Lekki namiot na wyprawe trekkingowe letnie

Data: 2009-06-29 13:31:57
Autor: bans
Lekki namiot na wyprawe trekkingowe letnie
Michal Szymanski pisze:

namioty ciężkie. Przynajmniej ja takich nie mogę znaleźć za rozsadną
cene. Typowy 2 osobowy namiot marabuta to waga 3.5-4kg.

Marabut Poligon Alu - poniżej 3kg, Fjord Nansen tez ma jakiś model poniżej 3kg, to tak na szybko, bez szukania.

Tymczasem
namioty sprzedawane w USA to waga 2.5 a są takie które ważą po 1.8kg

Bez znajomości parametrów typu wodoodporność podłogi/tropiku czy materiał z którego zrobiono maszty nie możesz porównywać.

> (mowa np. o namiotach firmy The North Face, MSR czy REI) .

Podaj modele, najlepiej linki, z ciekawości sobie porównam.

--
bans

Data: 2009-06-29 14:02:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lekki namiot na wyprawe trekkingowe letnie
Panie bans, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:h2a9bu$16f$1mx1.internetia.pl> przy ul....

Michal Szymanski pisze:

[...]

Muwang II - 2,3kg. Z tym, że to jest taki namiot do spania tylko i
wyłącznie (wysokość: 85cm), gotować to w nim się zbyt wygodnie nie da.
3kg albo mniej:
-Larvik: 2,8kg -Romsdal, 2,9kg
-Troll II, 2,6kg
-Veig II, 2,8kg
-Lima II, 3kg
Masa z katalogu.

Data: 2009-06-29 14:17:00
Autor: Michal Szymanski
Lekki namiot na wyprawe trekkingowe letnie
On 29 Cze, 14:02, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Muwang II - 2,3kg. Z tym, że to jest taki namiot do spania tylko i
wyłącznie (wysokość: 85cm), gotować to w nim się zbyt wygodnie nie da.

zapomnialem dodac ze szukam namiotu ktory nie wymagalby przeciagania
palakow przez tropik :)

Data: 2009-07-01 06:53:13
Autor: KRZYZAK
Michal Szymanski <mich20061@gmail.com> napisali:

zapomnialem dodac ze szukam namiotu ktory nie wymagalby przeciagania
palakow przez tropik :)

W muwangu duzo tego przeciagania nie ma. Za to sypialnie podpina sie
naprawde szybko. Wada tego namiotu jest tez taka, ze ciezko osiagnac
rownomierne naprezenie tropiku. Raczej wymaga wykorzystania wiekszosci
szpilek.

Data: 2009-06-29 23:39:54
Autor: Doczu
bans pisze:
Michal Szymanski pisze:

[...]

No ale to chyba nie na 2 osoby. nie wyobrażam sobie jak tam moga spac 2 osoby. Strasznie maly jest :-( Tzn na schemacie podłoga ma 1,5 m szerokości więc teoretycznie nawet 3 osoby się zmieszczą, ale co z tego skoro zaraz od samej niemal podłogi zaczynaja się ostre skosy i 2 osoby może i wejdą, ale naprawdę bez żadnego komfortu.
Jak mi się ten namiot podobał, tak po zakupie zwrociłem go szybko, bo strasznie malutki jest. No i jak na taki namiocik kurewsko drogi :-(

--
Pozdrawiam Doczu
http://doczu.cba.pl

Data: 2009-06-30 07:51:02
Autor: bans
Doczu pisze:

Strasznie maly jest :-( Tzn na schemacie podłoga ma 1,5 m
[ciach]
Jak mi się ten namiot podobał, tak po zakupie zwrociłem go szybko, bo strasznie malutki jest. No i jak na taki namiocik kurewsko drogi :-(

Michał pytał o namioty o wadze 1,8kg, wymienił firmę TNF. A TNF z serii Ultralight to są jeszcze węższe niz Poligon, nie mówiąc o tym, że kosztują ponad 1000zł. Najwyraźniej cena i rozmiary mu obojętne.

--
bans

Data: 2009-06-30 01:34:51
Autor: Michal Szymanski
[...]

na ebayu nowe TNF chodza po 180$ (tak samo REI) tak wiec nie sa az tak
drogie. Co do rozmiaru to z tego co patrzylem to i REI i TNF ma 137cm
szerokosci..
Jesli chodzi o 'wyskosc slupa wody' to zastanawiam sie na ile to
przeklada sie na wodoszczelnosc - wiadomo ze rozne rzeczy producenci
pisza papier wszystko zniesie, druga sprawa ze rownie istotna dla
wododpornosci jest  konstrukcja. Co z tego ze material ma odpornosc
20m slupa wody jak bedzie gdzies cieklo po szwach. Ciekawy jestem czy
ktos robil porownanie w 'terenie' miedzy namiotami ktore maja tropiki
z materialow o roznej wodoodpornosci.

Pozdrowienia
Michal Szymanski
http://blog.szymanskich.net

Data: 2009-06-30 13:12:15
Autor: Krzysztof Halasa
Michal Szymanski <mich20061@gmail.com> writes:

[...]

Nawet nie wiem czy nie istotniejsza.
Jesli tropik nie styka sie z sypialnia to jest duza szansa ze nawet po
bawelnie by cieklo w dol (pod kilkoma warunkami), zamiast lac sie do
srodka.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-07 02:35:44
Autor: Michal Szymanski
[...]

tak a propo magi liczb. Prawie kazdy namiot sprzedawany w Polsce
(nawet te najtansze) maja wodopornosc 3000mm a te zimowe nawet 5000mm
ten North Face ktory rozpatruje ma 1500mm no i generalnie wydaje sie
ze to niewiele. Zerknalem jaka wodoodpornosc maja namioty The North
Face przeznaczone na najgorsza pogode np.
http://www.thenorthface.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=10341&storeId=207&catalogId=10201&langId=-1&from=subCat&parent_category_rn=11750&variationId=56P

i ciekawostka jest to ze wododpornosc tropiku jest tez 1500mm ! Czyzby
najlepsze namioty TNF byly gorsze niz tanie Polskie produkcje ? :)

Michal Szymanski
http://blog.szymanskich.net

Lekki namiot na wyprawe trekkingowe letnie