Lenin

Data: 2010-06-08 03:20:35
Autor: DJ MC Donald Musk
Lenin
5. Włodzimierz Lenin

Symbol bolszewickiej rewolucji i ideał walki o równość klasową. W
rzeczywistości zaś, ten którego komuniści przedstawiają jako
nieustraszonego wodza rewolucji, był wielkim tchórzem. W 1905 roku,
kiedy uznał, że rewolucja może dokonać się drogą powstania, wezwał
robotników do zbrojnego wystąpienia przeciw władzy. Kiedy padły
pierwsze strzały, uciekł do Finlandii. Uciekał zresztą kilkakrotnie -
podobnie po puczu lipcowym w 1917 roku.

Dzięki wsparciu Niemców i Austriaków dysponował środkami, które już od
1917 roku pozwalały mu na realizację rewolucyjnych idei o równości. Po
zamachu na niego, dokonanym 30 sierpnia 1918, maszyna terroru
rozkręciła się na dobre. Za "wrogów klasowych" uznano m. in.
zbuntowanych chłopów w guberni tambowskiej, przeciwko którym użyto
gazów bojowych.

Jak podają rozliczne źródła historyczne, podczas samego przewrotu
październikowego liczbę ofiar szacowano na setki, które później urosły
do setek tysięcy. W ciągu zaledwie pięciu lat, na przestrzeni roku
1917 i 1922, Rosja straciła ponad 23 miliony ludności.

http://niewiarygodne.pl/gid,11159781,img,11159787,kat,1017185,page,7,title,Zbrodniarze-ktorych-swiat-pokochal,galeriazdjecie.html

Data: 2010-06-08 14:12:07
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 12:20, DJ MC Donald Musk pisze:
5. Włodzimierz Lenin

Symbol bolszewickiej rewolucji i ideał walki o równość klasową. W
rzeczywistości zaś, ten którego komuniści przedstawiają jako
nieustraszonego wodza rewolucji, był wielkim tchórzem.

Ale jednak zwycięskim "tchórzem".  Polski  jakoś nie stać na  takich tchórzy.

Data: 2010-06-08 05:22:17
Autor: Hans Kloss
Lenin
On 8 Cze, 14:12, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Ale jednak zwycięskim "tchórzem".
Ja pięknie dziękuje za takie "zwycięstwa"

 Polski  jakoś nie stać na  takich tchórzy.
Ależ stać, niewiele bardziej bohaterski Ziutek Piłsudski dał radę
mniej więcej w tym samym czasie
J-23

Data: 2010-06-08 14:37:11
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 14:22, Hans Kloss pisze:
On 8 Cze, 14:12, jadrys<andrzej...@op.pl>  wrote:

Ale jednak zwycięskim "tchórzem".

Ja pięknie dziękuje za takie "zwycięstwa"

Wolisz całować w rękę coraz to nowych panów?

  Polski  jakoś nie stać na  takich tchórzy.

Ależ stać, niewiele bardziej bohaterski Ziutek Piłsudski dał radę
mniej więcej w tym samym czasie
J-23

Może to zabrzmi dla ciebie brutalnie Hans, ale Polska odzyskała "niepodległość" m.in dzięki dekretowi Lenina.

Data: 2010-06-08 07:44:13
Autor: Marek
Lenin
On 8 Cze, 14:37, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

> Ja pi knie dzi kuje za takie "zwyci stwa"

Wolisz ca owa w r k coraz to nowych pan w?

> Ale sta , niewiele bardziej bohaterski Ziutek Pi sudski da rad
> mniej wi cej w tym samym czasie
> J-23

Mo e to zabrzmi dla ciebie brutalnie Hans, ale Polska odzyska a
"niepodleg o " m.in dzi ki dekretowi Lenina.

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz ) z kt r nale y walczy ..
Instaluj c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Glupis Jadrys - dalej wierzysz w swietosc Wodza Rewolucji ???

Niemcy sfinansowali rewolucje sowiecka, poniewaz chcieli oslabienia
Rosji i takie ruchy, jak ten dekret byly Niemcom na reke.
Lenin podpisal ten dekret, zeby moc dalej utrzymac sie przy wladzy.
Bez niemieckich pieniedzy nie byloby to mozliwe.

Niemcy popierali ruchy narodowowyzwolencze w tamtym czasie rowniez w
innych regionach, poniewaz chcieli wczesniejszego zakonczenia    I WS
i na innych, lepszych warunkach dla siebie.

Data: 2010-06-08 18:51:54
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 16:44, Marek pisze:

[...]

