Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje bo je ;)

Data: 2009-12-22 21:11:41
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje bo je ;)
Pacjent - FOCUS I 1.8 tdctditds ... diesel, ta wersja mocniejsza, co艣 105 albo 115 koniuf.
Sytuacja przed mrozem:

- Rafa艂, a ja mog臋 u偶ywa膰 tego p艂ynu letniego ?
- No, ale musisz go zu偶y膰 przed mrozami. Je艣li nie zd膮偶ysz to dolej p贸艂 butelki denaturatu i po sprawie, potem wlejesz ziomowy.

Sytuacja zastana:

- Ale dlaczego do kur*y n臋dzy nie zu偶y艂a艣/dykty nie dola艂a艣 ?
- Bo ja my艣la艂am, 偶e 偶artujesz...

Rano -16. Spoks - ogrzewanie na przedni膮 szyb臋 i 艣nieg topi膮cy si臋 na przedniej szybie mo偶naby艂o usuwa膰. Dzi艣 przysz艂o apogeum - odwil偶 i rozcierane b艂oto na szybie.

Koncepcja 1: W艂o偶y膰 grza艂k臋 do herbaty w zbiornik i grza膰.
Niepowodzenie - grza艂ka wchodzi tylko na 3 cm, p艂yn wrze przy wlewie, dalszych roztop贸w brak.

Koncepcja 2: Spu艣ci膰 cz臋艣膰 p艂ynu i zala膰 powrotnie p艂ynem podgrzanym - i tak w k贸艂ko do pe艂nego roztopu.
Niepowodzenie - 2 kolanka  90 stopni - nie uda艂o mi si臋 wle藕膰 z r贸偶nymi w臋偶ykami.

Koncepcja 3: Wstawi膰 auto do ogrzewanego gara偶u na noc.
Niepowodzenie - 艣nieg i l贸d zszed艂 w ca艂o艣ci z zewn膮trz auta, z prog贸w/nadkoli - p艂yn w spryskiwaczu zamro偶ony.

Rozwi膮zanie: podjecha膰 do pewnego ASO w warszawie - je艣li kto艣 b臋dzie ciekawy powiem jakie aso na priv. Aso wykona艂o prawid艂owo manewry: zdj臋to nadkole i ko艂o. Mamy dost臋p do zbiornika - ca艂y zbrylony (nie pop臋ka艂). Opalarka z wi臋kszej odleg艂o艣ci i grzejemy wszystko. Po godzinie zabaw - spryskiwacz rozmro偶ony. Za艂o偶ono now膮 pompk臋 spryskiwacza. Ma dzia艂a膰.

Po wyjechaniu z ASO - zonk ... nosz kurde ;), przew贸d od spryskiwacza przedniego zamieniono z tylnym. Efekt: Chce spryska膰 przedni膮 szyb臋 - musz臋 w艂膮czy膰 tyln膮 wycieraczk臋 i w艂膮czy膰 spryskiwanie tylnej ... leci p艂yn na przedni膮. Teraz musz臋 wy艂膮czy膰 tyln膮 wycieraczk臋 i w艂膮czy膰 przednie wycieraczki ;). Chc臋 spryska膰 ty艂 - szuram przednimi wycieraczkami na suchej szybie, p艂yn leci z ty艂u. Teraz w艂膮czamy tyln膮 wycieraczk臋 ;) Przednie dzia艂aj膮 nadal, bo my艣l膮, 偶e by艂o pryskane ;)
--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2009-12-22 21:18:15
Autor: ksoniek
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hgr961$2m4$1inews.gazeta.pl...
[...]

no fajnie. i co z tego? Wr贸膰 do Aso i ci prze艂o偶膮 rurki jaki problem?

Inna sprawa 偶e sama jeste艣 sobie winna. Jakie艣 grza艂ki itp. Dobrze nagrzany gara偶 by ci wystarczy艂 i dolewane ZIMOWEGO p艂ynu a nie jakiego艣 ciep艂ego.

Data: 2009-12-22 20:26:36
Autor: krzy秌o
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:18:15 +0100, ksoniek napisa(a):

Inna sprawa 縠 sama jeste sobie winna. Jakie grza砶i itp. Dobrze
nagrzany gara by ci wystarczy i dolewane ZIMOWEGO p硑nu a nie jakiego
ciep砮go.

gara o temperaturze dodatniej (niekoniecznie ogrzewany), poczekac a sie roztopi, potem w硂zy do zbiorniczka w昕yk nabyty w tym celu umy秎nie drog kupna w castoramie za 3.20pln, zassa, drugi koniec do butelki i spu禼i wszystko do dna.
Nastepnie zala zimowym.
Butelke zakreci, podpisa "nie rusza do wiosny" i odstawi na p蟪k.
Wypsika resztki letniego p硑nu z przewod體.

W ten oto spos骲 rozwi眤a砮m przedwczoraj taki sam problem jak mia w眛kotw髍ca. Tylko - zdaje si - szybciej, pro禼iej i taniej :)

--
Krzysiek

Data: 2009-12-22 21:30:32
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
W dniu 2009-12-22 21:26, krzy艣ko pisze:

W ten oto spos贸b rozwi膮za艂em przedwczoraj taki sam problem jak mia艂
w膮tkotw贸rca. Tylko - zdaje si臋 - szybciej, pro艣ciej i taniej :)

PUK PUK !

Auto sta艂o w ogrzewanym gara偶u od godziny 20:00 do godziny 14 dnia nast臋pnego. Odmrozi艂o wszystko na zewn膮trz, tj l贸d na aucie i 艣nieg, sp艂yn臋艂o to to wszystko na pod艂og臋 i nawet zd膮偶y艂o w zdecydowanej wi臋kszo艣ci wyschn膮膰 na pod艂odze. BRY艁A LODU w zbiorniku zosta艂a.

Data: 2009-12-22 20:37:58
Autor: krzy秌o
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:30:32 +0100, Rafa \"SP\" Gil napisa(a):

Auto sta硂 w ogrzewanym gara縰 od godziny 20:00 do godziny 14 dnia
nast阷nego. Odmrozi硂 wszystko na zewn眛rz, tj l骴 na aucie i 秐ieg,
sp硑n瓿o to to wszystko na pod硂g i nawet zd笨y硂 w zdecydowanej
wi阫szo禼i wyschn辨 na pod硂dze. BRY LODU w zbiorniku zosta砤.

ale przeciez p硑n do spryskiwaczy nie mo縠 miec dodatniej temperatury krzrepniecia. Zatem je秎i by硂 "plusowo" to to tylko kwestia czasu...
Mo縠 trzeba by硂 zostawi tam auto jeszcze na jeden dzie, albo dwa? :)
No.. g髍a trzy :P

--
Krzysiek

Data: 2009-12-22 21:40:56
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 21:37, krzy艣ko pisze:

[...]
ale przeciez p艂yn do spryskiwaczy nie mo偶e miec dodatniej temperatury
krzrepniecia. Zatem je艣li by艂o "plusowo" to to tylko kwestia czasu...
Mo偶e trzeba by艂o zostawi膰 tam auto jeszcze na jeden dzie艅, albo dwa? :)
No.. g贸ra trzy :P

No masz absolutn膮 racj臋. Gara偶 znajomego, podgrzewany na Targ贸wku. Terapia nastogodzinna nic nie da艂a. Na codzie艅 auto u偶ytkowane jako dupow贸z praca-dom mi臋dzy W艂ochami a Piasecznem. Pi臋kne z艂ote rady, ale nie dzia艂a艂y :)

Swoj膮 drog膮 - sam by艂em zaskoczony, 偶e po tak d艂ugim czasie nie uda艂o si臋 rozmrozi膰 bry艂y w zbiorniku. Kolesie dzi艣 opalark膮 z tego co m贸wili podgrzewali zbiornik z 40 minut by ca艂kowicie rozmrozi膰 cholerstwo i wyj膮膰 pompk臋, kt贸ra posz艂a si臋 przy okazji pa艣膰 :)

Data: 2009-12-22 22:03:29
Autor: Tomasz Pyra
krzy秌o pisze:
[...]

No kwestia czasu, tylko jednak d硊giego czasu.

Woda ma ogromn pojemno舵 ciepln - jak zamrozisz taki kloc wody (bo letni p硑n to w sumie woda), to on si nawet w temperaturze pokojowej (a w眛pi 縠by kto mia w gara縰 tak ciep硂) b阣zie si rozmra縜 bardzo d硊go.

Data: 2009-12-22 22:11:06
Autor: ksoniek
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)

U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomo禼i news:hgrcrk$pds$2nemesis.news.neostrada.pl...
krzy秌o pisze:
[...]

dok砤dnie letni p硑n to woda z dodatkiem p硑nu do mycia - tak w skr骳ie.

Jaka temperatura by砤 w gara縰? czy nie mog砮 podstawi farelki przy zbiorniku? albo podnie舵 samoch骴 i podgrza - w Focusie I i II wida zbiorniczek od spodu i jak si po硂zysz to nawet zapalniczk mo縩a podgrza :P

Data: 2009-12-22 22:15:24
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 22:03:29 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Az tak dlugo to nie.
No chyba ze w ogrzewanym garazu jest +1. A nawet jak dlugo, to powinno sie zaczac rozmrazac od scianek, i
znacznie wczesniej bedzie bryla lodu, ale luzno plywajaca.

J.

Data: 2009-12-23 09:43:49
Autor: Jakub Witkowski
Tomasz Pyra pisze:

Woda ma ogromn pojemno舵 ciepln - jak zamrozisz taki kloc wody (bo letni p硑n to w sumie woda), to on si nawet w temperaturze pokojowej (a w眛pi 縠by kto mia w gara縰 tak ciep硂) b阣zie si rozmra縜 bardzo d硊go.

Pojemno舵 cieplna owszem spora, ale przede wszystkim chodzi o znaczne
ciep硂 potrzebne do przemiany fazowej.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa縩e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz甓ci

Data: 2009-12-23 16:06:12
Autor: Mario
Tomasz Pyra pisze:
krzy秌o pisze:
[...]

Mi si rozmrozi letni p硑n od oko硂 22:00 do 8:00rano w temperaturze +3C.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-12-23 17:51:05
Autor: Samotnik
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia 23.12.2009 Mario <camaro94@spam.onet.pl> napisa/a:
[...]

A sta硂 na wietrze? Bo ja odmra縜砮m kilkukrotnie d硊縠j, z tym, 縠 w
baga縩iku.
--
Samotnik Bi縰teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-12-23 21:43:47
Autor: Mario
Samotnik pisze:
[...]

nie, nie,
autko sta硂 w podziemnym gara縰, wg wskaza termometru by硂 tam rano +3C.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-12-22 21:48:46
Autor: Marcin Stankiewicz
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:30:32 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" na
pl.misc.samochody napisa(a):

Auto sta硂 w ogrzewanym gara縰 od godziny 20:00 do godziny 14 dnia nast阷nego.

No to masz co nie tak z tym ogrzewanym gara縠m. Honda Civic, l骴 w
zbiorniczku + przewodach. Po postoju przez 8h w hali gdzie temp. nie
przekracza 15 stopni wyjecha砤 rado秐ie psikaj眂 na szyby. Swoj drog - nala砮m do swojego na pocz眛ku zesz砮go tygodnia p硑nu
kupionego na Statoil - samoch骴 je縟zony przez ca硑 tydzie 2 x po 20
min. dziennie, w weekend sta - zero problem體 ze spryskiwaczami ...

m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Z砮 nie 秔i, natomiast dobre zasypia bardzo cz阺to. Stefan Kisielewski"

Data: 2009-12-22 21:51:30
Autor: bartekkr
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
U縴tkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisa w wiadomo禼i news:1fiz1bbmkouzc$.ue7qw3hq4bjj$.dlg40tude.net...
No to masz co nie tak z tym ogrzewanym gara縠m. Honda Civic, l骴 w
zbiorniczku + przewodach. Po postoju przez 8h w hali gdzie temp. nie
przekracza 15 stopni wyjecha砤 rado秐ie psikaj眂 na szyby.

U mnie tak samo. Jeszcze jakis tydzien temu mialem letni plyn. Wyjezdzalem rano na caly dzien - po godzinie plyn zamarzniety. Gdzies od 10:00 do 4:00 auto stalo na zewnatrz, na mrozie - plyn juz calkiem zamarzal. O 4:00 wracam, wstawiam auto do garazu. Wyjezdzam rano znow o 10:00 i plyn pryska radosnie ;)

Data: 2009-12-22 22:17:41
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 21:51:30 +0100,  bartekkr wrote:
U mnie tak samo. Jeszcze jakis tydzien temu mialem letni plyn. Wyjezdzalem rano na caly dzien - po godzinie plyn zamarzniety.

Ja sie okazalem przewidujacy i tydzien temu dolalem sporo zimowego.
Ale -18 moja wyobraznia nie siegnela :-)

J.

Data: 2009-12-22 22:00:23
Autor: ksoniek
[...]

-- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Z砮 nie 秔i, natomiast dobre zasypia bardzo cz阺to. Stefan Kisielewski"

bo to podgrzewany trzymaj眂y temperatur ledwo ponad zero :P

Data: 2009-12-23 09:41:09
Autor: Jakub Witkowski
ksoniek pisze:

No to masz co nie tak z tym ogrzewanym gara縠m. Honda Civic, l骴 w

bo to podgrzewany trzymaj眂y temperatur ledwo ponad zero :P

Podgrzewany nie znaczy ogrzany. Mo縠 ogrzewanie daje +15... wzgl阣em
zewn阾rza? I zwykle wystarcza :)

Data: 2009-12-23 14:15:51
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)

Podgrzewany nie znaczy ogrzany. Mo偶e ogrzewanie daje +15... wzgl臋dem
zewn臋trza? I zwykle wystarcza :)

W gara偶u by艂o ca ~ 8 - 10 celsjuszuf

Data: 2009-12-22 21:57:09
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 21:30:32 +0100,  Rafa "SP" Gil wrote:
[...]

Cos klamiesz .. albo zbiornik ze styropianu zrobiony :-)

P.S. i cos mi sie wydaje ze na pompke tez cie naciagneli ..

J.

Data: 2009-12-22 22:02:01
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:
[...]

My秎 縠 to zale縴 od tego ile czasu sp阣zono na pr骲ach wypompowania lodu ze zbiorniczka za jej pomoc ;)

Data: 2009-12-22 22:05:42
Autor: ksoniek
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jjc2j51cccebnih4k31lnku9jtmkmaeaok4ax.com...
[...]

Jak ponaciskasz 縠by lecia p硑n a tam l骴 to pompka si przepala i koniec jej 縴wota

Data: 2009-12-22 22:12:00
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 22:05:42 +0100,  ksoniek wrote:
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i
P.S. i cos mi sie wydaje ze na pompke tez cie naciagneli ..

Jak ponaciskasz 縠by lecia p硑n a tam l骴 to pompka si przepala i koniec jej 縴wota

Ale sie nie przepala w dwie sekundy. Choc po takiej pannie mozna sie wiecej spodziewac :-)

J.

Data: 2009-12-23 14:17:53
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 22:12, J.F. pisze:
>Jak ponaciskasz 偶eby lecia艂 p艂yn a tam l贸d to pompka si臋 przepala i koniec
>jej 偶ywota

Po艣miejesz si臋 - dziewcze u偶ytkuje samochody ju偶 jaki艣 czas, a w tym tygodniu nauczy艂em j膮 u偶ywa膰 kompresora na stacji benzynowej :)

Data: 2009-12-23 14:57:56
Autor: Adampio
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Rafa "SP" Gil pisze:
Po秏iejesz si - dziewcze u縴tkuje samochody ju jaki czas, a w tym tygodniu nauczy砮m j u縴wa kompresora na stacji benzynowej :)

No no, znam pania juz kolo 50-tki, kt髍a jezdzi autami od minimum cwierci wieku ale nigdy jeszcze nie tankowala samodzielnie bo uwaza ze damie to nie przystoi ;-)

Data: 2009-12-23 16:36:42
Autor: J.F.
On Wed, 23 Dec 2009 14:57:56 +0100,  Adampio wrote:
Rafa "SP" Gil pisze:
[...]

A jak jeszcze maz zadbal zeby jej kupowac auta na gaz, to nawet nie
wolno :-)

J.

Data: 2009-12-23 22:20:55
Autor: J.F.
On Wed, 23 Dec 2009 14:17:53 +0100,  Rafa "SP" Gil wrote:
> [...]
Po秏iejesz si - dziewcze u縴tkuje samochody ju jaki czas, a w tym tygodniu nauczy砮m j u縴wa kompresora na stacji benzynowej :)

No wiesz .. pogratulowac chlopaka, gatunku opon, i doradcy ktory
namowil ja do regularnej zmiany opon. A moze oddaje co 15kkm do aso, placi wiecej, ale o cisnienie nie musi
sie martwic :-)

J.

Data: 2009-12-23 22:45:50
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-23 22:20, J.F. pisze:

No wiesz .. pogratulowac chlopaka, gatunku opon, i doradcy ktory
namowil ja do regularnej zmiany opon.
A moze oddaje co 15kkm do aso, placi wiecej, ale o cisnienie nie musi
sie martwic :-)

Spoko wodza ;)

Od tego sezonu je藕dzi na moich ukochanych DUNLOP SP WINTER SPORT M3 - lecia艂em w czasie ostatnich 艣nie偶yc na tym do Przemy艣la z Warszawy (Warszawa - Lublin - Bi艂goraj - Sieniawa - Jaros艂aw - Przemy艣l) i sz艂o 艂adnie ;)

Znalaz艂em kilku mechanik贸w - do tej pory je藕dzi艂a do jednego oszo艂oma z napisem AUTOMECHANIKA ... wyja艣ni艂em kobiecie, gdzie (pod jaki nr tel ma dzwoni膰 w rodzinie) ma dzwoni膰 jak ma awari臋 - ma wyja艣ni膰, a w贸wczas zostanie odes艂ana do konkretnego fachowca ... czy to blacharz/gumiarz/dieslowiec/etc ...

Co ja poczn臋, 偶e edukacja w tym zakresie by艂a zaniedbana. Nomen omen - DIESEL mimo tego, 偶e 90 % to kr贸tkie przebiegi praca/dom ;/ ... ale to za namow膮 ojca ... nic nie poczn臋 z tym. Poprawa b臋dzie przy najbli偶szej zmianie auta ;)

Data: 2009-12-23 09:48:09
Autor: Jakub Witkowski
ksoniek pisze:

[...]

Kluczowe jest s硂wo "ponaciskasz" :) Je秎i kto z tych, co to musz nadepn辨
na grabie 38 razy zanim si pokapuj 縠 cos nie tak, to mo縠 i spali.
Poza tym przy -18 stC znacznie wolniej si przepala :)

Data: 2009-12-23 14:17:05
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 21:57, J.F. pisze:

Cos klamiesz .. albo zbiornik ze styropianu zrobiony :-)
P.S. i cos mi sie wydaje ze na pompke tez cie naciagneli ..

Nie. Pompk臋 kupi艂em sam wcze艣niej przewiduj膮c, 偶e skoro kobita wla艂a letni, to i pewnie pr贸bowa艂a do upad艂ego spryska膰 t膮 szyb臋. Koszt znikomy po zni偶kach w odpowiednim miejscu (akurat Marcinowi wahacz kupowa艂em) wysz艂a mnie ca艂e 18 PLN.

Data: 2009-12-23 14:44:41
Autor: Samotnik
Letni p?yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia 22.12.2009 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa/a:
[...]

Mam w baga縩iku baniaczek p硑nu letniego. Od trzech dni nie potrafi si
odmrozi, chocia temperatury poni縠j +5 nie spadaj. Tzn troch si z
niego wytapia, teraz bry砤 lodu ma tylko obj阾o舵 po硂wy baniaczka. Mo縠
baga縩ik dobrze izoluje.
--
Samotnik Bi縰teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-12-22 22:35:08
Autor: Maciek
Rafa艂 "SP" Gil pisze:
[...]
Rok czy 2 lata temu, gdy w Warszawie by艂o przez par臋 dni -20 do艣膰 solidnie zmieni艂 stan p艂yn ch艂odz膮cy w uk艂adzie mojego pojazdu, o p艂ynie do spryskiwaczy nawet nie wspominam. Te艣膰 sholowa艂 mnie do podziemnego parkingu marketu Leclerc na Bielanach i pojecha艂em do roboty. By艂a godzina gdzie艣 tak 9:00, wr贸ci艂em ko艂o 16:00-17:00 - samoch贸d ca艂kowicie odmro偶ony. Sprawdzi艂em tylko p艂yny (czy gdzie艣 nie wysadzi艂o i nie uciek艂y), kluczyk, zap艂on i ognia na wymian臋 p艂ynu. Wniosek: ten ogrzewany gara偶 znajomego, to co艣 niskie temperatury musia艂 w nocy utrzymywa膰 :->

Maciek

Data: 2009-12-23 12:42:24
Autor: Adampio
Rafa艂 "SP" Gil pisze:
[...]

Bo w takieje razie podnosi sie maske i zdjemuje dekielek z wlewu do zbiorniczka zeby "cieple" powiterze latwej dochodzilo. I zwykle plyn zmarza w w臋zykach wiec odmozenie samego zbiornczka nic nie daje.

A, i jeszcze postawic pod maska zwykly wentylator biurkowy (im wieksze smigla tym lepiej) zeby mieszal powietrze. Zamra偶alnik w lodowce odmraza sie w ten sposob znacznie szybciej niz suszarka do wlosow

Data: 2009-12-23 12:51:10
Autor: Borys Pogore硂
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Wed, 23 Dec 2009 12:42:24 +0100, Adampio napisa(a):

A, i jeszcze postawic pod maska zwykly wentylator biurkowy (im wieksze smigla tym lepiej) zeby mieszal powietrze. Zamra縜lnik w lodowce odmraza sie w ten sposob znacznie szybciej niz suszarka do wlosow

 I ciekawe w czym ma pom骳 owiewanie plastikowego zbiornika powietrzem o
temperaturze otoczenia.

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-23 14:41:33
Autor: Jakub Witkowski
Borys Pogore硂 pisze:
[...]

Dok砤dnie w tym samym celu, co np. "owiewanie" gor眂ej ch硂dnicy
za pomoc wentylatora. Czyli intensyfikacji wymiany ciep砤.

Data: 2009-12-23 18:20:17
Autor: Borys Pogore硂
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Wed, 23 Dec 2009 14:41:33 +0100, Jakub Witkowski napisa(a):

[...]

 Owiewanie kilkukilogramowej bry硑 lodu w izoluj眂ym naczyniu ch硂dnym
powietrzem to raczej metoda na popraw samopoczucia, a nie stworzenie
sensownej wymiany cieplnej :)

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-24 11:13:18
Autor: Adampio
Borys Pogore硂 pisze:
 Owiewanie kilkukilogramowej bry硑 lodu w izoluj眂ym naczyniu ch硂dnym
powietrzem to raczej metoda na popraw samopoczucia, a nie stworzenie
sensownej wymiany cieplnej :)

Moze sobie Kolega teoretyzowac ale zapewniam ze zastosowanie zwyklego wentylatora wdmuchujacego powietrze z kuchni do zamrazalnika lodowki dziala w tempie piorunujacym. Dalej teoretyzujac to do szybkiego odmro縠nia rzeczonej bryly lodu moznaby zastosowac np. emiter mikrofalowy wymontowany z mikrofalowki, ale na poczatek radzilbym zaczac od zwyklego mieszania powietrza gara縰 a ono zrobi reszt samo.  Mozna oczywiscie machac recznikiem ale IMHO wetylator bedzie skuteczniejszy i mniej  absorbujacy uwage ;-)

Data: 2009-12-24 22:05:02
Autor: J.F.
On Thu, 24 Dec 2009 11:13:18 +0100,  Adampio wrote:
Borys Pogore硂 pisze:
[...]

Tylko ze w kuchni jest +20. rozmrazanie lodu przy pomocy dmuchania
powietrzem w okolicach 0 C to inna bajka.

P.S. dzis zajrzalem do bagaznika .. butelka pelna lodu, wody prawie
nie ma. Termometr za poludniowym oknem pokazywal +5 C.
Stacja z poliskiego lotniska melduje ze od 48h panuje temperatura
dodatnia, srednia z wczorajszej doby +1.8 C.

J.

Data: 2009-12-25 01:43:19
Autor: Adam P砤szczyca
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Thu, 24 Dec 2009 11:13:18 +0100, Adampio napisa(a):

[...]

A ja bym po prostu wsypa szklanke soli kuchennej do wlewu.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2009-12-28 17:07:17
Autor: Jakub Witkowski
Borys Pogore硂 pisze:
[...]

Hmm - "izoluj眂e" naczynie z 0.5mm poli-costam-ylenu? To chyba w cudzys硂wie.

Celny nadmuch zintensyfikuje wymian kilkukrotnie, zw砤szcza je秎i
otoczenie owego naczynia samo z siebie utrudnia ruchy powietrza.
Wymiana nadal b阣zie ma砤, zgoda, niemniej b阣zie szybsza :)
Co si prze硂縴 na np 1 dzie rozmra縜nia zamiast powiedzmy 4.

Data: 2009-12-23 23:00:29
Autor: Adam P砤szczyca
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Wed, 23 Dec 2009 12:51:10 +0100, Borys Pogore硂 napisa(a):

 I ciekawe w czym ma pom骳 owiewanie plastikowego zbiornika powietrzem o
temperaturze otoczenia.

Zwi阫szeniem ilo禼i dostarczanej do lodu energii cieplnej./

Data: 2009-12-25 18:21:44
Autor: MarcinJM
Rafa艂 "SP" Gil pisze:
[...]

Bardzo pomogloby wlaczenie jakiegokolwiek wentylatora, aby przedmuchac zimne, zalegajace powietrze wokol zbiorniczka. Sprawdzone przy jednoczesnym odmarzaniu 2 aut w temp ok 5oC. wentylowane calkowicie rozmrozilo sie po 6 godzinach. Niewentylowane po 12 mialo jeszcze kostke lodu w zbiorniczku.

MarcinJM

Data: 2009-12-23 09:38:51
Autor: Jakub Witkowski
krzy秌o pisze:

roztopi, potem w硂zy do zbiorniczka w昕yk nabyty w tym celu umy秎nie drog kupna w castoramie za 3.20pln, zassa, drugi koniec do butelki i spu禼i wszystko do dna.

Proponuje uruchomi na d硊縠j spryskiwacze :)
Wada: ka硊縜, i spuszczony p硑n si zmarnuje - a mo縩a by zachowa na wiosn :)
Zaleta: 3.20 w kieszeni, wycieczka do castoramy odpada

Data: 2009-12-23 19:47:35
Autor: krzy秌o
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:38:51 +0100, Jakub Witkowski napisa(a):

krzy秌o pisze:

[...]

no ale wiesz, ani p蟪tora litra letniego p硑nu za darmo nie jest, ani w昕yk jednorazowy :) Spuszczony p硑n zu縴je sobie na wiosn (oszcz阣no舵!) a w昕yk to taka inwestycja :)
A castoram mijam  codziennie po trasie :P

--
Krzysiek

Data: 2009-12-22 21:24:07
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 21:18, ksoniek pisze:

no fajnie. i co z tego? Wr贸膰 do Aso i ci prze艂o偶膮 rurki jaki problem?

Umiej臋tno艣膰 czytania ze zrozumieniem ginie w narodzie. Je艣li ASO nie wie jak prawid艂owo podpina si臋 przewody, nast臋pnie sprawdza dzia艂anie tego偶 (przyszed艂em - szyby czyste) i wychodzi im, 偶e dzia艂a prawid艂owo - to nabieram powa偶nych obaw co do fachowo艣ci i wol臋 2 raz nie ryzykowa膰. My艣lisz, 偶e saper przecina przewody "do skutku" ? :>

Inna sprawa 偶e sama jeste艣 sobie winna.

呕e se jaja uci臋艂am ?

Jakie艣 grza艂ki itp. Dobrze
nagrzany gara偶 by ci wystarczy艂 i dolewane ZIMOWEGO p艂ynu a nie jakiego艣
ciep艂ego.

Czyta膰, czyta膰 i jeszcze raz czyta膰. Wszystkie w/w "propozycje" zosta艂y zastosowane. Dodam skoro si臋 tak brendzlujesz - nabyty zimowy p艂yn do cel贸w zalewczych po rozmro偶eniu auta le偶膮c w kabinie zamarz艂 w nocy ... powinienem wrzuca膰 go w kostkach, czy zrobi膰 go tak piknie jak w drinach fajnie wygl膮da - rozkruszy膰 do艣膰 mocno ?

Data: 2009-12-22 21:55:36
Autor: J.F.
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
On Tue, 22 Dec 2009 21:24:07 +0100,  Rafa "SP" Gil wrote:
Dodam skoro si tak brendzlujesz - nabyty zimowy p硑n do cel體 zalewczych po rozmro縠niu auta le勘c w kabinie zamarz w nocy ...

Bo to zly plyn byl :-)

powinienem wrzuca go w kostkach, czy zrobi go tak piknie jak w drinach fajnie wygl眃a - rozkruszy do舵 mocno ?

Jesli on byl choc troche zimowy, to juz byl rozkruszony mocno :-)

J.

Data: 2009-12-22 21:59:38
Autor: ksoniek
[...]

nigdzie nie napisa艂e艣 偶e sprawdzali, a mycie samochodu po wykanane us艂udze jest normalna czynnoscia
Cytat "Po godzinie zabaw - spryskiwacz rozmro偶ony.
Za艂o偶ono now膮 pompk臋 spryskiwacza. Ma dzia艂a膰."

Co do problem贸w z podpi臋ciem - pocztaj na forum klubu focusa jest tego troch臋

Inna sprawa 偶e sama jeste艣 sobie winna.

呕e se jaja uci臋艂am ?

zacz膮艂e艣 od tego 偶e u偶ytkownikiem jest kobieta
" Rafa艂, a ja mog臋 u偶ywa膰 tego p艂ynu letniego ?
- No, ale musisz go zu偶y膰 przed mrozami. Je艣li nie zd膮偶ysz to
dolej p贸艂 butelki denaturatu i po sprawie, potem wlejesz ziomowy."
potem nie poda艂e艣 p艂ci, tylko "ja"
Sorry 偶e tak wysz艂o :)

[...]

czytam:
"Koncepcja 1: W艂o偶y膰 grza艂k臋 do herbaty w zbiornik i grza膰.
Niepowodzenie - grza艂ka wchodzi tylko na 3 cm, p艂yn wrze przy
wlewie, dalszych roztop贸w brak."
bior膮c pod uwag臋 偶e masz platikowy wlew p艂ynu to by艂 to pomys艂 jak najbardziej udany - rozgrzany metal do plastiku

"Koncepcja 2: Spu艣ci膰 cz臋艣膰 p艂ynu i zala膰 powrotnie p艂ynem
podgrzanym - i tak w k贸艂ko do pe艂nego roztopu.
Niepowodzenie - 2 kolanka  90 stopni - nie uda艂o mi si臋 wle藕膰 z
r贸偶nymi w臋偶ykami."
co to jest "rozgrzany" p艂yn? wyla艂e艣 letni do garnka i podgrza艂e艣 na kuchence czy jak?

"Koncepcja 3: Wstawi膰 auto do ogrzewanego gara偶u na noc.
Niepowodzenie - 艣nieg i l贸d zszed艂 w ca艂o艣ci z zewn膮trz auta, z
prog贸w/nadkoli - p艂yn w spryskiwaczu zamro偶ony."
i trzeba by艂o poczeka膰

[...]
mieszkasz w Warszawie lub pod (sam tak piszesz 偶e ASO Warszawa) mieli艣cie a偶 takie mrozy czy p艂yn zimowy typu Teso?

Data: 2009-12-23 09:33:55
Autor: Jakub Witkowski
ksoniek pisze:

[...]

A imi臋 "Rafa艂" nie kojarzy艂o si臋 z podpisem pod postem? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2009-12-23 14:13:44
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
W dniu 2009-12-22 21:59, ksoniek pisze:

czytam:
[...]

Bez kontaktu z plastikiem. Plastikowi nic si臋 nie sta艂o.

[...]

Dok艂adnie tak ;) Podgrza膰 p艂yn na kuchence i zala膰 ;)

"Koncepcja 3: Wstawi膰 auto do ogrzewanego gara偶u na noc.
Niepowodzenie - 艣nieg i l贸d zszed艂 w ca艂o艣ci z zewn膮trz auta, z
prog贸w/nadkoli - p艂yn w spryskiwaczu zamro偶ony."
i trzeba by艂o poczeka膰

Auto niestety s艂u偶y na codzie艅, i tak unieruchomienie go na na艣cie godzin by艂o k艂opotliwe. We藕 sobie bry艂臋 lodu wielko艣ci zbiornika w fokusie, postaw w zlewie i policz czas ca艂kowitego rozmro偶enia :)

mieszkasz w Warszawie lub pod (sam tak piszesz 偶e ASO Warszawa)
mieli艣cie a偶 takie mrozy czy p艂yn zimowy typu Teso?

P艂yn z BP do -22 stopni pono膰. Rano przy odpalaniu by艂o -15 z tego co przyczai艂em, wi臋c "a偶 takie" mrozy nie by艂y w wawie, p艂yn nie by艂 w tesco, mieszkam we wroc艂awiu, ale jak to kiedy艣 sz艂o w starym dowcipie o g贸ralu G膮sienicy : Mo偶liwe, mo偶liwe panie s臋dzio - mom rower ;)

Data: 2009-12-23 16:43:22
Autor: Lukasz
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
U縴tkownik ""Rafa \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa w wiadomo禼i news:hgt528$df2$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2009-12-22 21:59, ksoniek pisze:
P硑n z BP do -22 stopni pono. Rano przy odpalaniu by硂 -15 z tego co przyczai砮m, wi阠 "a takie" mrozy nie by硑 w wawie,

te s najgorsze, ja kupi砮m na lotosie (karkonoska) do -22st.C. i przy -15 zamarzal na szybie, juz mialem jechac go reklamowac (zostalo troszke w butelce) ale przeczytalem "chroni przed zamarzaniem uk砤d spryskiwacza do -22st." wiec - to przecie logiczne - nie chroni przed zamarzaniem na szybie ;P
dobry plyn za to kupilem w biedronce, latem 5l byl po 4zl/szt., kupilem ze 40 litrow ale niestety juz sie zuzyl (nie w jednym aucie, nie tylko na zime, takze w busie z dziurawym jak sie okazalo zbiorniczkiem)

Pozdrawiam!
kasz Bojczuk
lukasz@bojczuk.net.pl
http://www.bojczuk.net.pl
mobile: + 48 662 894 894
tel: +48 71 727 92 89
fax: +48 71 750 34 89 --
"Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
Zostan po nich kraty i VAT do zaplaty" Pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2009-12-23 22:57:21
Autor: Adam P砤szczyca
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:24:07 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Czyta, czyta i jeszcze raz czyta. Wszystkie w/w "propozycje" zosta硑 zastosowane. Dodam skoro si tak brendzlujesz - nabyty zimowy p硑n do cel體 zalewczych po rozmro縠niu auta le勘c w kabinie zamarz w nocy ... powinienem wrzuca go w kostkach, czy zrobi go tak piknie jak w drinach fajnie wygl眃a - rozkruszy do舵 mocno ?

A wystarczy硂 wzi眂 czajnik z wrz眛kiem i pola zbiornik z zewn眛rz.... --

Data: 2009-12-22 21:53:43
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 21:18:15 +0100,  ksoniek wrote:
Inna sprawa 縠 sama jeste sobie winna. Jakie grza砶i itp. Dobrze nagrzany gara by ci wystarczy i dolewane ZIMOWEGO p硑nu a nie jakiego ciep砮go.

Zimowy nie wystarczy.
Mozesz sprobowac - pol szklanki wody do lodowki, a potem dolej do lodu
zimnego zimowego plynu. Cieply zimowy ply, albo nawet ciepla woda na poczatek.

J.

Data: 2009-12-22 22:07:05
Autor: ksoniek
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Cieply zimowy ply, albo nawet ciepla woda na poczatek.

 co to jest ciep硑 p硑n? Taki z marketu od razu wlewany czy podgrzewany? jak to drugie to jak to robisz?

