Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika

Data: 2016-01-11 02:12:24
Autor: Piecia aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Witam
Mam już do¶ć Sigmy. Ich bezprzewodowe liczniki s± za bardzo wadliwe.. W ogóle nie s± odporne na zakłócenia pomimo "kodowania" sygnału..
Jak jest z innymi markami? Wiem że Polar ma sygnał odporny na zakłócenia np. od lampki MagicShine ale nadajniki maj± nieprzyjazne dla użytkownika. Z tego co pamiętam, znajomy musiał go rozkładać i sklejać żeby wymienić baterię. No i cena.
Po ROXie i VDO mam awersję do wydawania zbyt dużej ilo¶ci gotówki na szajs.

W ostateczno¶ci wrócę do przewodowych z którymi ten problem nie występuje. Aha licznik musi obsługiwać 2 rowery + ewentualn± kadencję.

--
Pozdrawiam Piotr

Data: 2016-01-11 15:11:25
Autor: __Maciek
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Mon, 11 Jan 2016 02:12:24 -0800 (PST) Piecia aka dracorp
<piotr.rogoza@wp.eu> napisał:

Mam już do¶ć Sigmy. Ich bezprzewodowe liczniki s± za bardzo wadliwe.
W ogóle nie s± odporne na zakłócenia pomimo "kodowania" sygnału.

Swoj± drog±, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy? Jakie zalety
ma przesyłanie tego sygnału radiowo na dystans ok. 50 cm, zamiast
puszczenia go przewodem? Ja widzę tylko wady takiego rozwi±zania.

Data: 2016-01-11 15:19:25
Autor: kawoN
W dniu 11.01.2016 o 15:11, __Maciek pisze:

Swoj± drog±, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy? Jakie zalety
ma przesyłanie tego sygnału radiowo na dystans ok. 50 cm, zamiast
puszczenia go przewodem? Ja widzę tylko wady takiego rozwi±zania.

Przewody łapi± brud. No i przewód się nie uszkodzi.
To jak dla mnie.
Aczkolwiek używam wył±cznie przewodowych.
Brud mi nie przeszkadza a przewodu jeszcze nie uszkodziłem.
A słysz±c narzekania na zakłócenia utwierdzam się w przekonaniu
że to dobry wybór.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-01-11 15:44:31
Autor: bans
W dniu 2016-01-11 o 15:19, kawoN pisze:

A słysz±c narzekania na zakłócenia utwierdzam się w przekonaniu
że to dobry wybór.

Bo najbardziej znienawidzone przez marketingowców powiedzenie to "lepsze jest wrogiem dobrego", którego to powiedzenia słuszno¶ć potwierdzam oczekuj±c wkurzony na reklamacyjn± naprawę regulowanej sztycy, która nie wytrzymała nawet 50km jazdy.

--
bans

Data: 2016-01-11 16:33:23
Autor: mbut
W dniu 11.01.2016 o 15:44, bans pisze:
[...]

Te liczniki s± wadliwe, wystarczy przejechać pod lini± wysokiego napięcia i juz wariuj±. Dobry liczni z transmisj± cyfrow± tych wad nie posiada, używaj± je kolarze na treningach ale s± bardzo drogie, dlatego wolę jednak przewodowy. Nigdy nie miałem z nim problemów.

Data: 2016-01-11 17:33:37
Autor: JDX
On 2016-01-11 16:33, mbut wrote:
[...]
Te liczniki s± wadliwe, wystarczy przejechać pod lini± wysokiego
napięcia i juz wariuj±.
Hehe, wiele razy to słyszałem. :-) Od ponad 4 lat intensywnie użytkuję
Sigmę 1609 STS i nie zauważyłem żadnego problemu zwi±zanego z
zakłóceniami. Kiedy¶ z tego powodu nawet specjalnie zacz±łem jeĽdzić w
kółko pod lini± 110kV i nic - licznik działał jak trzeba. Ale może linia
była "za mała". :-)

W każdym razie z licznika jestem zadowolony. Jedyn± wad± jest to, że nie
pokazuje temperatur niższych niż -10 stopni Celsjusza.

Data: 2016-01-11 20:04:07
Autor: Piotr aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na
Dnia Mon, 11 Jan 2016 17:33:37 +0100, JDX napisal(a):

W kaĹĽdym razie z licznika jestem zadowolony. JedynÄ… wadÄ… jest to, ĹĽe nie
pokazuje temperatur niĹĽszych niĹĽ -10 stopni Celsjusza.

A używałeś jakieś mocniejszej lampki? Albo lampki Sigma w trybie low :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 23:36:28
Autor: JDX
On 2016-01-11 21:04, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Mam B+M LUMOTEC Lyt zasilanÄ… z dymanka. Nie jest specjalnie mocna, ale
do jazdy nocą poza terenem zabudowanym (drogami, a nie leśnymi
ścieżkami) jest orajt. Nie zakłóca licznika.

Data: 2016-01-12 16:48:55
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 11 Jan 2016 23:36:28 +0100, JDX napisal(a):

[...]
Hmm czyżby miał pecha do wadliwej Sigmy?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 23:25:07
Autor: AL
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
mbut <mbut@wp.pl> Wrote in message:

Miałeś po prostu licznik o mniejszej czułości sygnału, bo takie tez się zdarzają. Miałem licznik swego czasu, wystarczyło przejechać po linią wysokiego napięcia. Po drugie jeżeli jechało dwóch rowerzystów obok siebie i mieli identyczne liczniki tej samej firmy to zakłócały sie wzajemnie. To nie jest wyssane z palce tylko autentyczny fakt

Nie potwierdzam Twoich doniesien.
Podaj co to za liczniki - inaczej to plotka.
--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-01-11 17:36:59
Autor: twistedme
W dniu 2016-01-11 o 16:33, mbut pisze:
[...]

hmm Pierwszy licznik bezprzewodowy jaki miałem, to był jaki¶ najtańszy decathlon za co¶ chyba 80zł. Działał bardzo dobrze. Niestety odpadł mi na jakim¶ zjeĽdzie i nie mogłem go znaleĽć. Teraz mam na ANT+ i też działa dobrze.

A kupiłem tylko i wył±cznie ze względów estetycznych. Nie podobał mi się nigdy ten zapl±tany o linkę hamulca kabelek :) Chociaż nigdy nie miałem z nim problemów. Także chodziło tylko o lans

Data: 2016-01-11 20:02:24
Autor: Piotr aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na
Dnia Mon, 11 Jan 2016 17:36:59 +0100, twistedme napisal(a):

A kupiłem tylko i wyłącznie ze względów estetycznych. Nie podobał mi się
nigdy ten zaplątany o linkę hamulca kabelek :) Chociaż nigdy nie miałem
z nim problemów. Także chodziło tylko o lans
Też dlatego zawsze wolałem bezprzewodowe ale ostantio dobija mnie że Sigma jest taka wadliwa. Z tylnego koła też nie odbiera. Ale może kadencja ją zakłóca. --
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-12 01:10:26
Autor: __Maciek
Mon, 11 Jan 2016 17:36:59 +0100 twistedme <twistedme@o2.pl> napisał:

Nie podobał mi się nigdy ten zapl±tany o linkę hamulca kabelek :)

No ale przecież nie trzeba go puszczać po lince/przewodzie hamulcowym.
Ja mam niezależnie obok.

Data: 2016-01-12 05:43:35
Autor: twistedme
W dniu 2016-01-12 o 01:10, __Maciek pisze:
[...]

Jak by nie był puszczony, to bezprzewodowy i tak wygl±da lepiej :)

Moje osobiste do¶wiadczenie pokazuje, że te liczniki nie działaj± gorzej od przewodowych. Fakt, że nie jeĽdziłem z kim¶ obok, kto miałby identyczny licznik, pod przewodami wysokiego napięcia jeĽdziłem (wzdłuż także) i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowo¶ci.

Dlatego ja wybieram brak kabelka :)

Data: 2016-01-12 21:16:11
Autor: __Maciek
Tue, 12 Jan 2016 05:43:35 +0100 twistedme <twistedme@o2.pl> napisał:

Jak by nie był puszczony, to bezprzewodowy i tak wygl±da lepiej :)

LOL

Dlatego ja wybieram brak kabelka :)

A ja wybieram kabelek - mniej zawracania dupy, a wygl±d tego mi
zasadniczo zwisa.

Data: 2016-01-13 07:20:49
Autor: twistedme
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
W dniu 2016-01-12 o 21:16, __Maciek pisze:
mniej zawracania dupy,

Możesz rozwin±ć? Jak to mniej?

Kabel musisz jako¶ przeci±gn±ć i raz na jaki¶ czas przynajmniej na niego spojrzeć :)

Data: 2016-01-13 14:42:05
Autor: __Maciek
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Wed, 13 Jan 2016 07:20:49 +0100 twistedme <twistedme@o2.pl> napisał:

mniej zawracania dupy,
Możesz rozwin±ć? Jak to mniej?

- jedna bateryjka do wymiany (ok., bateryjkę w liczniku wymienia się
raz na jakie¶ 3 lata), nie chodzi tu o ¶rodowisko, ani koszt, tylko o
to że dwie baterie to czego¶ tak prostego to bezsens,
- brak problemów z zakłóceniami,
- poprawny ideologicznie - transmisja radiowa takiego durnego sygnału
na tak± odleglo¶ć jest zupełnie zbędnym komplikowaniem prostej rzeczy

BTW zabieracie nadajnik z roweru gdy parkujecie "pod chmurk±"?

Kabel musisz jako¶ przeci±gn±ć i raz na jaki¶ czas przynajmniej na niego spojrzeć :)

Ja mam "przeci±gnięty" po wierzchu i upięty opaskami. Robota
jednorazowa. Nie wiem po co miałbym specjalnie na niego spogl±dać. Nic
się z nim nie dzieje.

Data: 2016-01-13 15:19:24
Autor: Piotr aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na
Dnia Wed, 13 Jan 2016 14:42:05 +0100, __Maciek napisal(a):

BTW zabieracie nadajnik z roweru gdy parkujecie "pod chmurkÄ…"?
A po co?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 22:00:44
Autor: twistedme
W dniu 2016-01-11 o 15:44, bans pisze:
W dniu 2016-01-11 o 15:19, kawoN pisze:

...regulowanej sztycy, która nie
wytrzymała nawet 50km jazdy.

Zdradzisz co kupiłe¶?

Data: 2016-01-12 07:42:22
Autor: bans
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
W dniu 2016-01-11 o 22:00, twistedme pisze:

Zdradzisz co kupiłe¶?

Niby wypasion± KS Lev Integra :/

--
bans

Data: 2016-01-12 07:56:49
Autor: twistedme
W dniu 2016-01-12 o 07:42, bans pisze:
W dniu 2016-01-11 o 22:00, twistedme pisze:

Zdradzisz co kupiłe¶?

Niby wypasion± KS Lev Integra :/

A podzielisz się szczegółami? Co się stało? Nie działa? Złamała się? Luzy?

Planowałem też w przyszło¶ci taki zakup, ale się jeszcze nie interesowałem i nie widziałem nic poza RS reverb.

Ogólnie mam obawy podobne do Twoich, o których to pisałe¶ w którym¶ tam w±tku... Jak widać niestety uzasadnione.

Data: 2016-01-12 08:58:51
Autor: bans
W dniu 2016-01-12 o 07:56, twistedme pisze:

A podzielisz się szczegółami? Co się stało? Nie działa? Złamała się? Luzy?

Po prostu zaczęła się sama z siebie podnosić.

Ogólnie mam obawy podobne do Twoich, o których to pisałe¶ w którym¶ tam
w±tku... Jak widać niestety uzasadnione.

Jak nie musisz - to nie kupuj.
Owszem, wygodna zabawka - ale do diabła, nie za tę kasę i nie jak się ma zepsuć po 50km!

--
bans

Data: 2016-01-12 16:50:37
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 12 Jan 2016 08:58:51 +0100, bans napisal(a):

Jak nie musisz - to nie kupuj.
Owszem, wygodna zabawka - ale do diabła, nie za tę kasę i nie jak się ma
zepsuć po 50km!
A czemu nie zwrĂłcisz?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-13 08:03:26
Autor: bans
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
W dniu 2016-01-12 o 17:50, Piotr aka dracorp pisze:

A czemu nie zwrĂłcisz?

Na razie oddałem do reklamacji.

--
bans

Data: 2016-01-13 08:16:05
Autor: twistedme
W dniu 2016-01-13 o 08:03, bans pisze:
W dniu 2016-01-12 o 17:50, Piotr aka dracorp pisze:

A czemu nie zwrĂłcisz?

Na razie oddałem do reklamacji.

Ostatnio gdzieś czytałem, że to podobno najgorsze rozwiązanie... Że należy oddawać powołując się na niezgodność towaru z umową.

Data: 2016-01-13 09:30:41
Autor: bans
W dniu 2016-01-13 o 08:16, twistedme pisze:

Ostatnio gdzieś czytałem, że to podobno najgorsze rozwiązanie... Że
należy oddawać powołując się na niezgodność towaru z umową.

Ale wiesz reklamacja to nie tylko termin prawniczy, a zwyczajne słowo przecież:

http://sjp.pwn.pl/szukaj/reklamacja.html

czyli zaniosłem do sklepu i powiedziałem że zepsute :)))

--
bans

Data: 2016-01-13 15:20:30
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 13 Jan 2016 09:30:41 +0100, bans napisal(a):

czyli zaniosłem do sklepu i powiedziałem że zepsute :)))

Czyli towar niezgodny z umową. Właściwy organ do przyjmowania to właśnie sklep.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 19:09:41
Autor: ToMasz
W dniu 11.01.2016 o 15:19, kawoN pisze:
[...]

1. pu¶ć kabelek ¶rodkiem rury ahead.
2. pierwszy raz słyszę aby kto¶ narzekał na na sigmę. ciężko będziesz miał kupić lepszy licznik.

ToMasz

Data: 2016-01-11 20:07:03
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 11 Jan 2016 19:09:41 +0100, ToMasz napisal(a):

W dniu 11.01.2016 o 15:19, kawoN pisze:
W dniu 11.01.2016 o 15:11, __Maciek pisze:

SwojÄ… drogÄ…, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy? Jakie zalety
ma przesyłanie tego sygnału radiowo na dystans ok. 50 cm, zamiast
puszczenia go przewodem? Ja widzÄ™ tylko wady takiego rozwiÄ…zania.

Przewody Ĺ‚apiÄ… brud. No i przewĂłd siÄ™ nie uszkodzi.

1. puść kabelek środkiem rury ahead.
Środkiem? A jak niby wyprowadzić? No i pozostaje widelec. Ostatnio się zastanawiałem czy w widelcu, stalowym, nie wywiercić cienkiego otworu na przewód od dynama.
2. pierwszy raz słyszę aby ktoś narzekał na na sigmę. ciężko będziesz
miał kupić lepszy licznik.
No co ty? --
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 23:23:09
Autor: ToMasz
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
1. puść kabelek środkiem rury ahead.
Środkiem? A jak niby wyprowadzić? No i pozostaje widelec.
wykręcić korek, wyjąć gwiazdkę wrzucuć czujmik od góry, wyjąć dołem.
Można też wywiercić otworek w korku, ale to kupa roboty, no i kabelek trzeba przeciąć i zlutować..

ToMasz

Data: 2016-01-12 16:52:43
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 11 Jan 2016 23:23:09 +0100, ToMasz napisal(a):

wykręcić korek, wyjąć gwiazdkę wrzucuć czujmik od góry, wyjąć dołem.
Można też wywiercić otworek w korku, ale to kupa roboty, no i kabelek
trzeba przeciąć i zlutować..

Ale i tak trzeba zaślępkę od sterów rozwiercać a to mi się nie uśmiecha.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 20:33:25
Autor: PeJot
W dniu 2016-01-11 o 19:09, ToMasz pisze:

2. pierwszy raz słyszę aby kto¶ narzekał na na sigmę.

Same liczniki może i dobre, ale mocowanie durne.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2016-01-11 20:47:55
Autor: atm
On 2016-01-11 20:33, PeJot wrote:
W dniu 2016-01-11 o 19:09, ToMasz pisze:

2. pierwszy raz słyszę aby kto¶ narzekał na na sigmę.

Same liczniki może i dobre, ale mocowanie durne.

A coz jest nie tak z mocowaniem?

Data: 2016-01-11 20:58:43
Autor: PeJot
On 2016-01-11 20:33, PeJot wrote:
W dniu 2016-01-11 o 19:09, ToMasz pisze:

2. pierwszy raz słyszę aby kto¶ narzekał na na sigmę.

Same liczniki może i dobre, ale mocowanie durne.

A coz jest nie tak z mocowaniem?

Bywaj± *solidniejsze*.

Data: 2016-01-11 20:04:57
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 11 Jan 2016 20:58:43 +0100, PeJot napisal(a):

A coz jest nie tak z mocowaniem?

BywajÄ… *solidniejsze*.
Akurat Rox ma dobre mocowanie. --
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 21:26:36
Autor: atm
On 2016-01-11 20:33, PeJot wrote:
W dniu 2016-01-11 o 19:09, ToMasz pisze:

2. pierwszy raz słyszę aby kto¶ narzekał na na sigmę.

Same liczniki może i dobre, ale mocowanie durne.

A coz jest nie tak z mocowaniem?

Bywaj± *solidniejsze*.

Moze i tak, tyle ze w przypadku Sigmy pomimo tego, ze niewiele trzeba zeby odczepic licznik sam tego nigdy nie zrobil.
Podnodnie z mocowaniem na gumki, poczatkowo s±dziłem, ze beda szybko parcialy. Trzymaja jednak wiele lat i nie widac oznak starosci.
Jedyne co mnie irytuje to zbyt krotkie przewody, szczegolnie ten odkadencji. Ok, rowniez wykonczenie samego licznika pozostawia troche do zyczenia - sreberko z 1609 schodzi z czasem.

Data: 2016-01-11 16:06:11
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-01-11 o 15:11, __Maciek pisze:

Swoj± drog±, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy? Jakie zalety
ma przesyłanie tego sygnału radiowo na dystans ok. 50 cm, zamiast
puszczenia go przewodem? Ja widzę tylko wady takiego rozwi±zania.

Po przewod mozna latwo przerwac co mi sie zdarzylo wielokrotnie. Krzaczory, upadki. Lutuje i zabezpieczam opaska termokurczliwa, ale to upierdliwe jest. Mimo wszystko uzywam przewodowego.

Data: 2016-01-11 12:34:02
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 16:06:14 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

Po przewod mozna latwo przerwac co mi sie zdarzylo wielokrotnie.

Bazę licznika mam na prawej połówce kierownicy, na wysoko¶ci manetki rapid fire - umożliwiaj± to i następnie owijam  przewód po pancerzu
linki hamulca przedniego, potem luĽna spiralka - na ugięcie się amora i
dalej między dzwigni± V-b i kołem. I w końcu z 10 cm prosty przewód aż do czujnika. Najlepiej zacz±ć od dołu, od czujnika, bo zawsze można potem dokręcić,
lub odkręcić z 1-3 spiralki wokół linki hamulca, żeby grało,luz miało i
nigdzie zbędnie nie zwisało.

Data: 2016-01-12 01:07:42
Autor: __Maciek
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Mon, 11 Jan 2016 16:06:11 +0100 Andrzej Ozieblo
<ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał:

Po przewod mozna latwo przerwac co mi sie zdarzylo wielokrotnie. Krzaczory, upadki. Lutuje i zabezpieczam opaska termokurczliwa, ale to upierdliwe jest. Mimo wszystko uzywam przewodowego.

