Licznik czy GPS?

Data: 2010-03-17 15:23:53
Autor: Kleop
Licznik czy GPS?
Witam,
zastanawiam się czy kupić licznik czy może lepiej GPS, a może licznik i jakiś data loger.
Co waszym zdaniem jest na rower lepsze?

Ostatnio na allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/item959886156_garmin_foretrex_101_na_rower_mocowanie_kabel_pc.html

Czy to będzie dobre? Co polecacie tak do max 300-400zł?

Kleop

Data: 2010-03-17 08:21:44
Autor: tadek
Licznik czy GPS?
On 17 Mar, 15:23, "Kleop" <kl...@spamspam.pl> wrote:
[...]

kup sobie jakiś tańszy licznik /na sznurku/ przewodowy i masz
wszystkie potrzebne funkcje GPS ale z mapami wgranymi zakładam na
urlopie w nieznanym terenie /mapa w bagażu/  ,czuję się pewniej. Np
latem ub roku wjechałem w dość duży las na Roztoczu ,opis trasy
przestał się zgadzać z terenem i uspokoiła mnie strzałka na GPS-ie
która pokazywała że cały czas jadę w poprzek lasu a na drugim końcu
jest jakaś droga.

Data: 2010-03-17 15:25:24
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
[...]

licznik sigma na kabelku za 40 zł. Przebija wszystkie cuda....

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-17 07:28:28
Autor: Michał Wolff
Licznik czy GPS?
On 17 Mar, 15:25, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

licznik sigma na kabelku za 40 zł. Przebija wszystkie cuda....

Szczególnie ilością funkcji...
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-17 15:34:48
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Michał Wolff pisze:
[...]

no tak... jak chcesz oglądać na nim ostatni odcinek 'Mjakcośtam' - to jednak wydasz nieco wiecej...

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-17 16:33:46
Autor: mbut
Licznik czy GPS?
MichałG pisze:
Kleop pisze:
[...]

Po co piszesz takie rzeczy jak widać, że się nie znasz na licznikach. To gówno za 40zł to lepiej w ogóle nic nie kupować. On przebija Twoją niewiedzę.

Data: 2010-03-17 16:39:07
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
mbut pisze:
MichałG pisze:
Kleop pisze:
[...]

Brawo..... jakbys nie wiedział, znam znacznie droższe gówna. Zawsze pozostają gównami.
Miłego dnia
Michał

Data: 2010-03-17 17:29:04
Autor: Coaster
Licznik czy GPS?
MichałG wrote:
mbut pisze:
MichałG pisze:
Kleop pisze:
[...]

Ale on nie wiedzial, ze Ty znasz. Ja wiedzialem, ze Ty pewnie znasz a on bedzie myslal, ze Ty nie znasz. On dziala wedlug prostego schematu ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-17 16:34:48
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Licznik czy GPS?
Dnia 17.03.2010 15:25 użytkownik MichałG napisał :
Kleop pisze:
[...]

Szkoda, że nie wiedziałem tego jak kupowałem mojego Garmina, może bym
nie przepłacił.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-17 16:44:55
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
[...]

Zamiast licznika czy oprócz?

Mich

Data: 2010-03-17 17:29:58
Autor: Coaster
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
[...]

Chodzi o te zlote spinki ;-)

Data: 2010-03-17 09:51:51
Autor: Michał Wolff
Licznik czy GPS?
On 17 Mar, 17:29, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Chodzi o te zlote spinki ;-)

Dziadek Coaster w swoim żywiole!
Bez licznika od 40 lat :))