Data: 2009-12-22 22:10:58
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 22:07:05 +0100,  ksoniek wrote:
Cieply zimowy ply, albo nawet ciepla woda na poczatek.
co to jest ciep硑 p硑n? Taki z marketu od razu wlewany czy podgrzewany? jak to drugie to jak to robisz?

Na kaloryfer, na kuchenke, pod farelke .. o - w mikrofali chyba
najlepiej :-)

J.

Data: 2009-12-23 21:36:29
Autor: R2r
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
W dniu 2009-12-22 22:10, J.F. pisze:
[...] w mikrofali chyba
najlepiej :-)

Tylko bro Bo縠 w zamkni阾ym naczyniu! :-]

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-12-22 21:33:15
Autor: Tomasz Pyra
Rafa艂 "SP" Gil pisze:

Koncepcja 2: Spu艣ci膰 cz臋艣膰 p艂ynu i zala膰 powrotnie p艂ynem podgrzanym - i tak w k贸艂ko do pe艂nego roztopu.
Niepowodzenie - 2 kolanka  90 stopni - nie uda艂o mi si臋 wle藕膰 z r贸偶nymi w臋偶ykami.

W samym zbiorniku mog艂o si臋 uda膰, ale przez w臋偶yki ju偶 nie przepchasz.
Z kolei p艂yn w w臋偶ykach odpu艣ci艂by po nocy w gara偶u. W sumie w臋偶yki powinny ju偶 od samej pracy silnika si臋 rozmrozi膰.

I nie kombinowa艂bym z podgrzanym p艂ynem, a la艂bym to tego zbiorniczka po prostu wrz膮tek (najlepiej w tym gara偶u po prostu zaopatrzy膰 si臋 w czajnik). Potem oczywi艣cie t膮 wod臋 wyla膰 nim zamarznie :)
Albo wymontowa艂bym ca艂y zbiornik i zani贸s艂 do domu.

Data: 2009-12-22 21:38:31
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 21:33, Tomasz Pyra pisze:

Albo wymontowa艂bym ca艂y zbiornik i zani贸s艂 do domu.

Fakt 1 - auto u偶ytkowane przez kobiet臋 ;)
Fakt 2 - by wyj膮膰 zbiornik nale偶y zdj膮膰 ko艂o, nadkole i si臋 troch臋 nakamasutrzy膰 przy demonta偶u ;)
Fakt 3 - przez gard艂a i kolanka na wlewie p艂ynu - nie uda艂o mi si臋 przepcha膰 za 偶adne skarby 偶adnej z pr贸bowanych (twarde/mi臋tkie) rurek
Fakt 4 - Mo偶e i w w臋偶ykach odpu艣ci艂, po nocy odpi膮艂em w臋偶yk od przednich spryskiwaczy i ... zacz膮艂em ssa膰. Sorry batorry, ani w te, ani we wte ;) Zbiornik nadal skuty ;)

Data: 2009-12-22 21:58:35
Autor: Tomasz Pyra
Rafa艂 "SP" Gil pisze:

Fakt 3 - przez gard艂a i kolanka na wlewie p艂ynu - nie uda艂o mi si臋 przepcha膰 za 偶adne skarby 偶adnej z pr贸bowanych (twarde/mi臋tkie) rurek

Aaa... czyli pod korek by艂o zatankowane i esy-floresy na wlocie.
La艂bym ten wrz膮tek ile si臋 go zmie艣ci i pr臋dzej czy p贸藕niej by si臋 to przegryz艂o do zbiorniczka.
Mo偶na jeszcze la膰 ten wrz膮tek na oko艂o 偶eby gdzie艣 tam 艣cieka艂 i podgrzewa艂 艣cianki zbiornika.

Data: 2009-12-23 10:55:59
Autor: Mariusz Chwalba
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boj e ;)
On Tue, 22 Dec 2009 21:58:35 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Fakt 3 - przez gard砤 i kolanka na wlewie p硑nu - nie uda硂 mi si  przepcha za 縜dne skarby 縜dnej z pr骲owanych (twarde/mi阾kie) rurek

Aaa... czyli pod korek by硂 zatankowane i esy-floresy na wlocie.
La砨ym ten wrz眛ek ile si go zmie禼i i pr阣zej czy p蠹niej by si to  przegryz硂 do zbiorniczka.

Potwierdzam, to dzia砤. Potem zamiast wylewa wod mo縩a dola koncentratu
w odpowiednich proporcjach.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-12-23 14:14:37
Autor: J.F.
On Wed, 23 Dec 2009 10:55:59 +0100,  Mariusz Chwalba wrote:
[...]

Tylko jak chcesz dolac koncentratu, jesli zbiornik pelny ?
A oproznic go od strony wlewu nie mozna.

Trzeba wypsikac prawie cala wode i zalac dobrym plynem, albo wypsikac
pol wody, dolac koncentratu, potrzasnac calym autem, i psikac dalej
zeby wylac wode z przewodow ..

J.

Data: 2009-12-23 09:52:51
Autor: Jakub Witkowski
Tomasz Pyra pisze:

Z kolei p艂yn w w臋偶ykach odpu艣ci艂by po nocy w gara偶u. W sumie w臋偶yki powinny ju偶 od samej pracy silnika si臋 rozmrozi膰.

Ostatnio przy -15 mi w臋偶yki w czasie jazdy zamra偶a艂y, po ok 0.5h od
wyjazdu z ogrzewanego gara偶u juz nie dzia艂a艂y. P艂yn zimowy Statoil.
Aha - w butelce nie zamarz艂.

Data: 2009-12-23 18:34:10
Autor: Tomasz Pyra
Jakub Witkowski pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

No te p艂yny to w og贸le jaka艣 lipa.

P艂yn niby -22C, a przy -15C ju偶 si臋 wytr膮caj膮 du偶e ilo艣ci czego艣 o konsystencji 艣niegu.

Data: 2009-12-22 21:49:42
Autor: Marcin
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Rozwi眤anie: podjecha do pewnego ASO w warszawie - je秎i kto b阣zie ciekawy powiem jakie aso na priv.