Daj spokój - oczywiście że to Niemcy podesłali Lenina Carowi. Ale o jakimś znaczącym sfinansowaniu Rewolucji Październikowej nie było mowy.. Niemcy same były wyniszczone przez wojnę.

I może jestem głupi, ale potrafię jednak samodzielnie skonfigurować "Thunderbirda", e-zop.. :-P

Data: 2010-06-08 11:51:05
Autor: Marek
Lenin
On 8 Cze, 18:51, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

> [...]

Niemcy same były wyniszczone przez wojnę.

I może jestem głupi, ale potrafię jednak samodzielnie skonfigurować

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jednak jestes glupi.
Niedawno pisalem specjalnie dla ciebie ( chcialem cie troche oswiecic)
o niejakim Zydzie Dr.Parvus, ktory byl finansowym posrednikiem Lenina.
On zorganizowal kase od Niemcow, poprzez ich tajne sluzby.
Lenin nie mialby za co nawet ulotek wydrukowac, gdyby nie niemiecka
kasa, nie mowiac o broni .

Data: 2010-06-09 08:04:26
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 20:51, Marek pisze:
[...]

"Kasą" się nie wygrywa rewolucji..

Data: 2010-06-09 15:47:47
Autor: cirrus
Lenin
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hunbb8$g96$1news.onet.pl...
[...]

Tylko poprzez rewolucje dorywa się do kasy.

--
stevep

Data: 2010-06-10 07:13:29
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 15:47, cirrus pisze:
"Kasą" się nie wygrywa rewolucji..

Tylko poprzez rewolucje dorywa się do kasy.

Stefan - trochę powagi.. Pierwsi sekretarze w pseudokomunie (poza Ceausescu) byli biedni jak przysłowiowe myszy kościelne.

Data: 2010-06-10 13:10:51
Autor: cirrus
Lenin
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hupsmi$16j$4news.onet.pl...
[...]

A świnie miały za ich czasów skrzydła i fruwały.

--
stevep

Data: 2010-06-08 16:51:51
Autor: cirrus
Lenin
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hule9d$cuv$1news.onet.pl...
[...]

Ja powiem więcej, tacy głupcy jak ty urodzili sie z woli Lenina,

--
stevep

Data: 2010-06-08 18:51:33
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 16:51, cirrus pisze:

Ja powiem więcej, tacy głupcy jak ty urodzili sie z woli Lenina,

Zupełnie nie rozumiem dlaczego ty Stefan pisanie przeze mnie  prawdy nazywasz głupotą?

Data: 2010-06-08 17:20:31
Autor: u2
Lenin
W dniu 2010-06-08 14:37, jadrys pisze:
Może to zabrzmi dla ciebie brutalnie Hans, ale Polska odzyskała
"niepodległość" m.in dzięki dekretowi Lenina.

Polska odzyskała niepodległość, przede wszystkim dzięki Polakom. A jeśli
komuś dziękować to "mocarstwom" światowym za wywołanie wojny światowej :)

Data: 2010-06-08 18:51:23
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-08 17:20, u2 pisze:
[...]

Oczywiście. przecież napisałem że "m.in." dekretowi Lenina.

Data: 2010-06-08 23:58:41
Autor: Hans Kloss
Lenin
On 8 Cze, 14:37, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Mo e to zabrzmi dla ciebie brutalnie Hans, ale Polska odzyska a "niepodleg o " m.in dzi ki dekretowi Lenina.
Chodzi ci o ten dekret na mocy którego osiem (!) sowieckich armii
otrzymało zadanie zajęcia naszego kraju?
Ten w którym pisał: " gdzieś pod Warszawą znajduje się nie centrum
polskiego rządu burżuazyjnego i republiki kapitału, ale centrum całego
współczesnego systemu imperialistycznego oraz, że okoliczności
pozwalają nam wstrząsnąć tym systemem i prowadzić politykę nie w
Polsce"?
To był obłąkany, niebezpieczny szaleniec. Syfilityk z mózgiem zeżartym
przez krętki blade....
J-23

Data: 2010-06-09 13:17:13
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 08:58, Hans Kloss pisze:
[...]

Nie, nie o ten mi chodzi. Przyznam że pierwsze słyszę o czymś takim..

Mi chodzi o dekret anulujący traktaty rozabrojeniowe : "29 sierpień 1918 -Rada Komisarzy Ludowych, specjalnym dekretem anulowała wszystkie traktaty rozbiorowe".

http://www.bryk.pl/teksty/liceum/historia/xx_wiek_i_wojna_światowa/3781-i_wojna_światowa_1914_1918_sprawa_polska_podczas_i_wojny_światowej.html

Raczej był człowiekiem którego interesuje niedola innych. Dla ciebie Hans to pewnie ktoś taki zasługuje na miano szaleńca. Ale większość myśli inaczej.

