Lewacki język miłości

Data: 2019-03-12 19:38:08
Autor: u2
Lewacki język miłości
ano, również dzisiaj w TVN minister Sienkiewicz strzelał słowa "miłości" do Kaczki rozmawiając z redaktor Pohanke:)

https://warszawskagazeta.pl/kraj/item/6255-lewacki-jezyk-nienawisci

  wtorek, 05 marzec 2019 19:23

Lewacki język nienawiści
Napisała Aldona Zaorska

Dziś ci sami ludzie, którzy od lat stosują mowę nienawiści, twierdzą, że chcą z nią walczyć i usiłują przekonać, że stosuje ją PiS. Jawne nawoływanie do zbrodni, wciąż jest określane jako ,,sztuka". ,,Klątwa" nadal jest wystawiana przez Teatr Powszechny. Tylko raz, zaraz po śmierci Pawła Adamowicza, aktorzy pominęli scenę ze zbiórką pieniędzy na zabicie Jarosława Kaczyńskiego. A to znaczy, że wiedzieli i wiedzą, co robią.

Największym wilkiem polskiej polityki jest Jarosław Kaczyński. (...) Bronisław Komorowski pójdzie na polowanie na wilki, zastrzelimy Jarosława Kaczyńskiego, wypatroszymy i skórę wystawimy na sprzedaż w Europie.

Kto wilka - Jarosława Kaczyńskiego - upoluje, przechodzi do historii jako zbawca tego narodu.

Czeka nas śmiertelnie brutalny bój. Dużo się krwi poleje. Nie wiadomo, kto wygra. Polska jest w bardzo trudnej sytuacji. Ja od Kaczyńskiego czego oczekuję? Żeby przestał funkcjonować w życiu publicznym.

To wszystko są słowa członka Platformy Obywatelskiej Janusza Palikota, wypowiedziane w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2010 r. Czy Palikot za zapowiedź zabójstwa i de facto pochwalanie potencjalnego mordercy wyleciał z PO? Bynajmniej. Przez cały czas był prominentnym członkiem tego ugrupowania i żaden z jego polityków nigdy nie nazwał tych słów mową nienawiści, najwyraźniej wychodząc z założenia, że Jarosława Kaczyńskiego wolno nienawidzić i wzywać do jego zamordowania.

Jad nienawiści w teatrze

Ciekawe, czy właśnie nimi inspirował się reżyser spektaklu ,,Klątwa", od prawie dwóch lat granego na deskach Teatru Powszechnego w Warszawie. Przypomnijmy, że najważniejszymi momentami tego ,,sztuczydła" są: ,,pocieranie się" w kroczu krzyżem i ,,podcieranie" flagą Watykanu przez jedną z aktorek, scena seksu oralnego aktorki z figurą papieża Jana Pawła II (przy akompaniamencie papieskiego kazania), symboliczne powieszenie figury polskiego papieża na szubienicy. Aktorzy wyją też słowo ,,Polska", wykonując ruchy kopulacyjne. W finale ,,sztuki" zostaje przeprowadzana zbiórka pieniędzy na płatnego zabójcę, który zabije Jarosława Kaczyńskiego, a krzyż cały czas stojący na scenie, zostaje ścięty piłą mechaniczną.
- Oliwer, znając moje poglądy, zaproponował mi scenę, w której miałam zbierać pieniądze na zabójstwo Kaczyńskiego (...) i miałam w tej scenie zapytać was, czy chcielibyście przeznaczyć pieniądze na ten cel i sprawdzić, czy nadal będziemy w ramach działania artystycznego, w tym przypadku spektaklu teatralnego. (...) Co się okazuje - naprawdę można znaleźć człowieka, który może to zrobić za 50 tysięcy euro, czyli tanio. No i właśnie teraz powinna być ta scena, właśnie teraz powinnam schodzić po schodkach z woreczkiem, płacząc, że naprawdę żarty się skończyły i naprawdę boję się o przyszłość mojego kraju i powinnam teraz was prosić o jakieś małe wsparcie finansowe naszej kwesty, zaznaczając, jakie są wszelkie prawne konsekwencje tego działania - mówi na scenie Teatru Powszechnego Julia Wyszyńska, żałując potem, że kodeks karny uniemożliwia jej zagranie tej sceny do końca1. (Notabene, skrytykowana za seks oralny z figurą papieża, mówiła, że myślała, że to figura... Jarosława Kaczyńskiego i żaliła się na falę ,,hejtu", jaka na nią spadła).

