Lenovo T410 - czy wart jest 1000?

Data: 2014-11-13 16:42:20
Autor: elmer radi radisson
Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
On 2014-11-13 16:12, Majka wrote:

czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
Model to Lenowo T410.
Krótka specyfikacja:
14 cali 1280*800,
i5-520M 2*2,4 GHZ
4 GB ram
160 GB hdd
system WIN 7 oryginalny

Czy warto za taki komputer dziś dać 1000 zł jeśli jest z gwarancją 12 miesięcy? Wizualnie jest super.
Czy lepiej dac spokój?

Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej. Natomiast co do
"poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.
Czesto nie wiadomo czy to nie jest sprzet po jakiejs naprawie albo
zlozeniu z dwoch truposzy, czy nie przyjechal skads na palecie. Napewno
warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami QWERTY. I warto tez miec w miare sprawna baterie. Ogolnie zakup takiego
sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele, sprzedawca-hurtownik sie miga
i sie trzeba z tym powozic i tracic nerwy. Nie chce straszyc, ale ten
rynek imho jest niewiele bardziej wiarygodny od obrotu komorkami.

Pisemna gwarancja z akceptowalnymi zapisami (i to takimi ktore
sprawiaja reklamacje latwiejsza niz na podstawie ustawy) to w takiej
sytuacji istotna rzecz.

Idealna sytuacja jest wowczas, gdy masz mozliwosc odkupic taki sprzet
od firmy/uzytkownika ktory znasz. Bo firmy czesto odsprzedaja taki sprzet ktory ma ~3-4 lata. No ale to trzeba akurat miec taka okazje.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-11-14 09:10:28
Autor: Majka
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 16:42:21 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson napisał:

Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej.

Pewnie tak, zwrócił moja uwagę, bo jest to sprzet refrubised, wygląda doskonale.

Natomiast co do
"poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.

Nie, to nie jest allegro, to duży sklep ze sprzętem agd/rtv/komp. Kilka rzeczy innej branzy u nich kupowałam już.

warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami QWERTY.

Sprzęt wcześniej sprzedawany tutaj w PL, normalna klawiatura, bez naklejek, system win7 PL.

I warto tez miec w miare sprawna baterie.

tego nie wiem, na baterię jest osobna gwarancja 30 dni.

Ogolnie zakup takiego
sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele,

Nawet mimo że jest gwarancja to moga być problemy? Te wymienione rzeczy nie podlegają reklamacji?

Majka

Data: 2014-11-18 10:59:03
Autor: elmer radi radisson
On 2014-11-14 18:10, Majka wrote:

Nie, to nie jest allegro, to duży sklep ze sprzętem agd/rtv/komp. Kilka rzeczy innej branzy u nich kupowałam już.

Z ciekawosci, jaki to polski (?) duzy sklep sprzedaje refurb uzywki
kilkuletnich modeli sprzetu, ktory juz wyszedl kompletnie z produkcji?

tego nie wiem, na baterię jest osobna gwarancja 30 dni.

Jesli to solidny refurb to raczej wypadaloby sie spodziewac nowej
baterii badz z wymienionymi ogniwami, na co sie raczej daje conajmniej
gwarancje jak na nowa (co w praktyce przeklada sie na conajmniej 6
miesiecy).

Nawet mimo że jest gwarancja to moga być problemy? Te wymienione rzeczy nie podlegają reklamacji?

Kazdy sprzedawca daje jakas gwarancje lub conajmniej jest zobligowany
ustawowo, inna sprawa jak przebiega pozniejsza realizacja reklamacji.
W przypadku firm-krzakow (i nie tylko) to czesto droga przez meke,
a w przypadku uzywki ryzyko ze cos jest nie tak po prostu jest wyzsze.

--

memento lorem ipsum

Lenovo T410 - czy wart jest 1000?