Libijski raj Kadafiego.

Data: 2011-05-09 05:29:50
Autor: cirrus
Libijski raj Kadafiego.
# Studenci i zawodowi żołnierze, inżynierowie i bezrobotni. Przed 17 lutego, gdy zaczęła się rewolucja, wielu z nich nie dotknęło broni. Mówią, że do walki popchnęła ich desperacja

Atia Abdisalam, 30-letni zawodowy żołnierz z Bengazi. W armii Kaddafiego odsłużył dwa i pół roku, zanim został z dnia na dzień zwolniony, bo... zabrakło pieniędzy. Dla Atii nie było to wielkim zaskoczeniem, bo widział, jak Kaddafi buduje swoje prywatne legiony kosztem armii narodowej.
 - W wojsku nie było lekko. Traktowali nas jak zwierzęta i często nie wypłacali pensji. Miesięczne wynagrodzenie wynosiło 500 dinarów (50 euro), ale zwykle zwierzchnicy zabierali nam 200 dinarów z każdej pensji. Co było robić? Gdybyśmy się poskarżyli, wpakowaliby nas do więzienia. Kilku moich kolegów tak załatwiono.

Abdallah Mohammed Doha, 28-latek z Bengazi. Informatyk ze średnim wykształceniem. Żartuje, że już nawet nie pamięta nazwy swojej specjalizacji, bo i tak w Libii nie ma dla niego pracy. Najbardziej wścieka go to, że jego siostra, genialna dziewczyna, która zrobiła dyplom w wieku 22 lat, przez całe dziewięć lat nie mogła znaleźć żadnej pracy.

 - Kaddafi woli ścigać studentów za ich poglądy, niż pomyśleć o zapewnieniu im jakiejś przyszłości. Dobrze, że przynajmniej teraz świat zorientował się, co to za człowiek i jak traktuje swoich obywateli.

Walid Mahammed, 45 lat. Mieszka w Bengazi z żoną i dwójką dzieci. Codziennie swoim samochodem przewozi do portu i z powrotem różne towary, pobierając za to niewielkie opłaty. O innej pracy nie ma co marzyć.

 Winą za biedę i brak perspektyw obarcza Kaddafiego: - Nie dał nam szans. Nawet nie pozwolił nam uczyć się angielskiego.

 Przed rewolucją Walid nigdy nie trzymał w ręku broni. Teraz jest szczęśliwy, że walczy. Nie boi się o siebie, jedynie o rodzinę: - Kaddafi nie zawaha się krwawo na nas zemścić, jeśli tylko uda mu się przeniknąć do Bengazi.

 Słyszał, że oddziały dyktatora dostały rozkaz zabicia każdego dziecka, które ukończyło 10 lat. Taka ma być kara dla miasta za wzniecenie rewolucji.

Farah Mohammed Ali ma 28 lat, studiuje na drugim roku na Wydziale Mediów Uniwersytetu w Bengazi i ciągle jest kawalerem.

 - To Kaddafi nie pozwolił mi założyć rodziny - mówi ze złością. - W tym kraju nie ma życia: zero pracy, zero pieniędzy, zero perspektyw. A przecież Libia to naftowa potęga.

 Mówi, że przystąpił do walki w imię godności i wolności: - Nie lubię broni

Arbewa Salem ma 35 lat i pochodzi z Bengazi. Jako dziecko marzył, że zostanie prawnikiem, tymczasem zarabia na życie, czyszcząc ryby na miejscowym targowisku. Nie ożenił się. Jego sytuacja materialna jest tak dramatyczna, że zadowoliłby się każdą pracą, która pozwoliłaby mu założyć rodzinę. Ma trzy marzenia: - pozbycie się Kaddafiego, ładne mieszkanie i kobieta, która będzie go kochać.

 Kiedy zaczęła się rewolucja, wydał niemal wszystkie swoje mizerne oszczędności (około 500 dinarów, czyli 50 euro) na zakup kałasznikowa. Wiedział, jak się go używa, bo odsłużył dwa lata w libijskim wojsku. - Nawet tam nikt nie lubił Kaddafiego - podkreśla.

