Licencja na 50% softu.

Data: 2010-02-15 21:01:29
Autor: Sergiusz Rozanski
Licencja na 50% softu.
Mam pytanie w temacie sprzedaży powiedzmy 50% udziału w systemie
informatycznym? Czy w ogóle coś takiego występuje?

Chodzi o to że mam system informatyczny, powiedzmy sklep
interentowy abc.tld i chcę za jakąś kwotę sprzedać 50%
udziału przychodów w tym systemie. Czy muszę na tą okoliczność
zrobić spółkę o odpowiednim podziale zysków czy da się
ww. załatwić odpowiednią licencją?

W sumie np samochód może mieć 2 właścicieli, to czemu system
nie? Jak to załatwić formalnie?

Dodatek ułatwiająco/utrudniający prawo pierwokupu na wypadek
chęci sprzedaży.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-02-16 00:50:33
Autor: Kwiatek
Licencja na 50% softu.
On 15 Lut, 22:01, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@sergiusz.com>
wrote:
[...]

Załóż spółkę z o.o. a potem sprzedaj 50% udziałów i po sprawie. W
umowie spółki zawrzesz prawo pierwokupu. co do licencji to nie wiem

Data: 2010-02-16 00:58:24
Autor: Kwiatek
Licencja na 50% softu.
wrote:

> [...]

>                Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Załóż spółkę z o.o. a potem sprzedaj 50% udziałów i po sprawie. W
umowie spółki zawrzesz prawo pierwokupu. co do licencji to nie wiem- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

licencję pewnie musiałbyś przenieść cesją praw na spółkę

Data: 2010-02-16 11:07:05
Autor: Sergiusz Rozanski
Licencja na 50% softu.
Dnia 16.02.2010 Kwiatek <mkwiatk@interia.pl> napisał/a:

[...]

Właśnie chciałem uniknąć następnej spółki, bo że tak się da
to wiem i to był pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy.
Spółka którą mam ma też inne działalności, a tu chodzi o
umowę o udziały (dla ułatwienia przychody) w jednym z projektów.
Robienie kolejnej spółki jest też w tym przypadku mało że tak
powiem 'marketingowe'.

Data: 2010-02-16 13:39:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Licencja na 50% softu.
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał
Właśnie chciałem uniknąć następnej spółki, bo że tak się da
to wiem i to był pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy.

Nie musisz robić spółki. To jest zwykły obrót autorskim prawem majątkowym. Podobnie trochę jak prawem własnosci maszyny czy samochodu...

Data: 2010-02-16 13:36:44
Autor: Piotr [trzykoty]
Licencja na 50% softu.
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał
Mam pytanie w temacie sprzedaży powiedzmy 50% udziału w systemie
informatycznym? Czy w ogóle coś takiego występuje?

Oczywiście. Program to utwór prawa autorskigo. Prawa majątkowe do niego podlegają obrotowi prawnegmu. Możesz je sprzedać, w tym również udział procentowy.

Czy muszę na tą okoliczność
zrobić spółkę o odpowiednim podziale zysków czy da się
ww. załatwić odpowiednią licencją?

Jeśli chcesz przenieść część praw majątkowych do programu, to umowa przeniesienia prawa.
Licencja to jest tylko zezwolnie na korzystanie.

W sumie np samochód może mieć 2 właścicieli, to czemu system
nie?

Może.

Data: 2010-02-16 05:00:30
Autor: Kwiatek
Licencja na 50% softu.
On 16 Lut, 13:36, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:

> [...]

przeniesienia prawa.
Licencja to jest tylko zezwolnie na korzystanie.

no a co z prawem do zyskow z tegoż systemu? bo chyba o to autorowi
wątku chodzi? czy przekazanie 50% praw autorskich do systemu = 50%
prawu do zysków?

Data: 2010-02-16 14:31:27
Autor: Piotr [trzykoty]
Licencja na 50% softu.
Użytkownik "Kwiatek" <mkwiatk@interia.pl> napisał
no a co z prawem do zyskow z tegoż systemu? bo chyba o to autorowi
wątku chodzi? czy przekazanie 50% praw autorskich do systemu = 50%
prawu do zysków?

Jeśli się inaczej nie umówią, to przekazanie części udziałów ma właśnie taki skutek.

Data: 2010-02-16 17:30:56
Autor: Robert Tomasik
Licencja na 50% softu.

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości news:slrnhnjdcf.6k6.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
Mam pytanie w temacie sprzedaży powiedzmy 50% udziału w systemie
informatycznym? Czy w ogóle coś takiego występuje?

Zakłądam, ze nie jesteś autorem tego rpogramu, a jego nabywcą. A zatem Ty nie mozęsz sprzedać licencji. Oczywiście od autora można kupić wspólnie w kilka osób licencję. Chyba, zę w licencji masz napisane, ze masz prawod alej ją odsprzedawać, ale wątpię.

Data: 2010-02-16 17:28:03
Autor: Sergiusz Rozanski
Licencja na 50% softu.
Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.

Dnia 16.02.2010 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:

[...]

To nie ma znaczenia, nie chodzi o sam program ale o całkowite rozwiązanie,
może źle to napisałem. Kupuję pewne rozwiązanie do już istniejącego systemu,
które wg mnie pozwoli na lepsze zyski, za to rozwiązanie płacę udziałem
w tych zyskach, rozwiązanie jest długofalowe i zakłada zarówno z mojej strony
jak i przyszłego wspólnika systemu prace nad całością. Przyszły wspólnik ma
jakiś swój biznes, ja mam swój też jeszcze inny, czy do podziału zysku i
współwłasności tylko tego rozwiązania wystarczy odpowiednia umowa między
nami (z tego co wcześniej wyczytałem to tak), czy potrzebna jest umowa spółki ;)

Oczywiście wpływy z tego rozwiązania są bez problemu policzalne i odseparowane
od pozostałych wpływów spółki, a podział będzie po wpływach - bez kosztów.

Data: 2010-02-16 20:58:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Licencja na 50% softu.
On Tue, 16 Feb 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Oczywiście wpływy z tego rozwiązania są bez problemu policzalne i odseparowane
od pozostałych wpływów spółki, a podział będzie po wpływach - bez kosztów.

  Widzę problem podatkowy.
+++
Art. 8.
1. Przychody z udziału w spółce niebędšcej osobš prawnš,
  ze wspólnej własnoœci, wspólnego przedsięwzięcia,
  wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy
  lub praw majštkowych u każdego podatnika okreœla się
  proporcjonalnie do jego prawa w udziale
  w zysku
  ^^^^^^^
  ^^^^^^^
-- -

  Dzieląc *przychód*, trzeba dokonać łamigłówki z określeniem zysku.
  *Najpierw* zysku.
  Czyli te koszty trzeba by wydzielić, każdy z udziałowców ma
"przydział" w połowie (!) z nich, zaś równowartość kosztu
która została wypłacona (bez poniesienia) w propocji do
przychodu chyba by się do nieodpłatnych świadczeń załapała.

  Coś mi źle wychodzi?

pzdr, Gotfryd

Licencja na 50% softu.