazania dla typowego bagaznika.
Coz, typowy nie wyglada dobrze w rowerze MTB, poza tym ostatnio zmienilem nieco podejcie do pakowania i zabieram znacznie mniej gratow ze soba.
Jest idealny patent, ktory rozwiazalby problem:
http://moots.myshopify.com/collections/accessories/products/moots-tailgator-system
Jednak cena i koszty przesylki to troche za duzo jak za bagaznik.
Kupilem juz taka torbe:
http://allegro.pl/torba-podsiodlowa-sks-tour-bag-xl-bikestacja-i5361828158.html
Nieco za mala, nie da sie przytroczyc bluzy, bez sensu udziwnione
zapiecie do sztycy.
Niestety typowe bagazniki do sztycy waza tyle co standadrowy (lub wiecej), maja niepotrzebna mi spora dlugosc (przestrzen ladunkowa
moglaby zaczynac sie zaraz przy sztycy).
Znacie rozwiazanie, ktore spelniloby w/w warunki?
Plecak odpada :]

Data: 2015-05-19 15:03:41
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
PS
Mam zamontowanego Thudbustera LT wiec czesc rozwiazan odpada/

Data: 2015-05-19 16:13:35
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
> Znacie rozwiazanie, ktore spelniloby w/w warunki?
> Plecak odpada :]

Przerabiałem temat, mam i używam, się to nazywa sakwa Roswheel na sztycę:
http://www.roswheel.pl/modules/minicslider/uploads/3-46-51.jpg

Coś koło stówy na znanym portalu. Więcej do tego wejdzie niż do torby podsiodłowej 2L, ale jednak i tak trzeba mieć świadomość, że pojemnością nie powala i nie jest to bagażnik z przeznaczeniem do tachania słonia. Po zakupie i otwarciu pudełka pierwsze moje stwierdzenie, które pamiętam do dziś ;-D:
"Myślałem, że tototo będzie większe"

W każdym razie bluza(lub kurtka rowerowa w rozsądnym rozmiarze ;-) nie jakaś puchowa) + niezbędnik typu telefon, dętka, klucze, łatki, linka itp. mieszczą się.
Może jeszcze jakiś baton na osłodę też wejdzie ;-)
Mocowanie na zacisk, trzyma ok.

Możesz też zobaczyć na:
www.google.pl/search?q=490+SPORT+ARSENAL
Teoretycznie pojemność o 1L więcej od poprzednika.

Data: 2015-05-19 07:23:05
Autor: rmikke
Lekki bagaznik na sztyce
W dniu wtorek, 19 maja 2015 16:13:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Coś koło stówy na znanym portalu. Więcej do tego wejdzie niż do torby podsiodłowej 2L, ale jednak i tak trzeba mieć świadomość, że pojemnością nie powala i nie jest to bagażnik z przeznaczeniem do tachania słonia.. Po zakupie i otwarciu pudełka pierwsze moje stwierdzenie, które pamiętam do dziś ;-D:

A da się tototo umocować wyżej, żeby było za siodłem, a nie pod?

Data: 2015-05-19 16:38:50
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
A da się tototo umocować wyżej, żeby było za siodłem, a nie pod?

U mnie to wygląda tak:
http://zapodaj.net/928d8624d371d.jpg.html

Data: 2015-05-19 16:43:53
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
On 2015-05-19 16:38, Maciek wrote:
A da się tototo umocować wyżej, żeby było za siodłem, a nie pod?

U mnie to wygląda tak:
http://zapodaj.net/928d8624d371d.jpg.html

Jaka jest srednica sztycy w Twoim rowerze?

Data: 2015-05-19 16:50:27
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
Jaka jest srednica sztycy w Twoim rowerze?

Na szybko, suwmiarka pokazała 30,2mm ;-)

Data: 2015-05-19 16:34:59
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
On 2015-05-19 16:13, Maciek wrote:
> [...]

Możesz też zobaczyć na:
www.google.pl/search?q=490+SPORT+ARSENAL
Teoretycznie pojemność o 1L więcej od poprzednika.

Dzieki za info, sprawdze te rozwiazania.
Wlasnie dostalem odpowiedz od Mootsa. Zakres obejmy konczy sie na 30.9.
Chocbym chcial to nie dla mnie.

Data: 2015-05-19 16:41:19
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
On 2015-05-19 16:13, Maciek wrote:
> [...]
 > Plecak odpada :]

Przerabiałem temat, mam i używam, się to nazywa sakwa Roswheel na sztycę:

Heh, to wlasnie taki przypadek, ktorym wspomnialem:
4L pojemnosci i waga zestawu 860g :|

Data: 2015-05-19 17:11:00
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
Heh, to wlasnie taki przypadek, ktorym wspomnialem:
4L pojemnosci i waga zestawu 860g :|

No cóż, z rozsądnych, "tanich", rozwiązań raczej nic innego już nie widziałem.
Osobiście taki ciężar jest dla mnie nieodczuwalny podczas jazdy, więc pewnie miałem prościej przy wyborze.

Data: 2015-05-19 17:14:28
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
On 2015-05-19 17:11, Maciek wrote:
[...]

