Lepsze wrogiem dobrego (hamulce tarcz owe) i inne ĹĽale.

Data: 2011-05-14 17:04:28
Autor: karbar
Lepsze wrogiem dobrego (hamulce tarcz owe) i inne ĹĽale.
On 01.05.2011 18:16, karbar wrote:
ALE DO RZECZY!
Napęd zaczął przeskakiwać z dnia na dzień. Głównie na środkowej tarczy z
przodu, ale na blacie też się zdarza. Mój stary napęd będąc w dużo
gorszym stanie dawał radę. Powiedzcie mi, czy napęd, który znajduje się
na poniższych zdjęciach, ma prawo strzelać seriami?
http://img88.imageshack.us/i/image0206z.jpg/
http://img837.imageshack.us/i/image0208.jpg/

Winna okazała się środkowa zębatka, na której łańcuch układał się tak:
http://img859.imageshack.us/i/img9041a.jpg/

Na pozostałych zębatkach układał się dobrze. Przeszlifowałem trochę ząbki środkowej zębatki i łańcuch przestał przeskakiwać. Wiem, że to jest rozwiązanie tymczasowe. Zwłaszcza, że nie udało mi się osiągnąć stanu, w którym łańcuch zupełnie dobrze układa się na środkowej zębatce.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-05-14 10:05:48
Autor: Rowerex
Lepsze wrogiem dobrego (hamulce tarczowe) i inne żale.
On 14 Maj, 16:04, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
> [...]

> gorszym stanie dawał radę. Powiedzcie mi, czy napęd, który znajduje się
> na poniższych zdjęciach, ma prawo strzelać seriami?

Winna okazała się ¶rodkowa zębatka, na której łańcuch układał się tak:http://img859.imageshack.us/i/img9041a.jpg/

Na pozostałych zębatkach układał się dobrze. Przeszlifowałem trochę
z±bki ¶rodkowej zębatki i łańcuch przestał przeskakiwać. Wiem, że to
jest rozwi±zanie tymczasowe.

Takie tymczasowe prowizorki wbrew pozorom bywaja bardzo trwale.
Wszystko i tak zalezy od zywotno¶ci lancucha.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-14 19:09:08
Autor: karbar
On 14.05.2011 19:05, Rowerex wrote:
[...]

Zapomniałem dodać, że złe układanie się łańcucha było widoczne dopiero po przyłożeniu niewielkiej siły do pedałów. Tak, by łańcuch się napi±ł jak przy jeĽdzie. Na pozostałych zębatkach mimo napięcia łańcucha, leżał ok.

pozdrawiam
karbar