Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?

Data: 2009-03-06 10:22:00
Autor: pmolski
Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?
Witam,
W tym roku zaliczylem dwa wyjazdy PKP/PKS i zafundowalem sobie kilka
dalekich spacerow pod gore z plecakiem na grzbiecie i deska w garsci.
Plecak to taki nawyk z lat mlodosci ;)
Zastanawiam sie w co sie pakowac, jezeli nie w plecak. Wyjazdy
samochodem, koleja i PKS-em.
Najfajniej by bylo, gdyby caly, calkiem spory bagaz (razem z deska)
mozna bylo ciagnac za soba lekko i przyjemnie w glebokim sniegu ;)

Walizki moga tez mi sluzyc (poza wyjazdami w gory) do transportu
sprzetu fotograficznego (lampy, statywy itp). Powinny sie miescic
wygodnie w bagazniku samochodu (kompakt) i w przedziale kolejowym.

Torba? Walizka? Twarda walizka? Wozek turystyczny?

pozdr
Piotr z Wawy gdzie jest +7

Data: 2009-03-07 05:52:46
Autor: grupowe
Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?
Poszykaj torby do deski do kite. Dłuższy model.

Data: 2009-03-07 12:27:53
Autor: Bartosz Bogucki
Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?
Torba? Walizka? Twarda walizka? Wozek turystyczny?

sa/byly takie pokrowce np burtona, gdzie mozna bylo wsadzic deske i duzo duzo wiecej, na dole kólka na górze raczka do ciagniecia, oprócz tego pasek na ramie, raczki w polowie i wyciagane szelki. W sumie bomba, ale pamietam ze cena tez byla bomba :)

--
call me preses, just preses :o)
SC GD 164 W TDi 16V 235PS

Data: 2009-03-07 13:38:41
Autor: Titus Atomicus
Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?
In article <2ff1eebb-c3df-49f4-8abf-44b17e784103@c36g2000yqn.googlegroups.com>,
 pmolski@ant.pl wrote:

Torba? Walizka? Twarda walizka? Wozek turystyczny?

Na pewno nie twarda walizka. I jesli maja byc kolka, to pamietaj, ze to jest dosc kluczowy feature. Te tandentne z reguly odpadaja przy pierwszym wyjezdzie. Co ma i dobre strony. Mozna zadac zwrotu kasy. Minusem jest oczywiscie to, ze wracasz z taka waliza w objeciach.

pozdr
Piotr z Wawy gdzie jest +7

Ale za to snieg pada...

TA

Data: 2009-03-07 17:51:29
Autor: method
pmolski@ant.pl napisał(a):
Witam,
W tym roku zaliczylem dwa wyjazdy PKP/PKS i zafundowalem sobie kilka
dalekich spacerow pod gore z plecakiem na grzbiecie i deska w garsci.
Plecak to taki nawyk z lat mlodosci ;)

zaraz zaraz bo nie rozumiem...
czy Ty podchodzisz pod gore z calym majdanem w plecaku i potem zjezdzasz w dol na snbrdzie? ;p
to co spisz pod namiotem na stoku czy co? ;)

Zastanawiam sie w co sie pakowac, jezeli nie w plecak. Wyjazdy
samochodem, koleja i PKS-em.

raz w zyciu uzylem plecaka o pojemnosci jakies 150 litrow czy 180 (nie pamietam) i nigdy wiecej ;)
sam plecak super ale pod warunkiem ze sie uprawia turystyke piesza a nie jedzie srodkami lokomocji masowej do lokalizacji gdzie sa chodniki i ulice ;)
jezeli musisz isc kilka kilosow z buta na kwatere przez las to moze i plecak jest rozwiazaniem ...
ale jezeli dojezdzasz srodkami lokomocji typu auto, bus, pociag itp to plecak IMO jest zbedny...

Najfajniej by bylo, gdyby caly, calkiem spory bagaz (razem z deska)
mozna bylo ciagnac za soba lekko i przyjemnie w glebokim sniegu ;)

jak chcesz bagaze ktore bedziesz za soba ciagnal w glebokim sniegu to musisz sobie plozy dokupic bo inaczej to nie ma opcji ;)

Walizki moga tez mi sluzyc (poza wyjazdami w gory) do transportu
sprzetu fotograficznego (lampy, statywy itp). Powinny sie miescic
wygodnie w bagazniku samochodu (kompakt) i w przedziale kolejowym.

IMO daj sobie spokoj z walizkami i poszukaj toreb podroznych na porzadnych kolkach.
bardzo waznym wykladnikiem jest wymiar takiej torby - nie moze byc za szeroka bo wtedy bedzie problem z przejsciem z nia w pociagu przez korytarz...
ja mam torbe z burtona ktora jest waska i dluga. dodatkowo ma porzadne kolka (takie w stylu deskorolkowym tylko wieksze) gleboko osadzone w torbie.
posiada rowniez kilka schowkow na gogle dodatkowa torbe materialowa na brudna bielizne i kilka drobnych przegrodek.
wielokrotnie z nia jezdzilem (srednio 2 razy w sezonie zimowym ale latem tez jej uzywam) wlasnie pociagiem do austrii i uwierz mi ze jej wymiary (tzn to ze jest wezsza niz korytarz w pociagu) sa nieocenione ;)
praktycznie kazda firma robiaca plecaki snbrdowe robi tez torby podorozne tylko trzeba sobie wybrac taka jak Ci pasuje ;)

co do sprzetu fotograficznego to ja bym raczej poszukal dobrego plecaka snbrdowego na sprzet foto.
latwiej IMO upilnowac to co sie dzieje ze sprzetem w plecaku niz w przepastnej torbie...
plus jeszcze jezeli jedziesz w teren na desce zawsze mozesz go wrzucic na plecy i wtedy sprzet foto jezdzi z Toba ;)
minusem jest iestetye cena :(
wiem ze burton ma taki plecak ale moze inne firmy tez maja takie rozwiazania ;)

Torba? Walizka? Twarda walizka? Wozek turystyczny?
jak napisalem IMO daruj sobie walizki.
tylko i wylacznie dobra torba i to jeszcze o odpowiednich wymiarach do tego plecak i zwykly pokrowiec do ktorego mozna wrzucic buty i wziasc go do reki albo na ramie ;)
pokrowce z kolkami maja te wade ze jak bedziesz mial torbe z kolkami to Ci ciezko bedzie pociagnac i torbe i taki pokrowiec ;)

--

Lekko OT - jaka waliza z kolkami na wyjazdy snb. kolej/samochod?