Nawoływanie do zbrodni trwa

Można powiedzieć, że zdaniem twórców ,,Klątwy" w przypadku Jarosława Kaczyńskiego i przestępstwo przestaje być przestępstwem, gdy zostanie nazwane sztuką, a nawoływanie do zbrodni dokonane zostaje w trybie przypuszczającym. Tydzień po tygodniu z desek teatru dotowanego przez miasto Warszawa sączy się czysta mowa nienawiści. Jawnie i przy grzmocie lewackich oklasków. To cud, że jakiś fan ,,Klątwy" nie wziął sobie do serca słów Julii Wyszyńskiej, która scenę ze zbiórką odgrywa.

,,Klątwy" zaciekle broniła lewacka ,,Polityka", nie mówiąc o ,,Krytyce Politycznej". Zachwyciła się nią była posłanka Nowoczesnej, Joanna Scheuring-Wielgus. Przedstawienie spodobało się swego czasu także dyrektorowi Biura Kultury m.st. Warszawy, prywatnie zięciowi europosłanki Platformy Obywatelskiej Róży Thun - Tomaszowi Thun Janowskiemu. Nikomu nie przeszkadzały kluczowe sceny tego spektaklu. Dziś ci sami ludzie, którzy je pochwalali, twierdzą, że chcą walczyć z mową nienawiści i usiłują przekonać, że stosuje ją PiS. Jawne nawoływanie do zbrodni, wciąż jest określane jako ,,sztuka". ,,Klątwa" nadal jest wystawiana przez Teatr Powszechny. Tylko raz, zaraz po śmierci Pawła Adamowicza, aktorzy pominęli scenę ze zbiórką pieniędzy na zabicie Jarosława Kaczyńskiego, a to znaczy, że wiedzieli i wiedzą, co robią.

1 Cytat za https://www.tvp.info/29162149/wulgarny-i-obsceniczny-spektakl-zbiorka-na-zabojstwo-kaczynskiego-pod-politycznym-patronatem

--
George Orwell :

Data: 2019-03-12 19:40:05
Autor: Pajdak
Lewacki język miłości
kanalia i morda zdradziecka, pijus i onan  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5c87fc8e$0$487$65785112news.neostrada.pl...
ano, również dzisiaj w TVN minister Sienkiewicz strzelał słowa "miłości" do Kaczki rozmawiając z redaktor Pohanke:)

Te, suwalska kupa! Czego symbolem sa białe róże?

--
Pajdak

Data: 2019-03-12 19:43:31
Autor: u2
Lewacki język miłości
W dniu 12.03.2019 o 19:40, Pajdak pisze:
Czego symbolem sa białe róże?

to przebój Jurija Szatunowa:)

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=y_xNVWyGXTs

--
George Orwell :

Data: 2019-03-12 19:49:43
Autor: Pajdak
Lewacki język miłości
suwalska kupa "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
W dniu 12.03.2019 o 19:40, Pajdak pisze:
Czego symbolem sa białe róże?

to przebój Jurija Szatunowa:)

Nie znam! To jakis twoj sowiecki krewniak?

Kupa, kto jest dominującym samcem w tym trojkącie?

http://photos.nasza-klasa.pl/8000061/153/other/std/939081b426.jpeg

Ten mały? to kogutek? ;-)))

Sprawdził się? ;-)))

Kto mieciem wojuje ten od miecia gonie, kupa! ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-03-13 08:56:00
Autor: bytomir.torpeksowy
Lewacki język miłości
W dniu wtorek, 12 marca 2019 19:43:31 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 12.03.2019 o 19:40, Pajdak pisze:
> Czego symbolem sa białe róże?

to przebój Jurija Szatunowa:)

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=y_xNVWyGXTs

https://youtu.be/ZqsZhAzyCfk

Dziwne, u ruskich białe róże, w PL białe róże..

Data: 2019-03-13 17:35:50
Autor: u2
Lewacki język miłości
W dniu 13.03.2019 o 16:56, bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
[...]

ałyje to purpurowe, a nie białe:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-13 10:59:52
Autor: Budzik
Lewacki język miłości
UĹźytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

To troche tak jakby w Ameryce ktos krytykował filmowców ktorzy co chwile kreca filmy o probie zamachu na prezydenta etc.
Nie mylmy sztuki i fikcji z realem!
Ale zeby nie było - event pod tytułem "smierc polityczna" i do tego nekrolog tez mnie jakos specjalnie nie razi bo odczytuje to tylko jako gre słów i nawiązanie do funkcjonującego stwierdzenia które wcale nie oznacza zabójstwa a jedynie czyjs koniec w polityce.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2019-03-13 12:07:29
Autor: u2
Lewacki język miłości
W dniu 13.03.2019 o 11:59, Budzik pisze:
To troche tak jakby w Ameryce ktos krytykował filmowców ktorzy co chwile
kreca filmy o probie zamachu na prezydenta etc.
Nie mylmy sztuki i fikcji z realem!

to nie jest film fabularny o porwaniu Air Force One przez terrorystów z Harrisonem w roli głównej, to zbiórka podczas spektaklu na zabójstwo Kaczki, prymitywne i wulgarne przedstawienie:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-13 04:44:39
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lewacki język miłości
W dniu środa, 13 marca 2019 12:08:12 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

to nie jest film fabularny o porwaniu Air Force One przez terrorystów z Harrisonem w roli głównej, to zbiórka podczas spektaklu na zabójstwo Kaczki, prymitywne i wulgarne przedstawienie:)

Jutku racja że prymitywne i wulgarne, ale na szczęście tylko przedstawienie.
Mało to kiczu na scenie i na ekranie się wystawia?

W tym wypadku to jest bardzo czytelne, że chcieli podkreślić antyklerykalne
wątki w dramacie Wyspiańskiego i pojechać mocno po kościółku, Kaczce, księdzu
Rydzyku etc. pod odpowiadającą publikę, żeby przedstawienie było fajowe,
czaderskie, cool, jazzy, nowoczesne, progressive i w ogóle amerykańskie takie.

Problem w tym, że miało być fajnie, a wyszło... jak zawsze ;/
Tzn. może i hit finansowy, ale ewidentna klapa jeśli przyłożyć do tej marnej
tfoorczości kryteria wysokoartystyczne.

Data: 2019-03-13 16:21:11
Autor: u2
Lewacki język miłości
W dniu 13.03.2019 o 12:44, Jakub A. Krzewicki pisze:
Tzn. może i hit finansowy, ale ewidentna klapa jeśli przyłożyć do tej marnej
tfoorczości kryteria wysokoartystyczne.

kolega był na Klątwie, ale nie skomentował co tam widział:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-13 17:13:40
Autor: Pajdak
PiS-owski język miłości
pijaczyna "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Czy wieszanie zdjęć europosłów na szybienicach i wystawianie aktów zgonów
prezydentom miast  to "prymitywne i wulgarne przedstawienie"? Kto sieje
wiatr, zbiera burzę.

http://wyborcza.biz/biznes/7,100791,24540177,panstwowe-spolki-pompuja-miliony-w-prawicowe-tygodniki-mimo.html?disableRedirects=true

--
Pajdak