Libor CHF 1M ... - 0,1

Data: 2011-08-29 07:30:54
Autor: AJ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Czy to oznacza że jakbym miał teraz kredyt w CHF oparty o Libor 1M i
hipotetyczną marżę 0% to bank by mi dopłacał do odsetek? :-)

Data: 2011-08-29 07:32:26
Autor: AJ
Libor CHF 1M ... - 0,1
On 29 Sie, 16:30, AJ <aj.tomaszew...@gmail.com> wrote:
Czy to oznacza że jakbym miał teraz kredyt w CHF oparty o Libor 1M i
hipotetyczną marżę 0% to bank by mi dopłacał do odsetek? :-)

pardon - 0,01%

Data: 2011-08-29 20:16:40
Autor: Miroro
Libor CHF 1M ... - 0,1

Użytkownik "AJ" <aj.tomaszewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c6958eb-77e8-489a-9635-b98c8f0824c3dl2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

a to ciekawe własnie będzie, bo mój kredyt ma marżę -0,22% + libor -0,1% to wychodzi całe -0,32%. Bank sobie to pewnie i tak odbij jakoś, ale miło chociaż popatrzeć, chyba że coś źle pojmujemy.

Data: 2011-08-30 01:34:09
Autor: dwr
Libor CHF 1M ... - 0,1
W dniu 2011-08-29 21:56, vvvvvv pisze:
[...]

Tak, tak. Ujemna marża też się zdarzała.
Ciekawe jak teraz przy tak niskim liborze będzie wyglądał koszt kredytu :)

Data: 2011-08-31 12:19:13
Autor: michalp
Libor CHF 1M ... - 0,1
Czy ja czegoś nie rozumiem? Przecież stopy w Szwajcarii są między 0 a
0.25. Gdzie więc ujemne liczby?

Michał

Data: 2011-08-31 22:32:14
Autor: MarekZ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Użytkownik "michalp" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9b100c9b-42f2-4a50-9078-0c95ae41c980@k9g2000vbd.googlegroups.com...
Czy ja czegoś nie rozumiem? Przecież stopy w Szwajcarii są między 0 a
0.25. Gdzie więc ujemne liczby?

Ale to referencyjne są takie. Rynkowe LIBORY CHF 1M i 2M faktycznie momentami są lekko ujemne. Nieźle, nie? :)

Data: 2011-09-11 00:02:10
Autor: _ąćęłńóśźż
Libor CHF 1M ... - 0,1
IMHO niemożliwe.

-- -- -
Rynkowe LIBORY CHF 1M i 2M faktycznie momentami są lekko ujemne.

Data: 2011-09-16 13:28:28
Autor: MarekZ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j4gtq2$orn$1@inews.gazeta.pl...
IMHO niemożliwe.

Możliwe, możliwe.

Data: 2011-08-31 22:36:21
Autor: RobertS
Libor CHF 1M ... - 0,1

Tak, tak. Ujemna marża też się zdarzała.
Ciekawe jak teraz przy tak niskim liborze będzie wyglądał koszt kredytu :)

ujemna marża? przecież marża to zarobek banku, skoro jest ujemna to bank na takim kredycie tracił...

RobertS

Data: 2011-08-31 23:00:00
Autor: z
Libor CHF 1M ... - 0,1
RobertS pisze:
ujemna marża? przecież marża to zarobek banku, skoro jest ujemna to bank na takim kredycie tracił...

Skoro traci to należy się spodziewać wielkiego larum i wylobbowania ustawy anty "-". Przecież tak nie może być :-)
No chyba że nie traci.
Tu z kolei następne pytanie:
W jakie wskaźniki wierzyć skoro ten minus to bujda?
Równie dobrze wszystkie inne są jedną wielką bujdą na resorach.
Wiem... "odbije sobie kiedy będzie na plusie... liczy się średnia...
nawet pomijając inne produkty ;-)

Trochę się jednak posady tego "interesu" trzęsą skoro "-" jest ok.

"Koniec świata" :-)

Data: 2011-09-01 01:30:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Libor CHF 1M ... - 0,1

"z" j3m7ci$jf5$1@inews.gazeta.pl

Trochę się jednak posady tego "interesu" trzęsą skoro "-" jest ok.

"Koniec świata" :-)

Ale jeszcze nie koniec wątku? :) Bank na minusie, klient -- na plusie czy też na minusie?
Bo wielu mówi, że klientom taki wysoki kurs franka daje zyski. Więc jak jest? W Polsce
wszystko stoi na głowie -- gdy euro było drogie, eksport także padał, nie tylko import...

-=-

Czy wysoki kurs franka oznacza wysokie raty płacone przez klienta/dłużnika
czy jednak nie oznacza wysokich rat?

Data: 2011-09-01 07:57:45
Autor: MarekZ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Użytkownik "Miroro" <miror@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3gl4m$fqj$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Poważnie masz wpisaną w umowie ujemna marżę do libor chf? A co to za bank? Nie jest to przypadkiem dywiz zwany czasami myślnikiem czy tam łącznikiem?

Data: 2011-09-01 08:13:22
Autor: dwr
Libor CHF 1M ... - 0,1
W dniu 2011-09-01 07:57, MarekZ pisze:
[...]

Taka marża zdarzała się w Getinie (wtedy Dombank).
-0,22 % widziałem osobiście i istotnie w czasach Liboru ponad 2% oprocentowanie to był wskaźnik oparty na Libor3M -0,22.
Tak sie zdarzyło kiedy od decyzji kredytowej do daty sporządzenia  umowy zmniejszył się Libor3M i bank podtrzymał oprocentowanie z decyzji tym samym dając ujemną marżę.

Ciekawe jak jest teraz? :)

Data: 2011-09-01 08:24:36
Autor: MarekZ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Użytkownik "dwr" <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e5f2281$1@news.home.net.pl...

[...]

O, ale fajnie. To już się nieco mniej dziwię determinacji Getinu w rżnięciu na spreadzie, skoro mają tego typu kredyty w portfelu. Choć aby taki efekt wystąpił zmiana liboru musiała być drastyczna. Ciekawe czy to potem jakoś aneksowali.

Teraz niestety zmiany liboru mało dynamiczne i nominalnie znikome w kontekście typowej marży, więc takiego efektu wygenerować się nie da.

Data: 2011-09-01 08:38:10
Autor: Miroro
Libor CHF 1M ... - 0,1

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:j3n56u$osd$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

tak dokładnie mam wpisaną w umowę marżę ujemną. Wynikneło to z tego , że w momencie podpisania umowy coś tam sie zmieniło (już nie pamietam co) a w ofercie banku zmieniało sie dnia następnego. Z tego tytułu wyliczyła sie marża ujemna. Nie ytaj o szczegóły bo ekspertem nie jestem, a teraz to już nie pamiętam.
Bank to Dombank i pewnie całość odbił sobie na spreadzie. W każdym razie w tym samym dniu  w tym banku było 16 takich umów na Polskę.
Nie jest to dywiz ponieważ już 5 lat zawsze od liboram mam odejmowaną marże i takie jest oprocentowanie.

Data: 2011-09-01 10:35:30
Autor: MarekZ
Libor CHF 1M ... - 0,1
Użytkownik "Miroro" <miror@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3n9ao$1d0$1@mx1.internetia.pl...

[...]

O kurde, no to gratulacje.

Jak idziesz cały czas na ujemnej marży do libor chf, to nawet getinowy spread Ci nie straszny.

Data: 2011-09-01 16:16:53
Autor: Miroro
Libor CHF 1M ... - 0,1

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:j3neen$sul$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

bardziej dotkliwy jest teraz kurs CHF niż sam spread, choć teraz można by sie zastanowić czy nie spłacać w CHF bo chyba mozna bez aneksów

Data: 2011-09-10 23:59:38
Autor: _ąćęłńóśźż
Libor CHF 1M ... - 0,1
Żeby tym instrumentem dało się pohandlować ;-)

Ale jak Cię dorwie NACZELNIK, TO DOPIERO BĘDĄ JAJA :-))

-- -- -