Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Lepsze swiatla

Lepsze swiatla

Data: 2013-07-15 19:24:19
Autor: Jacek
Lepsze swiatla
W dniu 2013-07-15 15:34, Maciek pisze:

Przyznaje sie bez bicia, ze kompletnie nie znam sie na swiatlach i nie
wiem, co jak swieci.
Najprostszym sposobem na poprawę świecenia (oprócz wyczyszczenia lamp w środku) jest zapewnienie żarówkom odpowiedniego napięcia.
Teraz, kiedy księgowi mają wiecej do gadania przy projektowaniu od konstruktorów daje się przewody o śmiesznym przekroju, nie daje przekaźników i skutkiem tego na żarówce zamiast 13 V mamy np. 11,8, co daje już 40% światła mniej.
Zaopatrz się w woltomierz i zmierz napięcie pomiędzy biegunem + akumulatora a biegunem + żarówki. Jeżeli będzie więcej niż 1 V to zdecydowanie trzeba założyć przekaźnik i porządniejsze przewody.
Co do żarówek typu plus ileś tam % to niektóre faktycznie trochę lepiej świecą ale kosztem sporo mniejszej trwałości. Nie ma tak, że +90% i duża trwałość. Albo jasność, ALBO trwałość. Praw fizyki nawet najwięksi spece od marketingu nie zmienią.  Ponadto, jak widzę pomalowaną na niebiesko bańkę żarówki, to szlag mnie trafia. Jest to typowy wiejski tuning, który do tego osłabia światło. Wracając do fizyki zobacz rozkład widma światła żarówki - tu masz:
http://img59.imageshack.us/img59/119/lightsourcesfigure3.jpg
Niebieski filtr osłabi to, czego żarówka daje najwięcej, czyli czerwień i żółty i zostanie g..o
Jacek

Data: 2013-07-15 19:33:28
Autor: Maciek
Lepsze swiatla
Dnia Mon, 15 Jul 2013 19:24:19 +0200, Jacek napisał(a):
(...)

Ja nie chce agrotuningowac samochodu, tylko lepiej widziec...
Moje auto ma 12 lat, wiec nie wiem, na ile odnosza sie do niego
zastrzezenia co do wspolczesnych samochodow :) Napiecie zmierze, ale czy nie prosciej zmierzyc je po prostu na stykach w
reflektorze?
Mniejsza trwalosc mam gdzies. Jesli pozyja rok zamiast dwoch i bede musial
wydac dodatkowa stowke, to nie umre od tego.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-07-15 19:38:29
Autor: Jacek
Lepsze swiatla
W dniu 2013-07-15 19:33, Maciek pisze:
Dnia Mon, 15 Jul 2013 19:24:19 +0200, Jacek napisał(a):
(...)

Ja nie chce agrotuningowac samochodu, tylko lepiej widziec...
Moje auto ma 12 lat, wiec nie wiem, na ile odnosza sie do niego
zastrzezenia co do wspolczesnych samochodow
12 lat temu już księgowi projektowali auta.
Możesz zmierzyć napięcie bezpośrednio na żarówce, ale od razu zmierz na akumulatorze, żeby porównać. Mierząc między + akumulatora a + żarówki od razu masz spadek napięcia na całym  zasilaniu a pomiar jest dokładniejszy.
Jacek

Data: 2013-07-15 20:16:00
Autor: Tomasz Pyra
Lepsze swiatla
Dnia Mon, 15 Jul 2013 19:38:29 +0200, Jacek napisał(a):

Możesz zmierzyć napięcie bezpośrednio na żarówce, ale od razu zmierz na akumulatorze, żeby porównać. Mierząc między + akumulatora a + żarówki od razu masz spadek napięcia na całym  zasilaniu a pomiar jest dokładniejszy.
Jacek

Wtedy jeszcze trzeba zmierzyć spadek między - żarówki, a - akumulatora - bo
tak samo można mieć spadek na masie.

W sumie jest to dokładnie to samo co zmierzyć napięcie między + i - na
kostce i porównanie tego z + i - na akumulatorze.

Oczywiście oba pomiary wykonujemy przy zapalonej żarówce.

Data: 2013-07-15 20:23:25
Autor: Jacek
Lepsze swiatla
W dniu 2013-07-15 20:16, Tomasz Pyra pisze:
Wtedy jeszcze trzeba zmierzyć spadek między - żarówki, a - akumulatora - bo
tak samo można mieć spadek na masie.
Bardzo słuszna uwaga Tomku.
Przewód masy jest prawdopodobnie dużo krótszy, ale też swoje wnosi.
Jacek

Data: 2013-07-16 20:51:21
Autor: Tomasz Pyra
Lepsze swiatla
Dnia Mon, 15 Jul 2013 20:23:25 +0200, Jacek napisał(a):

W dniu 2013-07-15 20:16, Tomasz Pyra pisze:
Wtedy jeszcze trzeba zmierzyć spadek między - żarówki, a - akumulatora - bo
tak samo można mieć spadek na masie.
Bardzo słuszna uwaga Tomku.
Przewód masy jest prawdopodobnie dużo krótszy, ale też swoje wnosi.

Wnosi, wniosi - w dodatku masa wspólna dla wszystkich żarówek jakoś tak
chyba częściej się lubi upalić i czasami nawet urwać zupełnie.

Data: 2013-07-16 21:30:04
Autor: Jacek
Lepsze swiatla
W dniu 2013-07-16 20:51, Tomasz Pyra pisze:

chyba częściej się lubi upalić i czasami nawet urwać zupełnie.
A w tylnych lampach lubi też skorodować, co daje ciekawe efekty dyskoteki - migający stop zamiast kierunkowskazu itp cuda, a naprawa banalna.
Jacek

Data: 2013-07-15 21:14:42
Autor: Deflegmator
Lepsze swiatla
On Mon, 15 Jul 2013 19:33:28 +0200
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:


Mniejsza trwalosc mam gdzies. Jesli pozyja rok zamiast dwoch i bede musial
wydac dodatkowa stowke, to nie umre od tego.



Rok to byłby komfort. Problem w tym, że takie mocniejsze żarówki potrafią się przepalić po 3 miesiącach. Tak zrobiły przynajmniej moje H7 bosche +50%. :( Różnica w jakości oświetlenia była za to kolosalna w porównaniu z marnymi marketówkami.


--
Deflegmator

Lepsze swiatla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona