'Lewica', 'prawica' i program dla Polski

Data: 2013-01-14 23:22:10
Autor: Jacek Biały
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski

Dlaczego w Polsce najbardziej podnoszą podatki ci, którzy ograniczają pieniądze na szkolnictwo, kolej, na pomoc społeczna, szpitale i tym podobne instytucje? Według klasycznej teorii fiskalnej powinno być na odwrót, jako że wydatki społeczne finansowane są z kieszeni podatnika... Cóż ( teoria teorią, a życie sobie płynie.
Od czasu okrągłego stołu wykształceni na PRL-owskich uczelniach 'politolodzy' robią nam wodę z mózgu pojęciami lewicy i prawicy. Gdy jakiś dziennikarzyna prosi ich o komentarz, plotą dyrdymały o polaryzowaniu się polskiej sceny politycznej na prawicę i lewicę. Ową 'lewicą' ma być oczywiście czerwona oligarchia rodem z PZPR, no a prawica?
Rolę 'prawicy' odwalają zwykle byli goście pańskiego stołu, czyli pachołki czerwonych od czarnej roboty. Czasem trafi się jakiś poczciwy idiota, który w tym towarzystwie poczuł się zniesmaczony, więc okrzykują go 'socjalistą', rozdawnikiem nie swoich pieniędzy, częściej jednak 'skrajną prawicą', albo zamiennie jednym i drugim.
:
Bełkot na temat prawicy i lewicy nikomu niczego w Polsce nie wyjaśnił. Nie mamy tu bowiem ani socjalizmu, ani kapitalizmu, lecz typowy dla postsowieckich krajów feudalizm, gdzie rolę kapłanów pełnią opiniotwórcze elity. Dlatego nie funkcjonuje w Polsce ani normalny wolny rynek, ani normalne dla wolnych krajów programy społeczne.
Polskie ugrupowania uważające się za liberalne sprowadzają swój program do ograniczania roli państwa w społeczeństwie, czyli do cięć wszelkich jego wydatków. Ludzie ci najczęściej wywodzą się ze środowisk podziemia gospodarczego PRL, więc państwo jako takie postrzegają jako wroga numer jeden. W efekcie budują egoistyczny kapitalizm wspierany ideowo materialistycznym stereotypem rzekomego konfliktu człowieka z kapitałem.
Publiczne szkoły, szpitale, infrastruktura kolejowa są w Polsce traktowane jako kosztowne obciążenia dla rozwoju gospodarki. Wolna gospodarka kwitnie zwykle tam, gdzie ludzie nie szczędzili wydatków na tego rodzaju inwestycje. Tymczasem w Polsce zdycha wojsko, sądy i policję pewnie całkiem sprywatyzują. Można tylko zastanawiać się nad tym, kiedy w III RP pojawi się syndrom somalijski.
Dzisiejsza Polska nie ma gospodarza (ten rozbity samolot też mieli w d...). Życie pokazuje coraz to nowe przykłady marnowania, lub wręcz rozkradania publicznych pieniędzy. Nic dziwnego, że wzrostowi podatków towarzyszą cięcia dotacji na cele społeczne. Jednak zjawisko to oznacza, że możliwy jest proces odwrotny. W jakich warunkach?
Polsce potrzebna jest partia liberalna, wolna zarówno od fikcyjnych podziałów jak i od realnie istniejących feudalnych powiązań. Aby pogodzić program liberalny ze społecznym, trzeba zachować dystans wobec jazgotu ideologicznych i światopoglądowych wojen wykreowanych w III RP. Aby taki program przeprowadzić, nie można być zależnym od żadnych czynników, które tym jazgotem się posługują.

jb

Data: 2013-01-14 19:08:44
Autor: glob
On 14 Sty, 23:22, "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYKOP]@o2.pl> wrote:
[...]

Bo to mentalność niewolnika, czyli po prostu nie dociera że ludzie
mają prawo do rozwoju, gdzie układa się prawo pod ten rozwój, na czym
bogaci się państwo. Tylko niewolnik będąc za komuny pod batem, zrobił
tylko tyle żeby być obecnie biczującym, czyli zawsze niewola, tylko
zmiana dupy na fotelu. Gdyby nam pozamykać granice za czym tęskni
kler, bo polacy widzą że w krajach świeckich lepiej się żyje, to by tu
nadal było szarno, biednie jak za komuny. Tylko fotel dupe zmienił.

