Licznik

Data: 2009-03-28 17:55:10
Autor: Ryszard Mikke
Licznik
Takie coś dziś w Realu widziałem.
Pomysł w sumie genialny, cho podejrzewam, że nadajnik
przy kole i tak potrzebuje zwykłej bateryjki...

http://rmikke.blogspot.com/2009/03/licznik-rowerowy.html

rmikke

Data: 2009-03-28 20:59:51
Autor: Wooyek
Licznik
Takie coś dziś w Realu widziałem.
Pomysł w sumie genialny, cho podejrzewam, że nadajnik
przy kole i tak potrzebuje zwykłej bateryjki...

http://rmikke.blogspot.com/2009/03/licznik-rowerowy.html

W Aldi (niemiecki odpowiednik Lidla - w Lidlu pewnie też były) też kiedyś były takie. Nawet mam taki, tyle że nie używałem go nigdy. Bateryjka jest zarówno w nadajniku przy kole, jak i samym liczniku (z oczywistych względów).

Data: 2009-03-28 22:06:35
Autor: Ryszard Mikke
Licznik
Wooyek <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał(a):
> [...]

W Aldi (niemiecki odpowiednik Lidla - w Lidlu pewnie też były) też kiedyś były takie. Nawet mam taki, tyle że nie używałem go nigdy. Bateryjka jest zarówno w nadajniku przy kole, jak i samym liczniku (z oczywistych względów).

Hmm... Z jakich?

Pytam, bo mam zegarek na baterię słoneczna i juz ze trzy lata chodzi napedzany
głównie sztucznym swiatłem (bo przestałem go nosić i leży w kącie...), więc
nie widze tej oczywistości.

rmikke

Data: 2009-03-29 10:00:20
Autor: Dykus
Licznik
Witam,

Dnia 29.03.09 (niedziela), 'Ryszard Mikke' napisał(a):

Pytam, bo mam zegarek na baterię słoneczna i juz ze trzy lata chodzi napedzany
głównie sztucznym swiatłem (bo przestałem go nosić i leży w kącie...), więc
nie widze tej oczywistości.

Rozbierałeś go? Nie ma baterii w środku?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2009-03-29 10:45:35
Autor: Ryszard Mikke
Licznik
Dykus <dykus.grupy@spam.wp.pl> napisał(a):
> [...]

> nie widze tej oczywistości.

Rozbierałeś go? Nie ma baterii w środku?

Oczywiście, że ma jakiś akumulatorek czy coś, według producenta
może chodzić w absolutnej ciemności przez 11 dni.

Ale co to ma do rzeczy?

rmikke

Data: 2009-03-29 15:14:27
Autor: Wooyek
Licznik
> [...]

Oczywiście, że ma jakiś akumulatorek czy coś, według producenta
może chodzić w absolutnej ciemności przez 11 dni.

No właśnie to, że ogniwo słoneczne rzadko jest jedynym źródłem energii dla tego typu urządzeń - zwykle jest jeszcze dodatkowa bateryjka zapewniająca zasilanie wtedy, kiedy nie ma żadnego światła (co jest potrzebne chociażby do podtrzymywania pamięci).

Data: 2009-03-30 19:40:21
Autor: Ryszard Mikke
Licznik

> [...]

No właśnie to, że ogniwo słoneczne rzadko jest jedynym źródłem energii dla tego typu urządzeń - zwykle jest jeszcze dodatkowa bateryjka zapewniająca zasilanie wtedy, kiedy nie ma żadnego światła (co jest potrzebne chociażby do podtrzymywania pamięci).

Ale to mi się wydaje oczywiste. Chodziło raczej o to,
że po urządzeniu "na energię słoneczną" spodziewam się,
że w życiu nie kupię do niego bateryjki. Rzeczony zegarek
tak ma, a licznik radiowy - ani chybi nie.

rmikke

Data: 2009-03-28 23:24:29
Autor: Wojciech Waga
Licznik
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Co robi taki licznik jak dwóch rowerzystów jedzie koło siebie - sumuje prędkości? :)

Ennio santini tak powinny robić bo odbirnik jest maksymalnie prymitywny.

pozdr.
w.

Licznik