Jeśli ktoś pyta się o licznik/GPS za 300-400zł - to znaczy że
propozycja najprostszej Sigmy z 4 funkcjami nie będzie tym o co mu
chodzi. Też długo się zastanawiałem nad zakupem GPS, ale teraz sobie
nie wyobrażam dłuższej trasy bez tego - bardzo przydatne. Wiele zależy
od stylu jazdy - generalnie (aczkolwiek oczywiście na pewno nie
zawsze) - sprawdza się teza, że im ktoś więcej jeździ tym bardziej
zaawansowanego sprzętu potrzebuje. GPS już parę razy uratował mi
tyłek, gdy jechałem na styk z odjazdem pociągu - i dzięki niemu bez
problemu i żadnego błądzenia trafiałem na stację PKP w obcym mieście.
Prowadzę też blog na którym wstawiam opisy dłuższych tras, mapki są
ciekawym urozmaiceniem, podobnie jak możliwość analizy podjazdu,
maksymalne nachylenie, ilość przewyższeń itd. Masa ludzi lubi
prowadzić rowerowe statystyki - i jest to całkiem normalna rzecz,
przysłowiowych niedzielnych rowerzystów na super sprzęcie + GPS za
2000zł tak naprawde jest bardzo niewielu, ludzie którzy takie coś
kupują najczęściej bardzo dużo jeżdżą, takie urządzenia pozwalają im
na urozmaicenie swoich tras, zabicie nudy wielogodzinnej jazdy itd.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-18 12:49:36
Autor: Doczu
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:51, Michał Wolff pisze:
[...]

Potrzebuje ? Czy aby na pewno ? Stać go, chce, to ma, ale "potrzebuje" to bardzo pojemne określenie.
Ja jeżdżę z GPSem od przynajmniej 4-5 lat i nie uważam ze potrzebuję go. Co najwyżej jest przydatny, ale obszedłbym się bez niego.
Za to do turystyki pieszej jaką zdarza mi się uprawiać, przydaje się zdecydowanie lepiej, ale i tak nie jest niezbędny.

GPS już parę razy uratował mi
tyłek, gdy jechałem na styk z odjazdem pociągu - i dzięki niemu bez
problemu i żadnego błądzenia trafiałem na stację PKP w obcym mieście.

Ale to tylko po cześci zasługa GPSu. Znacznie więcej ma tu do powiedzenia dobra mapa. Bez niej GPS staje się urządzeniem podającym pozycję, zapisującym tracklog i spełnia kilka funkcji licznika rowerowego :)
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-03-19 14:12:46
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Michał Wolff pisze:
[...]

Za 300-400 można kupić licznik( prosty) i dobry datalogger. W wiekszosci wypadków wystarczy do prowadzenia 'pamiętnika z jazdy'.
Prosty licznik ma same zalety: nie kusi 'srok',  chodzi 4 lata na jednej baterii, nie żal zostawić na deszczu, pokazuje to co powinien a nie to co mu sie akurat zachce ;).....
Też mi sie kiedyś marzył taki z zapisem wysokości... ale mi przeszło. ;)

Jakikolwiek sensowny GPS to juz znacznie wiekszy wydatek. Przez sensowny rozumiem mapowy.
Dla mnie - podkreślam dla mnie! - własciwym rozwiązaniem jest najprostrzy licznik i GPS do rejestracji śladu i lokalizacji siebie na mapie... urządzenia z routingiem, zaawansowane komputery podróży mogą być użyteczne dla chwilowych pasjonatów, lub szosowych długodystansowców... (czyli wiesz dla kogo.. ;)  )
Od kilku lat wożę w sakwie palma z WINMobile+OziCE i jest ok. Na włóczenie sie po polsko-czeskim pograniczu starczy z naddatkiem...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-22 13:14:11
Autor: Jan Cytawa
Licznik czy GPS?
MichałG napisał:

[...]

Powiedzcie mi dobrzy ludzie jak sie GPSy sprawdzaja w gorach i w lesie.
Bylem w gorach wysokich, mialem GPS i wgrane dokladne mapy pod Oziego.
Zauwazylem, ze w glebokich dolinach i w poblizu wiekszych skal moj GPS
glupial nieco i wykonywal skoki dobrze ponad 100m. Podobnie zachowywal
sie kolegi datalogger. I oczywiscei dokladnosc pomiaru pozycji byla
mocno zalezna od liczby dobrze zlokalizowanych satelit. Maksymalnie tych
satelit widzial 8-10 ale gdy tylko 4 to bym sie bal na GPSie polegac. W czasie wycieczek rowerowych po nizinach problemu nie bylo.

