Lenovo A3500-H a tethering

Data: 2017-08-17 14:47:51
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
Wymieniony w tytule tablet - w wyniku pizgnięcia nim o rączkę hamulca ręcznego - przyozdobiony został malowniczą "pajęczynką". Ale poza tym wygląda nadal na w pełni sprawny. Ponieważ potrzebuję od czasu do czasu połączenia internetowego do netbooka, zostawianego na dłużej w różnych dziwnych miejscach, postanowiłem wykorzystywać ten tablet jako hotspot Wi-Fi. Nabyłem więc w salonie Play drogą kupna (bo darmowe startery akurat dziwnym trafem się skończyły, a nowych ponoć nie dowieźli) kartę z 3 GB za całe 9 zł i przystąpiłem do zestawiania całego tego interesu. Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że opcja "Tethering i punkt dostępu" pomimo wetknięcia zaktywowanej karty nadal pozostaje wyszarzona. Dziwne, bo tablet nie wygląda na brand(zl)owany przez jakiegoś operatora. I tu pytanie do znawców: próbować tego https://www.oneclickroot.com/root/lenovo-lenovo-a3500-h-a3500h_a422_01_23_140428-4-2-2/ i co to jest warte, czy może kopać w sklepie Play, a jeśli tak, to czy jest tam coś, co ominęłoby tę idiotyczną blokadę i jak to się nazywa?
Ponieważ ładowanie z USB netbooka idzie kulawo, więc tethering USB raczej nie wchodzi w rachubę. Bluetooth też raczej niezbyt ze względu na nienachalną prędkość. Nie, tablet nie wystawia usługi "modem GPRS" ani po Bluetooth, ani po USB.
Całość służyłaby tylko do podłączania się doń TeamViewerem, żadnych HTTP czy innych e-maili.

JoteR

Data: 2017-08-18 08:51:48
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-17 o 14:47, JoteR pisze:
[...]

Skąd wiadomo że to jakaś blokada? Pewnie nie masz włączonej "transmisji danych" ew. wifi, to i opcja tetheringu jest nieaktywna.

Data: 2017-08-18 18:08:21
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
"Trybun" napisał:

Skąd wiadomo że to jakaś blokada? Pewnie nie masz włączonej "transmisji danych" ew. wifi, to i opcja tetheringu jest nieaktywna.

Jeśli masz mnie za idiotę, to napisz to wprost. Nie bój się, w najbliższym czasie nie wybieram się do Wielkopolski, więc ewentualnego liścia możesz otrzymać tylko wirtualnie.
A tak na poważnie, to szperając w tzw. międzyczasie po internetach, natknąłem się na przetarg ogłoszony przez Intercity na tablety, gdzie jednym z wymagań była zablokowana w ROM-ie możliwość tetheringu. Może więc ten tablet znalazłem gdzieś przy torach? ;->
W każdym razie problem poniekąd rozwiązany, zaaplikowałem znalezioną tu https://forum.xda-developers.com/android/development/guide-lenovo-a3500-h-t2879208 procedurę, ale opcja tetheringu nadal była wyszarzona. Zacząłem więc próbować na chybił-trafił aplikacje do tetheringu ze sklepu i drugi z kolei widget dał mi dostęp do uruchomienia i konfiguracji hot-spota. Jeszcze tylko dołożyłem jakiś programik typu keep tethering on i cały interes zaczął działać.
Wszystkim dyskutantom dziękuję za udzieloną pomoc ;->

JoteR

Data: 2017-08-18 18:36:12
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-18 o 18:08, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć. Ale aby to zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki - włączona transmisja danych i wifi. Wcale nie trzeba być idiotą aby coś z tych rzeczy przeoczyć. A w ogóle co to za producent który sprzedaje sprzęt do którego obsługi oprogramowanie trzeba ściągać od od podmiotów trzecich..

Data: 2017-08-18 19:42:02
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
"Trybun" napisał:

Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć.

Zapewniam was, towarzyszu z domeny .ru, że czekając na jakąś podpowiedź, miałem bardzo dużo czasu na przeklikiwanie się przez wszystkie możliwe opcje i ustawienia. Także w myTab z Biedronki z Androidem 4.4.2, gdzie nawet bez wetkniętego SIM-a da się wejść w zakładkę "Tethering i punkt dostępu", a nawet uruchomić hot-spota, choć z oczywistych względów dostępu do internetu nie będzie.

Ale aby to zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki - włączona transmisja danych i wifi.

Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy - uruchomienie hot-spota i tak automagicznie wyłącza Wi-Fi, co jest poniekąd zrozumiałe. Zresztą zrób sam eksperyment: wyłącz Wi-Fi i uruchom tethering. Działa? Działa. Czary? A nie, wy przecież - zgodnie z materialistyczną dialektyką w rzeczy niematerialne nie wierzycie. Zresztą patrz akapit wyżej.

Wcale nie trzeba być idiotą aby coś z tych rzeczy przeoczyć.

To wytłumacz mi taką rzecz: po tym niby rootowaniu mam nadal wyszarzoną opcję tetheringu. Ale pacając widget Tethering Toggle nagle zostaję przeniesiony do menu z całą pewnością systemowego "Tethering i punkt dostępu" (tego, do którego nie mogę się normalnie z poziomu Ustawień dostać), w którym mogę sobie ustawić hot-spot, a także tethering via BT i USB. Android 4.2.2, wersja jądra 3.4.5, kompilacja A3500H_A422_01_23_140701_BG. Co i gdzie przeoczyłem?

A w ogóle co to za producent który sprzedaje sprzęt do  którego obsługi
oprogramowanie trzeba ściągać od od podmiotów trzecich..

Kasa, misiu, kasa. Za wielką Wodą za umożliwienie tetheringu trzeba operatorom płacić. Sam Pszemol o tym tu niegdyś pisał i - o paradoksie! - był zdziwiony panującą u nas "wolnoamerykanką ;->
I pamiętaj co napisałem o kolejorzach ;->

JoteR

Data: 2017-08-19 11:25:28
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-18 o 19:42, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

W tak prostej sprawie niepotrzebne jest szukanie odpowiedzi w gwiazdach, podczas gdy ona jest na wysokości nosa.

[...]

No najwyraźniej źle się wyraziłem co do tego wifi. W moich uprzędzeniach pod opcją 'przenośny punkt dostępu", są trzy podpunkty "bluetooth, usb i wifi. Pisząc wifi to właśnie w tej opcji przesył wifi miałem na myśli. Zresztą co ja ci się tłumacze, ktoś by pomyślał że to ja mam problem i jestem besztany przez jakiegoś experta z tytułem profesorskim w tej dziedzinie.

[...]

Tu nie ma czego przeoczyć, problemem może być tylko samo urządzenie, w sensie niesprawne, albo SIM karta, no, ew. zła konfiguracja użytkownika. Wtedy i tylko wtedy opcja "punktu dostępu" ma prawo być nieaktywna.

[...]

Zapominasz o prawach konsumenta - urządzenie niesprawne klient może zwrócić, i co gorsza - definitywnie skreślić firmę praktykującą takie zasady. Kupując urządzenia przeznaczone na jakiś inny zewnętrzny rynek to już jest twoje indywidualna ryzyko.

Nie pamiętam o 'kolejorzach", to że są zwyczajnie pozbawieni jaj to sam wiem od czasu gdy z drużyna rozstał się Franek Smuda. Zdaje się jednak że ta mizeria jaką reprezentuje teraz nie przeszkodzi mu w zdobyciu majstra, bo inni grają jeszcze większą degrengoladę..

Data: 2017-08-19 12:01:34
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
"Trybun" napisał:

W moich uprzędzeniach pod opcją 'przenośny punkt dostępu",

I właśnie ta opcja jest u mnie wyszarzona.
Dlatego pytanie było konkretne: próbować "zrootowania" za pomocą podanej strony (jak dla mnie z lekka podejrzanej, ale ja się na tym nie znam) czy może da się to ominąć jakąś aplikacją, korzystającą z własnego mechanizmu tworzenia punktu dostępowego (skoro ustawienia systemowe są zablokowane) - a jeśli tak, to jaką?

Tu nie ma czego przeoczyć, problemem może być tylko samo urządzenie,
w  sensie niesprawne,

Urządzenie jest sprawne - przecież napisałem, że po dostaniu się do tej opcji (niedostępnej z poziomu Ustawień systemu) poprzez jakiś ściągnięty widget, bez problemu można uruchomić hot-spota.

albo SIM karta,

Patrz wyżej.

no, ew. zła konfiguracja użytkownika.

Czyli co? Co konkretnie mam wyklikać, aby uaktywnić tę opcję?
Bo dzięki temu widgetowi i być może rootowi cały interes już działa, ale męczy mnie niemożność dostania się do tych ustawień wprost.

I pamiętaj co napisałem o kolejorzach ;->

Nie pamiętam o 'kolejorzach",

Nie mam na myśli drużyny Pech Poznań, tylko ów przetarg dla Intercity na tablety z zablokowanym tetheringiem.

ta mizeria jaką reprezentuje teraz nie przeszkodzi mu w zdobyciu majstra, bo inni grają jeszcze większą degrengoladę..

