Lenovo i problem z whitelist

Data: 2014-07-10 10:30:07
Autor: elmer radi radisson
Lenovo i problem z whitelist
On 2014-07-10 01:06, Jaskiniowiec wrote:

Pytam, bo z chęcią zmieniłbym też kartę WiFi na coś z pasmem "a", a z
tego co się zorientowałem, to tego modelu dostępny jest tylko jakiś
Broadcom i posiadany przeze mnie obecnie Intel 2200 (niestety tylko bgn
i 40mW mocy).

Pomijajac kwestie kompatybilnosci kart, jesli chcesz miec taka z
802.11a to warto sie upewnic czy w ogole producent zaplanowal,
ze w tym modelu bedzie stosowana taka opcja. Ten standard to pasmo
5Ghz, wiec jesli gdzies za matryca siedzi antena typowa dla bgn 2,4Ghz
to takie radio najprawdopodobniej nie bedzie pracowac prawidlowo.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-07-10 21:46:19
Autor: qwerty
Lenovo i problem z whitelist
UĹĽytkownik "elmer radi radisson"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lpliue$j81$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bedzie pracowało prawidłowo - zmieni się tylko charakterystyka promieniowania / odbioru.

Data: 2014-07-10 22:34:56
Autor: Adam
Lenovo i problem z whitelist
W dniu 2014-07-10 21:46, qwerty pisze:
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Jakby¶ mógł mnie o¶wiecić. Długo¶ć fali - nie chce mi się teraz liczyć - dla 2,4GHz ma bodajże co¶ ok. 12,5 cm. Ostatnio wymieniałem tasiemkę w dziadostwie Dell XPS M1330. Nie pamiętam dokładnie (bo robiłem co innego), ale antenki były krótkie - czyli pewnie 1/2 lambda.

Jak zmieni się charakterystyka dla dipola, je¶li zacznie on pracować na 1/8 lambda?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-10 22:36:10
Autor: Adam
Lenovo i problem z whitelist
W dniu 2014-07-10 22:34, Adam pisze:
(...)
Jak zmieni się charakterystyka dla dipola, je¶li zacznie on pracować na
1/8 lambda?

Rozpędziłem się ;)
miało być 1/4 lambda.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-11 00:00:10
Autor: 666
Lenovo i problem z whitelist
Przecież przedłużasz antenkę, a nie skracasz.
Je¶li stopień mocy uci±gnie, to może być lepiej niż gorzej.

Data: 2014-07-11 00:14:32
Autor: Adam
W dniu 2014-07-11 00:00,  666 pisze:
Przecież przedłużasz antenkę, a nie skracasz.
Je¶li stopień mocy uci±gnie, to może być lepiej niż gorzej.

No tak - przecież to oczywiste. Większa częstotliwo¶ć = mniejsza długo¶ć fali.
Ech, trzeba już i¶ć spać ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-13 21:26:53
Autor: qwerty
Lenovo i problem z whitelist
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lpmtfq$3nt$2@usenet.news.interia.pl...
Rozpędziłem się ;)
miało być 1/4 lambda.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dipol_prosty#mediaviewer/Plik:Char_dip.JPG

Data: 2014-07-11 10:14:25
Autor: elmer radi radisson
On 2014-07-10 21:46, qwerty wrote:

Bedzie pracowało prawidłowo - zmieni się tylko charakterystyka
promieniowania / odbioru.

Owszem, zmieni sie charakterystyka pracy - na znacznie oslabiona, na
wskutek niedopasowania anteny do nadajnika, ktory bedzie pracowal
nieoptymalnie i prawdopodobnie zamienial niewypromieniowana,
powracajaca do niego na wskutek w/w energie na cieplo ktore po jakims
czasie moze go uszkodzic.

Wiec w skrocie - anteny zaprojektowanej na jedno pasmo z marszu bez
strat nie uzyjesz na 5Ghz. Po to wlasnie powstaja anteny dual-band,
a nie wpycha sie na sile do takich zastosowan anteny zaprojektowane
na jedno pasmo.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-07-11 11:44:28
Autor: Adam
W dniu 2014-07-11 10:14, elmer radi radisson pisze:
On 2014-07-10 21:46, qwerty wrote:

[...]

Ale przecież wtedy antena będzie pracować prawidłowo - tylko przykładowo zamiast 1/8 lambda będzie 1/4 czy zamiast 1/4 będzie 1/2. Dotyczy to "prostych" anten typu dipol. Podobnie powinno być w sektorowych - tego już nie wiem. Zreszt± typów anten jest dużo, w tym anteny z chipsów ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-11 14:18:38
Autor: elmer radi radisson
On 2014-07-11 11:44, Adam wrote:

[...]

Jak Ci wyszlo, ze 2,4 to dokladnie polowka z 5Ghz? Chocby z tego juz
wynika niedopasowanie.

A jesli tam jest wlozone np. cos w stylu dipola polfalowego na 2,4Ghz
to taki dipol robi sie w przyblizeniu "antena pelnofalowa" na 5Ghz. A
takich anten wlasciwie nie ma.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-07-13 21:28:21
Autor: qwerty
Lenovo i problem z whitelist
UĹĽytkownik "elmer radi radisson"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lpo6d0$bpp$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Będzie dopasowana. Nie myl SWR.

Data: 2014-07-14 10:27:14
Autor: elmer radi radisson
On 2014-07-13 21:28, qwerty wrote:

Będzie dopasowana. Nie myl SWR.

Nie bedzie, bo impedancja przy takiej antenie, nie posiadajacej wlasciwych wymiarow i ew. konstrukcji, nie bedzie odpowiednia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-07-16 16:43:19
Autor: qwerty
Lenovo i problem z whitelist
UĹĽytkownik "elmer radi radisson"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lq0497$caa$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Nie bedzie, bo impedancja przy takiej antenie, nie posiadajacej wlasciwych wymiarow i ew. konstrukcji, nie bedzie odpowiednia.

Impedancja anteny jest taka sama. To nie ma znaczenia czy dipol 1/4, 1/2, 1/1. Zmienia siÄ™ charakterystyka (i zysk).

Data: 2014-07-17 09:32:00
Autor: Andrzej W.
W dniu 2014-07-16 16:43, qwerty pisze:
[...]

Przestań człowieku bajki opowiadać, jaki dipol, co się nie zmienia, impedancja taka sama?
Czy Ty widziałeś anteny PCB stosowane w laptopach, widziałeś wzory na ich obliczanie, układy dopasowujące takie anteny?

--
AWa.

Lenovo i problem z whitelist