Lekkie letnie góskie buty na trek-sporady w pd. Azji

Data: 2011-10-19 23:06:00
Autor: Jar
Lekkie letnie góskie buty na trek-sporady w pd. Azji
Hej!
 Nawiazując do podobnego wątku o butach:
 W ramach redukcji wagi bagażu podczas wojazy w dalekie, ciepłe kraje szukam lżejszych butów trekkingowych. Założenia:
-b. lekkie, z dosyć krótką cholewką, ale wystarczające na łażenie ze sporym plecakiem lub bez po skalistym terenie w wysokich górach
-używane będą sporadycznie, na wyjazdach, gdzie góry bedą miały mniejszościowy udział w ogólnej działalności [zwiedzanie]
-dobrze, by dało się w nich łazić np. po dżungli [przewiewne? szybkoschnące?
-teren: pd. Azja, Afryka itp. rejony, gdzie 99% czasu chodzi się w sandałach,a buciory na góry wędrują w plecaku, aż zmusi nas do przypomnienia sobie o nich teren i ew. wysokość
Krótko mówiąc: nie chodzi tu o wyjazd typu "jadę do Nepalu na 2tyg.trekking" ale "jadę zwiedzać Chiny/Indonezję/Maroko/cokolwiek i od czasu do czasu wybiorę się na kilka dni w góry albo w las.
Podrzućcie jakieś typy,którym warto się przyjrzeć -dopiero zaczynam się rozglądać i jestem zielony w temacie. Mogą byc tańsze modele, bo z racji niezbyt czetego używania nie musza to być buty, które wytrzymają 5-7 lat dość intensywnego użytkowania, jak "całoroczne". Z drugiej strony dobrze, by nie był to zupełny badziew, bo może też dla wygody bede je eksploatował również latem u nas na lżejszych trasach.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2011-10-19 23:09:14
Autor: Jar
Lekkie letnie góskie buty na trek-sporadyk w pd. Azji
Miało być w tytule trek-sporadyk w pd. Azji
[sporadyk = sporadyczny  ;-) ]
 Jeszcze mnie ktoś op..., że Sporady to takie wyspy w Grecji
;-))))
-J.

Data: 2011-10-20 10:02:22
Autor: szufla
Lekkie letnie góskie buty na trek-sporady w pd. Azji
Pomyslalbym nad Salewa Firetail ( Firetail GTX )

sz.

Data: 2011-10-20 10:06:52
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 19 Oct 2011 23:06:00 +0200, Jar napisał(a):

Hej!
 Nawiazując do podobnego wątku o butach:
 W ramach redukcji wagi bagażu podczas wojazy w dalekie, ciepłe kraje szukam lżejszych butów trekkingowych.
Przejżyj ofertę butów "podejściowych". Wszystkie one z definicji mają być
lekkie i nadające się na teren skalisty, a zarazem wytrzymałe. Myślę, że
takie buty spełnią Twoje wymagania.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-10-20 11:21:53
Autor: Basia Z.
Lekkie letnie góskie buty na trek-sporady w pd. Azji
Jeszcze można zwrócić uwagę na buty do biegania po górach np.

http://www.montrail.eu/

Używałam w podobnych zastosowaniach na Krymie i było OK.

B.

Data: 2011-10-20 21:18:04
Autor: Jar
Dzieki :-))
Wrzuciłem na próbę Wasze typy w googlarkę, to i owo wyskoczyło, mam już jakiś punkt odniesienia. Teraz zostało ruszyć 4 litery po lubelskich sklepach... Być może odświeże ten wątek za jakiś [pewnie dłuższy] czas, pytając o któregoś z obmacanych kandydatów
Dzięki raz jeszcze
-J.

--

Lekkie letnie góskie buty na trek-sporady w pd. Azji