Ty mi powiedz ile to kosztowa硂. To wtedy zadzia砤 "rozmra縜j眂o" umys na niekt髍e niefrasobliwe osoby :-)

Data: 2009-12-23 14:23:28
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 21:49, Marcin pisze:

pewnego ASO w warszawie - je艣li kto艣 b臋dzie
>  ciekawy powiem jakie aso na priv.
Ty mi powiedz ile to kosztowa艂o. To wtedy zadzia艂a "rozmra偶aj膮co" umys艂 na
niekt贸re niefrasobliwe osoby:-)

Generalnie - us艂uga w ASO (z odwrotnym podpi臋ciem przewod贸w) 80 PLN. Nast臋pnie za free po znajomo艣ci w warsztacie nieautoryzowanym - zdj臋cie ko艂a/nadkola/prze艂o偶enie przewod贸w od spryskiwaczy ... + koszt pompki 18 PLN (by艂a upalona po pr贸bach u偶ycia w stanie zamarzni臋tym). Finalnie koszt operacji 98 PLN, z czego najbardziej wk*&^^ by艂o to, 偶e po wyje藕dzie z ASO i uszczupleniu portfela, problem nadal by艂 nierozwi膮zany (kamasutra z spryskiwaniem) ... najwi臋ksza strata imho to czas po艣wi臋cony tematowi, finalnie sko艅czy艂o si臋 dniem urlopu dla poszkodowanej, ale przy okazji op臋dzi艂o si臋 troch臋 temat贸w typu choinka/zakupy/etc ... wi臋c bilans zysk贸w i strat tak pi razy drzwi 3:2 dla strat :)

Data: 2009-12-22 22:26:55
Autor: Lukasz
Letni p硑n w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)

To teraz mamy odwil, ale na sylwka ju m體i o jeszcze wi阫szych mrozach.. wi阠 proponuje kupi i dola koncentratu do tych p硑n體 z temp. zamarzania -22. :)

Data: 2009-12-22 14:04:39
Autor: Gom
On 22 Gru, 22:26, "Lukasz" <lukas...@op.pl> wrote:
To teraz mamy odwil, ale na sylwka ju m體i o jeszcze wi阫szych mrozach..

Gdzie? Bo w DC ma by tak:
http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/PLXX0028
;-)

--
Gom

Data: 2009-12-22 22:31:27
Autor: jerzu
Letni p硑n w sprysk iwaczu - czyli moje boje ;)
On Tue, 22 Dec 2009 21:11:41 +0100, "Rafa \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Rozwi眤anie: podjecha do pewnego ASO w warszawie - je秎i kto b阣zie ciekawy powiem jakie aso na priv.

Serwisowa砮m w dw骳h - AutoPlaza i UrsynCar. Oba s zdolne do takich
patent體. Ale ten drugi jest bardziej "uzdolniony" ;-)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-23 18:20:47
Autor: radar
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
W dniu 2009-12-22 21:11, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[ciach]

Ja mia艂em 1/3 zbiornika i r贸wnie偶 zamarz艂 na tym ostatnim du偶ym mrozie. Dola艂em 2L ciep艂ego koncentratu (z p贸艂ki w sklepie - ok. 18z艂) i po kilku minutach jazdy by艂o ok.

--
radar

Data: 2009-12-23 21:26:59
Autor: R2r
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
W dniu 2009-12-22 21:11, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
- Bo ja my艣la艂am, 偶e 偶artujesz...
Dobre! :-D

Koncepcja 1: W艂o偶y膰 grza艂k臋 do herbaty w zbiornik i grza膰.
Niepowodzenie - grza艂ka wchodzi tylko na 3 cm, p艂yn wrze przy wlewie,
dalszych roztop贸w brak.
Dawno, dawno temu te偶 si臋 k艂贸ci艂em z nauczycielem fizyki, gdy pr贸bowa艂 mi wm贸wi膰, 偶e mieszanina wody i lodu ma temperatur臋 topnienia w ca艂ej obj臋to艣ci! ;-)

Super! :-D

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-12-23 22:26:16
Autor: michail
[...]

Ten sam pacjent, te same objawy, na szcz臋艣cie dolanie denaturatu+odwil偶 wystarczy艂y.

--
Michail

Data: 2009-12-26 13:12:44
Autor: marjan
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
A czy gdyby nasypa膰 tam maksymalnie tyle ile wlezie soli, to nie pu艣ci艂oby? Ewentualnie mog艂a by ta s贸l co艣 uszkodzi膰?
Pytam, bo nie wiem..

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-12-26 14:00:19
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-26 13:12, marjan pisze:
A czy gdyby nasypa膰 tam maksymalnie tyle ile wlezie soli, to nie
pu艣ci艂oby? Ewentualnie mog艂a by ta s贸l co艣 uszkodzi膰?
Pytam, bo nie wiem..

Ja te偶 nie wiem i nie sprawdz臋 ju偶, bo problem pokonany, ale jest to nowy pomys艂 na ew. przysz艂o艣膰 :) Kobieta niby zmienn膮 jest, ale co艣 czuj臋, 偶e nie w tym przypadku ;)
\

BTW - s贸l si臋 rozpu艣ci w tym p艂ynie ?

Data: 2009-12-26 14:22:35
Autor: marjan
Rafa艂 "SP" Gil pisze:
[...]

:D

BTW - s贸l si臋 rozpu艣ci w tym p艂ynie ?

Skoro sypana na 艣nieg/l贸d na drogach 艂膮czy si臋 z nim tworz膮c "ciapelape" to w czym p艂yn do spryskiwaczy mia艂by by膰 gorszy? Ale nie wiem, st膮d moje pytanie.

Data: 2009-12-27 02:31:34
Autor: Adam P砤szczyca
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Sat, 26 Dec 2009 14:00:19 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

BTW - s髄 si rozpu禼i w tym p硑nie ?

A dlaczego nie?

Data: 2009-12-31 17:00:13
Autor: Adam P砤szczyca
Letni p艂yn w spryskiwaczu - czyli moje boje ;)
Dnia Wed, 30 Dec 2009 14:15:05 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

BTW - s髄 si rozpu禼i w tym p硑nie ?
A dlaczego nie?

To ja si pytam.

SPRAWD :>