Wiem, wiem, tyle, ze takich elementow zaczyna sie troche zbierac i przeklada sie pozniej na 2kg niewiadomo gdzie ;]
Ta wyglada ciekawie, wagowo tez ok. Mocowanie...nie wbudza zaufania
http://topeak.com/products/bags/DynaPack

Data: 2015-05-19 21:21:25
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
Ta wyglada ciekawie, wagowo tez ok. Mocowanie...nie wbudza zaufania
http://topeak.com/products/bags/DynaPack

A tak, kojarzę, gdzieś w sieci widziałem zdjęcie ze zniszczonym zatrzaskiem mocowania. Nie wiem czy przypadek czy reguła.
+ cena mnie zniechęciła.

Data: 2015-05-19 15:19:13
Autor: Ignac
Lekki bagaznik na sztyce
Bagażnik na sztycę wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Bo wszystkie inne, które mają styczność z lakierowanymi elementami
roweru, wytrą ów lakier do kości!

Data: 2015-05-20 10:18:22
Autor: Maciek
Lekki bagaznik na sztyce
W dniu 2015-05-20 o 00:19, Ignac pisze:
Bagażnik na sztycę wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Bo wszystkie inne, które mają styczność z lakierowanymi elementami
roweru, wytrą ów lakier do kości!

Prawda, jednak zawsze można podkleić miejsca otarć przeźroczystą folią samoprzylepną.
Dorwałem kawałek foli z reklam samochodowych i stosuję taki patent np. przy pancerzach w miejscach stałych otarć z ramą. Sprawdza się b.dobrze.

Data: 2015-05-19 18:42:58
Autor: Piotr Rogoza
Lekki bagaznik na sztyce
Dnia Tue, 19 May 2015 14:42:43 +0200, atm napisał(a):
A coś w tym stylu:
http://wciazwdrodze.blogspot.com/p/krawiectwo-turystyczne.html

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-19 20:50:13
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
On 2015-05-19 20:42, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Tue, 19 May 2015 14:42:43 +0200, atm napisał(a):
A coś w tym stylu:
http://wciazwdrodze.blogspot.com/p/krawiectwo-turystyczne.html

To tez jest opcja :]
Moj znajomy szyje torby i byc moze w lecie wezmie sie za cos pod siodelko z uwzglednieniem Thudbustera.

Czy wiecie cos o dostepnosci tej torby w PL?
http://www.axiomgear.com/products/gear/bags/granfondo-series/fondo-h20-dlx/#

Data: 2015-05-20 00:31:24
Autor: atm
Lekki bagaznik na sztyce
Data: 2015-05-20 01:44:52
Autor: Rowerex
Lekki bagaznik na sztyce
W dniu wtorek, 19 maja 2015 14:42:49 UTC+2 użytkownik atm napisał:
Szukam alternatywnego rozwiazania dla typowego bagaznika.
Coz, typowy nie wyglada dobrze w rowerze MTB, poza tym ostatnio zmienilem nieco podejcie do pakowania i zabieram znacznie mniej gratow ze soba.

Wygląd argumentem? Miałem kiedyś podobny pogląd, ale zmieniłem go radykalnie - nic tak fatalnie nie wygląda jak torebka podsiodłowa. A bagażnik wygląda naprawdę dobrze i ma same zalety

Niestety typowe bagazniki do sztycy waza tyle co standadrowy (lub wiecej),

Waga to nie argument - chyba że jesteś kolarzem zawodowym...

Zresztą, jeśli Cię ktoś wyprzedzi na podjeździe, to masz na bagażniku całe kilogramy argumentów i wymówek dlaczego tak się stało. Zaś jeśli to Ty kogoś wyprzedzisz, to te same kilogramy na bagażniku podłamią wyprzedzonego, który nie ma bagażnika, a Twoje ego powędruje pod niebiosa  ;-)

 maja niepotrzebna mi spora dlugosc (przestrzen ladunkowa
moglaby zaczynac sie zaraz przy sztycy).

Tu się nie zgadzam - jeśli dasz bagaż (np. w miarę szeroka torebka podsiodłowa) za blisko sztycy, to zaczniesz go obijać tylną częścią ud, co jest niezmiernie upierdliwe

Znacie rozwiazanie, ktore spelniloby w/w warunki?
Plecak odpada :]

Jednak bagażnik na sztycę - najlepszy wg mnie to Amoeba R1 z przesuwalną powierzchnią bagażową (możesz ją dosunąć do samej sztycy lub w druga stronę) - mocny, wytrzymały, nieźle wygląda, a to że ma "rurę" pod spodem umożliwia zamontowanie tam dowolnej konstrukcji błotnika - ja na kawałkach gumy ze starych dętek i plastikowych uchwytach przyczepiłem tam wycięty fragment plastikowego kanistra po wodzie demineralizowanej - taki błotnik nic nie waży, ale działa rewelacyjnie, tyłek i plecy mam w pełni chronione.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-05-20 11:51:04
Autor: mbut
Lekki bagaznik na sztyce
W dniu 19.05.2015 o 14:42, atm pisze:
[...]

Ja używam sakwy podsiodłowej , sporo w niej się mieści i  nie tylko bluza, masę narzędzi, jakies kanapki i inne drobiazgi, może cena nie zachęca do kupna, ale na prawdę warto. Waży ok 500g, zajrzyj na stronę producenta: www.bikepack.pl

Lekki bagaznik na sztyce