Data: 2013-01-15 21:15:45
Autor: jr

Użytkownik "glob" <strukturalizm@gmail.com> napisał w wiadomości news:2623b860-8566-4b80-aa21-d701ae24ab7cp17g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -

A powiedz jeszcze globie, czy ty nienawidzisz tych niewolników?
Jesli tak, wyjedz do wolnego swiata i nie zawracaj sobie nimi swojej szlachetnej dupy.

 Gdyby nam pozamykać granice za czym tęskni
kler, bo polacy widzą że w krajach świeckich lepiej się żyje, to by tu
nadal było szarno, biednie jak za komuny. Tylko fotel dupe zmienił.
-- -- -- -

Co nie do końca jest prawdą.
Gdyby nam pozamykac granice, moglibyśmy przypominać jakis zapyziały kraj, jakich wiele na swiecie, ale to nie wystarczy, aby z kraju zrobic czerwony chlew.

Data: 2013-01-15 14:48:32
Autor: glob
On 15 Sty, 21:15, "jr" <tractusal...@gru.pl> wrote:
Użytkownik "glob" <struktural...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:2623b860-8566-4b80-aa21-d701ae24ab7cp17g2000vbn.googlegroups.com...
> [...]

jakich wiele na swiecie, ale to nie wystarczy, aby z kraju zrobic czerwony

To mówisz że Polacy powinni wyjechać z kraju, a jeśli nie ma takiej
możliwości to co, nie mogą się wypowiadać, bo zaraz wyjedź z kraju i
chołota dalej taniec cwaniaka?
Odebrałem to jako próbę cenzury, bo realnie to większość nie ma
możliwości wyjechać, a to wyjeć, to lekceważenie ludzi i próba
zamykania im mord.
 A co tutaj rozwinięto w Polsce, jak politycy na rozwój wyją, jakby
ktoś chciał im zadrapać trumienkę, do której ideologicznie wpychają
Polaków, ten zacietrzewiony nacjonalizm konserwatywny jest bardzo, do
złudzenia, przypominający komunizm, czyli ideologia kosztem ludzi, a
kraj któremu ideologia blokuje rozwój _upada.
Bo kraj to ludzie, a nie tradycje, pomniki, biurokracja i im bardziej
zasilany jest biegun abstrakcyjny , tym więcej antyludzkości w danym
regionie i łamania praw, cwaniactwa, obłudy, karierowiczostwa,
sadyzmu, oszołomstwa itd.
 A co do kleru, to w każdym państwie w którym dostał przywileje,
państwo to upadało moralnie i gospodarczo, czyli jak w każdym
totalitaryźmie, który panicznie boi się wolności. I jak za komuny mamy
paranoje sianą przeciwko zachodowi i temu co tam dobre , jak prawa
człowieka, pluralizm, demokracja. Jest jakby kolejną trumienką
narzucaną Polakom i przeciwko ich wolności i rozwojowi. Kler bardzo
boi się wolności w PL.

Data: 2013-01-15 23:58:39
Autor: jr

Użytkownik "glob" <strukturalizm@gmail.com> napisał w wiadomości news:22f44f33-70cc-42f6-9b48-ee41d0408a08h11g2000vbf.googlegroups.com...
> [...]

chlew.

To mówisz że Polacy powinni wyjechać z kraju
-- -- -- -- -- -

Ty mówisz, mnie to w dupie.

Data: 2013-01-16 10:26:25
Autor: Wiesiaczek
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski
On Tue, 15 Jan 2013 14:48:32 -0800, glob wrote:
[...]
[...]
 A co tutaj rozwinięto w Polsce, jak politycy na rozwĂłj wyją, jakby
ktoś chciał im zadrapać trumienkę, do której ideologicznie wpychają
PolakĂłw, ten zacietrzewiony nacjonalizm konserwatywny jest bardzo, do
złudzenia, przypominający komunizm, czyli ideologia kosztem ludzi, a
kraj ktĂłremu ideologia blokuje rozwĂłj _upada.
[...]
 A co do kleru, to w kaĹźdym państwie w ktĂłrym dostał przywileje,
[...]

Chyba już sam się gubisz w ocenie tego co się tu dzieje.
Pytanie, czy to socjalizm czy kapitalizm jest niezupełnie na miejscu.
Chudzi bardziej o to, że Polska jest łupem zachodnich bankierów a polityka jest po to, żeby Polacy dali się eksploatować bez oporów.
Jak widać, wszystko idzie jak po maśle: Sprzedaliśmy prawie wszystko co mieliśmy za grosze, do tego zadłużając się na niespotykaną wcześniej skalę i zamieniając radzący sobie nieźle naród w niewolników i tanią siłę roboczą dla zachodnich bankierów.
Dlatego pomimo tego, że mamy kapitalizm, rządzący nami (to niekoniecznie oznacza nasz rząd) muszą wprowadzać elementy socjalistyczne, religijne i t.p. po to, żeby te kilkadziesiąt milionów ludzi utrzymać w ryzach.
Przy czym kontrolowana bieda, tworzenie podziałów i inne represje są doskonałym środkiem do tego celu.

Taki stan oczywiście nie będzie trwał bez końca, ale to nie jest zmartwienie eksploatatorów tego kraju, oni znajdą inny kraj do zniszczenia i zapewnienia utrzymania dla siebie. A Polacy za jakiś czas znowu zaczną odbudowę kraju, tak jak to było już przerabiane po wojnie.

Data: 2013-01-16 17:43:52
Autor: jr
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski

  Pytanie, czy to socjalizm czy kapitalizm jest niezupełnie na miejscu.

Zgadza się Wiesiaczku. Mamy tutaj klasyczny postsowiecki feudalizm.

| Chudzi bardziej o to, że Polska jest łupem zachodnich bankierów a
| polityka jest po to, żeby Polacy dali się eksploatować bez oporów.

Dokladnie tak. Czerwoni książęta znaleśli sobie nowych protektorów, którym służą z psim oddaniem, jak kiedyś służyli Sowietom. Zagadnienia ekonomiczne to sprawy wtórne (komu sie służy, taki się kolor przywdziewa).

Data: 2013-01-16 18:21:43
Autor: Wiesiaczek
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski
On Wed, 16 Jan 2013 17:43:52 +0100, jr wrote:

Pytanie, czy to socjalizm czy kapitalizm jest niezupeÂłnie na miejscu.

Zgadza siĂŞ Wiesiaczku. Mamy tutaj klasyczny postsowiecki feudalizm.

| Chudzi bardziej o to, Âże Polska jest Âłupem zachodnich bankierĂłw a |
polityka jest po to, Âżeby Polacy dali siĂŞ eksploatowaĂŚ bez oporĂłw.

Dokladnie tak. Czerwoni ksi¹¿êta znaleœli sobie nowych protektorów,
którym s³u¿¹ z psim oddaniem, jak kiedyœ s³u¿yli Sowietom. Zagadnienia
ekonomiczne to sprawy wtĂłrne (komu sie sÂłuÂży, taki siĂŞ kolor
przywdziewa).

Zagadnień ekonomicznych to ja bym nie umniejszał - to one kierują i kreują politykę tej kolonii.
To nasi politycy pełnią służebną rolę dla obcego kapitału a nie odwrotnie.

...  ....cholera, zapomniałem o sygnaturce :(
Wiesiaczek

Data: 2013-01-16 21:08:23
Autor: jr

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| > | Chudzi bardziej o to, ?e Polska jest 3upem zachodnich bankierów a |

| Zagadnień ekonomicznych to ja bym nie umniejszał - to one kierują i
| kreują politykę tej kolonii.
| To nasi politycy pełnią służebną rolę dla obcego kapitału a nie odwrotnie.

Widze, ze nie lubisz tematu PRL...
Natura niewolnika nie zalezy od takiej, czy innej ekonomii, lecz od
człowieka. PRL wykreował ludzi o niewolniczej mentalnosci, co widac dzisiaj
po politykach i ludziach, ktorzy ich wybieraja.
Marks nie mial racji stawtajac ekonomie jako czynnik pierwotny wzgledem
ludzkiej swiadomosci.

Data: 2013-01-16 20:01:56
Autor: glob
On 16 Sty, 11:26, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
> [...]

zniszczenia i zapewnienia utrzymania dla siebie.

A Polacy za jakiś czas znowu zaczną odbudowę kraju, tak jak to było już

Polakom zbudowano taki system, że nie są w stanie konkurować z obcym
kapitałem, bo jak tam jakiś kudłaty spod trójki ,na coś wpadnie, to
zasuwa cały mechanizm, aby mu zapewnić rozwój i zarobić na tym kasę.
 Tu jak kudłaty na coś wpadnie, to mu zrobią w każdym urzędzie, za
przeproszeniem, bagno z dupy, zaprześladują faceta i to ma przełożenie
na każdego Polaka.
 Tak więc kapitał to mamy zachodni, a jak kapitał to chcą zarobić i
nie da się zamknąc granic na chandel, bo byś znowu szyneczki latami
nie widział.
 Tu nie ma możliwości rozwoju by z tym kapitałem konkurować. A obecnie
nacisk jest rozłożony w Unii na małe , rodzinne przedsiębiorstwa, są
najbardziej sponsorowane.
A w PL ktoś mały zostanie tak przetrącony że przeklnie że się urodził.

Data: 2013-01-17 08:40:15
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-17 05:01, glob pisze:

[...]

Podobno jednym z warunków przyjęcia nas do Unii było to że nie możemy być konkurencyjni w niczym do krajów starej Unii.. Ile jest w tym prawdy, to nie wiadomo, ale faktem jest że na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w niczym konkurencyjni.

Data: 2013-01-17 19:49:21
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd89v8$1qa$1node2.news.atman.pl...

| Podobno jednym z warunków przyjęcia nas do Unii było to że nie możemy
| być konkurencyjni w niczym do krajów starej Unii.. Ile jest w tym
| prawdy, to nie wiadomo

Zapytaj premiera Millera (on nas tam wprowadzal).

Data: 2013-01-15 21:17:33
Autor: u2
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski
W dniu 2013-01-15 21:15, jr pisze:
Gdyby nam pozamykac granice, mogliby�my przypomina� jakis zapyzia�y kraj,
jakich wiele na swiecie, ale to nie wystarczy, aby z kraju zrobic czerwony
chlew.

Alez smierdzisz ubecjom :

http://www.youtube.com/watch?v=cQUKfjKc0hY

Data: 2013-01-15 21:55:18
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f5b95e$0$26697$65785112news.neostrada.pl...

| Alez smierdzisz ubecjom

Nie wiem u2, czy jesteć meżczyzną, czy kobietą. Po twoim niedawnym płaczu na sciepie nie chcę cię personalnie dotykać i niech tak miedzy nami zostanie.

Data: 2013-01-15 21:59:12
Autor: u2
'Lewica', 'prawica' i program dla Polski
W dniu 2013-01-15 21:55, jr pisze:
Alez smierdzisz ubecjom

Nie wiem u2, czy jeste� me�czyzn�, czy kobiet�. Po twoim niedawnym p�aczu na
sciepie nie chcďż˝ ciďż˝ personalnie dotykaďż˝ i niech tak miedzy nami zostanie.

Nie ma czegos takiego jak ty, ubek. Ty jestes malo znaczacym gwnem na przestrzeni dziejow. Takim zalosnym wypierdkiem historii. Wynaturzeniem ubeckim.

Data: 2013-01-15 22:26:46
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f5c322$0$1307$65785112news.neostrada.pl...

| Nie ma czegos takiego jak ty, ubek. Ty jestes malo znaczacym gwnem na
| przestrzeni dziejow. Takim zalosnym wypierdkiem historii. Wynaturzeniem
| ubeckim.

No nie płacz już..
Widzę jakieś krzaczki zamiast liter. Któryś z nas ma źle skonfigurowany czytnik.

'Lewica', 'prawica' i program dla Polski