Abdelsalam Ali. 40-latek, żonaty, czworo dzieci. Dawniej nauczyciel matematyki w szkole podstawowej. W 1990 r. został bez powodu aresztowany, osadzony w słynnym więzieniu Abu Salim w Trypolisie. W celach 6 na 6 metrów tłoczyły się tam średnio 24 osoby. Po dziesięciu latach uniewinniono go i wypuszczono na wolność.

 W 1996 r. widział, jak strażnicy rozstrzelali 1200 więźniów, którzy protestowali przeciwko warunkom w zakładzie. - Zastrzelili wszystkich, nawet chorych, nawet tych, którzy spali na pryczach.

 Abdelsalam przeżył, bo był akurat na innym oddziale. Widział, jak ocalałych więźniów zmuszano do usuwania ciał. - Codziennie o tym myślę - mówi. - I nigdy nie zapomnę, że jedną czwartą życia spędziłem w więzieniu za nic. #

Ze strony:
http://tiny.pl/hfxh5

--
stevep

Data: 2011-05-09 01:33:43
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 05:29, "cirrus" <cir...@tinvalid.tkdami.net> wrote:
# Studenci i

Nie zapominaj chłystku ,ze Kadafi to były pupilek zachodu.
Gówno wiara tej pisaninie . Ale na pewno zawiera jakąś część prawdy.
 Państwo jak panstwo. Ideałem nie jest. Libia też.
Nie zapominaj jednak osla łako ,ze Libia odkąd zrobiło jej sie nie po
drodze z wyzyskiwaczami ( kupili ruska broń zamiast francuskiej i
amerykańskiej ), jest gnebiona i szykanowana przez kraje miłujące
pokój i demokracje.
Nie napisałes tez ,ze libia to w miare normalne państwo z obowiązkowa
edukacja . Także kobiet. Które maja w tym kraju równe prawa z
mężczyznami.
Nie wspomniałes tez o gospodarce Libii. Która bynajmiej nie przypomina
feudalnej.
Może wolisz to co teraz dzieje sie w Iraku i Afganistanie?
A moze nawet to co sie działo gdy CIA posadziła na przywódce ruchu
narodowo wyzwoleńczego i religijnego przedewszytkim .
Niejakiego Osame Bin Ladena.
Może nam napiszesz o chwalebnej walcew/w  za wiare pod skrzydłami
usa???
Niedługo to samo było by w Libii. Pisz petaku.

A jak to się wszytko ma do naszego gównianego ustroju ?
Gdzie sztandarowym hasłem jest nieważne ,ze zdobyłeś zawód . Jak nie
masz w nim pracy ,to jestes nieudacznikiem.
Stąd pewnie te miliony zapierdalajace na zmywaku . A w łykendy
sprzatajace angolom i irlanczykom trawniki z liści i psich gówien.
Bo lepiej honorowo sprzatac gówna niz robic  za grosze w przypadkowym
zawodzie. I być smieciem i biedakiem we własnym kraju.
A teraz wypierdalaj ,bo rzygac mi sie chce na ta twoja propagande .
Złamasie beznapleta.

Data: 2011-05-09 13:37:15
Autor: cirrus
Libijski raj Kadafiego.
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:19a1dbe0-910a-4543-a76b-b446474911d3s9g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

A co ma do tego czyim pupilem jest Kadafi? Współczuje ci niemoto tego sprzatania psich kup i roboty na zmywaku.

--
stevep

Data: 2011-05-09 12:05:23
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 13:37, "cirrus" <cir...@tinvalid.tkdami.net> wrote:

A co ma do tego czyim pupilem jest Kadafi? Współczuje ci niemoto tego
sprzatania psich kup i roboty na zmywaku.

Współczujący jestes  , że prze chuj.
Libijczykom współczujesz ,ze nie maja roboty .
A rodakami pogardzasz , tylko za to ,że w tym prl-u nie maja pracy.
Albo maja prace za jałmuzne nie wynagrodzenie.
Fenomen z ciebie ...

Data: 2011-05-10 03:40:10
Autor: cirrus
Libijski raj Kadafiego.
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:be745303-0a22-4a77-bd96-7a4dc20afdf6l18g2000yql.googlegroups.com...
[...]

A co nie powinienem demaskować propagandowej ciemnoty? A rodakami nie pogardzam, jak spotykam kretyna to po prostu stwierdzam fakt, takich spotyka sie w każdym narodzie.

--
stevep

Data: 2011-05-09 10:46:21
Autor: u2
Libijski raj Kadafiego.
W dniu 2011-05-09 05:29, cirrus pisze:
[...]

I to jest cala prawda o raju Kadafiego, dziwne, ze Polacy tak
kolaborowali z tym ludobojca nawet po rozpadzie PRL-u.

Data: 2011-05-09 01:56:57
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 10:46, u2 <u...@o2.pl> wrote:

I to jest cala prawda o raju Kadafiego, dziwne, ze Polacy tak
kolaborowali z tym ludobojca nawet po rozpadzie PRL-u.

Oby nastał tam Szariat.
A takiemu idiocie jak ty  oberżneli łeb. Chocby za to ,ze nosisz
europejskie ubrania. To chyba dobry powód ?
Obys dostał to co chcesz i na co zasługujesz .
Na Allacha !
Tak jak to było w czasach zainstalowania przez CIA Ossamy a
Afganistanie. Tak jak to juz jest znowu ,w dużych rejonach
Afganistanu . Gdzie obowiązuje prawo szariatu.
Tak bujnie kwitnace pod amerykańska protekcja.
Ba nawet nasza.
Tosz przeciez maczamy łapy ,  w tych najbrudniejszych z wszystkich
wojen.

Data: 2011-05-09 11:02:24
Autor: u2
Libijski raj Kadafiego.
W dniu 2011-05-09 10:56, robertbig pisze:
I to jest cala prawda o raju Kadafiego, dziwne, ze Polacy tak
> kolaborowali z tym ludobojca nawet po rozpadzie PRL-u.
Oby nastał tam Szariat.
A takiemu idiocie jak ty  oberżneli łeb.

No i widac cycku, czerwony debilu, kim jestes, ale jak pojawisz sie w
moim sasiedztwie to nie mozesz czuc sie bezpeicznie :)

Data: 2011-05-09 02:45:51
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 11:02, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Oby nastał tam Szariat.
> A takiemu idiocie jak ty  oberżneli łeb.

No i widac cycku, czerwony debilu, kim jestes, ale jak pojawisz sie w
moim sasiedztwie to nie mozesz czuc sie bezpeicznie :)

Ty jako fanatyk Boga Kaki , zyjacaego w sąsiednim bajorku.
Rzeczywiście jestes niezgorszy od islamskich fanatyków.
Czerwona swinio.

Data: 2011-05-09 11:49:00
Autor: u2
Libijski raj Kadafiego.
W dniu 2011-05-09 11:45, robertbig pisze:
On 9 Maj, 11:02, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

Nie cycuj tutaj kremlowski spaslaku. :)

Data: 2011-05-09 02:54:24
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 11:49, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Nie cycuj tutaj kremlowski spaslaku. :)

Leżeć jak Pan każe ! Czerwony goju :)

Data: 2011-05-09 11:57:01
Autor: u2
Libijski raj Kadafiego.
W dniu 2011-05-09 11:54, robertbig pisze:
Nie cycuj tutaj kremlowski spaslaku. :)
Leżeć jak Pan każe ! Czerwony goju

Wole byc gojem niz takim gnojem jak ty cycek.

Data: 2011-05-09 04:03:30
Autor: robertbig
Libijski raj Kadafiego.
On 9 Maj, 11:57, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Leżeć jak Pan każe ! Czerwony goju

Wole byc gojem niz takim gnojem jak ty cycek.

Ja moge byc gnojem. Ale ty najwyżej,  bedziesz tylko obornikiem  , dla
Panów twoich.

Libijski raj Kadafiego.