Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery

Data: 2009-07-02 09:44:02
Autor: news.onet.pl
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
Zakupilem tego laptopa z systemem Vista Business. Po pierwszym uruchomieniu kompa okazalo sie, ze ma zainstalowany system xp pro, tak jak chce, ale caly dysk nie jest podzielony na partycje. Przyzwyczailem sie do opcji gdzie system mam na partycji C, a reszte dokumentow na innej partycji / partycjach. Tak aby w przyszlosci nie miec problemow z ponowna instalacja i utrata danych.
Podzielilem dysk na 2 partycje i skorzystalem z Recovery Disk, ktory wczesniej zgodnie z instrukcja utworzylem. Cala operacja trwala naprawde   dlugo, jednak okazalo sie, ze system ponownie utworzony jest tylko na 1 partycji :/

I moje pytanie, jak to zrobic, aby bylo dobrze ?
Nic nie wygooglowalem.
Czy mam zainstalowac XP PRO z innego nosnika / Nie recovery ?
Czy jesli tak zrobie numery seryjne beda dzialaly ?
Na stronie Lenovo jest mnostwo sterownikow do XP. Rowniez laptop byl z mnostwem dodatkowych programikow, w tym lenovo care, ktore podobno spowalnia system. Co jest niezbedne do prawidlowej pracy? Znajomy mowil mi, ze bardzo istotne jest oprogramowanie do obslugi baterii. I jesli tego nie zainstaluje to ja zniszcze ? czy to prawda ?
Sporo pytan, ale to moj pierwszy laptop.

Data: 2009-07-02 09:57:33
Autor: jureq
Dnia Thu, 02 Jul 2009 09:44:02 +0200, news.onet.pl napisał(a):

[...]

Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

Teoretycznie większość producentów ma możliwość po długich zachodach dostarczenia pełnej płyty instalacyjnej, nie-Recovery. Podobno wynika to z jakiejś ich umowy z M$. Tylko, że zazwyczaj trwa to bardzo długo a ceny takiej płytki są zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

Jeśli chodzi o potrzebne sterowniki i programy, to wszystkie naprawdę potrzebne rzeczy ściągniesz ze strony Lenovo.

Data: 2009-07-02 12:25:07
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
On Thu, 2 Jul 2009 09:57:33 +0000 (UTC), jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

Da radę - trzeba aktywować system telefonicznie. Sprawdzone niedawno
na ~30 kompach gdzie były XP z różnych "Ľródeł' a własciciel w końcu
dojrzał do tego że trzeba zalegalizować to co do tej pory było
pirackie. Problem był z 1 sztuk± która chciał aktywacji po kazdym
restarcie. Było trochę grzebania ale tez bez reinstalacji się obeszło.

Teoretycznie większo¶ć producentów ma możliwo¶ć po długich zachodach dostarczenia pełnej płyty instalacyjnej, nie-Recovery. Podobno wynika to z jakiej¶ ich umowy z M$. Tylko, że zazwyczaj trwa to bardzo długo a ceny takiej płytki s± zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

Akurat Lenovo w Polsce dostarcza płytki wła¶ciwie od ręki o ile maj±
je w magazynie. Jak robiłem na T61 downgrade do XP to pytano mnie czy
to maja byc płytki Recovery czy OEM. Obie były od ręki w Warszawie.
Koszt pakietu to 100 PLN brutto. Wzi±łem wtedy Recovery bo laptok robi
za przeno¶n± stację robocz± do Worda/Excella/netu bez żadnych
udziwnień. Zdrówko

Data: 2009-07-02 10:27:17
Autor: Marcin Tworek
[...]

Zainstaluj z Recovery i potem podziel jak chcesz:
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-07-02 11:18:18
Autor: news.onet.pl
[...]

Probowalem, ale wyskakuje jakis blad i nie chce dzielic partycji z systemem.
Do tego taki zabieg dla mnie ma maly sens, w przyszlosci kiedy bede chcial zainstalowac system od nowa, strace wszystkie dane, bo recovery z    dwoch partycji zrobi mi jedna. :(

Data: 2009-07-02 12:24:23
Autor: Doxent
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
Zainstaluj z Recovery i potem podziel jak chcesz:
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

swego czasu próbowałem zmniejszać gpartedem partycję Visty. Trwało to 5 godzin po czym system nie chciał się uruchomić inaczej jak tylko w trybie naprawczym w którym non stop mielił dyskiem przez kilka godzin bez rezultatu. Trzeba było skorzystać ponownie z recovery i stracić kolejne 6 godzin.

Data: 2009-07-02 12:21:33
Autor: Doxent
[...]

Hiren Boot CD 9.5 do 9.9 > Paragon Partition Manager. Do ¶ci±gnięcia z torrentów.

Data: 2009-07-02 14:54:41
Autor: Mariusz
W dniu 2009.07.02 9:44, news.onet.pl pisze:
[...]

Rozważ zakup zewnętrznego dysku twardego na usb. Rozwiaże problem wszelkich reinstalacji i będziesz miał backup danych.

[...]

Tak właśnie działa Recovery Disk - przywraca dysk do stanu jak z fabryki.

I moje pytanie, jak to zrobic, aby bylo dobrze ?

Po instalacji systemu, podzieleniu, zainstalowaniu tego co potrzebujesz zrĂłb backup systemu programem dostarczonych przez Lenovo wraz z laptopem.
I z tego programu przywracaj system, on nie zmienia podziału dysku na partycję i przywraca tylko partycję systemową.

--
Mar

Data: 2009-07-02 15:21:16
Autor: news.onet.pl
[...]

Tylko partycje musze podzielic przed instalacja systemu i kolko sie zamyka :/

Data: 2009-07-02 17:53:39
Autor: Gupik
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
a czy można kupić laptopa bez systemu i samodzielnie zainstalować na nim swój np Win XP , Vista lub jakikolwiek inny ??

Data: 2009-07-02 21:21:48
Autor: Kot Prezydenta
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h2il61$p3$1news.task.gda.pl...
a czy można kupić laptopa bez systemu i samodzielnie zainstalować na nim swój np Win XP , Vista lub jakikolwiek inny ??

a kto ci zabrania ?

Data: 2009-07-04 00:49:46
Autor: Mariusz
W dniu 2009.07.02 15:21, news.onet.pl pisze:
[...]
partycjÄ™ i przywraca tylko partycjÄ™ systemowÄ….

Tylko partycje musze podzielic przed instalacja systemu i kolko sie
zamyka :/

Ja tutaj kółka nie widzę. Czy przed, czy po, efekt końcowy jest taki sam.

--
Mar

Data: 2009-07-02 19:44:05
Autor: Adam M.
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
W artykule news:h2hogc$7vs$1news.onet.pl,
niejaki(a): news.onet.pl z adresu <wonter@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Przeczytaj ten w±tek:
http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_thread/thread/b808e3a7c7aec194/c091d5dd392d47d8?lnk=raot

zacytuję z niego mojego posta:

"może to w czym¶ pomoże:

przeczytaj na tym forum http://forum.laptopy.info.pl/viewtopic.php?t=17158
czę¶ć pierwszego posta o temacie:
"Czysta instalacja systemu Windows XP z partycji Recovery z podziałem na
partycje i zachowaniem funkcjonalno¶ci niebieskiego guzika ThinkVantage"

Uwaga dla osób ze słabym ł±czem: dużo obrazków! "

Adam M.

Data: 2009-07-03 18:53:06
Autor: news.onet.pl
> [...]

partycje i zachowaniem funkcjonalno¶ci niebieskiego guzika ThinkVantage"

Uwaga dla osób ze słabym ł±czem: dużo obrazków! "

Masakra, same problemy z legalnym softem :/
Generalnie bylem pewny ze po spisaniu seriala z fabrycznego windowsa i zainstalowaniu z plytki WIN PRO, bedzie to dzialo, ale nie da sie zarejestrowac.

Jutro biore sie za trik podany na stronie.
bardzo dziekuje za pomoc

Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery