Lenovo Z570 wylaczenie Intel GMA

Data: 2013-02-09 11:27:09
Autor: se-boll
Lenovo Z570 wylaczenie Intel GMA
Specjalnie kupiłem laptopa z kartą graficzną Nvidia, jednak to "cudo" intelowskie wciąż mnie jednak prześladuje i standardowy Windows w zwykłym trybie korzysta z tego, a ja nie chcę bo kolory są beznadziejne. Jak wyłączyć to dziadostwo w cholerę? W Biosie jest tylko opcja Nvidia+Intel, lub Intel GMA only. Wyłączenie w menedżerze urządzeń Intela powoduje jakieś komplikacje, wygląda na to, że obie karty żyć bez siebie nie mogą, ale czy na pewno? W programie do zarządzania ustala się niby programy, ale systemu jako całości do wyboru tam nie ma, w dodatku nie przy każdej aplikacji mogę zmienić ustawienia. Chcę żeby wszystko wyświetlało mi się przez GeForce, można to zrobić? Po co w ogóle się ładuje to g... GMA w laptopy z dedykowaną kartą?

Data: 2013-02-09 12:00:47
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-09 11:27, se-boll pisze:

> Specjalnie kupiłem laptopa z kartą graficzną Nvidia, jednak to "cudo"
> intelowskie wciąż mnie jednak prześladuje i standardowy Windows w
> zwykłym trybie korzysta z tego, a ja nie chcę bo kolory są beznadziejne.

Oświeć mnie, od kiedy kolory zależą od karty graficznej?

> [...]
> wyświetlało mi się przez GeForce, można to zrobić? Po co w ogóle się
> ładuje to g... GMA w laptopy z dedykowaną kartą?

A jak chciałbyś nie ładować, skoro karta graficzna intela jest integralną częścią procesora?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2013-02-09 12:09:37
Autor: se-boll

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:51162c62$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

> ładuje to g... GMA w laptopy z dedykowaną kartą?

A jak chciałbyś nie ładować, skoro karta graficzna intela jest integralną częścią procesora?

Są laptopy które mają tylko GMA i obraz na nich jest zdecydowanie gorszy niż na tych, które są wyposażone w karty Nvidia czy ATI,
nie chcę używać GMA

Data: 2013-02-09 12:44:02
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-09 12:09, se-boll pisze:

Są laptopy które mają tylko GMA i obraz na nich jest zdecydowanie gorszy
niż na tych, które są wyposażone w karty Nvidia czy ATI,
nie chcę używać GMA

To nie zależy od grafiki tylko od użytej matrycy :)

Data: 2013-02-09 13:36:03
Autor: se-boll

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:51163685$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i jakoś zawsze tak było, przynamniej z laptopami z którymi się stykałem, że z dedykowanami kartami miały i lepszą matrycę ;)
a z tego laptopa nie jestem pod tym względem do końca zadowolony, chyba 2500zł poszło w błoto...

Data: 2013-02-09 18:45:55
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-09 13:36, se-boll pisze:

[...]

A użyłeś chociaż narzędzia do kalibracji kolorów z systemu? :)

Data: 2013-02-09 22:44:57
Autor: se-boll

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:51168b56$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Oczywiście, że tak. Grzebałem we wszystkich ustawieniach kart graficznych, Windowsa, kolory, jasności, gamma, kontrasty. Nic to nie daje i obraz wciąż jest niezadowolający i lepszy mam na starym stacjonarnym monitorze NEC. Chodzi mi o przeglądanie zdjęć, to zupełnie nie te barwy :/

Data: 2013-02-10 11:38:11
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-09 22:44, se-boll pisze:

[...]

To trzeba było się zastanowić przed zakupem i kupić laptopa z matrycą nadającą się do obróbki zdjęć. Są takie, aczkolwiek trzeba za nie odpowiednio zapłacić. Wybrałeś tani model i dziwisz się, że ma obraz taki sobie?

Data: 2013-02-10 21:42:22
Autor: se-boll
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:51177899$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie jestem grafikiem i nie obrabiam ich, dziwię się, że w tej cenie z dedykowaną kartą ma obraz jak laptop z biedronki.

Data: 2013-02-10 22:34:28
Autor: JoteR
"Andrzej Libiszewski" napisał:

Oświeć mnie, od kiedy kolory zależą od karty graficznej?

Od czasów Herculesa i CGA ;->

JoteR

Data: 2013-02-10 21:09:25
Autor: G Nowak
On 09/02/2013 10:27, se-boll wrote:
> Specjalnie kupiłem laptopa z kartą graficzną Nvidia, jednak to "cudo" intelowskie wciąż mnie jednak prześladuje i standardowy Windows w zwykłym trybie korzysta z tego, a ja nie chcę bo kolory są beznadziejne. Jak wyłączyć to dziadostwo w cholerę? W Biosie jest tylko opcja Nvidia+Intel, lub Intel GMA only. Wyłączenie w menedżerze urządzeń Intela powoduje jakieś komplikacje, wygląda na to, że obie karty żyć bez siebie nie mogą, ale czy na pewno? W programie do zarządzania ustala się niby programy, ale systemu jako całości do wyboru tam nie ma, w dodatku nie przy każdej aplikacji mogę zmienić ustawienia. Chcę żeby wszystko wyświetlało mi się przez GeForce, można to zrobić? Po co w ogóle się ładuje to g... GMA w laptopy z dedykowaną kartą?

Czy ten kalkulator nie ma przelacznika z przodu obudowy? Swoja droga jest to ciekawe, aby zmiana grafiki miala rzutowac na jakosc wyswietlanych zdjec...

--
Pozdr

Lenovo Z570 wylaczenie Intel GMA