Nie rozumiem, dlaczego wszyscy tak się jarają zdobyciem "majstra" w jakiejś prowincjonalnej lidze. Mnie bardziej rajcuje obejrzenie fajnego meczu pucharowego z udziałem dowolnej polskiej drużyny, niż świadomość, że zespół z mojej wioski (w którym tubylców jest śladowa ilość*) zdobył jakiś tytuł w krajowym grajdołku.

* - tak, kolego Akarm, ilość, nie liczba - tubylcy w Legii są niepoliczalni ;->

JoteR

Data: 2017-08-21 11:44:39
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-19 o 12:01, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

Ale jest, gdyby zamysłem producenta było nieudostępnianie takiej opcji, wtedy by nie było nawet takiej wyszarzonej. Wina wydaje się być ewidentnie po stronie użytkownika.

[...]

Nie zapominaj o tym że dopiero po twoich zabiegach jest sprawne. Na dzień dzisiejszy naprawa jakichkolwiek urządzeń to coraz rzadziej młotek i przecinak..

[...]

Mało prawdopodobne abyś dostał satysfakcjonującą odpowiedź, ale ja bym nie rezygnował z wysłania e-maila z zapytaniem do producenta, być może wyszła jakaś niedopracowana do końca seria tych urządzeń i dostaniesz instrukcję jak to usprawnić.

I pamiętaj co napisałem o kolejorzach ;->

Nie pamiętam o 'kolejorzach",

Nie mam na myśli drużyny Pech Poznań, tylko ów przetarg dla Intercity na tablety z zablokowanym tetheringiem.

No tak,. No ale twój sprzęt chyba nie jest z tej (czy podobnej) puli szykowanych pod konkretnego klienta?

[...]

No już nie taka prowincjonalna, np dla zawodników z krajów skandynawskich granie w naszej lidze to dla nich awans.. A co do majstrostwa, przecie o to głównie idzie. Po to zorganizowano w ogóle ligę.

Data: 2017-08-21 17:32:55
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
"Trybun" napisał:

[...]

Serio? No to jeszcze raz pytam - co przeoczyłem i co powinienem wypacać, aby dostać się do tej zakładki?

Urządzenie jest sprawne [...]

Nie zapominaj o tym że dopiero po twoich zabiegach jest sprawne.

Nieprawda, połaczenie 3G z internetem miałem od razu po zaktywowaniu karty. Tylko nie mogłem (i nadal nie mogę w normalny sposób) wejść do ustawień tetheringu.

[...]

Właśnie widzę... Za to sugestii, że jestem debilem, dostałem aż nadto. ;->
W każdym razie problem został poniekąd solved i nie ma co dalej drążyć tematu.

A co do majstrostwa, przecie o to głównie idzie. Po to zorganizowano w ogóle ligę.

Serio? A mnie się wydaje, że głównie po to, aby ogórki z zapadłych azjatyckich stepów czy inni drwale z okolic koła podbiegunowego mieli komu spuszczać wpiehdol we wstępnych fazach europejskich pucharów.

JoteR

Data: 2017-08-24 21:21:12
Autor: JoteR
[OT] Lenovo A3500-H a tethering
"JoteR" napisał:

[...]

Przepraszam, już mi się tak nie wydaje. Ja to już wiem z całą pewnością.

JoteR

Data: 2017-08-25 12:26:49
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-24 o 21:21, JoteR pisze:
"JoteR" napisał:

[...]

To było do przewidzenia. Legia sprzedała wszystko co wartościowe i jeszcze był ktoś kto oczekiwał że będzie brylowała w europejskich rozgrywkach?

Data: 2017-08-25 12:26:03
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-21 o 17:32, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

Tak, serio. Jest parę rzeczy które mogą sprawiać że ta opcja jest nieaktywna. Choć po zastanowieniu, znając dzisiejsze zagrania kapitalistów odrzucać wersji o jawnym i świadomym sabotażu wobec klientów też nie można.

Urządzenie jest sprawne [...]

[...]

Czyli co podejrzewasz - producent wypuszcza na rynek urządzenie nie wyposażając go w odpowiednie sterowniki?

[...]

Jakiś swoisty masochizm przez ciebie przemawia. Przynajmniej ja jestem bardzo daleki od podejrzewania ciebie o jakieś niedobory intelektu.

[...]

Te ogórki to przyszłość tej dyscypliny sportu.

