Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery

Data: 2009-07-02 09:57:33
Autor: jureq
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
Dnia Thu, 02 Jul 2009 09:44:02 +0200, news.onet.pl napisał(a):

I moje pytanie, jak to zrobic, aby bylo dobrze ? Nic nie wygooglowalem.
Czy mam zainstalowac XP PRO z innego nosnika / Nie recovery ? Czy jesli
tak zrobie numery seryjne beda dzialaly ? Na stronie Lenovo jest mnostwo
sterownikow do XP. Rowniez laptop byl z mnostwem dodatkowych
programikow, w tym lenovo care, ktore podobno spowalnia system. Co jest
niezbedne do prawidlowej pracy? Znajomy mowil mi, ze bardzo istotne jest
oprogramowanie do obslugi baterii. I jesli tego nie zainstaluje to ja
zniszcze ? czy to prawda ? Sporo pytan, ale to moj pierwszy laptop.

Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

Teoretycznie większość producentów ma możliwość po długich zachodach dostarczenia pełnej płyty instalacyjnej, nie-Recovery. Podobno wynika to z jakiejś ich umowy z M$. Tylko, że zazwyczaj trwa to bardzo długo a ceny takiej płytki są zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

Jeśli chodzi o potrzebne sterowniki i programy, to wszystkie naprawdę potrzebne rzeczy ściągniesz ze strony Lenovo.

Data: 2009-07-02 12:25:07
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
On Thu, 2 Jul 2009 09:57:33 +0000 (UTC), jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

Da radę - trzeba aktywować system telefonicznie. Sprawdzone niedawno
na ~30 kompach gdzie były XP z różnych "Ľródeł' a własciciel w końcu
dojrzał do tego że trzeba zalegalizować to co do tej pory było
pirackie. Problem był z 1 sztuk± która chciał aktywacji po kazdym
restarcie. Było trochę grzebania ale tez bez reinstalacji się obeszło.

Teoretycznie większo¶ć producentów ma możliwo¶ć po długich zachodach dostarczenia pełnej płyty instalacyjnej, nie-Recovery. Podobno wynika to z jakiej¶ ich umowy z M$. Tylko, że zazwyczaj trwa to bardzo długo a ceny takiej płytki s± zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

Akurat Lenovo w Polsce dostarcza płytki wła¶ciwie od ręki o ile maj±
je w magazynie. Jak robiłem na T61 downgrade do XP to pytano mnie czy
to maja byc płytki Recovery czy OEM. Obie były od ręki w Warszawie.
Koszt pakietu to 100 PLN brutto. Wzi±łem wtedy Recovery bo laptok robi
za przeno¶n± stację robocz± do Worda/Excella/netu bez żadnych
udziwnień. Zdrówko

Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery