Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??

Data: 2009-08-13 14:10:58
Autor: Kacper Perschke
Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??
Dnia 13.08.2009 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> napisał:
[...]
Schwalbe Hurricane

Córka jeździ. Zrobiła około 250km. Niska waga. Niskie opory toczenia na
asfalcie. Bardzo ładne sterowanie i napędzanie w terenie. Według Schwalbe
mieszanka szybkoÅ›cieralna. Na razie nie zszedÅ‚ szef na bieżniuku.  Uważam, że
to świetna opona do lekkiego trekkingu. Moim zdaniem należy pompowac na kamień.

[...]
Schwalbe (700x40c) LAND CRUISER

Miałem z tyłu 700x42C. Dobrze się sprawuje. Waga zauważalna. Opory na asfalcie
prawie nieodczuwalne. Praca i sterowność w terenie dobra lub bardzo dobra. Przy
moim stylu jazdy starłem po 3000km (półtora roku) tyle, że zaczął się pokazywać
kord. Powinna wytrzymać do 5000km, ale wymieniłem na 700x47C. Wzrosła dzielność
terenowa przy niezmienionych oporach na asfalcie.

[...]
Maxxis Wormdrive

Wypowiem siÄ™ o OverDrive. Uwaga! Nie WormDrive.

Miałem z tyłu i mam z przodu. Bardzo dobre połączenie niskich oporów na
asfalcie ze sterownością i napędem w lekkim terenie. Świetne przy jeździe 75%
asfalt, 25% lekki teren. Tył przeciął boczną ściankę kiedy spadałem po ciemku z
dwóch schodków. Przód jeździ już 5~6 lat czyli okoÅ‚o 7000~8000km.  Ma nadal nie
starty wzór na grzbiecie bieżnika!

Od około 350 km jeżdżę w konfiguracji Maxxis Overdrive 700X38C na przedzie i
Schwalbe LandCruiser 700x47C na tyle. Założenie na tyle 700x47C w miejsce
700x42C umożliwiło mi wjeżdżanie w tereny w których Overdrive zaczyna tańczyć.

BTW mogę zadziwić się trwałością i tocznością zwykłych semislików CST które
były założone w rowerze w 1999 roku.

KAcper

Data: 2009-08-13 05:20:26
Autor: Micha³ 'miok' Rze¼nik
On 13 Sie, 14:10, Kacper Perschke <zbp.yv...@rxupferc.ercpnx> wrote:
Dnia 13.08.2009 Micha³ 'miok' Rze¼nik <michal....@gmail.com> napisa³:

> [...]
> Schwalbe Hurricane

Córka je¼dzi. Zrobi³a oko³o 250km. Niska waga. Niskie opory toczenia na
asfalcie. Bardzo ³adne sterowanie i napêdzanie w terenie. Wed³ug Schwalbe
mieszanka szybko¶cieralna. Na razie nie zszed³ szef na bie¿niuku.  Uwa¿am, ¿e
to ¶wietna opona do lekkiego trekkingu. Moim zdaniem nale¿y pompowac na kamieñ.

Ok, a moglbys jeszcze zmierzyc szerokosc opony? Jesli bedzie ok, to ja
biore, bo obecnie mam tylko albo za waskie, albo szerokie i ciezkie
(>1kg) i z bieznikiem "solidnym"

BTW mogê zadziwiæ siê trwa³o¶ci± i toczno¶ci± zwyk³ych semislików CST które
by³y za³o¿one w rowerze w 1999 roku.
Mam 5 sztuk CSTkow (luzem) i nie wiem co z nimi zrobie jesli moje tez
tyle zamierzaja wytrzymac:P

Lekkie & tanie opony do trekinga, co wybrac? Schwalbe Hurricane??