To dlaczego dot±d nie wymieniłe¶ przewodu na bardziej wytrzymały?
Chociażby np. OMY 2x1mm^2, albo jaki¶ gło¶nikowy - co tam podejdzie z
najbliższego sklepu. Wybrać dobr± trasę przewodu (np. od spodu/z tyłu
rur widelca zamiast z boku), dobrze upi±ć opaskami i już.

Data: 2016-01-15 18:00:57
Autor: PeJot
W dniu 2016-01-11 o 16:06, Andrzej Ozieblo pisze:

Po przewod mozna latwo przerwac co mi sie zdarzylo wielokrotnie.
Krzaczory, upadki. Lutuje i zabezpieczam opaska termokurczliwa, ale to
upierdliwe jest. Mimo wszystko uzywam przewodowego.

Mnie się nie zdarzyło zerwać jeszcze przewodu od licznika, ale ł±cz±c się w bulu i nadzieji zastanawiam się czujnik zainstalowany na *tylnym* kole nie byłby bardziej odporny na krzaczory, oraz różne inne przypadki i ci±głe uginanie kabelka zwi±zane z prac± widelca.

Data: 2016-01-11 20:00:02
Autor: Piotr aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na
Dnia Mon, 11 Jan 2016 15:11:25 +0100, __Maciek napisal(a):

SwojÄ… drogÄ…, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy? Jakie zalety ma
przesyłanie tego sygnału radiowo na dystans ok. 50 cm, zamiast
puszczenia go przewodem? Ja widzÄ™ tylko wady takiego rozwiÄ…zania.
Brak przewodĂłw?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-15 17:46:56
Autor: A

<piotr.rogoza@wp.eu> napisał:

Mam już do¶ć Sigmy. Ich bezprzewodowe liczniki s± za bardzo wadliwe.
W ogóle nie s± odporne na zakłócenia pomimo "kodowania" sygnału.

Swoj± drog±, po co komu rowerowy licznik bezprzewodowy?

Co lepsze modele (np rox sigmy) s± tylko w wersji bezprzewodowej niestety.

--
A.

Data: 2016-02-04 13:15:42
Autor: Jaroslaw Strzalkowski
[...]

Ja zostałem uszczę¶liwiony licznikiem bezprzewodowym przez serwis, któremu odesłałem na gwarancji mojego przewodowca.

I jak z samego licznika jestem BARDZO zadowolony (VDO M6 - ma wszystko co trzeba i bardzo ergonomicznie), to pomysł udoskonalenia przez pozbawienie przewodu jest bardzo taki sobie. Po prostu dopóki licznika nie zdejmiesz z podstawki, to on się nigdy do końca nie wył±cza, bo musi okresowo sparować się z czujnikami. Czyli mam kolejn± rzecz do pamiętania przy ruszaniu - błue.

Niestety wygl±da na to, że lepszy/droższy licznik musi być bezprzewodowy. Trzeba z tym żyć :-)

Data: 2016-02-05 00:37:01
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu czwartek, 4 lutego 2016 13:15:43 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Strzalkowski napisał:

Niestety wygl±da na to, że lepszy/droższy licznik musi być bezprzewodowy. Trzeba z tym żyć :-)
Ja jednak będę wymieniał bo mnie denerwuje że jak jadę wieczorem to nie działa. Dla mnie to masakra i duży minus dla Sigmy.

Data: 2016-01-11 23:21:03
Autor: AL
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Piecia aka dracorp <piotr.rogoza@wp.eu> Wrote in message:
Witam
Mam już dość Sigmy. Ich bezprzewodowe liczniki są za bardzo wadliwe. W ogóle nie są odporne na zakłócenia pomimo "kodowania" sygnału.
Jak jest z innymi markami? Wiem że Polar ma sygnał odporny na zakłócenia np. od lampki MagicShine ale nadajniki mają nieprzyjazne dla użytkownika. Z tego co pamiętam, znajomy musiał go rozkładać i sklejać żeby wymienić baterię. No i cena.
Po ROXie i VDO mam awersję do wydawania zbyt dużej ilości gotówki na szajs.

