Lepsze niĹź akcje, stabilne 9,38% netto

Data: 2010-09-21 06:00:46
Autor: Jan Strybyszewski
Lepsze niĹź akcje, stabilne 9,38% netto
Wyobraźcie sobie… instrument finansowy, który nie ma żadnego spadku wartości w okresie 5 lat. Daje stały przewidywalny dochód, do tego bijący najlepszy fundusz akcyjny. Dostępny detalicznie od 100zł. Można go kupić i sprzedać każdego dnia. Czy chcecie go poznać ?

<http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/21/lepszy-niz-akcje-stabilne-938-netto/>

http://tinyurl.com/24xtrq6

Data: 2010-09-21 08:13:17
Autor: cos
W dniu 2010-09-21 06:00, Jan Strybyszewski pisze:
[...]

cos jak obligacje lb?

Data: 2010-09-21 09:25:17
Autor: Krzysztof

"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:i79alh$h28$1news.onet.pl...
[...]

To nie jest jakies odkrycie; obligacje korporacyjne byly zawsze, teraz sa moze bardziej dostepne dla indywidualnych. Duze rentownosci mozna uzyskac przy duzym ryzyku, czyli nie masz zadnych gwarancji, ze zainwestowane srodki dostaniesz z powrotem. Im mniejsze ryzyko, tym rentownosci beda zblizac sie do obligacji skarbu panstwa. Druga kwestia jest to, ze wiele lokat bankowych jest dzisiaj bez 'belki', czyli rentownosci 'bezpieczniejszych' obligacji korporacyjnych po opodatkowaniu moga byc nizsze niz lokat bezbelkowych w banku.

Data: 2010-09-21 09:33:00
Autor: SQLwiel
Krzysztof pisze:

[...]

Proponuję przypomnieć sobie co wywinął SEB2 na obligacjach
korporacyjnych jesienią 2008r.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-21 12:24:23
Autor: Jan Strybyszewski
Krzysztof pisze:
[...]

Za darmo to mozna w morde dostac. Ryzyko przy obligacjach NIE JEST wieksze niz zakup akcji temago samego podmiotu.  WIec oczywiscie nalezy je porownywac z rynkiem akcji a nie z lokata bankowa.  Popularne obecnie GNT i PCM maja oprocentowanie ponad 10% brutto wiec lokat nie ma co porownywac.

Data: 2010-09-21 17:52:33
Autor: Adam
[...]

Hm to dlaczego  zamiast akcji kupować obligacje ?. Przy stratach emitenta strace zapewne na akcjach jak i obligacjach . Przy zyskach emitenta potencjalny zysk z akcji będzie duzo większy niĹź oprocentowanie obligacji

pozdr
as

Data: 2010-09-21 20:36:26
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-09-21 17:52, Adam pisze:

[...]

potencjalny zysk z akcji będzie duzo większy niż oprocentowanie obligacji

To proste .... obligacje daja systematyczny STAŁY i PRZEWIDYWALNY dochód. Brak w nich obsuniecia kapitału -40%.

Data: 2010-09-21 11:47:05
Autor: Clegan
Lepsze niż akcje, stabilne 9,38% netto
On 21 Wrz, 20:36, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

To proste .... obligacje daja systematyczny STAŁY i PRZEWIDYWALNY
dochód. Brak w nich obsuniecia kapitału -40%.
Obligacje korporacyjne ? Wybacz, ale to jest brednia. Wystarczy
przywołać przypadek obligacji Reportera, na których przejechało się
parę funduszy.

Data: 2010-09-22 06:03:10
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-09-21 20:47, Clegan pisze:
[...]

A spolka z WIG20 Universal, a Bank Staropolski ?
Pewna to jest smierc i podatki.

Data: 2010-09-22 07:45:53
Autor: Clegan
On 22 Wrz, 06:03, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

A spolka z WIG20 Universal, a Bank Staropolski ?
Że co ?

Pewna to jest smierc i podatki.
To nie pisz o przewidywalności i stałości dochodów.

Data: 2010-09-22 09:48:45
Autor: MrMrooz
Lepsze niż akcje, stabilne 9,38% netto
Adam <drakan@poczta.onet.pl> napisał(a): ...
Hm to dlaczego  zamiast akcji kupowac‡ obligacje ?. Przy stratach emitenta strace zapewne na akcjach jak i obligacjach . Przy zyskach emitenta potencjalny zysk z akcji be™dzie duzo wie™kszy niz oprocentowanie obligacji
Bo na rynku akcji ważniejsze będzie czy jest hossa czy bessa. I przy bessie w perspektywie 2 - 4 lat możesz stracić, a na obligacjach, zakładając, że emitent nie upadnie i będzie wypłacalny - zarobisz.

Oczywiście inwestowanie w obligacje na catalyst nie jest tak bezpiecznie jak w obligacje skarbowe, w przypadku niektórych papierów - nawet bardzo ryzykowne. Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-22 13:04:32
Autor: Jan Strybyszewski
MrMrooz pisze:
Adam <drakan@poczta.onet.pl> napisał(a): ..
Hm to dlaczego  zamiast akcji kupowacďż˝ obligacje ?. Przy stratach emitenta strace zapewne na akcjach jak i obligacjach . Przy zyskach emitenta potencjalny zysk z akcji beďż˝dzie duzo wieďż˝kszy niz oprocentowanie obligacji
[...]

Ale i tak nieco lepsze i jawniejsze niz to co Raffi wywinal swoim VIpom z obligacjami Semaxa i jak ładnie ubral w nie frajerow.

Wiadomo tez mniej ryzyka to obligacje bankow spoldzielczych WIBOR+3,5% albo miejskie gdzie marza jest 2% i mniej czasami.

Data: 2010-09-21 21:13:41
Autor: Archangell
[...]

W dowolnym momencie można się pozbyć tych obligacji?

Arch

Data: 2010-09-22 06:03:51
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-09-21 21:13, Archangell pisze:
[...]

Tak bo sa notowane na GPW. A plynosc na GNT i PCM jest wystarczajaca.

Data: 2010-09-23 13:50:19
Autor: Piotr P.
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Pytanie gdzie najlepiej je kupować/sprzedawać?
eMakler mBanku to 0.25% prowizji, PKO BP: 0.20%. Da się taniej?

Data: 2010-09-23 06:31:53
Autor: MrMrooz
On 23 Wrz, 13:50, "Piotr P." <pa...@pandi.plNIELUBIESPAMU> wrote:
Pytanie gdzie najlepiej je kupować/sprzedawać?
eMakler mBanku to 0.25% prowizji, PKO BP: 0.20%. Da się taniej?
Popatrz na BOSia i xtb oraz prowizje minimalne. I kwestia ile na raz
jesteś w stanie wydać/ jakie będziesz miał transakcje. Przy BOSiu
(0,19% i 5 zł minimalna) i mBanku (0,25% i 3 zł minimalna) choćby -
lepiej wychodzi mBank przy kwotach poniżej 2000 zł, powyżej bardziej
się opłaca BOS.

No i trzeba doliczyć koszty prowadzenia rachunku - w mBanku i xtb bez
opłat, nie jestem pewien co do BOSia.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-23 15:44:05
Autor: Piotr P.
MrMrooz pisze:
[...]

transakcje powinny zawierać się w granicach 5-10 tys. zł. Raczej nie będzie ich dużo gdyż myślę o zakupie obligacji na 2-3 lata.

[...]

xtb właśnie oglądam. Prowizja przy obligacjach to 0,15%, jak na razie najkorzystniej to wygląda.

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2010-09-24 01:34:52
Autor: Delfino Delphis
MrMrooz wrote:

No i trzeba doliczyć koszty prowadzenia rachunku - w mBanku i xtb bez
opłat, nie jestem pewien co do BOSia.

Boś w pakiecie żółtym jest za darmo, w pakiecie zielonym, gdzie są dostępne te wszystkie analizy jakieś grosze się tam płaci.

