Lenovo T410 - czy wart jest 1000?

Data: 2014-11-13 07:12:09
Autor: Majka
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
Witam,

czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
Model to Lenowo T410. Krótka specyfikacja:
14 cali 1280*800, i5-520M 2*2,4 GHZ
4 GB ram
160 GB hdd
system WIN 7 oryginalny

Czy warto za taki komputer dziś dać 1000 zł jeśli jest z gwarancją 12 miesięcy? Wizualnie jest super.
Czy lepiej dac spokój?

Drugie pytanie dotyczy rozdzielczości - jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu 1280*800? Pytam o komputer wyżej wymieniony, bo chcę się pozbyć ASUSa eee901, w którym zmieniłam dysk na większy (teraz 4+12BG), dołożyłam RAMu (teraz 2GB), i przy pocesorze Atom N270 1.6 GHz i WIN XP wciąż jest powoli, długo, niewydajnie i irytująco... Czy będzie to odczuwalna zmiana (prędkość/wydajność/jakość) przesiadka z małego Asusa na takiego Lenovo? Czy warto za 999zł?

Majka

Data: 2014-11-13 16:42:20
Autor: elmer radi radisson
On 2014-11-13 16:12, Majka wrote:

[...]

Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej. Natomiast co do
"poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.
Czesto nie wiadomo czy to nie jest sprzet po jakiejs naprawie albo
zlozeniu z dwoch truposzy, czy nie przyjechal skads na palecie. Napewno
warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami QWERTY. I warto tez miec w miare sprawna baterie. Ogolnie zakup takiego
sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele, sprzedawca-hurtownik sie miga
i sie trzeba z tym powozic i tracic nerwy. Nie chce straszyc, ale ten
rynek imho jest niewiele bardziej wiarygodny od obrotu komorkami.

Pisemna gwarancja z akceptowalnymi zapisami (i to takimi ktore
sprawiaja reklamacje latwiejsza niz na podstawie ustawy) to w takiej
sytuacji istotna rzecz.

Idealna sytuacja jest wowczas, gdy masz mozliwosc odkupic taki sprzet
od firmy/uzytkownika ktory znasz. Bo firmy czesto odsprzedaja taki sprzet ktory ma ~3-4 lata. No ale to trzeba akurat miec taka okazje.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-11-14 09:10:28
Autor: Majka
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 16:42:21 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson napisał:

Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej.

Pewnie tak, zwrócił moja uwagę, bo jest to sprzet refrubised, wygląda doskonale.

Natomiast co do
"poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.

Nie, to nie jest allegro, to duży sklep ze sprzętem agd/rtv/komp. Kilka rzeczy innej branzy u nich kupowałam już.

warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami QWERTY.

Sprzęt wcześniej sprzedawany tutaj w PL, normalna klawiatura, bez naklejek, system win7 PL.

I warto tez miec w miare sprawna baterie.

tego nie wiem, na baterię jest osobna gwarancja 30 dni.

Ogolnie zakup takiego
sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele,

Nawet mimo że jest gwarancja to moga być problemy? Te wymienione rzeczy nie podlegają reklamacji?

Majka

Data: 2014-11-18 10:59:03
Autor: elmer radi radisson
On 2014-11-14 18:10, Majka wrote:

Nie, to nie jest allegro, to duży sklep ze sprzętem agd/rtv/komp. Kilka rzeczy innej branzy u nich kupowałam już.

Z ciekawosci, jaki to polski (?) duzy sklep sprzedaje refurb uzywki
kilkuletnich modeli sprzetu, ktory juz wyszedl kompletnie z produkcji?

tego nie wiem, na baterię jest osobna gwarancja 30 dni.

Jesli to solidny refurb to raczej wypadaloby sie spodziewac nowej
baterii badz z wymienionymi ogniwami, na co sie raczej daje conajmniej
gwarancje jak na nowa (co w praktyce przeklada sie na conajmniej 6
miesiecy).

Nawet mimo że jest gwarancja to moga być problemy? Te wymienione rzeczy nie podlegają reklamacji?

Kazdy sprzedawca daje jakas gwarancje lub conajmniej jest zobligowany
ustawowo, inna sprawa jak przebiega pozniejsza realizacja reklamacji.
W przypadku firm-krzakow (i nie tylko) to czesto droga przez meke,
a w przypadku uzywki ryzyko ze cos jest nie tak po prostu jest wyzsze.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-11-13 19:36:25
Autor: PiteR
Majka pisze tak:

czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
Model to Lenowo T410.

ja bym nie dał, nie kupiłbym używanego laptopa
(no chyba że i7 za 1/2 ceny ;)

w sklepach stoją nowe po tyle

--
Piter

Data: 2014-11-13 20:05:37
Autor: Tasiorsa
W dniu 2014-11-13 o 19:36, PiteR pisze:
Majka pisze tak:
[...]

Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super sprzet i 100x wolalbym taki niz okazyjna super nowke na nowym Atomie z paskudna matryca

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2014-11-13 21:09:19
Autor: PiteR
Tasiorsa pisze tak:

Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super
sprzet

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy ruskiego radaru.

--
Piter

Data: 2014-11-13 21:20:10
Autor: JoteR
"PiteR" napisał:

Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super
sprzet

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
ruskiego radaru.

No ale podasz wreszcie adres sklepu, w którym rzekomo stoją te laptopy z i5 po 100 PLN?

JoteR

Data: 2014-11-13 22:06:19
Autor: PiteR
JoteR pisze tak:

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
ruskiego radaru.

No ale podasz wreszcie adres sklepu, w którym rzekomo stoją te
laptopy z i5

w Tesco i5 (nie pamiętam który, ale co najmniej Ivy Bridge, z pękniętą matrycą) nawet za 999zł ;)

po za tym próbkować Kerfur, Auchan, Neonet i EuroAGD

poczekajmy na Bożonarodzeniowy szał.

--
Piter

Data: 2014-11-13 22:08:25
Autor: ggs

"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA3E4D7349AC8Belektroniklocalhost.net...
Tasiorsa pisze tak:

Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super
sprzet

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy ruskiego radaru.
 Czyli bardziej wolisz wszechobecny dzisiejszy notebookowy mdły plastic -fantastic ? No ale racja kazdy  lubi co mu pasuje. A wlasnie dla mnie na ten przyklad design Thinkpadow od czasow T20 po dzisiejsze  jest i bedzie fenomenalny.

--
G  ( piszący z Thinkpada T440p )

Data: 2014-11-13 23:03:12
Autor: PiteR
ggs pisze tak:

Czyli bardziej wolisz wszechobecny dzisiejszy notebookowy mdły
plastic -fantastic ? No ale racja kazdy  lubi co mu pasuje.

tak, Samsung żondzi u mnie w domu :)

--
Piter

Data: 2014-11-14 01:39:25
Autor: p0li
T->Dnia 2014-11-13 22:08:25 niejaki ggs napisał:
A wlasnie dla mnie na ten przyklad design Thinkpadow od czasow T20 po dzisiejsze  jest i bedzie fenomenalny.

mnie też

dlatego dożynam czwartego t61 bez baterii i dysku - 300zł (polizingowiec)
:)

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2014-11-16 10:57:20
Autor: 666
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
Dlaczego aż czwartego, tak awaryjne są?
Mnie w HP Compaq po iluś tam latach lekko się wyciera gumka na lewym klawiszu myszy.

-- -- -
dlatego dożynam czwartego t61

Data: 2014-11-16 21:17:14
Autor: p0li
T->Dnia 2014-11-16 10:57:20 niejaki 666 napisał:
Dlaczego aż czwartego, tak awaryjne są?

nie są awaryjne

po prostu ja używam jednego, syn drugiego, żona trzeciego

ja swojego mam 6 lat i przez ten czas raz padła świetlówka w ekranie
(wymieniłem) potem sama matryca (wymieniłem) teraz padło coś na płycie -
leży w serwisie a ja kupiłem za 300zł następnego mój młody zarżnął dwa (karty graficzne) bo grał praktycznie po 6-8 godzin
dziennie codziennie przez 1,5 roku (tyle wytrzymywał komp)

jak uwalił drugiego to powiedziałem że 3 nie dostanie - i teraz ma jakiegoś
pożyczesa

Data: 2014-11-16 10:55:37
Autor: 666
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
Popieram, tak jak i HP Compaq serii biznesowej.

-- -- -
A wlasnie dla mnie na ten przyklad design Thinkpadow od czasow T20 po dzisiejsze  jest i bedzie fenomenalny.

Data: 2014-11-13 22:09:27
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 13 Nov 2014 21:09:19 +0100, PiteR napisał(a):

Tasiorsa pisze tak:

Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super
sprzet

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy ruskiego radaru.

Nie wszyscy kupuja komputery, zeby ich wizualnie krecily, do tego sa lepsze uzywki (sic!)
;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-13 23:24:56
Autor: PiteR
R.e.m.e.K pisze tak:

Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
ruskiego radaru.

Nie wszyscy kupuja komputery, zeby ich wizualnie krecily, do tego
sa lepsze uzywki (sic!) ;-)

Ale czy na szkoleniu wystarczy jaj, żeby wyciągnąć zabytek na stół :)

Dzieci Androida mogą się nie poznać i pomyśleć, że to kasa fiskalna.

--
Piter

Data: 2014-11-14 01:23:59
Autor: Santana

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3E4EE326A9C1elektronik@localhost.net...

R.e.m.e.K pisze tak:

[...]

