Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??

Data: 2009-08-13 04:03:17
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??
Tanie tzn. to tak do 60-80zl, a niska waga (przy tej cenie) to max.
750g.

Zalezy mi na asfalcie i utwardzonych sciezkach lesnych, szutrach,
slabe prowadzenie w piasku jakos przezyje.
Opony pod sakwy jak cos, ale na wkladkach antyprzebiciowych sie nie
skupiam.

Na poczatku faworyt:
  Hurricane (570g) - znalazlem za 55zl, niska waga, i ma klocuszki po
boku
http://tinyurl.com/r355ab

Ktos z grupy moze sie wypowiedziec na jej temat? Jaka jest jej
_realna_ szerokosc (obrecz 19c), chodzi mi o amortyzacje (38c juz jest
za malo, 43 ok).

Ewentualne inne typy:

Schwalbe (700x40c):
  LAND CRUISER (706g)
http://tinyurl.com/og97kh

Maxxis Wormdrive (700x42c, ok. 500g) - tyle ze ma kiepska opinie i sie
szybko zuzywa
http://tinyurl.com/pw2vjg

i CST Servant (700x42c), 730 gram z kewlarem
http://tinyurl.com/lf9qwm

Archiwum grupy probowalem wyszukac, ale nic nie zwraca, jesli chodzi o
Wormdrive i Hurricane.
Marathona pomijam bo ma chyba za bardzo slickowy bieznik i jest
najciezszy (740g).

Data: 2009-08-13 14:10:58
Autor: Kacper Perschke
Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??
Dnia 13.08.2009 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> napisał:
[...]
Schwalbe Hurricane

Córka jeździ. Zrobiła około 250km. Niska waga. Niskie opory toczenia na
asfalcie. Bardzo ładne sterowanie i napędzanie w terenie. Według Schwalbe
mieszanka szybkoĹ›cieralna. Na razie nie zszedĹ‚ szef na bieĹĽniuku.  UwaĹĽam, ĹĽe
to świetna opona do lekkiego trekkingu. Moim zdaniem należy pompowac na kamień.

[...]
Schwalbe (700x40c) LAND CRUISER

Miałem z tyłu 700x42C. Dobrze się sprawuje. Waga zauważalna. Opory na asfalcie
prawie nieodczuwalne. Praca i sterowność w terenie dobra lub bardzo dobra. Przy
moim stylu jazdy starłem po 3000km (półtora roku) tyle, że zaczął się pokazywać
kord. Powinna wytrzymać do 5000km, ale wymieniłem na 700x47C. Wzrosła dzielność
terenowa przy niezmienionych oporach na asfalcie.

[...]
Maxxis Wormdrive

Wypowiem siÄ™ o OverDrive. Uwaga! Nie WormDrive.

Miałem z tyłu i mam z przodu. Bardzo dobre połączenie niskich oporów na
asfalcie ze sterownością i napędem w lekkim terenie. Świetne przy jeździe 75%
asfalt, 25% lekki teren. Tył przeciął boczną ściankę kiedy spadałem po ciemku z
dwĂłch schodkĂłw. PrzĂłd jeĹşdzi juĹĽ 5~6 lat czyli okoĹ‚o 7000~8000km.  Ma nadal nie
starty wzĂłr na grzbiecie bieĹĽnika!

Od około 350 km jeżdżę w konfiguracji Maxxis Overdrive 700X38C na przedzie i
Schwalbe LandCruiser 700x47C na tyle. Założenie na tyle 700x47C w miejsce
700x42C umożliwiło mi wjeżdżanie w tereny w których Overdrive zaczyna tańczyć.

BTW mogę zadziwić się trwałością i tocznością zwykłych semislików CST które
były założone w rowerze w 1999 roku.

KAcper

Data: 2009-08-13 05:20:26
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 13 Sie, 14:10, Kacper Perschke <zbp.yv...@rxupferc.ercpnx> wrote:
Dnia 13.08.2009 Michał 'miok' RzeĽnik <michal....@gmail.com> napisał:

> [...]
> Schwalbe Hurricane

Córka jeĽdzi. Zrobiła około 250km. Niska waga. Niskie opory toczenia na
asfalcie. Bardzo ładne sterowanie i napędzanie w terenie. Według Schwalbe
mieszanka szybko¶cieralna. Na razie nie zszedł szef na bieżniuku.  Uważam, że
to ¶wietna opona do lekkiego trekkingu. Moim zdaniem należy pompowac na kamień.

Ok, a moglbys jeszcze zmierzyc szerokosc opony? Jesli bedzie ok, to ja
biore, bo obecnie mam tylko albo za waskie, albo szerokie i ciezkie
(>1kg) i z bieznikiem "solidnym"

BTW mogę zadziwić się trwało¶ci± i toczno¶ci± zwykłych semislików CST które
były założone w rowerze w 1999 roku.
Mam 5 sztuk CSTkow (luzem) i nie wiem co z nimi zrobie jesli moje tez
tyle zamierzaja wytrzymac:P

Data: 2009-08-13 18:25:08
Autor: ToMasz
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

ja mam jakieĹ› panaracery, ale nie pamietam parametrĂłw. zobacze jutro ale
chyba były ok 300gram

ToMasz

Data: 2009-08-14 00:14:15
Autor: wojtasin
Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??

Witam,
http://picasaweb.google.pl/DeBjut/Takietam#5333933773515422322 - to
Hurricane z przebiegiem około 8000 km (przednia, tylna wygl±da trochę
gorzej). JeĽdziłem na nich z sakwami, przez cały dystans załapałem
jednego kapcia - przy zjeĽdzie do Międzylesia wpadłem w wyrwę w
asfalcie. Opony bardzo sympatyczne i całkiem trwałe, ogólnie zgadzam
się z KP.

Maxxis Wormdrive - słabe sterowanie na luĽnych nawierzchniach,
tendencja do uciekania na zakrętach, spore, jak na semisliki, oporu na
asfalcie, szybko się zużywaj± i być może miałem pecha, ale 3 kapcie na
800 km to trochę dużo, zwłaszcza, że były to kolce róży (x2) i drobny
odprysk szkła.

Pozdrawiam
wojtek_n

Data: 2009-08-14 00:51:45
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 14 Sie, 09:14, wojtasin <wojta...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No to ewidentnie zakladam Hurricane:)

ToMasz > mozesz podac jakies info o tych Panaracerach?

Data: 2009-08-14 12:31:29
Autor: ToMasz
Michał 'miok' RzeĽnik napisał(a):
[...]

panaracer tour guard aramid belt  w/o 700c35c , 36-622 490g(ave.)
cena w zaprzyjaĽnionym sklepie, 95zł, ale moge je załatwic wyrażnie taniej.

ToMasz
ps
Importer velo, kraj pochodzenia japonia

Data: 2009-08-14 08:23:20
Autor: Rooobert K.
Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??
Witam,

Mialem  Wormdrive i musze stwierdzic, ze te sprzed 5 lat byly lepsze od ostatnich, ktore kupilem, opory toczenia na asfalcie niewielkie (te nowsze bardziej sie kleily do asfaltu), w bardzo szybko ucieka bieznik ( w starych byl lepszy) i ostania duza wada lapalem kapcie prawie regularnie co 700 km.

Teraz mam Hurricane i sa o niebo lepsze, mam wrazenie, ze tocza sie lzej na asfalcie, aaa przejechalem prawie 4 tys km i zadnego kapcia, duzo mniej sie scieraja i sa bardziej "przyczepne" od Wormow.

Pozdr. R.k.

--

Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??