Letnie buty MTB

Data: 2010-02-21 18:17:27
Autor: Michał Pawelski
Letnie buty MTB
Witam!

Jestem na etapie poszukiwać nowych butów na okres letni.
Warunki, które buty muszą spełniać, to w miarę lekkie i przewiewne, do systemu spd, wygląd raczej gra drugorzędną rolę, chociaż chciałbym, żeby były ciemne(czarne najlepiej, bo szybciej się w takich jeździ:))).
Moje dotychczasowe to ciężki buty raczej cywilne Shimano MT21, które zostawiam sobie na zimniejsze dni.
Budżet zaplanowany to około 500zł, w tej cenie rozsądne wydają się Sidi Giau.
Czy ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu(wytrzymałość i użytkowanie), czy może polecić coś podobnego w podobnej cenie?

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-02-21 10:17:51
Autor: dziki
Letnie buty MTB
On 21 Lut, 18:17, Michał Pawelski <stormc...@wp.pl> wrote:

[...]

sidi sa bardzo dobre i przewiewne, jednak sa bardzo delikatne. O ile
nie zamierzasz w nich dreptac to powinny posluzyc dlugo. Jak zaczniesz
w nich chodzic  to sie szybko noski beda zdzierac, zreszta ta
plastikowa podeszwa tez szybko zchodzi. Bardziej sie na zawody nadaja
niz do pieszo-rowerowej turystyki

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-02-22 23:58:34
Autor: Michał Pawelski
Letnie buty MTB
dziki pisze:
[...]

Właśnie od czasu do czasu zdarza mi się chodzić w butach rowerowych, więc trochę Sidi mijają się z moim przeznaczeniem. Wg wiadomości innych użytkowników zainteresowałem się Specialized Comp i raczej w te buty będę celować niż w Sidi.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-02-21 18:23:00
Autor: solar
Letnie buty MTB
Michał Pawelski pisze:

Czy ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu(wytrzymałość i użytkowanie), czy może polecić coś podobnego w podobnej cenie?

Specialized Comp?

"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      św. Bernard z Clairvaux

Data: 2010-02-21 18:43:51
Autor: Michał Pawelski
Letnie buty MTB
solar pisze:
Specialized Comp?

Dzięki za podpowiedź, jak znajdę u siebie w mieście do przymiarki to wezmę pod uwagę, wyjdzie na pewno cenowo trochę lepiej.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-02-21 18:31:02
Autor: MadMan
Letnie buty MTB
Dnia Sun, 21 Feb 2010 18:17:27 +0100, Michał Pawelski napisał(a):

Warunki, które buty muszą spełniać, to w miarę lekkie i przewiewne, do systemu spd, wygląd raczej gra drugorzędną rolę, chociaż chciałbym, żeby były ciemne(czarne najlepiej, bo szybciej się w takich jeździ:))).

Mam Spece BG Sport, polecam coś w ten deseń. Kosztują 300 zł, zatem
pewnie model lub dwa modele wyższe kupisz za tą cenę. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-21 18:40:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Letnie buty MTB
Michał Pawelski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czy ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu(wytrzymałość i użytkowanie), czy może polecić coś podobnego w podobnej cenie?

Ja również polecam Spece BG Sport (w wersji MTB). Ja mam od jakichś 8000km,
ale szaman jeździ w nich już chyba czwarty sezon (szaman, popraw mnie
jeżeli jestem w błędzie) i nadal wyglądają jak nowe. Tzn: one na początku
nieco brzydną, a potem takie niecozbrzydnięte zostają. ;-)

Data: 2010-02-21 10:18:52
Autor: Rowerex
Letnie buty MTB
On 21 Lut, 18:40, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

jeżeli jestem w błędzie) i nadal wyglądają jak nowe. Tzn: one na początku
nieco brzydną, a potem takie niecozbrzydnięte zostają. ;-)

A ja od ośmiu lat używam Sidi Bullet przez cały rok i poza
poniszczonym językiem nic im nie dolega. Aczkolwiek kusi mnie zmiana
na coś innego - ludzie chwalą też buty Scotta np. Team (rzepy) lub Pro
(sprzączka i rzepy).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-21 20:06:38
Autor: Menel
Letnie buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Ja również polecam Spece BG Sport (w wersji MTB). Tzn: one na początku
nieco brzydną, a potem takie niecozbrzydnięte zostają. ;-)

http://www.menel13.yoyo.pl/spec.jpg

Data: 2010-02-22 20:53:54
Autor: szaman
Letnie buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

[...]

