Liczenie na lepsze jutro w Tychach

Data: 2009-05-13 06:29:03
Autor: Piotr Rościszewski
Liczenie na lepsze jutro w Tychach
Gazeta Wyborcza informuje:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6600790,Tychy_licza_rowerzystow__bo_
chca_pieniedzy_z_Unii.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

Gwoli ścisłości Tychy mają praktycznie śmieszki rowerowe, a nie ścieżki, bo kilka lat temu polikwidowano większość przejazdów dla rowerzystów. Koncepcja, o której pisze Gazeta przewiduje reaktywację większości z tych przejazdów i remont nawierzchni najbardziej zniszczonych odcinków ścieżek z równoczesnym obniżaniem zbyt wysokich krawężników.

Firma zajmująca się rozprowadzeniem czujników wyjaśniła, że pętle indukcyjne mierzą kilkanaście parametrów poruszających się pojazdów (przedmiotów) i są w stanie odróżnić praktycznie wszystkie typy rowerów od czegokolwiek innego.

To tyle na gorąco - mam gdzieś schowane folwery tych czujników i teraz nie mam czasu na ich znalezienie.

Data: 2009-05-14 21:35:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 13 May 2009, Piotr Rościszewski wrote:

[...]

  Z ciekawości - te ścieżki z jaką nawierzchnią?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-15 08:14:40
Autor: bans
Gotfryd Smolik news pisze:

 Z ciekawości - te ścieżki z jaką nawierzchnią?

Póki co nawierzchnia typu "popękany asfalt" i zygzaki za każdym razem, gdy na drodze staje przystanek.

--
bans

Data: 2009-05-15 20:59:08
Autor: Piotr Rościszewski
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
Gotfryd Smolik news pisze:

>  Z ciekawości - te ścieżki z jaką nawierzchnią?

Póki co nawierzchnia typu "popękany asfalt" i zygzaki za każdym razem, gdy na drodze staje przystanek.

Troche uprościłeś. Na jednej ulicy korzenie zupełnie zdeformowały to cośzwane asfaltem. Są też płytki betonowe, tak popękane, że trzeba jechać slalomem, a zdarzają się nowe kosteczki betonowe, oczywiście fazowane. Niektóre krawężniki zostały "obniżone" przez odłupanie górnej partii. Zygzaki przy przystankach niekoniecznie. Czasem jest przejazd tylko przed wiatą, a czasem wiata jest daleko od ścieżki.

Robiłem koncepcję, co poprawić i jak, ale projekty techniczne robi ktoś inny pod dyktando Zarządu Ulic i nie wiem, co z tego wyniknie.

Data: 2009-05-15 08:18:54
Autor: bans
Piotr Rościszewski pisze:

[...]

Pętle, czy pętla? Niby w artykule piszą o jednym miejscu, ale za chwilę używają sformułowania "Czujniki do pomiaru ruchu rowerowego zastosowane w Tychach mają własne zasilanie.". Znów dziennikarzyny coś namieszały :/

Wczoraj w radio o tym gadali i babka cały czas mówiła tak, jakby chodziło o tylko jedno miejsce pomiaru. Aha, w ciągu 14 dni naliczyli ponad 8000 rowerzystów. Jak na jedno miejsce to IMHO sporo, ale nie wiem w końcu ile tych miejsc pomiaru jest.

--
bans

Data: 2009-05-15 21:02:48
Autor: Piotr Rościszewski
Piotr Rościszewski pisze:

> [...]

Pętle, czy pętla? Niby w artykule piszą o jednym miejscu, ale za chwilę używają sformułowania "Czujniki do pomiaru ruchu rowerowego zastosowane w Tychach mają własne zasilanie.". Znów dziennikarzyny coś namieszały :/

Miało być 7 punktów pomiarowych, a ile zrobili niestety nie wiem.

[...]

Nie jest to żaden rekord, bo na Pogorii podobno policzyli 8000 w ciągu jednej soboty. Zastanawia mnie zbieżność tej liczby i czy informator mi nie nabujał.

--

Liczenie na lepsze jutro w Tychach