Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Lekki cross

Lekki cross

Data: 2013-06-02 12:55:01
Autor: piecia aka dracorp
Lekki cross
Witam
Takie drobne pytanie. Czy jeśli szukałbym lekkiego crossa to lepiej kupować całego czy raczej składać od podstaw samemu?

Do końca nie jestem przekonany czy w rowerze crossowym potrzebowałbym amortyzatora a na dzień dzisiejszy prawie wszystkie crossy mają amor.

Inna sprawa to że dawno nie jeździłem na sztywniaku po polnych, leśnych drogach i nie pamiętam już jaki to jest dyskomfort. Na szosówce jeśli już mi się przytrafiło jechać po takich drogach to raczej jechałem wolno z racji szerokości opon (23mm).

I co do lekkiej wersji cross to bardzo odpowiada mi np. linia fitness :) Kellys. Nie ma niestety wagi podanej przy modelach.
http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2013/fitness

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-06-02 15:11:05
Autor: PeJot
Lekki cross
W dniu 2013-06-02 14:55, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Takie drobne pytanie. Czy je¶li szukałbym lekkiego crossa to lepiej
kupować całego czy raczej składać od podstaw samemu?

Składanie praktycznie zawsze wychodzi drożej, chyba że masz pod ręk± jakie¶ czę¶ci do wykorzystania. Za to masz wpływ na wszystko.

Do końca nie jestem przekonany czy w rowerze crossowym potrzebowałbym
amortyzatora a na dzień dzisiejszy prawie wszystkie crossy maj± amor.

Kłania geometria ramy, zaprojektowana pod amortyzator. Co prawda producenci na identycznych ramach zestawiaj± rowery z i bez amortyzatora.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-06-02 15:45:10
Autor: ToMasz
Lekki cross
W dniu 02.06.2013 15:11, PeJot pisze:
W dniu 2013-06-02 14:55, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Takie drobne pytanie. Czy je¶li szukałbym lekkiego crossa to lepiej
kupować całego czy raczej składać od podstaw samemu?

Składanie praktycznie zawsze wychodzi drożej, chyba że masz pod ręk±
jakie¶ czę¶ci do wykorzystania. Za to masz wpływ na wszystko.

WOW! a ja składam rowery z aluminiowym widelcem, 8 biegów acera za 1000zł!. Fakt  że  na allegro dostaniesz taniej, ale w cenniku znanych firm?

Do końca nie jestem przekonany czy w rowerze crossowym potrzebowałbym
amortyzatora a na dzień dzisiejszy prawie wszystkie crossy maj± amor.
mnei to strasznie wnerwia, więc składam sam.
Zacz±łem od kupienia specializeda syrrusa. ¦migał wspaniale, ale przerobienie go na le¶nego crossa to by była profanacja.
Kłania geometria ramy, zaprojektowana pod amortyzator. Co prawda
producenci na identycznych ramach zestawiaj± rowery z i bez amortyzatora.
więc pozostaje nienaturalnie długa rura widelca, choć pedały wychodz± do¶c nisko. Jak jeste¶ zainteresowany, to mogę Ci pomierzyć taki rower, porobić zdjęcia; jak masz dostęp do czę¶ci to sobie sam poskładasz. Zreszt±, dzisiaj każdy ma, wystarczy sensownie zagadać

ToMasz

Data: 2013-06-02 15:45:19
Autor: ToMasz
Lekki cross
W dniu 02.06.2013 15:11, PeJot pisze:
W dniu 2013-06-02 14:55, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Takie drobne pytanie. Czy je¶li szukałbym lekkiego crossa to lepiej
kupować całego czy raczej składać od podstaw samemu?

Składanie praktycznie zawsze wychodzi drożej, chyba że masz pod ręk±
jakie¶ czę¶ci do wykorzystania. Za to masz wpływ na wszystko.

WOW! a ja składam rowery z aluminiowym widelcem, 8 biegów acera za 1000zł!. Fakt  że  na allegro dostaniesz taniej, ale w cenniku znanych firm?

Do końca nie jestem przekonany czy w rowerze crossowym potrzebowałbym
amortyzatora a na dzień dzisiejszy prawie wszystkie crossy maj± amor.
mnei to strasznie wnerwia, więc składam sam.
Zacz±łem od kupienia specializeda syrrusa. ¦migał wspaniale, ale przerobienie go na le¶nego crossa to by była profanacja.
Kłania geometria ramy, zaprojektowana pod amortyzator. Co prawda
producenci na identycznych ramach zestawiaj± rowery z i bez amortyzatora.
więc pozostaje nienaturalnie długa rura widelca, choć pedały wychodz± do¶c nisko. Jak jeste¶ zainteresowany, to mogę Ci pomierzyć taki rower, porobić zdjęcia; jak masz dostęp do czę¶ci to sobie sam poskładasz. Zreszt±, dzisiaj każdy ma, wystarczy sensownie zagadać

ToMasz

Data: 2013-06-03 10:37:51
Autor: bans
Lekki cross
W dniu 2013-06-02 14:55, piecia aka dracorp pisze:


Do końca nie jestem przekonany czy w rowerze crossowym potrzebowałbym
amortyzatora a na dzień dzisiejszy prawie wszystkie crossy maj± amor.

