Lexmark, Brother, Samsung, Canon ?

Data: 2011-10-31 00:25:15
Autor: _THX.
Lexmark, Brother, Samsung, Canon ?
Czy ktoś z Was użytkuje urządzenia wielofunkcyjne:
Lexmark X264DN (lub x363dn, x364dw)
Samsung SCX-4825FN (lub podobny)
Canon imageCLASS MF4450 (lub podobny) Brother MFC-7860DW (lub podobny)
Potrzebuję coś wybrać i tak zawęziłem wybór (nie wykluczam HP, OKI itp., no ale na coś się trzeba zdecydować - musi być dupleks i powinna być sieć).
Interesują mnie podstawowe wady/zalety (np. hałas, ozon, oprogramowanie), gwarancja (chyba najlepsza dla Brothera 3 lata, no chyba że inny udziela 5 lat?) i koszty eksploatacji (zamienniki tonera - pojemniki lub dosypka z butelki).

Data: 2011-10-31 19:29:33
Autor: nom

Użytkownik "_THX." <zarzad_oliv@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j8kpta$6nu$1inews.gazeta.pl...
Czy ktoś z Was użytkuje urządzenia wielofunkcyjne:
Lexmark X264DN (lub x363dn, x364dw)

Mam lexmarka E260D, samą drukarkę, ale widze, że mechanika ta sama co wyżej. Tonerów nie kupuję oryginalnych tylko dosypkę Katuna do Samsunga ML1610 za ok. 18zł (11zl na alledrogo + przesyłka) wystarcza na 2000 str., można od razu wsypać 2-3 pojemniki bo kardridż jest dość pojemny (na 9 tys. wydruków).
Uzupełnianie banalne, ściąga się tarczę enkodera potem wyciąga plastikowy korek i dosypuje lejkiem. Potem zamyka korek zakłada tarcze i już. Co 30 tys. trzeba wyczyścić zbiornik na zużyty toner, który jest zintegrowany z bębnem (na 30 tys. stron, ale powinien zrobić znacznie więcej).

Canon imageCLASS MF4450 (lub podobny)
 Mam kilka maszyn ale starszych MF46xx, MF43xx, używają tonerów od HPLJ1010 (12A), zamienniki kupuję po ok. 55-70zł na 2 tys. Ale widzę, że w nowym modelu canon zmienił kardridż. :-)
Canon ma ciekawą funkcję sterownika "podgląd i edycja" przed wydrukiem, więc można skontrolować i poprawić co nieco.

HPeki często mają mechanikę od Canona i stosują te same tonery wzajemnie zamienne, np. Canon LBP 5050 i HP CP 1215 mają te same tonery, i wiele innych maszyn.

Data: 2011-11-13 21:45:41
Autor: _THX.
Lexmark, Samsung ?
Dzieki.
Ściągam urządzenie z mechaniką Lezmark 360 i podejrzałem na youtubie, ze napełnianie będzie równie proste :-))
Powiedz, czy jest duza róznica w jakości, w porównaniu z oryginalnym tonerem?
Jeśli w ogóle pamiętasz, jak wyglądał oryginalny ;-))

Ostatnio użytkujemy Panasonica, i niestety nieoryginalne tonery (paru różnych firm, z aledrogo) zupełnie się nie sprawdziły - za to na oryginalnych tonerach (w praktyce to walcowaty pojemniczek z tonerem, cena w granicach 100 zł/2 tys. stron przy trójpaku) bęben jedzie już x3 przebiegu, i poza komunikatem "zmień bęben" nic się złego nie dzieje i druk jest bdb (żeby było śmieszniej, to bęben startowy włożony na powrót do urzadzenia, a dwa oryginalne bębny Panasonica kupione w międzyczasie  - ok. 300 zł/6 tys. stron - zostały zniszczone zdaje się przez nieoryginalne tonery).
Chyba coś z granulacją nieoryginalnych tonerów jest, za grube jakieś czy coś.

I ciekawi mnie zagadnienie dosypywania toneru do kartridżów Samsunga (bliźniaczy Xerox).
Inna sprawa, że jak oryginalny kartridż kosztuje poniżej 600 zł na 10 tys. stron (6 gr/str. + papier) to ciśnienie mniejsze.

-- -- -
Tonerów nie kupuję oryginalnych tylko dosypkę Katuna do Samsunga ML1610 za
ok. 18zł wystarcza na 2000 str., można od razu wsypać 2-3 pojemniki bo kardridż jest dość pojemny.

Data: 2011-11-14 16:05:30
Autor: nom
Lexmark, Samsung ?

Użytkownik "_THX." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9pdq5$aff$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak kupisz Katuna to jest bardzo dobra czerń, tak jak oryginalny. Inne zamienniki do Lexmarka e260 (kupowane np. w Agawie) nie nadają się do tej maszyny, wychodzi szare tło. Katun chyba nie robi do tego Lexmarka, ale tak jak napisałem metodą prób i błędów stosuję od dłuższego czasu do samsunga ML 1610. Ostatnio niestety chip w kasecie się uszkodził i musiałem wymienić (drukarka nie widziała kasety). Po wymianie chipa wszytsko OK. U mnie drukuje nawet jak na 1 chipie zrobione jest dużo ponad 10 tys. stron, nie blokuje drukowania.

Lexmark, Brother, Samsung, Canon ?