Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?

Data: 2011-12-16 15:43:36
Autor: Irokez
Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?
Witam

Miałem ochotę na Lenovo IdeaPad B570 (za 1399zł z Celeronem B800 to fajna cena), ale czytając forum:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/93627-serwis-lenovo-uszkodzenia-mechaniczne-13.html
trochę mi przeszło, ponieważ w Polse sprzęt Lenovo pozbawiony jest gwarancji - tak wynika z tego tematu (w skrócie streszczając: padł zasilacz, to dostaje się odpowiedź o uszkodzeniu mechanicznym płyty głównej i braku gwarancji).

Ma może ktoś ostatnio kupiony sprzęt Lenovo i może rzucić okiem, czy gwarancja obejmuje możliwość oddania do naprawy w innych cywilizowanych krajach, np Niemcy?
Pewnie kupiłbym Asusa, ale nie mogę znaleźć za podobne pieniądze czegoś podobnego.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-12-16 17:23:27
Autor: Doxent
Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?
Pewnie kupiłbym Asusa, ale nie mogę znaleźć za podobne pieniądze czegoś podobnego.

Może Toshiba albo MSI ?

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/268902-problem-z-procedurami-gwarancyjnyi-w-firmie-asus.html

co by nie kupić to i tak będzie kłopot. Generalnie z tego co wyprawiają serwisy gwarancyjne w kraju wynika, że woła to o pomstę do nieba. Swego czasu wysyłałem gwarancyjnie drukarkę Samsunga ML-2010 która nie brała papieru. Efekt był taki, że drukarka wróciła z adnotacją obcego ciała (moneta 5gr) i odmową naprawy gwarancyjnej. Stwierdziłem też brak czujnika papieru który w serwisie po prostu w chamski sposób wyjęto. Po zamontowaniu innego czujnika z drugiej drukarki która padła na co innego o dziwo ta drukarka działa i bierze papier prawidłowo.

Data: 2011-12-16 17:57:32
Autor: nom

Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcfras$sii$1inews.gazeta.pl...

co by nie kupić to i tak będzie kłopot. Generalnie z tego co wyprawiają serwisy gwarancyjne w kraju wynika, że woła to o pomstę do nieba.

Z Dellem nie miałem problemów, gwarancja na drugi dzień roboczy (NBD).

Data: 2011-12-16 18:10:46
Autor: Irokez
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcfta2$5oh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiem, wiem, ale ja potrzebuję kompa który głównie leżeć będzie w torbie a co jakiś czas tylko wypad z nim.. jak 4 dni w miesiącu będzie używany to dobrze.
Netbok odpada ze względu na wydajność CPU i wygodę pisania (pobawiłem się trochę takim z Atomem i zdecydowanie odpada). Na grafice mi nie zależy (tzn aby dało się film obejrzeć w HD, nie gram, poza tym dodatkowa grafika oznacza dodatkowe ciepło i diametralnie większe prawdopodobieństwo padu laptopa z przegrzania).

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-12-16 20:27:44
Autor: michalek
Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?
Kup Lenovo i nie zastanawiaj się nad serwisem.
Ja w rodzinie "umieściłem" już kilka IBM?Lenovo, każdy z 2-3
a nawet 5 letnią historią (u poprzedniego użytkownika).
I nie zastanawiam się nad serwisem, bo działają bez
zarzutu. Nie twierdzę, że ten produkt nigdy się
nie zepsuje, ale po co mi taki co ma świetny serwis
i często trzeba z niego korzystać??
Wolę taki, który nie ogląda serwisu.
Co jest lepsze wysoce awaryjny z 3 letnią gwarancją
czy choćby bez gwarancji ale właściwie bezawaryjny?

Data: 2011-12-16 21:17:35
Autor: Irokez
Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał w wiadomości news:jcg63s$bnc$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wiesz, stare dobre serie T4x to inna półka.
A i te miały wpadki z przegrzewaniem się.

No cóż, może zaryzykować, przy takim używaniu jak planuję to nie zdąży się może w okresie gwarancji zepsuć ;)

--
Irokez

Data: 2011-12-18 10:09:30
Autor: Nex@pl
Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?
Seria G jest chyba taka... ;-)

Data: 2011-12-18 13:09:11
Autor: Irokez
Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4eedadcc$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
Seria G jest chyba taka... ;-)

to znaczy?
-nie pada w czasie gwaranji?
-pada w czasie gwarancji?
-przegrzewa się?
-nie przegrzewa się?
-dobra jak stare T4x?
-niedobra?

Wypunktowałem, do czego mogło się to odnieść, bo nie mam pojęcia

--
Irokez

Lenovo - czy gwarancję można realizować w Niemczech?