W ostateczności wrócę do przewodowych z którymi ten problem nie występuje. Aha licznik musi obsługiwać 2 rowery + ewentualną kadencję.

Używam vdo x2dw i x3dw raxem z czujnikami kadencji.
Jeden jest mój, drugi syna. Często jeździmy razem (blisko siebie)
 nie stwierdziłem zakłóceń. Oba obsluguja dwa rowery (osobne
 ustawienia).
Nowe z serii Vdo xdw kupisz już za 150, 200-250 z kadencją).

Data: 2016-01-12 16:56:02
Autor: Piotr aka dracorp
Licznik bezprzewodowy odporny na
Dnia Mon, 11 Jan 2016 23:21:03 +0100, AL napisal(a):

UĹĽywam vdo x2dw i x3dw raxem z czujnikami kadencji.
Jeden jest mój, drugi syna. Często jeździmy razem (blisko siebie)
 nie stwierdziĹ‚em zakĹ‚ĂłceĹ„. Oba obsluguja dwa rowery (osobne
 ustawienia).
Nowe z serii Vdo xdw kupisz juĹĽ za 150, 200-250 z kadencjÄ…).
Miałem VDO Z3 PC i to była porażka. Jeszcze do tego się zepsuł na koniec okresu gwarancyjnego. Drugi raz nie kupię.
Największy minus, wyjęcie baterii równoznaczne kasowaniu ustawień.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-13 12:02:26
Autor: AL
On 2016-01-12 17:56, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

okresu gwarancyjnego. Drugi raz nie kupiÄ™.
Największy minus, wyjęcie baterii równoznaczne kasowaniu ustawień.

dlatego nie podałem tylko marki a również model.
Nie pamiętam już czy przy wymianie baterii musiałem na nowo wszystko ustawiać - wydaje mi się, że pamiętał - to było > 2 lata wstecz (pewnie w instrukcji będzie opis - musiałbym zajrzeć)

a tak na szybko:
https://mickandbike.wordpress.com/2013/12/26/test-licznika-vdo-x3dw/

Data: 2016-01-13 05:05:40
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu ¶roda, 13 stycznia 2016 12:02:29 UTC+1 użytkownik AL napisał:
[...]
Uraz jednak pozostał. Z3 miał do tego małe przyciski, latem to nie przeszkadzało ale w zimniejsze dni, w rękawiczkach było gorzej. Do tego brak czę¶ci zamiennych. Więc teraz raczej nie idę w t± markę.

--
Piotr

Data: 2016-01-12 21:25:55
Autor: PeJot
W dniu 2016-01-11 o 11:12, Piecia aka dracorp pisze:
Witam
Mam już do¶ć Sigmy. Ich bezprzewodowe liczniki s± za bardzo wadliwe. W ogóle nie s± odporne na zakłócenia pomimo "kodowania" sygnału.

Ludzie to maj± problemy. Mi się przypomina taki jeden dawno nie słyszany bywalec, co to narzekał że licznik bezprzewodowy to 2 bateryjki, a to większe za¶miecanie ¶rodowiska :)

W ostateczno¶ci wrócę do przewodowych z którymi ten problem nie występuje.
Aha licznik musi obsługiwać 2 rowery + ewentualn± kadencję.

U mnie sigma BC 16.12 w jednym rowerze obsługuje 2 obwody kół, przeł±czane automatycznie. Producent nie przewidział tej opcji, tylko trzeba zrobić samemu.

Data: 2016-01-13 14:43:27
Autor: __Maciek
Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika
Tue, 12 Jan 2016 21:25:55 +0100 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
napisał:

Ludzie to maj± problemy. Mi się przypomina taki jeden dawno nie słyszany bywalec, co to narzekał że licznik bezprzewodowy to 2 bateryjki, a to większe za¶miecanie ¶rodowiska :)

Nie chodzi o ¶rodowisko. I tak bateryjki oddaję do recyclingu.

Licznik bezprzewodowy odporny na zakłócenia i przyjazny dla użytkownika