Lekki rower dla seniora - składak, jubilat

Data: 2015-10-10 08:52:21
Autor: borsuk
Lekki rower dla seniora - składak, jubilat
W dniu 2015-10-08 o 14:03, Krastiu pisze:
Szukam jakiegoś lekkiego i niedrogiego roweru dla seniora.
Coś takiego jak składak albo Jubilat (trochę większe koła niż w składaku).
Może są jakieś składaki z ramą aluminiową. Widziałem coś z Chin ale to
no name i nie wiem jak z jakością.
Czemu lekki? Bo codzienne wyciąganie z piwnicy po schodach do miłych
zajęć nie należy.

Lekki składak to może być Dahon, ale koła tylko 20". Waga ok. 12 kg
Da się na czymś takim jeździć, kiedyś próbowałem. Używany możesz namierzyć poniżej 1000 zł.
Piwnica, z której nie kradną rowerów to skarb, korzystaj, jak możesz.
Jest regułą, że na takie pytania zawsze pierwsi odpowiadają mieszkający w prywatnych willach, albo na parterze :) , a także osiłki, starające się udowodnić,  że dla seniora (szczególnie po zawale) będzie bardzo zdrowe wnoszenie roweru na czwarte piętro :)

Data: 2015-10-10 09:22:18
Autor: Crimi
W dniu 2015-10-10 o 08:52, borsuk pisze:
[...]

    A jakby przymocować przy schodach i poręczy taki
    mini ceownik taki tylko żeby opona się toczyła ?
    Mnie z piwnicy ukradli dwa rowery mój i dziecka,
    tak że zazdroszczę Ci bezpiecznej piwnicy.

Data: 2015-10-10 14:46:58
Autor: Krastiu
[...]

Myślałem o ceowniku ale ... jak to zamocować do ściany, podłogi?

Data: 2015-10-11 12:05:13
Autor: PeJot
W dniu 2015-10-10 o 14:46, Krastiu pisze:
[...]

Wystarczą 2 wkręty wkręcone w dyble, na początku i na końcu. Dyble można wpuścić w wierzchołki schodów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-10 15:55:13
Autor: Titus Atomicus
Lekki rower dla seniora - składak, jubi lat
In article <mvacjc$7kk$1@node2.news.atman.pl>,
 borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> wrote:

> [...]
> zajęć nie należy.

Lekki składak to może być Dahon, ale koła tylko 20".
A niby dlaczego?
Ja mam Presto, kola 16" sa ok.
Podobne maja Bromptony.

Waga ok. 12 kg
Da się na czymś takim jeździć, kiedyś próbowałem. Używany możesz namierzyć poniżej 1000 zł.
Ale raczej nie z przerzutka w piascie.

--
TA

Lekki rower dla seniora - składak, jubilat