Data: 2010-03-22 13:25:41
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Jan Cytawa pisze:
MichałG napisał:

[...]

zachowuje sie dokładnie jak piszesz... (GPS z modułem SIRF III) , chyba że programowo 'obcina' te losowe skoki bazując na wewnętrznym wysokościomierzu ciśmieniowym. Tak mają co mądrzejsze Garminy...
Wielokrotnie podczas szybkich zjazdów np. z Kubaloki, po przejezdzie patelni GPS w palmie jeszcze 200-300 m 'jechał' prosto, czy też odskakiwał w bok na kilkadziesiat m (w dodatku z przedkością samolotu) by po 10 sek wrócić na asfalt...

Wykres wysokości to zwykle dość losowa 'piła'.
Dlatego pisałem, że gps jako licznik to niezbyt dobry pomysł...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-22 19:35:40
Autor: Doczu
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-22 13:25, MichałG pisze:

zachowuje sie dokładnie jak piszesz... (GPS z modułem SIRF III) , chyba
że programowo 'obcina' te losowe skoki bazując na wewnętrznym
wysokościomierzu ciśmieniowym. Tak mają co mądrzejsze Garminy...

W GPSMap 60CSx ten problem nie występuje, ale czasem na postojach "pływa".
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-03-23 11:37:53
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Doczu pisze:
[...]

jesli mnie pamieć nie myli, to 'x' w nazwie oznacza wyposażenie w altimetr barometryczny

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-23 17:34:46
Autor: wiencek
Licznik czy GPS?
MichałG <grodmich@wp.pl> w wiadomości
<news:hoa5m3$r09$1news.onet.pl> napisał:

W GPSMap 60CSx ten problem nie występuje, ale czasem na
postojach "pływa".

jesli mnie pamieć nie myli, to 'x' w nazwie oznacza wyposażenie
w altimetr barometryczny

Jednak myli ;)

C - kolorowy wyświetlacz
S - sensory (barometryczny i magnetyczny)
x - karta pamięci

--
Tomasz Więckowski

Data: 2010-03-24 08:24:33
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
wiencek pisze:
[...]

dzieki - juz kilka lat mineło od zabawy garminami.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-23 12:09:26
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Licznik czy GPS?
Dnia 22.03.2010 13:14 użytkownik Jan Cytawa napisał :
[...]

Edge 705 przy wysokich ścianach odskakuje od nich od kilku do kilkunastu
metrów. To typowa przypadłość GPS. Stumetrowe skoki to jakaś paranoja. Z
wysokością nie ma problemu jeśli jest barometr.
PS Mówi się "satelitów".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-23 14:06:28
Autor: Jan Cytawa
Licznik czy GPS?
Mikołaj \Miki\ Menke napisał:

PS Mówi się "satelitów".

Dziekuje. Poprawiam juz w "slowniku".

Jan Cytawa

Data: 2010-03-17 18:07:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
[...]

Jako zaawansowany licznik z pulsometrem i GPS.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-17 15:25:29
Autor: Wojciech Waga
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
Witam,
zastanawiam si� czy kupi� licznik czy mo�e lepiej GPS, a mo�e licznik i jaki� data loger.
Co waszym zdaniem jest na rower lepsze?

Ostatnio na allegro znalaz�em co� takiego:
http://www.allegro.pl/item959886156_garmin_foretrex_101_na_rower_mocowanie_kabel_pc.html

Czy to b�dzie dobre? Co polecacie tak do max 300-400z�?

Kleop
Licznik to koszt 30zł a masz go zawsze. GPS albo zapomnisz, albo ci bateria padnie no i licznika nie trzeba obrabiać żeby dostać statystyki ;).

pozdr.
w.

Data: 2010-03-17 07:32:11
Autor: Michał Wolff
Licznik czy GPS?
On 17 Mar, 15:25, Wojciech Waga <adun_wywal...@o2.pl> wrote:

Licznik to koszt 30zł a masz go zawsze.

