Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia

Data: 2011-10-23 11:58:25
Autor: Marek Czaplicki
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
sofu pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 09:33:

Znaleziona w sieci wypowiedź jednego z internautów na temat Libii epoki
Kadafiego
-- -
Libijczycy MIELI : bezplatna energie elektyrczna, edukacje, sluzbe zdrowia

paliwo , zasilki rodzinne o ktorych nie snilo sie Europejczykom ( czym
wiecej dzieci tym wieksze) , zero opodatkowania, pozyczki z banku
panstwowego bez procentu.

Ale nie mieli wolności. Los Kadafiego pokazuje, że wolność jest bezcenna.

Data: 2011-10-23 12:01:22
Autor: oyster
Użytkownik - Marek Czaplicki napisał:
[...]

Już wkrótce udławią sie tą "wolnością". ;-)
--
Wszędzie wieczność zębami kłapie.

Data: 2011-10-23 12:10:52
Autor: Marek Czaplicki
oyster pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 12:01:

[...]

Tak jak dławili się "rządami" Kadafiego? Mają teraz możliwość samemu wybierać swój los.

Data: 2011-10-23 12:21:55
Autor: u2
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
Tak jak dławili się "rządami" Kadafiego? Mają teraz możliwość samemu wybierać swój los.

Ale nie maja juz tych miliardow zdeponowanych w zachodnich bankach.
Czeka ich los nedzarzy.

Data: 2011-10-23 12:57:25
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 12:21:

Tak jak dławili się "rządami" Kadafiego? Mają teraz możliwość samemu
wybierać swój los.

Ale nie maja juz tych miliardow zdeponowanych w zachodnich bankach.
Czeka ich los nedzarzy.

Lepiej w wolności kąsek lada jaki, niźli w niewoli przysmaki. Są wolni. Kadafii też jest wolny, od strachu. Każdy tyran tworzy piramidę strachu, na której się wspiera. Ci na samym dole boją się tylko tych bezpośrednio nad nimi, ci w środku boją się tych pod sobą i tych nad sobą. Ten na samym szczycie boi się wszystkich pod sobą.

Data: 2011-10-23 13:02:31
Autor: u2
[...]

Nie sa, nadal zyja w strachu. No i ich miliardy poszly w kieszenie
zachodnich bankierow.

Data: 2011-10-23 13:13:46
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 13:02:

[...]

W strachu przed czym, czy przed kim?

Data: 2011-10-23 15:02:31
Autor: u2
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
Nie sa, nadal zyja w strachu. No i ich miliardy poszly w kieszenie
zachodnich bankierow.
W strachu przed czym, czy przed kim?

Przed tymi ktorzy maja bron z zachodu.

Data: 2011-10-23 16:12:04
Autor: pluton
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
Nie sa, nadal zyja w strachu. No i ich miliardy poszly w kieszenie
zachodnich bankierow.

Znaczy kadafi hurtowo transferowal pieniadze narodu libijskiego do kieszeni
zachodznich bankierow ?

No to slusznie go zatlukli.

Nullification

Data: 2011-10-23 19:02:53
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 12:57:25 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

Lepiej w wolności kąsek lada jaki, niźli w niewoli przysmaki. Są wolni.

U nich ta wolność będzie oznaczała krew i tylko krew i łzy.
--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

Data: 2011-10-23 19:01:35
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 12:10:52 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

Mają teraz możliwość samemu wybierać swój los.

Tak - będą mieli wiele dróg do wyboru... o ile w ogóle jakaś droga się u
nich ostanie.
:-////

Data: 2011-10-23 12:23:45
Autor: obserwator
oyster <morska@glizda.com> napisał(a):
Już wkrótce udławią sie tą "wolnością". ;-)

zdajsie, ze tylko w Polsce jest wszytsko postawione na glowie, bo Polska jest
jedynym krajem bylego bloku sowieckiego w ktorym nie przeprowadzono lustracji
i byly dyktator komunistyczny - Jaruzel (sowiecki patriota) uznany zostal za czlowieka honoru. Ponadto tylko w Polsce nadal istnieje za duzo ma do powiedzenia facio, ktory
dzierzy w reku najwieksza gazete uwazana za druda Trybune Ludu.

Czy ty sie dlawisz juz wolnoscia, czy jeszcze nie?

Data: 2011-10-23 16:14:00
Autor: pluton
[...]

Przykro mi to slyszec, ze uznales jaruzela za czlowieka honoru.

Ja go nie uznalem.

Ponadto tylko w Polsce nadal istnieje za duzo ma do powiedzenia facio,
ktory
dzierzy w reku najwieksza gazete uwazana za druda Trybune Ludu.

Wydawaj wlasna gazete, bedziesz mial duzo do powiedzenia.

Nullification

Data: 2011-10-23 16:24:45
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j817ig$c6h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gdy Jaruzelski o tym się dowie, to się strasznie zmartwi. Niewykluczone, że z tego powodu  będzie miał myśli samobójcze. Okropną przykrość mu wyrządziłeś.

Data: 2011-10-23 16:32:06
Autor: pluton
> [...]

że
z tego powodu  będzie miał myśli samobójcze. Okropną przykrość mu

Moze nawet popelni samobojstwo ? Ale jestem gotowy na takie poswiecenie.

Nullification

Data: 2011-10-23 13:49:52
Autor: A. Filip
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
sofu pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 paĹşdziernik 2011 09:33:

Znaleziona w sieci wypowiedĹş jednego z internautĂłw na temat Libii epoki
Kadafiego
-- -
[...]

Czy wolność w Arabii Saudyjskiej i Bahrajnie _też_ jest bezcenna?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Dwie rzeczy pouczają człowieka o całej jego naturze: instynkt i

Data: 2011-10-23 17:30:13
Autor: Marek Czaplicki
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 13:49:
Czy wolność w Arabii Saudyjskiej i Bahrajnie _też_ jest bezcenna?

Czy dopiero jak we wszystkich krajach na Ziemi zapanuje demokracja i wolny rynek to będzie można mówić o wolności?

Data: 2011-10-23 18:18:31
Autor: u2
[...]

Dlaczego odpowiadasz pytaniem na pytanie ?

Data: 2011-10-23 18:44:52
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 18:18:

[...]

To można inaczej. Nie rozumiem, że niektórzy sądzą że dopiero gdy na całej Ziemi zapanuje demokracja i wolny rynek, to dopiero wtedy można będzie mówić o wolności i prawach obywatelskich.

Data: 2011-10-23 19:39:12
Autor: u2
[...]

Nic takiego nie wynika z wypowiedzi trojga imion.

Data: 2011-10-23 19:40:38
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 paĹşdziernik 2011 13:49:
[...]

Bo tak jest znacznie prościej? :-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Troska jest jak kosztowny skarb, który pokazuje się tylko dobrym

Data: 2011-10-23 19:39:42
Autor: A. Filip
[...]

Ależ sobie mów o wolności (choćby i w trybie nachalnie demagogicznym)
pod warunkiem że wolność tam gdzie ci/USA "nie wygodnie" nie będziesz
miał już _całkowicie_ w dupie. Chyba że jesteś i chcesz być dupkiem/*synem
nie mającym żadnym oporów przed ujawnieniem publicznie _OCZYWISTEGO_
uĹźywania podwĂłjnych standardĂłw.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Ucz się od człowieka źle wychowanego dobrego wychowania.

Data: 2011-10-23 18:59:18
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:58:25 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

No to tera bedom mieli ową WOLNOŚĆ. :-/
Wyrzynanie się band.

Data: 2011-10-23 19:07:31
Autor: Marek Czaplicki
Ikselka pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 18:59:

[...]

Kiedy w latach 90-tych XX wieku rozpadła się wielka Jugosławia przez lata po wojnie rządzona przez Josifa Broz-Tito, to w niby światłej Europie też doszło do "wyżynania się band". Na terenach objętych wojną domową dochodziło też jak słyszałem do zorganizowanych "polowań na ludzi". Czy wolność kojarzy się z wolnością do czynienia zła? Też tak może być. Trudniejsze jest czynienie dobra i nie przynosi natychmiastowych profitów. Wszystko zależy od ludzi. Od tego jak wolność zagospodarują.

Data: 2011-10-23 19:24:38
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:07:31 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

A skąd mają to umieć? - skoro do tej pory ktoś za nich gospodarował?
Dlatego przewiduję najgorszy scenariusz.

PS. http://slowniki.gazeta.pl/pl/wyrzyna%C4%87   :-)

Data: 2011-10-23 19:44:17
Autor: Marek Czaplicki
Ikselka pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 19:24:

A skąd mają to umieć? - skoro do tej pory ktoś za nich gospodarował?
Dlatego przewiduję najgorszy scenariusz.

Arabowie w tv są przedstawiani jako bezrozumna dzicz. Ale to dzięki nim mamy takie wynalazki jak: algebrę, cyfry arabskie, dokonania astronomii (bardzo dużo nazw gwiazd jest z arabskiego). Nie rozumiem podejścia, że skoro jakiś naród żył w poddaństwie, to powinien żyć tak nadal. Skoro powstańcy ryzykowali swym życiem, aby wybić się do wolności, to chyba na ową wolność zasługują. Nie jestem bezrozumnym optymistą, ale chciałbym dopatrywać się dobra drzemiącego w ludziach, pod wszystkimi szerokościami geograficznymi.

Data: 2011-10-23 20:12:06
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:44:17 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

Wiem :-)
I wiele innych.

Nie rozumiem podejścia, że skoro jakiś naród żył w poddaństwie, to powinien żyć tak nadal.

Nie o to chodzi. Chodzi o to, że narodowi, który od dziesiątków lat był
kierowany "zamordystycznie" i po prostu innego życia nie zna więc NIE MA
ukształtowanych mechanizmów demokratycznych, przewroty tylko szkodzą - vide
ZSRR... Zamordyzm w Rosji po rewolucji tylko się spotęgował, aż w końcu
ZSRR i "idealny" system upadł.
"Folwark zwierzęcy" to bardzo mądra ksiazka...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Folwark_zwierz%C4%99cy

Data: 2011-10-23 20:29:49
Autor: Marek Czaplicki
Ikselka pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 20:12:

[...]

Przecież właśnie dlatego Kadafii został zabity. Przedstawiał "swój" kraj jako ojczyznę należącą do ludu, a faktycznie traktował jego jako swoją własność. Gdyby tak ukształtował swój kraj, jak mówił to nie byłoby siły aby przestał być "ojcem narodu". Formalnie Kadafii przedstawiał się jako "przywódca rewolucji" i w końcu rewolucja przyszła i zmiotła go.

Data: 2011-10-23 20:42:44
Autor: u2
[...]

Nie rewolucja tylko rewolta sterowana przez zachod.

Data: 2011-10-23 20:55:11
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 20:42:

[...]

Uch. Ten "obrzydliwy zachód". Nauczyli się sterować całymi narodami. Jak w grze na PC. Kiedyś w Polsce też władza wmawiała ludziom, że "zachód" tylko czyha.  A okazało się, ze jedynymi czyhającymi są właśnie ludzie należący do ówczesnych władz i "przyjaciele" ze wschodu. :-)

Data: 2011-10-23 23:25:40
Autor: u2
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia
Nie rewolucja tylko rewolta sterowana przez zachod.
Uch. Ten "obrzydliwy zachód".

To ty tak twierdzisz, pewnie za prylu byles politrukiem. :)

Data: 2011-10-24 00:00:14
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 23:25:

Nie rewolucja tylko rewolta sterowana przez zachod.
Uch. Ten "obrzydliwy zachód".

To ty tak twierdzisz, pewnie za prylu byles politrukiem. :)

Nie rozumiesz ironii? Trzeba odnotować. A kim mógł być w prylu ktoś kto nadal wierzy w "agentów"? :-)

Data: 2011-10-24 16:50:35
Autor: u2
[...]

Ironia bezpiecznika - przezabawne :)

Doskonale wiem ilu bezpiecznikow wyplynelo za Jeruzela i Kiszczaka, i
ilu zadekowalo sie w roznych joint ventures po upadku prylu.

Data: 2011-10-24 17:00:11
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ea57b3c$0$5813$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To proste, jesteś jednym z nich.

BomBel

Data: 2011-10-24 03:50:34
Autor: stevep
Dnia 23-10-2011 o 20:55:11 Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

U prymitywów jak u2 prosta jest nawet obręcz.

--
stevep

Data: 2011-10-26 15:08:52
Autor: wiesiaczek
Marek Czaplicki wrote:

[...]

Ironia zupełnie zbędna, poczytaj Johna Perkinsa. Zapewniam że ten ironiczny uśmiech nieco Ci skiśnie.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

Data: 2011-10-23 21:00:12
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Nie będzie precyzyjniej/ostrożniej pisać podchwycona/przejęta
przez zachĂłd?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Im wyżej siedzisz, z tym większym hukiem zlecisz.

Data: 2011-10-23 23:27:06
Autor: u2
W dniu 2011-10-23 21:00, A. Filip pisze:
Nie rewolucja tylko rewolta sterowana przez zachod.
Nie będzie precyzyjniej/ostrożniej pisać podchwycona/przejęta
przez zachód?

Nie przejeta tylko zainspirowana i sterowana przez zachod. Miliardy
ostaly sie w ich rekach, niezaleznie kogo zamontuja we wladzy Libii i
czy podzieli sie ona czy nie.

Data: 2011-10-24 08:21:39
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

No wiec "może" bawili się zapałkami a potem z pewnością dolali benzyny
do ognia (aktywnie wsparcie militarne) -  tylko Ĺźe "suchy las" tworzył
się wcześniej latami.

Widać "nieco" się różnimy w ocenie proporcji "wykorzystania okazji" i
"stworzenia okazji (od zera)" ale jakoś wątpię to robiło gigantyczną
różnicę, nieprawdaż?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Człowiek naprawdę wielki nigdy nie traci swojego dziecięcego serca.

Data: 2011-10-23 20:46:32
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 20:29:49 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

No tak - tylko co teraz.

Data: 2011-10-23 21:10:54
Autor: Marek Czaplicki
Ikselka pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 23 październik 2011 20:46:

[...]

Zobaczymy. Oby Libijczycy byli mądrzy i wybrali ludzi mądrych. Twoje pytanie jest zasadne. Co dalej? Żyjemy w ciekawych czasach. I myślę, że ludzie zawsze przy okazji wielkich zmian zadawali to pytanie.

Data: 2011-10-24 20:17:14
Autor: jadrys
[...]

I tu w Jugosławii i tam w Libii  winny jest ten sam -  imperializm krajĂłw zachodnich, to one podburzali do buntu i dozbrajali buntownikĂłw.

Data: 2011-10-24 20:47:48
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j84a22$qj0$4news.onet.pl...

[...]

Dlaczego, w takim razie, wyroki otrzymują mordercy, a nie producenci noży itp?

Data: 2011-10-24 20:57:48
Autor: jadrys
[...]

Ci "mordercy" to patrioci którzy stanęli w obronie interesów swoich krajów. Mordują i sądzą ich ci co prowadzili przeciw nim i ich interesom wojnę.

Data: 2011-10-25 04:50:47
Autor: stevep
Dnia 24-10-2011 o 20:17:14 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

I tu w Jugosławii i tam w Libii  winny jest ten sam -  imperializm  krajów zachodnich, to one podburzali do buntu i dozbrajali buntowników.

Nagroda im się należy za udaną deratyzację.

--
stevep

Data: 2011-10-23 19:17:53
Autor: pluton
Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia

No to tera bedom mieli ową WOLNOŚĆ. :-/
Wyrzynanie się band.

Bandy, ktore mialy darmowa opieke medyczna i zerowe oprocentowanie kredytow
beda wyrzynac bandy, ktore mialy darmowa edukacje i wysokie zasilki
socjalne.

Nullification

Data: 2011-10-23 19:26:02
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:17:53 +0200, pluton napisał(a):

[...]

Tak - bandy, które teraz nie mają nic i będą się wyrzynać o resztki...

Data: 2011-10-23 20:06:13
Autor: pluton
> [...]
> socjalne.

Tak - bandy, które teraz nie mają nic i będą się wyrzynać o resztki...

To dopiero matoly. A mieli bezplatna energie elektyrczna, edukacje, sluzbe
zdrowia
paliwo , zasilki rodzinne o ktorych nie snilo sie Europejczykom ( czym
wiecej dzieci tym wieksze) , zero opodatkowania, pozyczki z banku
panstwowego bez procentu.

Powinni szybko koronowac syna Kadafiego zeby to wszystko im wrocilo.
A jak sie sprawdzi (w co nie watpie) to my szybciutko koronujemy
syna edkagerka i bedziemy mieli jeszcze lepiej nic libijczycy.

Nullification

Libijczycy MIELI : bezplatną energie elektyrczną, edukacje, slużbę zdrowia