Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Licencja PPL

Licencja PPL

Data: 2010-03-18 00:07:27
Autor: saturn5
Licencja PPL

Narazie trenuje na FSX :) jak to wyglada w realnym samolocie np Cessna 150 czy najmijeszy ruch wolantem przeklada sie na lot czy nie jest to takie wrazliwe.

Jak trenujesz na FSX i na samolocie powiedzmy typu 172 ktory przychodzi z FSX
to nie dziwie sie ze to wyglada super 'wrazliwie'. Zaplac ekstra i dokup sobie
jakis dobry 172 (jest kilka, ja polecam ten z Flight One) i zobaczysz ze ta
wrazliwosci sie znacznie zmniejszy. --


Data: 2010-03-18 01:39:15
Autor: Delfino Delphis
Licencja PPL
saturn5  wrote:

Jak trenujesz na FSX i na samolocie powiedzmy typu 172 ktory przychodzi z
FSX to nie dziwie sie ze to wyglada super 'wrazliwie'. Zaplac ekstra i
dokup sobie jakis dobry 172 (jest kilka, ja polecam ten z Flight One) i
zobaczysz ze ta wrazliwosci sie znacznie zmniejszy.

To jest raczej kwestia joysticka. Wiadomo, że mały samolot czulej reaguje na
stery niż duży i FS stara się to odwzorowywać. Niestety nawet przy czułości
zjechanej na minimum precyzja na małych samolotach jest nadal
niewystarczająca. Wolant rozwiązuje ten problem.

Data: 2010-03-18 01:53:05
Autor: saturn5
Licencja PPL

To jest raczej kwestia joysticka.

joystick i jego ustwienie to dodatkowa i niezalezna sprawa.

Twierdze ze defaultowy 172 w FSX jest po prostu do kitu. Mam w koncu okolo 190
godzin na prawdziwym 172 i uwazam ze taki 172 z Flight One to niebo-a-ziemia
jesli chodzi o symulacje dynamiki lotu. Carenado podobno tez jest b.dobry choc
nie probowalem, Carenado ma oprocz tego 152. --


Data: 2010-03-19 03:08:09
Autor: Delfino Delphis
Licencja PPL
saturn5  wrote:

Twierdze ze defaultowy 172 w FSX jest po prostu do kitu. Mam w koncu okolo
190 godzin na prawdziwym 172 i uwazam ze taki 172 z Flight One to
niebo-a-ziemia jesli chodzi o symulacje dynamiki lotu. Carenado podobno
tez jest b.dobry choc nie probowalem, Carenado ma oprocz tego 152.

Ok nie wypowiadam się, bo ja co prawda wylatałem na Fsie już ponad tysiąc
godzin, ale tylko na dużych płatnych samolotach. W sumie nie przyszło mi do
głowy kupić Cessny. Teraz jak zacznę latać w realu, to może i o takim
zakupie pomyślę.

Data: 2010-03-19 17:32:34
Autor: saturn5
Licencja PPL
Teraz jak zacznę latać w realu, to może i o takim
zakupie pomyślę.

Powinines, w koncu bedzie cie to kosztowac przyslowiowe grosze .. ile? ..1/4
godziny z instruktorem w prawdziwym samolocie a roznica zasadnicza.


--


Data: 2010-03-18 11:52:26
Autor: Lukasz Trabinski
Licencja PPL
saturn5  <saturn5@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:

Narazie trenuje na FSX :) jak to wyglada w realnym samolocie np Cessna 150 czy najmijeszy ruch wolantem przeklada sie na lot czy nie jest to takie wrazliwe.

Jak trenujesz na FSX i na samolocie powiedzmy typu 172 ktory przychodzi z FSX
to nie dziwie sie ze to wyglada super 'wrazliwie'. Zaplac ekstra i dokup sobie
jakis dobry 172 (jest kilka, ja polecam ten z Flight One) i zobaczysz ze ta
wrazliwosci sie znacznie zmniejszy.

Nie latałem na FSXach, ale wiem że same różne egzemplarze takiej
Cessny 172 róznią się czułość wolantu mają i wyczuwalne jest to nawet dla osoby
dopiero co zaczynającej latać.

--
ŁT

Data: 2010-03-18 17:18:49
Autor: saturn5
Licencja PPL

Nie latałem na FSXach, ale wiem że same różne egzemplarze takiej
Cessny 172

Wiesz na pewno jak nie latales FSX???? Wlasnie uruchomilem FSX - jest tam
tylko jeden 'egzemplarz' 172 jesli sam niczego nie dokupiles/dodales.

--


Data: 2010-03-18 21:22:40
Autor: Lukasz Trabinski
Licencja PPL
saturn5  <saturn5@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:

Nie latałem na FSXach, ale wiem że same różne egzemplarze takiej
Cessny 172

Wiesz na pewno jak nie latales FSX???? Wlasnie uruchomilem FSX - jest tam
tylko jeden 'egzemplarz' 172 jesli sam niczego nie dokupiles/dodales.

Chodziło o _prawdziwym_ lataniu na 172, a nie na FSX :) Egzemplarz
egemplarzowi jest nierówny.

--
ŁT

Data: 2010-03-18 22:27:35
Autor: saturn5
Licencja PPL

Chodziło o _prawdziwym_ lataniu na 172, a nie na FSX :) Egzemplarz
egemplarzowi jest nierówny.

OK, teraz rozumiem.
Ale nie bardzo sie z tym zgodze. W koncu przelatalem bardzo roznymi 172 (nie
latalem ostatnia wersja 'R') z roznych klubow lotniczych, rozne roczniki i
nigdy nie dostrzeglem roznicy i chyba tak powinno byc - w koncu tak istotna
sprawa jak roznice czulosci wolantu moglby potencjalnie swiadczc o
nieprawidlowym 'rigging' a taka rzecz kazdy obowiazkowy przeglad by musial
usunac. Wiem ze byly roznice w tym co silnik moze - bo silnik moze byc
wczesniej i pozniej po remoncie i tu sie czasami zauwaza roznice. --


Licencja PPL

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona