Lekko OT: ogrzanie kanału - piecyk katalityczny?

Data: 2016-11-10 16:38:23
Autor: J.F.
Lekko OT: ogrzanie kanału - piecyk katalityczny?
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
Mam nieco offtopiczny temat bo tyczy się ogrzewania....
Czym ogrzać w miare tanio kanał podczas prac w zimie aby się nie zabić czy to tlenkiem węgla czy gazem (jest cięższy od powietrza?) z butli.

Tak apropos - zszedl chlopak do kanalu zajrzec pod auto, co tam robil to nie wiadomo, jedni mowia ze cos spawal, inni ze absolutnie nie.
W kazdym badz razie auto sie nad nim zapalilo.

Zanim rodzina auto auto zepchnela, to byl caly poparzony i mimo, ze z kanalu wyszedl o wlasnych silach, to po tygodniu pobytu w Siemianowicach zmarl.
W aucie bylo LPG, ale zbiornik pozar przetrwal, wszystko spalone dokumentnie, ale zbiornik jakby w calosci.

Przypadek jeden na milion, moze nawet na miliard,
Wiec radze uwazac z tym ogrzewaniem ...

To, ze gaz ciezszy od powietrza w zasadzie nie przeszkadza - chyba, ze zawor bedzie niedokrecony, albo palnik zgasnie, i sie zgromadzi na dnie ... wtedy lepie byc daleko.

J.

Data: 2016-11-15 19:03:18
Autor: sirapacz
[...]

dlatego zawsze mam w kanale gaśnicę 2kg - tak na wszelki:)

[...]

u mnie co najwyżej eksplozja oparów lakierniczych z malowania podwozia mogłaby kuku zrobić - ale jak maluje w kanale to źródła iskier wliczając kompresor - mam daleko. Poza tym kanał mam na tyle długi, że mieści się samochód i mam jeszcze dużo miejsca na wyjście:)

Przypadek jeden na milion, moze nawet na miliard,
Wiec radze uwazac z tym ogrzewaniem ...

i dlatego właśnie się pytam - a nuż trafię kogoś bardziej doświadczonego kto mi pomysł podrzuci albo naprowadzi

To, ze gaz ciezszy od powietrza w zasadzie nie przeszkadza - chyba, ze
zawor bedzie niedokrecony, albo palnik zgasnie, i sie zgromadzi na dnie

tylko ze gaz przestajesz czuć po jakimś czasie - nie wiem jak lpg ale ziemny tak ma.

Data: 2016-11-15 21:07:39
Autor: re
[...]

-- -
Potęga :-)

Lekko OT: ogrzanie kanału - piecyk katalityczny?