Data: 2010-06-09 04:47:04
Autor: Hans Kloss
Lenin
On 9 Cze, 13:17, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Raczej by człowiekiem którego interesuje niedola innych.
Wytłumacz to trzynastu (co najmniej) milionom niewinnych ludzi którzy
zginę z powodu tej jego idiotycznej "rewolucji". Oraz kilkudziesięciu
milionom innych, których bezsensowna śmierć była jej skutkiem
pośrednim
J-23

Data: 2010-06-10 07:19:55
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 13:47, Hans Kloss pisze:
[...]

Daj spokój Hans z tym mordowaniem milionów niewinnych. - Nikt przy zdrowych zmysłach w to nie uwierzy.

Data: 2010-06-10 04:21:10
Autor: Hans Kloss
Lenin
On 10 Cze, 07:19, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Daj spok j Hans z tym mordowaniem milion w niewinnych. - Nikt przy
zdrowych zmys ach w to nie uwierzy.

Twierdzisz że moi dziadkowie nie byli przy zdrowych zmysłach i to co
opowiadali o wydarzeniach w trakcie owej  "rewolucji" którą widzieli
na własne oczy  to ich wymysły?
Człowieku, nikt przy zdrowych zmysłach nie uwierzy raczej w to że ów
lenin to był taki łagodny baranek jak go usiłujesz przedstawić. Zbyt
wielu ludzi uszło stamtąd z życiem i opisało to co widzieli
J-23

Data: 2010-06-09 08:21:04
Autor: Panslavista
Lenin

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message news:hule9d$cuv$1news.onet.pl...
W dniu 2010-06-08 14:22, Hans Kloss pisze:

Może to zabrzmi dla ciebie brutalnie Hans, ale Polska odzyskała "niepodległość" m.in dzięki dekretowi Lenina.

Największe kłamstwo. Kupować Polaków do I WŚ próbowali wszyscy zaborcy, ze strony Rosji najpierw car biały, a później car czerwony. Gdyby nie Legiony Piłsudskiego mielibyśmy GWno - tak jak teraz.

Data: 2010-06-09 13:17:47
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 08:21, Panslavista pisze:
[...]

My Wielkopolanie potrafiliśmy sami sobie wolność wywalczyć.. Niestety za to Piłsudski nas znienawidził.

Data: 2010-06-09 13:32:07
Autor: Panslavista
Lenin

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message news:hunt48$4uc$1news.onet.pl...
[...]

E tam, zabory zmieniły mentalność, a ambicje buzowały... To był wyścig do władzy od Daszyńskiego poprzez Radę Regencyjną do reszty...

Data: 2010-06-10 07:16:08
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 13:32, Panslavista pisze:
[...]

I to Piłsudskiego skłoniło do wydania rozkazu strzelania do żołnierzy z Wielkopolski?

Data: 2010-06-09 15:50:10
Autor: cirrus
Lenin
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hunt48$4uc$1news.onet.pl...
[...]

A gdzie ty Wielkopolaninie o tę wolność walczyłeś?

--
stevep

Data: 2010-06-10 07:17:24
Autor: jadrys
Lenin
W dniu 2010-06-09 15:50, cirrus pisze:
My Wielkopolanie potrafiliśmy sami sobie wolność wywalczyć.. Niestety za to Piłsudski nas znienawidził.

A gdzie ty Wielkopolaninie o tę wolność walczyłeś?

Nie walczyłem co prawda, ale identyfikuję się z nimi.

Data: 2010-06-10 13:11:44
Autor: cirrus
Lenin
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hupsmc$16j$2news.onet.pl...
[...]

Miałeś szczęście, że nie poległeś.

--
stevep

Data: 2010-06-10 08:27:58
Autor: cytryna
Lenin
[...]

