Lepiej bez kasku?

Data: 2014-06-29 16:10:37
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Data: 2014-06-29 20:08:55
Autor: a...mx
Lepiej bez kasku?
 666 wrote:

www.bbc.com/autos/story/20140626-no-helmet-no-problem

Cena powala.

W której¶ tam tego wersji czujniki reagowały na ... pochylenie. Więc nie pochylać się gwałtownie na postoju ;-)

Acz to kwestia do usprawnienia.

crash testy też by się przydały bo samo otwarcie to ciut mało.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-06-29 22:10:24
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-06-29 16:10,  666 wrote:
www.bbc.com/autos/story/20140626-no-helmet-no-problem

"in Europe and UK", czyli autor jest niewÄ…tpliwie amerykaninem...

Wynalazek głupi, ale z potencjałem. Głupi, bo co to niby za zysk, że
w upale zamiast kasku będę jechał w ciasnym szaliku?
Co z zakresem ruchów głowy?

Widoczny potencjał jest taki, że skoro z takiego kołnierza wyskakuje
taka wielka poducha, to coś wielkości tej opaski (usztywniającego
kręgosłup szyjny) mogłoby wyskoczyć z cienkiego paska. A taki pasek
można by było wszywać do kołnierza koszulki albo do kasku.
Zresztą to było raczej oczywiste, że prędzej czy później zobaczymy
poduszki powietrzne w rowerach. Ktoś coś zaproponował, więc może za
10 lat da się już jakiś dopracowany produkt kupić. :)

Z kwestii czysto praktycznych: na 100% ten szwedzki cud odpaliłby
się na każdej szybkiej jeździe w terenie. Poza tym opóźnienie jest
ogromne. Zderzenie z ziemiÄ… nie sÄ… aĹĽ tak bardzo groĹşne, a na ochronÄ™
przed innym pojazdem czy drzewem to jest po prostu za wolne
(zakładając, że w ogóle by coś wykryło).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-06-30 08:14:17
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-06-29 22:10, Piotr Kosewski pisze:

Głupi, bo co to niby za zysk, że
w upale zamiast kasku będę jechał w ciasnym szaliku?

Tak na marginesie - kask w upał nie przeszkadza, powiedziałbym nawet że pomaga.

--
bans

Data: 2014-06-30 08:19:17
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Problemem grubego kasku styropianowego jest to, że.. w wiekszo¶ci przypadków wygl±da się w nim jak idiota ;-)
Jakby wymy¶lili jakie¶ węglowo-kevlarowe baseballówki, to byłoby to :-)
Co nieco na wzór jeĽdzieckiego toczka.

-- -- -
Tak na marginesie - kask w upał nie przeszkadza, powiedziałbym nawet że pomaga.

Data: 2014-07-01 18:45:01
Autor: piecia aka dracorp
Lepiej bez kasku?
Dnia 30.06.2014,  666 napisaĹ‚ lub napisaĹ‚a:
Problemem grubego kasku styropianowego jest to, że.. w wiekszości przypadków wygląda się w nim jak idiota ;-)
Jakby wymyślili jakieś węglowo-kevlarowe baseballówki, to byłoby to :-)
Co nieco na wzĂłr jeĹşdzieckiego toczka.
W sumie juĹĽ jest, czapka dla narciaĹĽy/snowbordzistĂłw.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-07-01 12:23:46
Autor: rmikke
Lepiej bez kasku?
W dniu wtorek, 1 lipca 2014 20:45:01 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia 30.06.2014,  666 napisał lub napisała:

> [...]

> Jakby wymy¶lili jakie¶ węglowo-kevlarowe baseballówki, to byłoby to :-)

W sumie już jest, czapka dla narciaży/snowbordzistów.

W sensie taka na drutach robiona? Że niby jak zrzucisz z dziesi±tego piętra kask i tak± czapkę, to kask pęknie, a czapka cała?

Data: 2014-07-01 20:00:51
Autor: piecia aka dracorp
Lepiej bez kasku?
Dnia 01.07.2014, rmikke napisał lub napisała:
W sensie taka na drutach robiona? Że niby jak zrzucisz z dziesiątego piętra kask i taką czapkę, to kask pęknie, a czapka cała?
Coś w ten deseń: https://www.youtube.com/watch?v=A5_n6bOuXkY

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-07-01 21:42:17
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-06-30 08:19,  666 wrote:
Problemem grubego kasku styropianowego jest to, że.. w wiekszości
przypadkĂłw wyglÄ…da siÄ™ w nim jak idiota ;-)
Jakby wymyślili jakieś węglowo-kevlarowe baseballówki, to byłoby to :-)
Co nieco na wzĂłr jeĹşdzieckiego toczka.

Kask rowerowy (ten powstały na szosę i zaadoptowany do XC) wygląda
debilnie, bo jest dostosowany do reszty ubrania rowerzysty szosowego.
Patrz: "Dlaczego ubrania rowerowe majÄ… takie ch... kolory?"

I tak jak w przypadku ciuchĂłw do enduro/AM, kaski teĹĽ sÄ… duĹĽo
spokojniejsze. Kolory są dużo mniej odpustowe, a styropian cieńszy
i bez takich odstajÄ…cych spoilerĂłw.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-02 07:56:16
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-01 21:42, Piotr Kosewski pisze:

I tak jak w przypadku ciuchów do enduro/AM, kaski też s± dużo
spokojniejsze. Kolory s± dużo mniej odpustowe,

Widzę, że kolega nie zna najnowszych trendów modowych w am/enduro ;)

https://www.youtube.com/watch?v=J-TIVMKROro

:)))

--
bans

Data: 2014-07-02 07:54:13
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-06-30 08:19,  666 pisze:

Jakby wymy¶lili jakie¶ węglowo-kevlarowe baseballówki, to byłoby to :-)

Jest co¶ takiego z dziedziny "BHP. Akurat kolega miał przygodę... wybrał się na pomiary bez własnego kasku, wiec dostał taka czapkę z daszkiem i z plastikow± gór± - akurat mu to łeb uratowało, gdy wstaj±c przydzwonił głow± w stercz±cy kranik.

--
bans

Data: 2014-07-02 08:23:29
Autor: coaster
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 07:54, bans pisze:
[...]

Z doswiadczenia wiem, ze czapka+daszek bardzo ulatwia przydzwonienie w takie wystajace elementy. Bez czapki z daszkiem pewnie by nie przydzwonil ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-07-02 08:54:09
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 08:23, coaster pisze:

Z doswiadczenia wiem, ze czapka+daszek bardzo ulatwia przydzwonienie w
takie wystajace elementy. Bez czapki z daszkiem pewnie by nie
przydzwonil ;-)

Żarty -żartami, ale tak wła¶nie wygl±da dyskusja w necie: musiałbym opisać dokładnie sytuację, na co nie mam ani ochoty ani czasu - a skutek i tak byłby mizerny, bo i tak znalazłby się dyskutant, który zesrałby się, a musiałby mieć ostatnie słowo ;)

--
bans

Data: 2014-06-30 09:12:49
Autor: MichałG
Lepiej bez kasku?
bans pisze:
W dniu 2014-06-29 22:10, Piotr Kosewski pisze:

Głupi, bo co to niby za zysk, że
w upale zamiast kasku będę jechał w ciasnym szaliku?

Tak na marginesie - kask w upał nie przeszkadza, powiedziałbym nawet że pomaga.
Ale możemy mieć odrebne zdanie? :-)

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-07-01 21:34:14
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-06-30 08:14, bans wrote:
Tak na marginesie - kask w upał nie przeszkadza, powiedziałbym nawet że
pomaga.

Złudzenie. Powietrze płynie kanałami i uderza o głowę w kilku miejscach,
więc masz punktowe uczucie chłodu.
W rzeczywistości ciepło odbiera powietrze, które przepływa blisko
powierzchni głowy. W kasku powierzchnia kontaktu jest po prostu
mniejsza, więc nie ma cudów.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-01 21:45:18
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Ale kask jednak chroni od słońca.

-- -- -
ZĹ‚udzenie.

Data: 2014-07-02 01:35:25
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-07-01 21:45,  666 wrote:
Ale kask jednak chroni od słońca.

Chodzenie do teatru i jazda w nocy teĹĽ. I to zdecydowanie lepiej! :)

Jeśli chodzi o termikę głowy, to proponuję dbać o włosy. Krótkie, gęste
i najlepiej kręcone będą lepsze niż kaski, plastikowe buffy i tak
dalej. A jak ktoś nie ma włosów, to niech sobie kupi wełnianą czapkę.
Tylko na litość... nie chłodźcie się kaskami. :D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-02 08:04:50
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 01:35, Piotr Kosewski pisze:

Je¶li chodzi o termikę głowy, to proponuję dbać o włosy. Krótkie, gęste
i najlepiej kręcone będ± lepsze niż kaski, plastikowe buffy i tak
dalej. A jak kto¶ nie ma włosów, to niech sobie kupi wełnian± czapkę.

Wełniana czapka na upał? Chodzenie do teatru i jazda w nocy jako ochrona przed słońcem? Czy kto¶ ci już kiedy¶ powiedział, że jeste¶ pi...ęty? :)))

Niniejszym kończę z tym panem jak±kolwiek dyskusję, co jednak nie przeszkodzi mi w póĽniejszym cytowaniu jego tekstów w¶ród znajomych :)))

--
bans

Data: 2014-07-02 08:26:33
Autor: coaster
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 08:04, bans pisze:
[...]

Widziales w jakich skarpetach chodzilo sie w harcerstwie w upal? ;-)

Chodzenie do teatru i jazda w nocy jako ochrona
przed słońcem?

Chcesz powiedziec, ze w teatrze i w nocy zostaje sie poddanym permanentnemu naslonecznieneiu?

Data: 2014-07-02 22:44:03
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-07-02 08:04, bans wrote:
Wełniana czapka na upał? Chodzenie do teatru i jazda w nocy jako ochrona
przed słońcem? Czy ktoś ci już kiedyś powiedział, że jesteś pi...ęty? :)))

Nie było mowy o upale tylko o ochronie przed słońcem.

Co do teatru i jazdy w nocy, to trudno mi w ogóle odpowiedzieć.

Niniejszym kończę z tym panem jakąkolwiek dyskusję, co jednak nie
przeszkodzi mi w późniejszym cytowaniu jego tekstów wśród znajomych :)))

Wspaniale, że tak to oficjalnie ogłosiłeś. Na pewno doceni to mnóstwo
osĂłb piszÄ…cych na grupÄ™.

Ja wszem i wobec ogłaszam, że dziś na kolację zjem kalafiora!

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-03 07:13:10
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Surowego, czy ugotowanego?
GorÄ…cego, czy na zimno?
Z tartą bułką podsmażaną na maśle?

-- -- -
Ja wszem i wobec ogłaszam, że dziś na kolację zjem kalafiora!

Data: 2014-07-03 21:14:03
Autor: Jacek G.
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-03 07:13,  666 napisaĹ‚(a)::
Surowego, czy ugotowanego? Gorącego, czy na zimno? Z tartą bułką
podsmażaną na maśle?

-- -- -
Ja wszem i wobec ogłaszam, że dziś na kolację zjem kalafiora!
Kolego 666 - taka prośba formalna - pisz zgodnie z zasadami - pod
cytowanym tekstem, a nie nad, bo ciężko się to czyta.
--
Jacek G.

Data: 2014-07-04 08:04:08
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Twoimi zasadami?
Powołaj się na ustawę lub rozporządzenie.
http://web.archive.org/web/20070607221125/http://alpage.ath.cx/toppost/toppost.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Posting_style

-- -- -
zgodnie z zasadami - pod cytowanym tekstem

Data: 2014-07-03 23:47:06
Autor: Piotr Kosewski
Lepiej bez kasku?
On 2014-07-03 07:13,  666 wrote:
Surowego, czy ugotowanego?

Gotowanego na parze z dodatkiem oregano.

> GorÄ…cego, czy na zimno?

Letniego.
Gorące warzywa są obleśne. :)

Z tartą bułką podsmażaną na maśle?

Wolno coś takiego jeść rowerzystom?
W kaĹĽdym razie mi nie wolno. :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-04 08:07:56
Autor: 666
Lepiej bez kasku?
Wolno coś takiego jeść rowerzystom?

Oddam trzy rowery za smak tartej bułki podsmażanej na masełku :-))

W kaĹĽdym razie mi nie wolno. :)

Ojej, jesteĹ› ĹĽonaty :-//

Data: 2014-07-02 08:02:31
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-01 21:34, Piotr Kosewski pisze:

Złudzenie. Powietrze płynie kanałami i uderza o głowę w kilku miejscach,
więc masz punktowe uczucie chłodu.
[ciach teoretyzowanie]
W kasku powierzchnia kontaktu jest po prostu
mniejsza, więc nie ma cudów.

To wszytko się zgadza. Tyle że pomijasz fakt, że kask to gruba warstwa izoluj±cego od słońca "styropianu" - a jeszcze pro¶ciej: maj±c kask na głowie trzymasz głowę w cieniu. Je¶li jeszcze teraz będziesz dyskutował, że w cieniu jest cieplej niż na słońcu - to ja dziękuję.

--
bans

Data: 2014-07-02 08:24:30
Autor: coaster
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 08:02, bans pisze:
[...]

No tak - trzymasz w cieniu ale.. kaloryfer! :-P

Data: 2014-07-02 08:56:12
Autor: bans
Lepiej bez kasku?
W dniu 2014-07-02 08:24, coaster pisze:

No tak - trzymasz w cieniu ale.. kaloryfer! :-P

Pytanie następne: co jest cieplejsze - kaloryfer w cieniu, czy kaloryfer na słońcu? I tak będziemy się przepychać ad mortem defecatum?

--
bans

Data: 2014-06-30 09:11:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Lepiej bez kasku?
On Sun, 29 Jun 2014, Piotr Kosewski wrote:

Z kwestii czysto praktycznych: na 100% ten szwedzki cud odpaliłby
się na każdej szybkiej jeĽdzie w terenie.

  Pewnie "szeroko pojętym terenie", licz±c że większo¶ć dziur w jezdni
jest wła¶nie tam gdzie jedzie rower :>
  Ciekawe czy toto wytrzymuje np. przejazd przez torowisko ;)

pozdrowienia, Gotfryd

Zderzenie z ziemi± nie s± aż tak bardzo groĽne, a na ochronę
przed innym pojazdem czy drzewem to jest po prostu za wolne
(zakładaj±c, że w ogóle by co¶ wykryło).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-01 18:47:49
Autor: piecia aka dracorp
Lepiej bez kasku?
Dnia 29.06.2014,  666 napisaĹ‚ lub napisaĹ‚a:
www.bbc.com/autos/story/20140626-no-helmet-no-problem
Pytanie co po przewrotce jak będziesz chciał jechać dalej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-07-02 13:20:44
Autor: Pszemol
Lepiej bez kasku?
"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:20140701204711.6usenet.piggo.com...
Dnia 29.06.2014,  666 napisaĹ‚ lub napisaĹ‚a:
www.bbc.com/autos/story/20140626-no-helmet-no-problem
Pytanie co po przewrotce jak będziesz chciał jechać dalej.

Jest jednorazowego uĹĽytku, jak poduszka w samochodzie...
Musisz kupić nowy :-(

Lepiej bez kasku?