Rozejrzyj się za przełajówk±.



--
bans

Data: 2013-06-03 10:03:49
Autor: piecia aka dracorp
Lekki cross
Dnia Mon, 03 Jun 2013 10:37:51 +0200, bans napisał(a):

Rozejrzyj się za przełajówką.
Patrzyłem już ale brak przeważnie mocowania na bagażnik a i chciałbym mieć możliwość wciśnięcia szerszej opony. Chodzi to chyba przełajówka załatwi. Inna sprawa to uwielbiam jeździć z lemondką ale ostatnio nie trawię niskiej pozycji kierownicy. A przełajówka, szosówka z tym mi się kojarzy. Chociaż na pewno by się znalazła wygodna geometria.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-06-03 13:10:58
Autor: bans
Lekki cross
W dniu 2013-06-03 12:03, piecia aka dracorp pisze:

Patrzyłem już ale brak przeważnie mocowania na bagażnik

A ja do¶ć często takie widuję :)
Ale nie wiem, jak u ciebie z funduszami, bo mnie nieco ceny przełajówek odstraszaj±, chyba co¶ będę składał...

a i chciałbym
mieć możliwo¶ć wci¶nięcia szerszej opony. Chodzi to chyba przełajówka
załatwi.

Jak szerokiej? Standard z przełajach to 35, a my¶lę, że i ponad 40 wejdzie (to tez zależy nie tylko od prze¶witu ramy/widelca, ale od obręczy)

 A przełajówka, szosówka z tym mi się kojarzy.

A gdzie tam. Szosa to najwygodniejszy rower, na jakim do tej pory jeĽdziłem, a przełajówki z założenia maj± krótsze niż szosówki górne rury, więc i pozycja jest mniej wyci±gnięta.

Kiedy¶ byłem wielbicielem rowerów crossowych, ale jako¶ mi przeszło - teraz używam albo MTB, albo szosówki.

Miałem crossowego Authora Reflex od 2004 roku, to bydlę zrobione "na trekking" to ważyło ponad 15kg... Co kto lubi, ale mi to już mocno ci±żyło i grzanie na tym ponad 30km/h nie było przyjemno¶ci± ;)



--
bans

Data: 2013-06-03 11:52:27
Autor: piecia aka dracorp
Lekki cross
Dnia Mon, 03 Jun 2013 13:10:58 +0200, bans napisał(a):

A ja dość często takie widuję :)
Ale nie wiem, jak u ciebie z funduszami, bo mnie nieco ceny przełajówek
odstraszają, chyba coś będę składał...
Ja z tych co muszą na początku pomacać. I na razie rozglądałem się po sklepach. A w sklepach zazwyczaj mieli wersje usportowione.

Jak szerokiej? Standard z przełajach to 35, a myślę, że i ponad 40
wejdzie (to tez zależy nie tylko od prześwitu ramy/widelca, ale od
obręczy)
Hmm, prawdę mówiąc nie wiem. Myślę że 35-40 wystarczy. W końcu chodzi aby bezproblemowo przemieszczać się po lesie, po szosie itp. A przełajówka raczej do tego jest przeznaczona, cross też.


A gdzie tam. Szosa to najwygodniejszy rower, na jakim do tej pory
jeździłem, a przełajówki z założenia mają krótsze niż szosówki górne
rury, więc i pozycja jest mniej wyciągnięta.
O to jeszcze lepiej dla mnie.

Kiedyś byłem wielbicielem rowerów crossowych, ale jakoś mi przeszło -
teraz uĹĽywam albo MTB, albo szosĂłwki.
Optymalnie było by mieć garaż z różnymi rowerami.
Miałem crossowego Authora Reflex od 2004 roku, to bydlę zrobione "na
trekking" to ważyło ponad 15kg... Co kto lubi, ale mi to już mocno
ciążyło i grzanie na tym ponad 30km/h nie było przyjemnością ;)
No właśnie mam na myśli lekkiego crossa. Ciężki nawet nie wchodzi w rachubę.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Lekki cross

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona