Leszek Cz.

Data: 2013-01-11 21:32:51
Autor: T.F.
Leszek Cz.
http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-ludzkie-tragedie-Historia.html

PS:
IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

--
T.F.

Data: 2013-01-11 23:01:14
Autor: Herdak
Leszek Cz.
"T.F."  skrev i meddelandet news:kcpstc$bkd$1node1.news.atman.pl...

[...]

Świetny, pouczający tekst i komentarze. Dawno nie czytałem podobnego z tak
dużym zainteresowaniem. Polecam wszystkim.

Data: 2013-01-11 23:16:01
Autor: Krzysztof
Leszek Cz.

Użytkownik "T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisał w wiadomości news:kcpstc$bkd$1node1.news.atman.pl...
http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-ludzkie-tragedie-Historia.html

Z Getinowych klonow bierze sie tylko lokaty, zadnych wynalazkow opakowanych w ubezpieczenia, itd.
Jak wydzwaniaja z super oferte, to mowie, ze dziekuje, nie skorzystam i sam zakladam sobie lokaty przez internet.
Niestety przy tych bankach trzeba byc czujnym.
Dla przykladu, mozna w tych internetowych klonach skladac wnioski tylko na lokaty odnawialne. Kto czujny po zalozeniu lokaty zmienia ja na nieodnawialna, ale wielu pewnie tego nie zrobi lub zapomni. To jest prosty przyklad jaki oni czyhaja, zeby lokaty odnawialy sie generalnie na zasadach standardowych lokat z nizszym oprocentowaniem. 'Lepsze' oferty lokat sa zawsze okresowo pod roznymi nazwami, tak zeby nie obejmowac lokat odnawialnych.

Data: 2013-01-12 02:38:51
Autor: dat100
Leszek Cz.
W dniu piątek, 11 stycznia 2013 23:16:01 UTC+1 użytkownik Krzysztof napisał:
Użytkownik "T.F." <tom...@USUNTO.wp.pl> napisał w wiadomości news:kcpstc$bkd$1node1.news.atman.pl...

> [...]

Dla przykladu, mozna w tych internetowych klonach skladac wnioski tylko na lokaty odnawialne. Kto czujny po zalozeniu lokaty zmienia ja na nieodnawialna, ale wielu pewnie tego nie zrobi lub zapomni. To jest prosty przyklad jaki oni czyhaja, zeby lokaty odnawialy sie generalnie na zasadach standardowych lokat z nizszym oprocentowaniem. 'Lepsze' oferty lokat sa zawsze okresowo pod roznymi nazwami, tak zeby nie obejmowac lokat odnawialnych.

czasami jednak warto wysłuchac gdy dzwonia, teraz właśnie kończą mi się u nich lokaty, tydzień temu zadzwonił pan i zaproponował przedłuzenie na 3 mies. 6,1 %

Data: 2013-01-13 02:55:03
Autor: Budzik
Leszek Cz.
Osobnik posiadający mail onkris2@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

I tak i nie.
Kiedyś na 100% była możliwość zakładania nieodnawialnych.

A co do samouaktualniania - kilkukrotnie spotakałem się, że dzwoniono do mnie oferując odnowienie po lepszych warunkach niż samoodnowienie.
Więc i przypomnienie telefoniczne jest.

IMO obsługa telefoniczna jest na bardzo wysokim poziomie.

 --
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2013-01-13 02:55:03
Autor: Budzik
Leszek Cz.
[...]

cd poprzedniego posta:
co innego klony, które dzwonią żeby umówić na spotkanie w różnych tax-free, idea bankach itp - to są debile albo oszuści, albo jedno z drugim albo jeszcze coś innego - po kilku rozmowach tłumaczę, że są kłamcami, podaję przykłądy i się rozłaczam.
Dzwonią coraz rzadziej :)

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2013-01-12 00:08:25
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Leszek Cz.
W dniu piątek, 11 stycznia 2013 21:32:51 UTC+1 użytkownik T.F. napisał:
http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-ludzkie-tragedie-Historia.html
PS:
IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

Nie wiem, czy jest _cokolwiek_ uczciwego w tym banku / grupie banków.
Mam dwie sprawy oddane do arbitra przeciwko getinowi:

1. o pobrana oplate za prowadzenie konta, mimo przelewu z zewnatrz (podobno wg regulaminu taki przelew zwalnia z oplaty za prowadzenie, ale nikt nie informuje, które banki sa 'zewnetrznymi' a które takimi nie sa)
2. od września 2012 czekam na 100pln nagrody z promocji 'polec klienta' - trzech konsultantow juz przyjelo reklamacje, oraz pracownik oddzialu, ale od konca listopada zadnego odzewu zadnej z tych osob.

Byc moze KNF pomoze mnie, ale watpie czy pomoze cokolwiek w wymiarze szerszym, ogolnym, czy poprawi to stosunek banku do klientow w ogole.

Majka

Data: 2013-01-12 18:07:53
Autor: miumiu
Leszek Cz.

[...]

W koncu za cos Czarnecki sobie wybudowal ten Sky Tower. Za pare dni beda mi musieli oddac 30tys z lokat i nie moge opedzic sie od natretnych telefonow.
Filozofia bankow czarneckiego jest taka : "nalapiemy jak najwiecej frajerow na lokaty, a jak juz bedziemy mieli ich kase to zalatwimy ich na cacy". Lapanie na lokaty sie skonczylo jak widac po ostatnich ofertach, i teraz przyszedl czas na odcinanie kuponow czyli robienie na cacy. Stad te natretne telefony i usilne proby wciagniecia w bardzo niekorzystne, oszukancze "produkty". Ale ktos to pewnie przeliczyl, ze zyski z oszukanych przewyzsza wczesniejsze straty z oferowanych wysokich lokat. Jak dla mnie to podchodzi pod pod artykuł 286 par.1 kodeksu karnego :
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem oszusta, polityka, cwaniaka

Data: 2013-01-12 12:43:58
Autor: Piotr Hołda
Leszek Cz.
W dniu sobota, 12 stycznia 2013 18:07:53 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem oszusta, polityka, cwaniaka

Obecnie? A kiedy było inaczej?
Doradcę to mógłbyś mieć, gdybyś go sam opłacał a i tak należałoby mu patrzeć
na ręce czy przypadkiem nie próbuje Cię wydymać.

Data: 2013-01-12 23:30:04
Autor: vvvvvv
Leszek Cz.
Użytkownik "miumiu" <aac@bbd.pl> napisał w wiadomości news:kcs59u$gmn$1node2.news.atman.pl...

Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem oszusta, polityka, cwaniaka

to są sprzedawcy i sprzedają rzeczy na których ONI najlepiej wyjdą.
a  że klient będzie w plecy? who cares? za kilka miesięcy "doradca" wezmie kasę, zmieni pracę i cześć.

jest takie powiedzenie: umiesz liczyć? licz na siebie.

Data: 2013-01-12 23:25:34
Autor: vvvvvv
Leszek Cz.
[...]

jakis czas temu (nie pamietam dokladnie, ale kiedy CHF skoczył mocno w góre, czyli 2009 i dalej) tez byla nagonka na sprzedawców opcji walutowych i kredytow w CHF - w tym tez na klony. pamietam historie tego typu, ze gosc mial mieszkanie, nie miał żadnych kredytów, jakieś oszczędności, to go w OF przekabacili i wziął pod mieszkanie kredyt w CHF (przed zwyżką kursu), a za kasę z kredytu zainwestowałw produkty z OF - czyli sprzedawaca przeszczęśliwy, a jak się wywaliło, to kredyt momentalnie zwiększył swą wartość, a inwestycja stopniała. gość w plecy na maksa. takich historii było mnóstwo. tylko co z tego? ludzie mają krótką pamięć, za kilka miesięcy tematu nie będzie... z aegonem, axą i skadnią będzie tak samo - tez sprzedają coś na lata, a jak chcesz wcześniej wyjść to jesteś w plecy. i tam też się słyszy o wałkach robionych przez sprzedawców - mają płacone prowizję za sprzedaż. jak sprzedadzą, to już ich to więcej nie interesuje. a powinni mieć płacone powiedzmy za utrzymanie aktywów, zeby byli tymi klientami faktycznie zainteresowani nie tylko w momenie podpisania umowy.
btw autor bloga, podobnie jak inni dziennikarze są mądrzy po fakcie. jak się zajmują analizowaniem produktów finansowych (a z tego co się zorientowałem pan Samcik sie tym zajmuje) to czemu nie ostrzegali wczesniej o tym? teraz się to zrobiło popularne, jest temat to sie pisze. podobnie z amber gold - zanim huknęło widziałem reklamy (podobnie finroyal) - lokaty na 15%. przecież to na pierwszy rzut oka jest wałek. kto tyle płaci? czemu wcześniej żaden samcik nie poszedł do amber gold, nie zainteresował się tematem?
po fakcie to wszyscy mądrzy...
a co do banków getin, to knf im się chyba dobierze do tyłka, bo zamieszanie i spadek zaufania do instytucji finansowych jest bardzo nie na rękę KNF.

Data: 2013-01-13 02:55:01
Autor: Budzik
Leszek Cz.
Osobnik posiadający mail tom_fed@USUNTO.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-ludzkie-tragedie-Hi
storia.html PS:
IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

Amber Gold? Czyli wieścisz upadek?

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2013-01-13 16:02:43
Autor: T.F.
Leszek Cz.
"Budzik" ...

IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

Amber Gold? Czyli wieścisz upadek?

wiecej oszukanych i na (lacznie) wieksza kwote.

a co do upadku
wszystko zalezy od: KNF+NBP+...+prasy/radia/tv/netu

--
T.F.

Data: 2013-01-13 19:38:32
Autor: vvvvvv
Leszek Cz.
Użytkownik "T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisał w wiadomości news:kcuiak$tic$1node1.news.atman.pl...

a co do upadku
wszystko zalezy od: KNF+NBP+...+prasy/radia/tv/netu

KNF + NBP mają sioe przyczynić do upadku banku? nie sądzę.
co do mediów - już prędzej.
ciekaw jestem jak inne banki postrzegają działalność klonów i coraz większy szum w mediach. dla innych banków taki rozgłos jest bardzo niezdrowy, generalnie wszystko co zwiększa nieufność do usług bankowych jest dla banków niewskazane.

Leszek Cz.