Lichwa – środek przymusu bezpośredniego

Data: 2014-11-16 01:11:20
Autor: boukun
Lichwa – środek przymusu bezpośredniego
Nowi Władcy Świata starają się ubezwłasnowolnić ludzi i narody topiąc je w długach. System zadłużania to nic innego jak ordynarna lichwa.

Biblia wielokrotnie odnosi się do lichwiarstwa i je potępia.

Księga Wyjścia 22.24.

Jeśli pożyczysz pieniądze ubogiemu z mojego ludu, żyjącemu obok ciebie, to nie będziesz postępował wobec niego jak lichwiarz i nie karzesz mu płacić odsetek.

Księga Powtórzonego Prawa 23.20

Nie będziesz żądał od brata swego odsetek z pieniędzy, z żywności ani odsetek z czegokolwiek, co się pożycza na procent.

Chociaż kolejny werset mówi :

Od obcego możesz się domagać, ale od brata nie będziesz żądał odsetek, aby ci Pan, Bóg twój, błogosławił we wszystkim, do czego rękę przyłożysz w ziemi, którą idziesz posiąść.

Księga Ezechiela 18.8

nie uprawia lichwy, nie żąda odsetek, odsuwa swą rękę od nieprawości, sprawiedliwie rozsądza między jednym człowiekiem a drugim

i dalej 18.13

(kto) uprawiał lichwę i żądał odsetek – ten nie będzie żył, bo popełnił wszystkie te bezeceństwa. Ten na pewno umrze, a [odpowiedzialność za] krew jego spadnie na niego samego.

Księga Ezechiela 22.12

Pobierasz odsetki i lichwę, gwałtem ograbiasz swego bliźniego, ale o Mnie zapominasz – wyrocznia Pana Boga.

Księga Kapłańska 25.36

Nie będziesz brał od niego odsetek ani lichwy. Będziesz się bał Boga swego i pozwolisz żyć bratu z sobą. (37) Nie będziesz mu dawał pieniędzy na procent. Nie będziesz mu dawał pokarmu na lichwę.

Ewangelia Łukasza 6.34-35

Jeśli pożyczek udzielacie tym, od których spodziewacie się zwrotu, jakaż za to dla was wdzięczność? I grzesznicy grzesznikom pożyczają, żeby tyleż samo otrzymać. (35) Wy natomiast miłujcie waszych nieprzyjaciół, czyńcie dobrze i pożyczajcie, niczego się za to nie spodziewając. A wasza nagroda będzie wielka, i będziecie synami Najwyższego; ponieważ On jest dobry dla niewdzięcznych i złych

Ezechiela 18.16-17

nie uciskał nikogo, nie zwlekał z płaceniem długów, nie popełniał gwałtów, łaknącemu udzielał chleba, przyodziewał nagiego, (17) odwracał rękę od zła, nie uprawiał lichwy, nie żądał odsetek, wypełniał moje nakazy i postępował według moich ustaw: ten nie umrze skutkiem wykroczeń swego ojca, ale żyć będzie.

Ksiega Kapłańska 25.35-37

Jeżeli brat twój zubożeje i ręka jego osłabnie, to podtrzymasz go, aby mógł żyć z tobą przynajmniej jak przybysz lub osadnik. (36) Nie będziesz brał od niego odsetek ani lichwy. Będziesz się bał Boga swego i pozwolisz żyć bratu z sobą. (37) Nie będziesz mu dawał pieniędzy na procent. Nie będziesz mu dawał pokarmu na lichwę.

Księga Przysłów 22.7

Ubogimi kieruje bogaty, sługą wierzyciela jest dłużnik

Księga Przysłów 28.8

Odsetką i lichwą powiększać majątek – to zbierać dla tych, co miłosierni dla biednych.

Księga Psalmów 15.5

ten, kto nie daje swoich pieniędzy na lichwę i nie da się przekupić przeciw niewinnemu. Kto tak postępuje, nigdy się nie zachwieje.

Księga Nehemiasza 5.1-13

I podniósł się lament wielki ludu i żon ich na braci żydowskich. (2) Jedni mówili: Synów naszych i córki nasze oddajemy w zastaw celem nabycia zboża, by jeść i żyć. (3) A inni mówili: Pola nasze i winnice nasze, i domy nasze oddajemy w zastaw celem nabycia zboża podczas głodu. (4) Jeszcze inni mówili: Na podatek królewski pożyczyliśmy pieniędzy, obciążając nasze pola i winnice. – (5) I teraz: jak ciało braci naszych, jest i ciało nasze; jak synowie ich, są i synowie nasi; a jednak oto my oddajemy w niewolę synów naszych i córki nasze; i niektóre z córek naszych są poniżane, a myśmy bezsilni, gdyż pola nasze i winnice nasze należą do innych. (6) I rozgniewałem się bardzo, gdy usłyszałem ich lament i te słowa. (7) Wtedy – po namyśle – wystąpiłem przeciw możnym i zwierzchnikom, mówiąc do nich: Wy nakładacie ciężar jeden na drugiego! I wyznaczyłem przeciw nim wielkie zgromadzenie, (8) i powiedziałem im: My wedle możności wykupiliśmy braci swoich, Żydów, zaprzedanych poganom; natomiast wy sprzedajecie braci swoich, i oni nam się zaprzedają. Oni zamilkli i nie znaleźli odpowiedzi. (9) I dalej powiedziałem im: Nie jest dobre to, co czynicie. Czy nie powinniście żyć w bojaźni Boga naszego dla uniknięcia obelgi [ze strony] pogan, wrogów naszych? (10) I ja, bracia moi i słudzy moi pożyczyliśmy im pieniędzy i zboża. Darujmyż ten dług! (11) Zwróćcież im natychmiast ich pola, winnice, ogrody oliwne i domy oraz darujcie udzieloną im pożyczkę pieniędzy, zboża, wina i oliwy. (12) A oni odpowiedzieli: Zwrócimy i od nich żądać nic nie będziemy. Tak uczynimy, jak ty każesz. Wtedy zawołałem kapłanów i zaprzysiągłem wierzycieli, że postąpią zgodnie z tą obietnicą. (13) Nadto wytrząsnąłem zanadrze swoje i rzekłem: Tak niech Bóg wytrząśnie każdego z domu jego i z nabytku jego, kto nie dotrzyma tej obietnicy! Tak niech on będzie wytrząśnięty i ogołocony! I całe zgromadzenie powiedziało: Amen i wielbili Pana. I lud dopełnił tej obietnicy.

Ewangelia Mateusza 25.27

Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja po powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność.

Księga Psalmów 15.1-5

Psalm. Dawidowy. Kto będzie przebywał w Twym przybytku, Panie, kto zamieszka na Twojej świętej górze? (2) Ten, który postępuje bez skazy, działa sprawiedliwie, a mówi prawdę w swoim sercu (3) i nie rzuca oszczerstw swym językiem; ten, który nie czyni bliźniemu nic złego i nie ubliża swemu sąsiadowi; (4) kto złoczyńcę uważa za godnego wzgardy, a szanuje tego, kto się boi Pana; ten, kto dotrzyma, choć przysiągł ze swoim uszczerbkiem; (5) ten, kto nie daje swoich pieniędzy na lichwę i nie da się przekupić przeciw niewinnemu. Kto tak postępuje, nigdy się nie zachwieje.

Ksiega Izajasza 1.23

Twoi książęta zbuntowani, wspólnicy złodziei; wszyscy lubią podarki, gonią za wynagrodzeniem.

Księga Psalmów 112.5-6

Dobrze się wiedzie mężowi, który lituje się i pożycza, postępuje w swych sprawach uczciwie. (6) Na pewno się nie zachwieje; sprawiedliwy będzie w wiecznej pamięci.

Ksiega Nehemiasza 5.2-15

Jedni mówili: Synów naszych i córki nasze oddajemy w zastaw celem nabycia zboża, by jeść i żyć. (3) A inni mówili: Pola nasze i winnice nasze, i domy nasze oddajemy w zastaw celem nabycia zboża podczas głodu. (4) Jeszcze inni mówili: Na podatek królewski pożyczyliśmy pieniędzy, obciążając nasze pola i winnice. – (5) I teraz: jak ciało braci naszych, jest i ciało nasze; jak synowie ich, są i synowie nasi; a jednak oto my oddajemy w niewolę synów naszych i córki nasze; i niektóre z córek naszych są poniżane, a myśmy bezsilni, gdyż pola nasze i winnice nasze należą do innych. (6) I rozgniewałem się bardzo, gdy usłyszałem ich lament i te słowa. (7) Wtedy – po namyśle – wystąpiłem przeciw możnym i zwierzchnikom, mówiąc do nich: Wy nakładacie ciężar jeden na drugiego! I wyznaczyłem przeciw nim wielkie zgromadzenie, (8) i powiedziałem im: My wedle możności wykupiliśmy braci swoich, Żydów, zaprzedanych poganom; natomiast wy sprzedajecie braci swoich, i oni nam się zaprzedają. Oni zamilkli i nie znaleźli odpowiedzi. (9) I dalej powiedziałem im: Nie jest dobre to, co czynicie. Czy nie powinniście żyć w bojaźni Boga naszego dla uniknięcia obelgi [ze strony] pogan, wrogów naszych? (10) I ja, bracia moi i słudzy moi pożyczyliśmy im pieniędzy i zboża. Darujmyż ten dług! (11) Zwróćcież im natychmiast ich pola, winnice, ogrody oliwne i domy oraz darujcie udzieloną im pożyczkę pieniędzy, zboża, wina i oliwy. (12) A oni odpowiedzieli: Zwrócimy i od nich żądać nic nie będziemy. Tak uczynimy, jak ty każesz. Wtedy zawołałem kapłanów i zaprzysiągłem wierzycieli, że postąpią zgodnie z tą obietnicą. (13) Nadto wytrząsnąłem zanadrze swoje i rzekłem: Tak niech Bóg wytrząśnie każdego z domu jego i z nabytku jego, kto nie dotrzyma tej obietnicy! Tak niech on będzie wytrząśnięty i ogołocony! I całe zgromadzenie powiedziało: Amen i wielbili Pana. I lud dopełnił tej obietnicy. (14) Następnie: od dnia, kiedy powołano mnie na naczelnika ziemi judzkiej – od roku dwudziestego aż do trzydziestego drugiego roku [panowania] króla Artakserksesa: przez dwanaście lat – ani ja nie jadłem chleba namiestnikowskiego, ani moi bracia. (15) Natomiast dawniejsi namiestnicy, którzy byli przede mną, nakładali na lud ciężary i pobierali od nich na chleb i wino dziennie czterdzieści syklów srebra; również ich słudzy wyzyskiwali lud. Lecz ja tak nie postępowałem z bojaźnie Bożej.

Księga Powtórzonego Prawa 15.7-11

Jeśli będzie u ciebie ubogi któryś z twych braci, w jednym z twoich miast, w kraju, który ci daje Pan, Bóg twój, nie okażesz twardego serca wobec niego ani nie zamkniesz swej ręki przed ubogim swym bratem, (8) lecz otworzysz mu swą rękę i szczodrze mu udzielisz pożyczki, ile mu będzie potrzeba. (9) Strzeż się, by nie powstała w twym sercu niegodziwa myśl: Blisko jest rok siódmy, rok darowania, byś złym okiem nie patrzał na ubogiego twego brata, nie udzielając mu pomocy. On będzie wzywał Pana przeciwko tobie, a ty obciążysz się grzechem. (10) Chętnie mu udziel, niech serce twe nie boleje, że dajesz. Za to będzie ci Pan, Bóg twój, błogosławił w każdej czynności i w każdej pracy twej ręki. (11) Ubogiego bowiem nie zabraknie w tym kraju, dlatego ja nakazuję: Otwórz szczodrze rękę swemu bratu uciśnionemu lub ubogiemu w twej ziemi.

Księga Kapłańska 25.36

[...]

I co Wy na to?

Należy przypomnieć że tradycja chrześcijańska opierająca sięna Starym Testamencie także zakazuje lichwy. Jest o tym mowa nie tylko w cytowanych powyżej Ewangeliach. Czy tak bezpodstawnie od wieków przywiązywano tak wiele uwagi do walki z lichwiarzami?

http://3obieg.pl/lichwa-srodek-przymusu-bezposredniego

boukun

Data: 2014-11-16 00:42:28
Autor: andal
Lichwa – środek przymusu bezpośredniego
Data: 2014-11-16 03:30:54
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
uytkownik andal napisa:
> http://3obieg.pl/lichwa-srodek-przymusu-bezposredniego

http://michaeljournal.org/wyspa.htm

Nie na darmo mowia ze w usa 95 wlasnosci jest w rekach 3% spoleczenstwa:)
Poki gra muzyka, wszyscy bawia sie i tancza, zreszta tylo
zydzi to ogarniaja i w tym sa dobrzy. A straty? Pokryja zawsze gojce:)

Mechanizm:
https://www.youtube.com/watch?v=8UXszgGWvkc
Jak widac wzniosle idee ekonomii Smitha mozna interpretowac dowolnie:)

Data: 2014-11-16 08:45:24
Autor: Adam Wnęk
[...]

Na miłość Boską Panie boukun, może zamiast produkować wpisy z szybkością karabinu maszynowego, może warto by pokusić się o refleksję, by być w swojej narracji jakoś spójnym.
Zadam panu pytanie "pomocnicze"
Wie pan na czym wyrosła żydowska finansjera mająca swe fundamenty daleko w przeszłości, a którą pan uznaje za główne zagrożenie dla ludzkości?
Proszę sobie doczytać.
pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-16 11:56:02
Autor: boukun
"Adam Wnęk" <awnek@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:54685614$0$18090$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Podpowiem Panu...

http://soc.culture.polish.narkive.com/r0b72fQD/zydzi-stworzyli-banki-przypomnienie

boukun

Data: 2014-11-16 17:23:12
Autor: Adam Wnęk
W dniu 16.11.2014 o 11:56, boukun pisze:
[...]

Trzeba sięgnąć jeszcze dalej, Lichwa w chrześcijaństwie jak Pan zauważył, była potępiana do tego stopnia, że III sobór laterański (1179r) zakazał by lichwiarzy dopuszczać do komunii świętej. I tu niestety wylaliśmy dziecko z kąpielą, bo siłą rzeczy prawowity chrześcijanin nie mógł pożyczać innym na kredyt. W efekcie skłonnych do ponoszenia ryzyka utraty pożyczonych pieniędzy bez szansy na zysk. Takimi dylematami nie musieli zajmować się żydzi, którzy owszem też mają zakaz lichwy ale jedynie w stosunku do swoich. W stosunku do obcych ten zakaz nie obowiązuje. W efekcie do kogoż mieli się zwrócić ludzie w Europie gdy życie ich przycisnęło i trzeba było pożyczać pieniądze na przeżycie. W efekcie żydzi zyskali w Europie praktycznie monopol na kredyty. Pożyczali od nich wszyscy od królów do wieśniaków, oni się bogacili na obrocie pieniądza i zyskiwali też często niemałe wpływy. Po stronie pasywów żydzi musieli zapisywać "niechęć" społeczną, bo kredytodawcę zwykle lubi się jedynie w momencie gdy pożycza pieniądze. Gdy domaga się zwrotu, już nie jest przyjacielem. Na tym podłożu niechęć do "zabójców Chrystusa" się potęgowała zwłaszcza, że żydzi parający się lichwą nie zawsze grali fair w kontaktach z "gojami" których też nie darzyli jako żywo sympatią. W efekcie co jakiś czas w średniowieczu ta ogólna niechęć (której jednym z katalizatorów była także lichwa) doprowadzała do pogromów ludności żydowskiej. Oczywiście nie muszę pisać, że nie każdy żyd był potentatem finansowym, a w skórę przy takich okazjach zwykle dostawała przeciętni ludzie.
W Polsce tamtych czasów Żydzi cieszyli się stosunkowo wielkimi swobodami i byli tolerowani, dlatego też na naszych terenach liczba ludności żydowskiej była dość znaczna.
Tutaj postawię kropkę, bo nie chcę rozpoczynać "oberka".
Generalnie zakaz lichwy raczej utrudnił rozwój finansowy społeczności chrześcijańskiej.
Co do kredytów jako takich, obecna sytuacja rysuje się w czarnych kolorach. Wielu z naszych współobywateli będzie ciężko pracować do 67 roku życia by spłacać kredyty hipoteczne a potem z racji naszej demografii płynnie przejdą w odwróconą hipotekę. Oczywiście "najprostszym" rozwiązaniem jest nie brać kredytów i starać się żyć z tego co się wypracowało rękoma swoimi i swojej rodziny. Tu zawsze dziwił mnie medialny szum (negatywny) wokół rodzin wielopokoleniowych, gdzie dziadkowie rodzice i dzieci żyli pod jednym dachem. Przecież życie w takim przypadku jest tańsze, kwitną jakże potrzebne społecznie więzy rodzinne i nie trzeba brać kredytów na nowy dom.
pozdrawiam
Adam Wnęk