Data: 2010-09-22 03:21:29
Autor: MrMrooz
On 21 Wrz, 06:00, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
[...]
Chyba trochę przesadzone z tym 9,38 netto. Po pierwsze, obligacje
mające wysoką marże są raczej krótkoterminowe - podane w wątku
przykłady Ganta i PCM - to są obligacje z terminami wykupy na 2012, ew
2014 jedna seria PCM. Po drugie, tylko obligacje PCM i na prawdę
pojedyncze inne mają nominalną cenę 100 zł, większość ma 1000 zł. Po
trzecie, trzeba doliczyć prowizję maklerską - minimalną w większości
wypadków przy zakupie za 100 czy 1000 zł. Jak dla 1000 zł 3 zł to
0,3%, to niestety dla 100 zł jest to 3%, a to sporo, gdy mówimy o
zarobku rzędu 10%  (oczywiście rozkłada to się na czas do wykupu, ale
przy dwóch latach to i tak sporo).
Po czwarte - bzdura wierutna, że nie ma żadnego spadku wartości. A jak
policzyć wartość posiadanych obligacji, gdy ostatni transakcja
opiewała na 90 - 95% ich wartości? No i niestety, sprzedając je,
możemy się zdziwić jak ktoś nie będzie chciał kupić za cenę powyżej
nominalnej :-)
Po piąte - marża jest związana z ryzykiem i popytem na obligacje.
Dobrym przykładem są 3 serie wspomnianego ganta - jedna (pierwsza
jeżeli się nie mylę) seria ma marże 6,5% (a właściwie pp) a dwie
kolejne 4 i 4,5. I jak tu wyciągnąć z nich ponad 10 brutto przy
wiborze około 4?

No i z tą sprzedaż każdego dnia - z opisu nie wynika, że szybka
sprzedaż może się udać jedynie w przypadku szczęścia albo straty, bo
jak kupimy obligacje za 101 albo i 105% wartości nominalnej, to
chcielibyśmy je sprzedać za minimum tyle samo %, a to może być
wyjątkowo trudne każdego dnia.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-22 13:09:07
Autor: Jan Strybyszewski
MrMrooz pisze:
[...]

2014 to 4latki.  Mozna tez rolowac dwie 3 latki.

[...]

Wiadomo ze marze sa wazne ale xtb ma chyba 0,15% BOS 0,19% mbank 0,25%.

Po czwarte - bzdura wierutna, że nie ma żadnego spadku wartości. A jak
policzyć wartość posiadanych obligacji, gdy ostatni transakcja
opiewała na 90 - 95% ich wartości?

Mowimy o sytuacji 100->100 mozna tez zarobic ja mam Ganta od 100,3 sprzedajac je przed koncem za 101,6 mam dodatkowe 1,3%

No i niestety, sprzedając je,
możemy się zdziwić jak ktoś nie będzie chciał kupić za cenę powyżej
nominalnej :-)

Owszem... mozemy tez trzymac do wykupu gdzie 100 odzyskamy

[...]

Trzeba wybierac takie co maja marze 6-6,5% to oczywiste.

[...]

Oczywiscie, ale jest mozliwosc wyjscia z obligacji i to tansza niz ze skarbowych EDO (2zl czyli 2%) to wazne.

Tak samo jak nie ma gwarancji ze ktos bedzie dawal 6,5% marzy.  Albo jak WIBOR bedzie 20% te te 6% marzy akurat na podatek bedzie

Data: 2010-09-22 04:06:32
Autor: MrMrooz
On 22 Wrz, 13:09, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
MrMrooz pisze:
> [...]
> przy dwóch latach to i tak sporo).

Wiadomo ze marze sa wazne ale xtb ma chyba 0,15% BOS 0,19% mbank 0,25%.
A czy xtb i BOS mają prowizję minimalną? mBank ma 3zł, dla BOS
znalazłem że 5 zł, a dla xtb nie jestem pewien czy też 3 czy inna
kwota. Przy mówieniu o inwestowaniu 100 lub 1000 zł właśnie prowizja
minimalna ma największe znaczenie a nie sama stawka. Dla mbanku
przekraczamy prowizję minimalną przy około 1200 zł a dla BOSia jest to
dopiero przy ponad 2631 zł.

Pozdrawiam
Michał M

Lepsze niĹź akcje, stabilne 9,38% netto