Data: 2017-08-24 23:04:43
Autor: Akarm
[OT] Re: Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-19 o 12:01, JoteR pisze:

* - tak, kolego Akarm, ilość, nie liczba - tubylcy w Legii są niepoliczalni ;->

I tu Cię zaskoczę: policzalni czy niepoliczalni - ja zdecydowanie wolę ilość. Nie wiem czemu. Tak mam, i już.
Może dlatego, że język polski nie jest moją mocną stroną, przecież nie znam nawet nazw przypadków, nie wiem co to przydawka czy insza część mowy, zdania... Nie znam _żadnych_ zasad ortografii. Nawet na maturze tróję chyba miałem naciąganą. :)
Błędów nie robię prawdopodobnie tylko dzięki tysiącom przeczytanych książek. :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-08-26 11:02:49
Autor: JoteR
"Akarm" napisał:

Nie znam _żadnych_ zasad ortografii.

Witamy w klubie "wzrokowców" ;->
Przy tym zalewie internetowego bełkotu coraz częściej łapię się na tym, że pisząc coś - muszę zastanawiać się, jaka jest pisownia czegoś, co jeszcze kilka- kilkanaście lat temu nazad było dla mnie "oczywistą oczywistością". Bo przed oczami mam "tranzakcje", "transwer", "napewno", "kąto", "niema", "ludzią", "puki", "wogule"- o zatarciu różnicy między "także" a "tak że" litościwie już nie wspomnę. Niestety, nawet grzecznie zwrócona uwaga najczęściej powoduje wybuch agresji ortoflejtucha i gromadki jego obrońców, poczuwających się do jakiegoś rodzaju wspólnoty mentalnej z usenetowym troglodytą. Dlatego lepiej pajaca krótko a celnie wykpić, niż prowadzić z nim (i jego akolitami) jałowe dysputy.

Błędów nie robię prawdopodobnie tylko dzięki tysiącom przeczytanych książek. :D

Ale chyba tych, które były wydane jeszcze pod czujnym okiem żywych pań korektorek. Bo to, co można znaleźć w nowszych wydaniach, woła o pomstę do nieba - ot, chociażby w "Krzyżakach" (wydanie "kolekcjonerskie", a jak!). Pomijając już zwykłe "orty" - co przeciętny gimnazjalista zrozumie z fragmentu o Zawiszy Czarnym, mówiącym iż "Mazurowie pierzchali na sam widok jego zbroi"? Że mieszkańcy Mazur to w zasadzie Niemce? Bo o Maurach taki gimbus pewnie nawet nie słyszał...

JoteR

Data: 2017-08-18 20:07:14
Autor: Uncle Pete
Lenovo A3500-H a tethering
Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć. Ale aby to
zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki - włączona
transmisja danych i wifi.

W dwóch moich Samsungach (android 4.2 i 6) nie muszę włączać wi-fi, aby mieć tethering. Co więcej, próba włączenia wi-fi wyłącza hotspot.

Data: 2017-08-19 11:27:10
Autor: Trybun
Lenovo A3500-H a tethering
W dniu 2017-08-18 o 20:07, Uncle Pete pisze:
[...]

Widać w opcji "punkt dostępu" wifi masz ustawione domyślnie. Ja w swoich urządzeniach muszę to "ptaszkować" ręcznie.

Data: 2017-08-19 23:52:33
Autor: jerzu.xyz
Lenovo A3500-H a tethering
On Thu, 17 Aug 2017 14:47:51 +0200, "JoteR" <usenet@interia.eu> wrote:

Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że opcja "Tethering i punkt dostępu" pomimo wetknięcia zaktywowanej karty nadal pozostaje wyszarzona.

A próbowałeś może karty innego operatora?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-08-20 10:27:08
Autor: JoteR
Lenovo A3500-H a tethering
<jerzu.xyz@irc.pl> napisał:

Jakież było
moje rozczarowanie, gdy okazało się, że opcja "Tethering i punkt dostępu"
pomimo wetknięcia zaktywowanej karty nadal pozostaje wyszarzona.

A próbowałeś może karty innego operatora?

Z innych operatorów mam tylko Aero2, ale nie wydaje mi się, aby tu tkwił problem - ostatecznie na karcie Play transmisja jest a i ten tethering w końcu udało się uzyskać, fakt że trochę naokoło dupy. Zresztą na innym tablecie dostęp do menu ustawień hot-spota jest nawet bez wetkniętej jakiejkolwiek karty. Tu jest ewidentnie jakaś blokada programowa - miałem nadzieję, że zniknie lub da się ją wyłączyć po zrootowaniu. Ale skoro dało się ją obejść - problem solved.

JoteR

Lenovo A3500-H a tethering