Potwierdzam. Świetne buty. Nie żałuję tych 3 stówek ani trochę, choć w momencie zakupu ta cena trochę bolała:)
A mam je, niestety ciut krócej niż te 4 sezony, jeśli mnie pamięć nie myli od końcówki 2007 roku. Faktycznie czerń szybko blednie, ale poza tym zużycie widać minimalnie.
Po jakichś 2 latach , może ciut wcześniej na pięcie materiał się wytarł (zażynam tak każde buty), ale nie powoduje to dyskomfortu.
Korzystam z nich 12 miesięcy/rok. Raz jeszcze polecam:)

szaman

Data: 2010-02-22 21:02:52
Autor: szaman
Letnie buty MTB
Data: 2010-02-22 23:55:49
Autor: Michał Pawelski
Letnie buty MTB
szaman pisze:
I fotki:
http://schamane.cba.pl/IMG_4592.JPG
http://schamane.cba.pl/IMG_4593.JPG

Jak na krócej niż 4 sezony, to i tak moim zdaniem dobrze wyglądają.
Wiadomo, jest to rzecz, którą używa się za każdym razem przy jeździe(zakładając tylko jedną parę butów) na rowerze i chcąc nie chcąc musi się zużywać.

Nie spodziewałem się, że będzie taki odzew akurat odnośnie tych butów. Trochę zweryfikowało to moje podejście i już zacząłem poszukiwania u mnie w mieście(Bydgoszcz), żeby zrobić przymiarki do modelu Comp.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-02-21 18:48:24
Autor: kml
Letnie buty MTB

Użytkownik "Michał Pawelski" <stormcrow@wp.pl> napisał w wiadomości news:hlrqgk$m8n$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu(wytrzymałość i użytkowanie), czy może polecić coś podobnego w podobnej cenie?

Tak jak wszyscy powiem jedno: Specialized BG Comp bądź wyżej jeżeli masz taką potrzebę. IMO buty są zajebiste a przy odrobinie dbania naprawde, ale to naprawdę trwałe.

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-02-21 18:55:06
Autor: Michał Pawelski
Letnie buty MTB
kml pisze:
Tak jak wszyscy powiem jedno: Specialized BG Comp bądź wyżej jeżeli masz taką potrzebę. IMO buty są zajebiste a przy odrobinie dbania naprawde, ale to naprawdę trwałe.

Wow, nie myślałem, że te buty cieszą się taką popularnością.

Nie trafiłem na nie wcześniej, bo swoje poszukiwania ograniczyłem do dwóch sklepów, w których akurat speca nie mieli. W takim razie nadrobię zaległości i z jeszcze większą chęcią zainteresuję się tymi butami.

Szkoda, że w necie taka mała dostępność tych butów(w sensie ilości sklepów i na allegro)

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-02-21 19:09:56
Autor: kml
Letnie buty MTB

Użytkownik "Michał Pawelski" <stormcrow@wp.pl> napisał w wiadomości news:hlrs6l$k6l$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jeżeli body geometry Ci podpasuje to jesteś w domu, ale ponieważ BG nie pasuje wszystkim to dobrze żebyś je przymierzył na żywca. Airbike lub mkbike powinni miec co nieco na składzie :)

Data: 2010-02-21 19:35:12
Autor: MadMan
Letnie buty MTB
Dnia Sun, 21 Feb 2010 19:09:56 +0100, kml napisał(a):

Airbike lub mkbike powinni miec co nieco na składzie :)

Ja np. kupiłem w sklepie Twomark Chorzów. W innych miastach też jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-21 21:27:57
Autor: kosik
Letnie buty MTB

Użytkownik "Michał Pawelski" <stormcrow@wp.pl> napisał w wiadomości news:hlrqgk$m8n$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jestem na etapie poszukiwać nowych butów na okres letni.

Będę mało oryginalny ale mam Spece BG Sport i polecam :) Jedynie siatka się miejscami przetarła.
Chociaż skoro dysponujesz większym budżetem to zainteresuj się modelem Comp.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-02-22 19:13:34
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Letnie buty MTB
W dniu 2010-02-21 18:17, Michał Pawelski pisze:
Witam!

Czy ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu(wytrzymałość i użytkowanie),
czy może polecić coś podobnego w podobnej cenie?

Pozdrawiam
Michał Pawelski
a ja polecam northwave lizzard
419 PLN
sztywne, super przewiewne, czarne
do kupienia www.bikershop.pl

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-02-22 22:48:42
Autor: Frankie
Letnie buty MTB
Michał Pawelski pisze:

[...]

Masz racje... Sidi to klasa sama w sobie mimo, że trochę przeginają z cenami. Ale co zrobić - sam używam 4 par :-) Koniecznie je mierz - mają minimalnie zaniżoną numerację. Polecam też Adidasy Adistar XC - air bike je wyprzedaje w okolicy 550 zl. Niezaprzeczalna ich zaleta to karbonowa podeszwa... a wierz mi, że różnicę naprawdę czuć. Można się trochę przyczepiać do klamry... gięta blacha ale ogólnie buty są ok i nie kosztują 1000 zl jak ich "sidowskie" odpowiedniki Diablo II. No i oczywiście możesz też w ciemno iść w Gaerne... nie wiem dlaczego tak niezbyt u nas popularne :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-02-22 22:50:43
Autor: Frankie
Letnie buty MTB
Frankie pisze:

kosztują 1000 zl jak ich "sidowskie" odpowiedniki Diablo II.

Oczywiście miałem na myśli Dragon II... ;-)