Licencja na oprogramowanie - jak dlugo

Data: 2011-01-01 16:36:58
Autor: Wojciech Puchar
Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.
Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
program.

Data: 2011-01-01 19:37:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.01.2011 17:36, Wojciech Puchar pisze:
Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.
Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
program.

Po żadnych. Jak masz szczęście i pozyskałeś program legalnie, a
producent zniknął, to pół biedy, bo nie będzie cię kto miał pozwać. Ale
jak masz na myśli także pozyskanie z nielegalnego źródła to w ogóle La
Dupa, bo Kodeks Karny ci grozi.

Choć może jest szansa załapać się na znikomą szkodliwość albo coś w ten
deseń.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-04 00:14:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 1 Jan 2011, Wojciech Puchar wrote:

Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.

  5 lat o ile nie zapisano inaczej.
  Bardzo mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę.
  Sprawę ratują czasami warunki licencji, np. zapis (dość powszechny
u MS$) że licencja "startuje" wraz z jej akceptacją przy instalacji.
  Z tego powodu Windows trzeba reinstalować nie rzadziej niż raz
na 5 lat.
  Który poseł i po co wysunął lub przyklepał (na poziomie komisji,
"podsuwając" taki tekst Sejmowi) taki tekst tego nie wiem.
  Ale chyba powinien się złotymi zgłoskami gdzieś zapisać :>

Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
program.

  Ty chyba źle myślisz - ustawowy default działa w *DRUGĄ* stronę!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-04 00:33:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A co z licencjami innymi? Gdzie nie jest podany start? Od kiedy
obowiązują? Np. pobierasz takiego tfu, apage satanas, opensourca i ?

Data: 2011-01-04 07:16:19
Autor: januszek
Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
Gotfryd Smolik news napisa?(a):

  Z tego powodu Windows trzeba reinstalować nie rzadziej niĹź raz
na 5 lat.

Czyli MS Windows zainstalowany 5 lat temu, w 6 roku po instalacji staje sie pirackim? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-06 21:21:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Jan 2011, januszek wrote:

[...]

  Na temat tego idiotyzmu w ustawie wypowiadała się tu kiedyś pani profesor
prawnik. W takich słowach. I śmiem twierdzić jak wyżej :>

  Natomiast dla ścisłości:
- określenie "piractwo" w rozumieniu naruszeń PA nie ma żadnego umocowania
  prawnego, nijak nie można więc określić co masz na myśli ;>
- nie ma mowy o naruszeniu ściganym karnie, a chyba to właśnie zwykło się
   określać mianem "piractwa"
- ale naruszenie umowy to inna sprawa; jeśli zgodzić się z prawomocnością
   restrykcji OEM, to 6 rok używania programu, w którym nie zastrzeżono
   że instalacja może być "dożywotna", jak najbardziej stanowi naruszenie
   takiej samej kategorii. I w odróżnieniu od przypadku "odsprzedaży
   egzemplarza", nie ma w ustawie regulacji która pozwalałaby na odmienne
   (wyjątkowe) potraktowanie. A przynajmniej ja nie widzę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 16:55:17
Autor: witek
On 1/6/2011 2:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

alez nie ma zadnego problemu. Jeszcze nie widziałem Windowsa, któryby nie padł przez 5 lat.

Data: 2011-01-07 00:05:09
Autor: Arek
W dniu 2011-01-06 23:55, witek pisze:
alez nie ma zadnego problemu. Jeszcze nie widziałem Windowsa, któryby
nie padł przez 5 lat.

U mojego ojca chodzi 3.11 od dobrych kilkunastu lat.
I to na dysku "rozdmuchanym" stackerem ;)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-01-06 17:27:02
Autor: witek
On 1/6/2011 5:05 PM, Arek wrote:
[...]

wiesz, jak wyłączę komputer, to tez 10 lat postoi.
mowie o takim na ktorym sie minimum 8 godzin pracuje i którego w zasadzie sie nie wyłącza.
3.11 to nakładka na DOS wiec sie nie liczy.

tak przy okazji ma ktoś plik ISO z bootującym instalcyjnym  DOS 6.00 lub nowszym. Potrzebuje zainstalwoac DOS na VMWare

Microsoft oferuje tylko pliki do zainstalowania na stacji 1.44. Tylko kto teraz ma stacje 1.44

Data: 2011-01-07 02:41:06
Autor: mvoicem
Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
(07.01.2011 00:27), witek wrote:
[...]>
[...]

A to problem podmontować obraz dyskietki w VMWare?

p. m.

Data: 2011-01-06 22:46:11
Autor: witek
Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
On 1/6/2011 7:41 PM, mvoicem wrote:
(07.01.2011 00:27), witek wrote:
[...]>
[...]

najpierw trzeba ten obraz miec.
a ja go chce narazie zrobic.

hmm, problem nie problem, ale musialbym w takim razie postawic jeszcze jedna maszyne z windowsem. Moze to i jest pomysl.

Narazie to mam exe, ktory chce sie rozpakowac  na dyskietki 1.44 i tylko na takie, gdzie pierwsza jest bootowalna.

jak postawie jeszcze jedna maszyne i tam podmontuje pusty obraz dyskietki i przeniose exe  to dos powinien sie na nia rozpakowac.

no dobra zobaczymy.

Data: 2011-01-07 08:39:58
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-01-07 00:27, witek pisze:
wiesz, jak wyłączę komputer, to tez 10 lat postoi.
mowie o takim na ktorym sie minimum 8 godzin pracuje i którego w
zasadzie sie nie wyłącza.
3.11 to nakładka na DOS wiec sie nie liczy.

Oj u mnie są taki na XP, które stoją dłużej i nigdy nie miały zwiechy ani reinstalacji. Odpala się na nich tylko Corela i program do plotera.

Licencja na oprogramowanie - jak dlugo