Aaa, tu Cię boli :) Minus pięć do lansu to faktycznie, dla niektórych, dramat na maksa :P

Data: 2014-11-14 10:12:38
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 13 Nov 2014 23:24:56 +0100, PiteR napisał(a):

[...]

I jak juz te dzieci pomysla, ze to kasa fiskalna to ... no wlasnie, co? Dadza Ci bana na
fejsie? Czy skasuja Twoj numer z iPhona? Czy JESZCZE STRASZNIEJSZE poczynia rzeczy?
Naprawde bycie w kregu takich pustakow jest jakas wartoscia? Stonehenge z nich i tak nie
powstanie ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-13 23:53:23
Autor: Poldek
Majka wrote:

[...]

ThinkPady, szczególnie seria T to wyjątkowo trwałe komputery.
Dysk 160 GB to na dzisiejsze czasy śmiech, więc musisz doliczyć koszt nowego dysku. Musisz dokładnie sprawdzić matrycę, czy nie jest uszkodzona mechanicznie. Ja nie lubię po niewiadomo kim brudu w klawiaturze, więc wymieniłbym od razu klawiaturę - koszt nowej do ThinkPada to ok. 150 zł. Czyli z dyskiem wychodzi prawie 1400 zł i jeśli ekran ok. to masz fajnego ThinkPada na lata.

Data: 2014-11-14 00:59:49
Autor: Budzik
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Ale za 1400 to mozna kupić nowego chyba...
http://allegro.pl/thinkpad-t530i-fullhd-intel-i3-3110m-win7-pro-
i4789249753.html
http://allegro.pl/i4789249753.html

Data: 2014-11-14 07:30:27
Autor: Irokez
W dniu 2014-11-14 o 01:59, Budzik pisze:
[...]

O właśnie i tu sedno. Cena 1000zł za taki laptop nie jest okazyjna, bo jak się doliczy baterię, dysk, pamięć to wychodzi nowy jak wyżej. Sam rok temu tak przerabiałem temat i skończyło się na zakupie nowego T430 w okazyjnej cenie.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2014-11-14 10:37:43
Autor: Poldek
Irokez wrote:
[...]

Pamięci ma 4 GB, więc nie trzeba kupować.

Data: 2014-11-14 08:03:50
Autor: astro
Poldek wrote:
ThinkPady, szczególnie seria T to wyjątkowo trwałe komputery.

Crash test Lenovo ThinkPad T410
www.youtube.com/watch?v=yIa4q5s6RlA
Water Test of Working Thinkpad T60
www.youtube.com/watch?v=1SWi6LlFGjk

Mozna rozwazyc tez serie Dell Latitude E64** badz E65**.

Majka, nie kupuj plastikowego, marketowego, blyszczacego badziewia!
Szczeslwy posiadacz ThinkPadow T500 i X200S :)
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2014-11-14 15:34:24
Autor: Maciek
Dnia Fri, 14 Nov 2014 08:03:50 +0000 (UTC), astro napisał(a):

Majka, nie kupuj plastikowego, marketowego, blyszczacego badziewia!
Szczeslwy posiadacz ThinkPadow T500 i X200S :)

Mialem ThinkPada za czasow IBM (ok. 2001-2002 roku). Wtedy to byl solidny
sprzet, ale teraz mialbym watpliwosci.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-15 07:34:41
Autor: m4rkiz
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:evl5vi5z5x33.15jwwlpqsyk3r.dlg40tude.net...
Mialem ThinkPada za czasow IBM (ok. 2001-2002 roku). Wtedy to byl solidny
sprzet, ale teraz mialbym watpliwosci.

zlego slowa nie moge powiedziec o x61, x200, t410
ich jedyny problem ootb to whitelistowanie kart wifi i wan

dostep do srodka przyjazny, czesci tanie jak barszcz,
zaliczyly po pare upadkow i nie dzieje sie nic...

kupic je mozna za smieszne pieniadze i w zyciu nie wybralbym
jakiegos najtanszego nowego marketowego sprzetu w ktorym do
przedmuchania radiatora trzeba zrywac plomby i rozbierac
polowe sprzetu

dodatkowe atuty jak dla mnie to matowa obudowa i matryca,
uzywane stacje dokujace po 40 zlotych czy zgodnosc zasilaczy
we wszystkich thinkpadach

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-16 23:02:10
Autor: qwerty
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m46vmd$ult$1@dont-email.me...
zlego slowa nie moge powiedziec o x61, x200, t410
ich jedyny problem ootb to whitelistowanie kart wifi i wan

Wszystkie obecne mają te "udogodnienie"?

Data: 2014-11-15 12:51:36
Autor: Majka
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
wszystkim dziekuję za udział w wątku i opinie.

proszę wyjaśnijcie jeszcze moje wątpliwości dotyczące rozdzielczości, przeklejam pytanie:

jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu 1280*800? Czy to jakas wada albo ograniczenie mieć 1280*800?

Majka

Data: 2014-11-15 22:13:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 15 Nov 2014 12:51:36 -0800 (PST), Majka napisał(a):

niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
ta jest 16x10
Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu 1280*800?
te są 16x9

Tu masz tabelkę, sprawdź sobie typowość :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielczość_ekranu
IMO lepsza jest 16x10, 16x9 daje za długi i za niski ekran. Co prawda, na
dzisiejsze czasy 1280 trochę mało, ale to juz ty zadecydujesz.

--
Jacek

Data: 2014-11-15 22:38:43
Autor: Poldek
Majka wrote:
[...]

Nie jest to wada.
Mam w rodzinie jednego ThinkPada z taką rozdzielczością i działa się na nim najnormalniej w świecie.
Mam też własnego ThinkPada jeszcze z ekranem 4:3 i też jest fajnie.
Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.
Dopiero w zastosowaniach super profi zaczynają się liczyć konkretne rozdzielczości monitorów do działania z konkretnym oprogramowaniem.
Proporcja 16:10 jest uznawana za lepszą do pracy z programami, niż 16:9, która jest uznawana za zbyt "filmową" do pracy.
Ale to i tak rzecz gustu. Można sobie to tłumaczyć np. tak, że szersze 16:9, to nie jest ekran obcięty od góry, tylko powiększony po bokach.

Data: 2014-11-16 00:07:00
Autor: miab
W dniu 2014-11-15 o 21:51, Majka pisze:
wszystkim dziekuję za udział w wątku i opinie.

proszę wyjaśnijcie jeszcze moje wątpliwości dotyczące rozdzielczości, przeklejam pytanie:

jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?

Ona jest jak najbardziej standardowa(dwukrotność 640x400) i jest wygodniejsza do pracy.
Na siłę wmuszana jest natomiast gawiedzi tania błyszcząc "kinowa panorama" 1366x768 wzięta z telewizorków niby-HD.

miab

Data: 2014-11-16 02:29:37
Autor: m
W dniu 16.11.2014 00:07, miab pisze:
[...]

Tak jest, 1280x800 daje cenne 40 pikseli w pionie (ok. wysokość jednego paska narzędzi) za cenę niepotrzebnych 80px w poziomie.

p. m.

Data: 2014-11-18 19:10:02
Autor: Piotr C.
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
On Thu, 13 Nov 2014 07:12:09 -0800 (PST)
Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote:
czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
Model to Lenowo T410.

NIE NIE NIE i jeszcze raz nie.
W pracy to był nasz podstawowy sprzęt jeśli chodzi o laptopy. Nie pracowałem w IT więc mam tylko własne odczucia - miałem trzy takie.
Wygląda solidnie (żeby nie powiedzieć topornie, jak relikt - ale niektórych to jara). Klawiatury się sypią - są nietrwałe, wymieniłem dwie. Wyświetlacz jest ch...wy - niby OK, ale kolory nie te i większość z nich miga (nie wszystkie, pewnie zależy od serii) - myśle że to regulacja PWM podświetlenia LED. Nie każdy też to widzi - ja tak i męczy wzrok. Brak klasycznego wyjścia HDMI tylko to niedorobione coś bez dźwięku (niesymetryczna wtyczka) - potrzebna przejściówka. Do tego losowe zwiechy - wszystko zamarza na minute raz czy dwa dziennie (tu - może to soft, ale teraz mamy HP i nic takiego się nie dzieje, a było to powszechne zjawisko). Ogólnie nie wspominam dobrze.

P.

Data: 2014-11-21 02:00:59
Autor: astro
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
Piotr C. wrote in <news:20141118191002.754ca52eb0d11f3dd043d22amabanana.com.delete.pl>
Wygląda solidnie

www.youtube.com/watch?v=yIa4q5s6RlA
www.youtube.com/watch?v=d7cvi00OZDM

Brak klasycznego wyjścia HDMI tylko to niedorobione coś bez dźwięku

Dzwiek poprzez DisplayPort
http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort
powinien byc przesylany bez problemu. Kwestia ustawienia glosnikow w Panelu sterowania pod Windowsem. Konfiguracja dla Linuksa:
"Pracujacy tylko lewy glosnik w wyjsciu karty Creative SB Audigy, Network Manager w Lubuntu 14.04" z 13 maja 2014 na pl.comp.os.linux
http://groups.google.com/d/msg/pl.comp.os.linux/HP8yDFwpVYw/aK14PxjJdiQJ

teraz mamy HP i nic takiego się nie dzieje

Problemy z BGA dotyczyly tez profesjonalnych serii HP. Przed zakupem warto poszukac, czy nasz upgragniony model cierpi na te przypadlosc.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Lenovo T410 - czy wart jest 1000?