Lekki rower dla seniora - składak, jubilat

Data: 2015-10-08 18:45:03
Autor: PeJot
Lekki rower dla seniora - składak, jubilat
W dniu 2015-10-08 o 14:03, Krastiu pisze:
Szukam jakiegoś lekkiego i niedrogiego roweru dla seniora.

Sprzeczność. Albo tanio, albo lekko, choć przy składaku też nie za bardzo.

Coś takiego jak składak albo Jubilat (trochę większe koła niż w składaku).
Może są jakieś składaki z ramą aluminiową. Widziałem coś z Chin ale to
no name i nie wiem jak z jakością.
Czemu lekki? Bo codzienne wyciąganie z piwnicy po schodach do miłych
zajęć nie należy.

Akurat pomiędzy składakiem, nawet drogim a przeciętnym rowerem nie składanym jakiejś dużej różnicy w wadze nie będzie.

Ułatwić wyciąganie z piwnicy można robiąc podjazd choćby z desek na schodach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-09 09:03:46
Autor: Krastiu
[...]

deski w piwnicy, w bloku, 4m długości?
kurcze to co tu zrobić? Rower na klatce - odpada. Przed blokiem stawiać i przykrywać jakąś folią?

Data: 2015-10-09 13:12:13
Autor: atm
On 2015-10-09 09:03, Krastiu wrote:

[...]

No ale ile chcesz wyciagnac na jego wadze w stosunku do standardowego? Kilogram? To chyba nie jest wielkosc, ktora calkowicie odmienia jakosc wyciagania roweru z piwnicy... Przy mocniejszym odchudzaniu cena zaczyna rosnac wykladniczo i robi sie z tego rower "niedopiwnicy".

Data: 2015-10-09 10:27:19
Autor: rmikke
On 2015-10-09 09:03, Krastiu wrote:

> [...]

No ale ile chcesz wyciagnac na jego wadze w stosunku do standardowego? Kilogram? To chyba nie jest wielkosc, ktora calkowicie odmienia jakosc wyciagania roweru z piwnicy... Przy mocniejszym odchudzaniu cena zaczyna rosnac wykladniczo i robi sie z tego rower "niedopiwnicy".

Stridę pewnie spokojnie można trzymać w mieszkaniu i znosić, ale to też nie jest tanie rozwiązanie.

@Krastiu: A mieszkanie? Siódme piętro bez windy, czy jak?

Bo jakbym ja miał za każdym razem ganiać do piwnicy
i wyciągać stamtąd rower, to na pewno nie chciałoby mi się
codziennie go używać...

Data: 2015-10-09 14:26:21
Autor: Ignac
W dniu piątek, 9 października 2015 10:51:40 UTC+2 użytkownik Krastiu napisał:

deski w piwnicy, w bloku, 4m długości?
kurcze to co tu zrobić?

Nie kupować żadnego, bo wysiłek jazdy na rowerze jest n x większy od
wysiłku związanego z wynoszeniem roweru z piwnicy.
W jeździe na rowerze, są momenty kiedy nie trzeba kręcić, ale zaraz
potem pojawi się np. podjazd i co wtedy zrobi senior? Kłopot jeszcze większy!

Data: 2015-10-09 23:41:53
Autor: atm
On 2015-10-09 23:26, Ignac wrote:
[...]

Wozic deske ze soba? ;]

Data: 2015-10-09 14:56:56
Autor: Ignac
On 2015-10-09 23:26, Ignac wrote:

> [...]
> W jeździe na rowerze, są momenty kiedy nie trzeba kręcić, ale zaraz
> potem pojawi się np. podjazd i co wtedy zrobi senior?

Może przyczepkę z deskami, ale za to dyskretnie podczepioną na holu sztywnym

Data: 2015-10-10 15:57:52
Autor: Titus Atomicus
Lekki rower dla seniora - składak, jubi lat
In article <76d0610c-a2db-46d5-8d57-b8a7a2c4d127@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

[...]

No wlasnie nie.
Wolna jazda na rowerze nie sprawia wysilku.
A podniesienie ciezkiego roweru nawet na wysokosc kilku-kilkunastu stopni moze okazac sie ponad sily.
--
TA

Data: 2015-10-10 16:55:40
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-10 o 15:57, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Wolna jazda na rowerze nie sprawia wysilku.
A podniesienie ciezkiego roweru nawet na wysokosc kilku-kilkunastu
stopni moze okazac sie ponad sily.

Skoro tak, to poza rowerem jest jeszcze sporo innych rodzajów aktywności fizycznej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-10 18:22:58
Autor: Titus Atomicus
Lekki rower dla seniora - składak, jubi lat
In article <mvb8qk$3e1$2@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

> [...]

> stopni moze okazac sie ponad sily.

Skoro tak, to poza rowerem jest jeszcze sporo innych rodzajów aktywności fizycznej.

Ale dlaczego odmawiasz seniorom prawa do rowerowania?
--
TA

Data: 2015-10-10 19:13:12
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-10 o 18:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Skoro tak, to poza rowerem jest jeszcze sporo innych rodzajów aktywności
fizycznej.

Ale dlaczego odmawiasz seniorom prawa do rowerowania?

Niczego nikomu nie odmawiam a proponuję, a to różnica. Swoją drogą rower nie jest najłaskawszy dla kolan i kręgosłupa, a to dla seniora może mieć znaczenie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-12 22:58:44
Autor: Titus Atomicus
Lekki rower dla seniora - składak, jubi lat
In article <mvbgsh$cgr$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

Niczego nikomu nie odmawiam a proponuję, a to różnica. Swoją drogą rower nie jest najłaskawszy dla kolan i kręgosłupa, a to dla seniora może mieć znaczenie.

No, ale to zalezy od intesywnosci.
Znam seniorow 80+, a nawet 85, ktorzy sa calkiem aktywni fizycznie, jezdza na rowerze, na nartach, biegaja, nordic walkinguja...
Ale niestety, wlasnie jednirazowe podniesienie 10kg jest dla nich trudne.
--
TA

Data: 2015-10-15 16:31:13
Autor: akarm
W dniu sobota, 10 października 2015 19:11:47 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
rower nie jest najłaskawszy dla kolan i kręgosłupa,

Ortopedzi twierdzą coś innego, ale zapewne się nie znają. Te patałachy wręcz nakazują mi jazdę na rowerze. A zimą w przychodni rehabilitacyjnej muszę ćwiczyć na stacjonarnym. :(
Po schodach niezbyt daję radę, szczególnie przy schodzeniu. Poręcze są zbawienne. Gdybym do piwnicy miał nosić rower, to zapewne musiałbym zrezygnować z jazd całkowicie. Prawdopodobnie jakaś pochylnia na schodach może znacznie pomóc, a i waga roweru wtedy raczej nie za bardzo będzie miała wpływ na możliwości transportowania go po schodach piwnicznych. Ja na szczęście mieszkam na parterze i rower trzymam w pokoju. Kilkadziesiąt kilometrów dziennie na rowerze nie sprawia mi problemów, natomiast kilkudziesięciominutowy spacer - już tak.
--          Akarm

Data: 2015-10-12 23:06:05
Autor: Krycha
W dniu 2015-10-09 o 09:03, Krastiu pisze:

[...]

Nasza spółdzielnia, podczas malowania klatek schodowych,
wylała wąską pochylnię po schodach piwnicznych (15 cm), dla prowadzenia rowerów.
W ten sposób można było wyrzucic deskę, która słuzyła do tego samego celu, ale była mnie bezpieczna.

Krycha.

Lekki rower dla seniora - składak, jubilat