"Lewy" wentylatorek

Data: 2013-02-17 23:02:00
Autor: Jacek
"Lewy" wentylatorek
Czy ktoś się spotkał z małym wentylatorkiem chłodzenia, który ma odwrotny układ łopatek, niż większość?
Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone, że zamiast dmuchać to ciągnie.
Jacek

Data: 2013-02-17 23:08:43
Autor: PM
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-17 23:02, Jacek napisa³(a):
Czy kto¶ siê spotka³ z ma³ym wentylatorkiem ch³odzenia, który ma
odwrotny uk³ad ³opatek, ni¿ wiêkszo¶æ?
Potrzebujê wirnika o ¶rednicy oko³o 40 mm jako czê¶æ zamienn± do innego
urz±dzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki maj± ³opatki tak
u³o¿one, ¿e zamiast dmuchaæ to ci±gnie.
Jacek

Potrzebujesz sam wirnik czy ca³y wentylator?

--
PM

Data: 2013-02-17 23:10:54
Autor: Jacek
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-17 23:08, PM pisze:

Potrzebujesz sam wirnik czy ca³y wentylator?
Sam wirnik (¶mig³o).
Jacek

Data: 2013-02-17 23:21:43
Autor: JoteR
"Lewy" wentylatorek
"Jacek" napisał:

wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone, że zamiast dmuchać to ciągnie.

A to zależy, jak się go przykręci ;->
Nie na darmo przewinęło się tu parę wątków, w których roztrząsane były wątpliwości, którą stroną przykręcić wiatrak do radiatora - ma on zasysać czy dmuchać?

JoteR

Data: 2013-02-17 23:26:06
Autor: Jacek
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-17 23:21, JoteR pisze:

[...]

Napisałem, że potrzebuję sam wirnik jako część zamienną.
Nic tu nie ma do rzeczy, którą stroną się wentylator przykręci.
Jacek

Data: 2013-02-20 20:46:21
Autor: JoteR
"Lewy" wentylatorek
"Jacek" napisał:

[...]

Staram się precyzyjnie przycinać cytaty tak, aby nawet największy gamoń nie miał wątpliwości, do jakiego fragmentu wypowiedzi odnosi się mój komentarz. Jak widać - bezskutecznie, więc napiszę prostym tekstem:
Dzyndzel mnie obchodzi, co ty masz zamiar z tym wiatraczkiem zrobić, moja wypowiedź dotyczyła tylko i wyłącznie zacytowanego fragmentu, który skwapliwie wyciąłeś, więc pozwoliłem sobie go przytoczyć na samym początku.
Teraz jasne?

JoteR

Data: 2013-02-20 22:38:35
Autor: Jacek
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-20 20:46, JoteR pisze:
"Jacek" napisał:

[...]

No to teraz ja muszę napisać tak, żeby nawet największy gamoń zrozumiał:

1. Mam urządzenie, gdzie silnik ma oś wystającą na obie strony. Po obu jej końcach są założone wirniki (jeden prawy, drugi lewy) i powietrze jest zasysane z obu stron w kierunku silnika (do wnętrza urządzenia).
2. Jeden wirnik szlag trafił. Tak się składa, że ten "lewy" i szukam zamiennika.
3. Nic nie da założenia wiatraczka odwrotnie, bo to nie zmienia kierunku ruchu powietrza. Podobnie, jak odwrócenie nakrętki na drugą stornie nie spowoduje,że gwint z prawego stanie się lewy. Dlatego właśnie napisałem "zamiast dmuchać, to ciągnie".

Jacek

PS
znalazłem już odpowiedni wiatraczek

Data: 2013-02-17 23:32:12
Autor: BartekK
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-17 23:02, Jacek pisze:
Czy ktoś się spotkał z małym wentylatorkiem chłodzenia, który ma
odwrotny układ łopatek, niż większość?
Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
urzÄ…dzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki majÄ… Å‚opatki tak
ułożone, że zamiast dmuchać to ciągnie.
Owszem, były/są takie, ale nie wiem czy 40mm. Pamiętam, że były (w czasach ~pentium3 lub athlonów na socketA) radiatory z dwoma wentylatorami, w tym jeden właśnie "odwrotny", tzn z łopatkami wygiętymi w przeciwną stronę.
Dość łatwo znajdziesz a to wentylatorki 40mm które mają łopatki neutralne - proste, nie wyginane w "łyżeczkę" - takiemu powinno być wszystko jedno, w którą stronę się kręci (tzn w którą stronę, względem mocowania wirnika, powietrze pompuje)

Data: 2013-02-18 08:10:43
Autor: 2late
"Lewy" wentylatorek
On 17/02/2013 10:02 PM, Jacek wrote:
[...]

A jak zamienisz kabelki, (bieguny) to nie zacznie krecic w druga strone i dmuchac zamiast ciagnac?
;)

Data: 2013-02-18 10:07:48
Autor: Jacek
"Lewy" wentylatorek
W dniu 2013-02-18 09:10, 2late pisze:

A jak zamienisz kabelki, (bieguny) to nie zacznie krecic w druga strone
i dmuchac zamiast ciagnac?
;)

Pozdrawiam
Typowy komputerowiec - nie przeczyta a kombinuje:
1. napisałem, że chcę sam wirnik, ale "lewy"
2. silnik wentylatora nie jest silnikiem prądu stałego (chociaż jest na prąd stały ;-) i obrócenie kabelków nie odwróci obrotów.
Jacek

Data: 2013-02-18 15:58:19
Autor: Jeffrey
"Lewy" wentylatorek
Jacek wrote:
[...]

i należy dodać że zmiana kierunku obrotów nie spowoduje automatycznie ciągu w drugą stronę :)
znaczy zwrot przepływu się zmieni ale wydajność będzie kilkukrotnie mniejsza i większy szum

jeffrey

Data: 2013-02-18 18:37:12
Autor: 2late
"Lewy" wentylatorek
On 18/02/2013 9:07 AM, Jacek wrote:

[...]

Dzieki panowie za pouczenie, zapewne wykorzystam kiedys w przyszlosci.
I jakby to nie brzmialo, pisze calkiem serio. ;)

"Lewy" wentylatorek