Data: 2014-11-16 17:52:10
Autor: boukun
Użytkownik "Adam Wnęk" <awnek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5468cf71$0$11130$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja tak zawsze żyłem, nigdy nie żyłem na kredyt. Jak mieszkałem w Niemczech, to najpierw oszczędząłem i dopiero, jak mnie było stać na 3 nowe auta, to po 4 i pół roku pobytu kupiłem w 1991 roku nowego Escorta i przyjechałem pierwszy raz po długiej emigracji do Polski. Gdybym go rozbił, to było mnie stać na dwa nowe... Na Żydów nigdy nie robiłem...

boukun

Data: 2014-11-16 19:40:52
Autor: the_foe
W dniu 2014-11-16 o 17:23, Adam Wnęk pisze:
[...]

Ułatwić bankurctwo cywilne do poziomu z tego z USA. i juz bedzie pewne otzrezwienie ze strony banków. Gdyby w Polsce mozna było tak łatwo zbankrutować jak w USA, to wiele banków w Polsce byłoby w nielada kłopotach.

--
@foe_pl

Data: 2014-11-16 19:48:46
Autor: Adam Wnęk
W dniu 16.11.2014 o 19:40, the_foe pisze:
[...]

Ustawodawstwa USA w sprawie bankructw nie znam, ale czy to nie jest tak, że człowiek ogłaszający bankructwo traci wszystko co ma (całość jego własności idzie na pokrycie długów), czyli po bankructwie jest goły jak święty turecki?
pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-16 23:46:14
Autor: the_foe
W dniu 2014-11-16 o 19:48, Adam Wnęk pisze:
[...]

Dokładnie tak. Jednak w USA, w czasie krachu w 2008, bankom nic to nie dawało, bo wartosc hipoteki najczesciej przekraczała mocno wartość nieruchmosci.

--
@foe_pl

Data: 2014-11-16 20:48:25
Autor: andal
On Sun, 16 Nov 2014 17:23:12 +0100, Adam Wnęk wrote:

Generalnie zakaz lichwy raczej utrudnił rozwój finansowy społeczności
chrześcijańskiej.

twierdzi pan ze na kredycie mozna zarobic ?

ja twierdze ze przywilej tworzenia pieniadza/kredytu z niczego rowadzi
do tytulu tego listu

Data: 2014-11-16 13:44:00
Autor: the_foe
W dniu 2014-11-16 o 01:11, boukun pisze:
Nowi Władcy Świata starają się ubezwłasnowolnić ludzi i narody topiąc je
w długach. System zadłużania to nic innego jak ordynarna lichwa.

A kto nam kaze za pomocą KK wprowadzać asymertrię? Jak kredytodawca oszukuje klienta to bank placi co najwyzej symboiliczna, dla niego, karę. W odwrotnym przypadku, dosyć, ze gostka zlicytują to jeszcze ma wizję więzienia. Nalezy wprowadzić symetrię i wsadzać do wiezien pracowników banków, którzy radosnie oszukują ile wlezie. A jak już ma być kapitalizm to na całego, z jego absolutnym darwinizmem: jak bank da sie oszukać to co ma do tego państwo w postaci publicznego postepowania karnego? Obecnie w Polsce mamy dychotomię: socjalizm dla bogaczy typu Solorz, korporacji międzynarodowych typu LG czy Fiat, systemów finansowych (zbyt ważne by zbankrutować), a kapitalizm dla biednych (ich wina mogli isc na kardiochirurga), małych firm (po ch*j brużdżą dotowanym korporacjom i korzystają z odliczeń?), samozatrudniających się (ktoś musi finansować znizki ZUS dla korporacji), bezrobotnych (grymaszą to się ich wyrejstruje)

--
@foe_pl

Data: 2014-11-16 05:22:35
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
uytkownik the_foe napisa:

A kto nam kaze za pomoc KK wprowadza asymertri? Jak kredytodawca oszukuje klienta to bank placi co najwyzej symboiliczna, dla niego, kar. W odwrotnym przypadku, dosy, ze gostka zlicytuj to jeszcze ma wizj wizienia.

Sciema, za dlugi mozesz isc do paki jesli wisisz  skarbowce
a nie bankowi.

Nalezy wprowadzi symetri i wsadza do wiezien pracownikw bankw, ktrzy radosnie oszukuj ile wlezie.

Sciema nastepna, w metnej wodzie latwo ryby lowic, byly takie
przypadki jak piszesz ale dotyczyly tylko gojcow, pejsaczom
w usa zawsze proponowano ugode, jak dorwali gojca -
mial gwarancje pierdla.

A jak ju ma by kapitalizm to na caego,

Przecietny grek zarabia wiecej niz polak, dlaczego biedny polak
mial robic zrzute na bogatszego greka? Jaki tu kapitalizm?

Data: 2014-11-16 05:27:09
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Art-B

Prawo jest, sprawiedliwosc to co innego:)

Data: 2014-11-16 15:06:03
Autor: u2
W dniu 2014-11-16 o 14:22, szklanynocnik@gmail.com pisze:
Sciema, za dlugi mozesz isc do paki jesli wisisz  skarbowce
a nie bankowi.

powiedz to dla medoffa:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-11-16 06:11:17
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
uytkownik u2 napisa:
W dniu 2014-11-16 o 14:22, szklanynocnik@gmail.com pisze:
> Sciema, za dlugi mozesz isc do paki jesli wisisz  skarbowce
> a nie bankowi.

powiedz to dla medoffa:)

Czy to pejs za kratkami?

Jak ruscy zydow okradli w l. 90tych:

ZSRR pod koniec lat 80. zamieszkiwao okoo 1,7 mln osb pochodzenia ydowskiego. Gdyby prognozy wywiadu speniy si, ludziom tym grozi pogrom na niespotykan dotd skal. Do tego Szamir nie chcia dopuci. W cigu kolejnych miesicy przy wsparciu USA zorganizowa ofensyw dyplomatyczn. Jej celem byo skonienie przywdcy ZSRR Michaia Gorbaczowa do zgody na masow emigracj radzieckich ydw do Izraela. W rewanu miay by zagodzone sankcje gospodarcze i udzielone korzystne kredyty dewizowe, ktrych upadajca gospodarka imperium potrzebowaa jak powietrza. Gorbaczow zgodzi si, stawiajc warunek, e majtek pozostawiony przez emigrantw przejdzie na wasno komunistycznego pastwa i nie bd oni w przyszoci roci do niego pretensji.

http://historia.focus.pl/swiat/most-tajna-operacja-mossadu-w-polsce-1214?strona=1

Data: 2014-11-16 18:24:14
Autor: u2
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
W dniu 2014-11-16 o 15:11, szklanynocnik@gmail.com pisze:
uytkownik u2 napisa:
[...]

i dla marcina p. aka s. z amber gold:)

Data: 2014-11-16 09:59:06
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
uytkownik u2 napisa:

> Czy to pejs za kratkami?

i dla marcina p. aka s. z amber gold:)

Jednemu sie uda innemu nie, widac Plichta mial kiepski wywiad
 skoro nie zdazyl sp...ic daleko:)

Data: 2014-11-16 21:38:27
Autor: u2
W dniu 2014-11-16 o 18:59, szklanynocnik@gmail.com pisze:
Jednemu sie uda innemu nie, widac Plichta mial kiepski wywiad
  skoro nie zdazyl sp...ic daleko:)

spierdolil dokladnie tam gdzie medoff:)

Data: 2014-11-16 16:20:26
Autor: the_foe
> [...]
>wizj wizienia.
Sciema, za dlugi mozesz isc do paki jesli wisisz  skarbowce

a gdzie ja napisaem cos takiego? Poczytaj sobie KK zanim cos gupszego jeszcze napiszesz, a w szczeglnosci art 297. Gdzie wprost jest napisane, ze jak w zebach do banku nie bedziesz przynosi na bieco informacji nt. swojej  kondycji finansowej to pojdziesz siedziec. A teraz za okularki i poszukaj przepisu w KK ktry tak samo straszy pracownika banku, ze jesli klienta naprowadzi na bankow min to pojdzie siedzie.

--
@foe_pl

Data: 2014-11-16 07:50:41
Autor: szklanynocnik
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
uytkownik the_foe napisa:

Poczytaj sobie KK zanim cos gupszego jeszcze napiszesz, a w szczeglnosci art 297.

Przeciez to zwykle wyludzenie, idziesz siedziec nie za kredyt tylko
za podrobione dokumenty, ja pisze o zwyklym kredycie gdzie nie stac cie
na splate. Podaj mi jeden przyklad gdzie ktos kogo nie stac na splate kredytu poszedl kiblowac, jeden przyklad.

A teraz za okularki i poszukaj przepisu w KK ktry tak samo straszy pracownika banku, ze jesli klienta naprowadzi na bankow min to pojdzie siedzie.

No nie, jajca se robisz. I co? Mamy wiecej pokrzywdzonych klientow
czy pracownikow bankow? Pracownik banku ma wcisnac kazdy kit jaki przyjdzie
mu do glowy aby wyrobic norme i dostac premie, w razie konfliktu
bank-klient obowiazuje umowa nad ktora siedza tegie umysly.
A na droge sadowa nie kazdego stac.

Data: 2014-11-16 19:35:21
Autor: the_foe
Lichwa - rodek przymusu bezporedniego
W dniu 2014-11-16 o 16:50, szklanynocnik@gmail.com pisze:
uytkownik the_foe napisa:

[...]

dalej si pograsz i nie zamierzasz po prostu przeczytac artyku KK ktry Ci podaem? Dalej gupio mi inputujesz czego nigdy nie napisaem? Podrobienie dokumentw to gruba sprawa i s na to takze inne paragrafy, ale nie tylko za to grozi Ci od 3 miesiecy do 5 lat. Wystarczy Twoja nierzetelno, np. zatajenie swoich zobowiazan. I dalej: jesli nawet zgodnie z prawem uzyskasz kredyt to kazda zmiana twojej kondycji finansowej, ktra mogaby wpyn na cofnicie kredytu lub nawet tylko jego ograniczenie jest zagorozone tak sam kar. Krtko mwi, w relacjach z bankiem, kiedy chcesz kredytu musisz by uczciwy do blu "myl, mow i uczynkiem" inaczej grozi ci moe apa prokuratora. Kiedy bank jest niezbyt uczciwy wobec klienta to juz to si nazywa kapitalizmem pt. "widziay gay co podpisyway"

[...]

no to chyba powiniene by po mojej stronie. Prawo karne powinno broni wasnie tych, ktrych nie sta na batalie sdowe. A u nas jest odwrotnie. Przeciez bankom az taka ochrona nie jest potrzebna, KC i PB w zupelnosci powinny wystarczy. Moze jeszcze prokurator powinien sciga tych co kami w CV?

--
@foe_pl

Data: 2014-11-16 15:03:54
Autor: u2
W dniu 2014-11-16 o 13:44, the_foe pisze:
Nalezy wprowadzić symetrię i wsadzać do wiezien pracowników banków,
którzy radosnie oszukują ile wlezie.

a coz oni winni ze takie mamy prawo bankowe ?:)