Ossendowski Antoni F.
Wydawnictwo: LTW, ISBN: 978-83-7565-024-2, Stron: 422, Nasza cena: 31.42 PLN

Lenin Ossendowskiego - to książka-legenda. Została przetłumaczona na wiele języków. W latach trzydziestych zrobiła karierę na obu półkulach i odegrała znaczącą rolę w ukazaniu, kto i jak robił Rewolucję Październikową. Niezwykle sugestywny obraz tytułowego bohatera książki, zupełnie odmienny od kreowanego w Polsce przez ostatnie dziesięciolecia, pozostanie w pamięci każdego czytelnika. Książka ukazuje się w Polsce po raz pierwszy po prawie sześćdziesięciu latach w formie reprintu z przedwojennego wydania. Ossendowski był jednym z pierwszych, którzy ośmielili się uderzyć w mit, w symbol, w legendę, w bożyszcze, w idola milionów biedaków całego świata. Są książki, które pomimo bogactwa faktografii i odnośników czyta się jak ponury i pochłaniający dreszczowiec. Tak właśnie jest z biografią pióra Dmitrija Wołkogonowa. Podstawowym źródłem wiedzy dla autora było pilnie strzeżone archiwum wodza rewolucji, Lenina, oczko w głowie Stalina i następców, udostępnione historykom dopiero po "pieriestrojce". Dlaczego taką tajemnicą obwarowano losy tego, który "wstrząsnął światem"? Odpowiedź jest prosta &#8211; bałwochwalczo czczony przywódca, którego zwłoki zmumifikowano po śmierci i wystawiono jak relikwię dla "maluczkich" (pomimo protestów najbliższych), miał stać się zastępczym sacrum, gdy cerkwie zamieniono na magazyny zbożowe czy muzea rewolucji. Z kart książki Wołkogonowa wyłania się portret kreślony od dzieciństwa wodza aż po lata współczesne, zgodnie ze sloganem "Lenin wiecznie żywy". Poznawanie meandrów rodzinnych pozostawiam Czytelnikom. Chcę jednak zwrócić uwagę na fakty, które stały się swoistymi kamieniami milowymi dla przyszłego rewolucjonisty. Niewątpliwie była to kaźń starszego brata Lenina, Aleksandra, powieszonego za spisek na życie cara (młodszy brat wyrównał "rodzinne" rachunki, wydając rozkaz wymordowania całej rodziny Romanowów, w tym kobiet, dzieci i najbliższej służby), wyrzucenie do śmieci krzyżyka i przejście na ateizm oraz zetknięcie się z dziełami Marksa i Engelsa. Odtąd studiowanie i interpretacja marksizmu stanie się chlebem powszednim przyszłego wodza.

Gdy Europa wykrwawiała się w I wojnie światowej a narody wegetowały w nędzy, Lenin bywał w Szwajcarii, Niemczech, na Capri. Pytanie, skąd brał na to fundusze? Honoraria za kiepskie artykuły oczywiście nie wystarczały &#8211; otrzymywał pieniądze od matki i z funduszy partyjnych. Nigdy nie zaznał niedostatku, choć pracą się nie hańbił. Może dlatego tak ostro tępił wszelkie przejawy niesubordynacji w wykonywaniu obowiązków, gdy przyszło mu kierować rewolucyjnym molochem? Dopiero wtedy nienawykły do żmudnych obowiązków Lenin stał się z konieczności tytanem "rewolucyjnej roboty", co okazało się nie bez wpływu na jego kondycję fizyczną i psychiczne zdrowie.

Biografia Wołkogonowa odsłania mroczne kontakty Lenina z Niemcami podczas I wojny. Uljanow brał od nich pieniądze na rewolucyjną działalność agitacyjną (celem miała być m.in. dezercja żołnierzy rosyjskich z okopów), rozwój prasy komunistycznej i własne utrzymanie. Współpracował - nie bezpośrednio, na to był za sprytny - z cesarzem Wilhelmem II, gen. Ludendorffem i innymi przedstawicielami niemieckich elit. Jak pisał kupiec Parvus, który odegrał niebagatelną rolę w tych kontaktach. To właśnie Niemcy, zainteresowani jego powrotem do Rosji, zorganizowali przejazd 32 osób, w tym Lenina, Krupskiej (żona) i Inessy Armand (kochanka) w ekskluzywnej salonce opatrzonej immunitetem dyplomatycznym i pod ścisłą strażą.

Antypatriotyczna i antyrosyjska działalność towarzysza wodza stała się powodem wszczęcia przez Rząd Tymczasowy w r. 1921 śledztwa, które miało wykazać, że Lenin kolaborował z Niemcami. Prowadzone ono było jednak tak powoli i nieudolnie, że oskarżony nigdy przed sądem nie stanął, zaś wkrótce ci, którzy próbowali wyciągnąć na światło dzienne "oszczercze brudy", skończyli w godny pożałowania sposób.
I na koniec stwierdzenie Ossendowskiego - wódz cierpiał na zastarzałego syfa, prezent z czasów kiedy to "studiował bunt upodlonych prostytutek".

--

Lenin