Chyba że się urwie z kierownicy, a znam wielu (z sobą włącznie) którym
się to zdarzyło.

GPS albo zapomnisz, albo ci
bateria padnie no i licznika nie trzeba obrabiać żeby dostać statystyki ;).

Nic nie trzeba obrabiać, to tylko zależy od potrzeb. Jak Cie
obrabianie nie interesuje - to spisujesz tylko dane jak z licznika.
GPS daje możliwość zapisania śladu - co jest bardzo fajną opcją, jak
się np. chce publikować w sieic opisy swoich tras.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-17 15:41:02
Autor: granat
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:

zastanawiam się czy kupić licznik czy może lepiej GPS, a może licznik i jakiś data loger.

licznik osobno i logger osobno. tak bedzie tanej i wygodniej.

granat

Data: 2010-03-17 16:48:49
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 15:23, Kleop pisze:
Czy to będzie dobre?

Omnia2 lub HTC HD2 + AutomapaXL Polska

Omnia2 na beterii z wlaczonym ekranem (AMOLED) i gps dziala dluzej niz
1h jak wlaczysz tryb nocny (z uwagi na AMOLED) to zapewne z 2 razy
dlzuej przy ciagle wlaczonym ekranie, a przy auto wygaszaniu ekranu z
automapy mozesz jechac pare h z gps.

Co polecacie tak do max 300-400zł?

Za 299zł to samo oprogramowanie kupisz niestety.

Data: 2010-03-17 16:56:47
Autor: granat
Licznik czy GPS?
arturbac pisze:

Za 299zł to samo oprogramowanie kupisz niestety.

piszesz o nawigacji, a autor wspomnial jedynie o liczniku z loggerem (licznik + zapis sladu).
nie wydaje mi sie zeby we wspomnianym przedziale cenowym byla jakas godna polecenia nawigacja (nawet samo urzadzenie).

granat

Data: 2010-03-17 17:08:24
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 16:56, granat pisze:
arturbac pisze:

[...]

przez _GPS_ w potocznym rozumieniu przyjmuje sie nawigacje sat lub
odbiornik do urzadzen przenosnych lub najrzadziej standalone urzadzenia
z gps.

nie wydaje mi sie zeby we wspomnianym przedziale cenowym byla jakas
godna polecenia nawigacja (nawet samo urzadzenie).

AutoMapa 299zł. < 300..400zł.

Samo urządzenie, można by szukać wśród jakiś chinoli może by się znalazł
jakis totalny syfek ale za ta cene.

Data: 2010-03-17 17:15:03
Autor: granat
Licznik czy GPS?
arturbac pisze:

przez _GPS_ w potocznym rozumieniu przyjmuje sie nawigacje sat lub

ok. juz widze ze faktycznie tak napisal.
przyznaje - zakalapuckalem sie.

granat

Data: 2010-03-17 17:31:04
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 17:08, arturbac pisze:

AutoMapa 299zł.<  300..400zł.

W przypadku roweru to juz o niebo lepsza darmowa ump pcpl.
Jezeli chodzi o komercyjne to GPMapa Topo.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-03-17 17:43:52
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:31, Frankie pisze:
W dniu 10-03-17 17:08, arturbac pisze:

AutoMapa 299zł.<  300..400zł.

W przypadku roweru to juz o niebo lepsza darmowa ump pcpl.
Jezeli chodzi o komercyjne to GPMapa Topo.

A czy moge proprosić o info jakie to funkcjonalności samej nawigacji
ump pcl i gpmapa topo są lepsze lub ich brak w AutoMapie.
Oraz co jest lepsze w danych skoro ump pcpl opiera sie o openstreet map
ktore jest duzo bardziej nie dokladne niz Automapa ( openstreet jest
tylko miejscami dokladne a miejscami ma calkowite braki drog )

Data: 2010-03-17 18:07:29
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 17:43, arturbac pisze:

[...]

Rozumiem, ze AutoMapa wraz z uroczym glosem Holka poprowadzi Cie przez kampinoskie szlaki piesze i rowerowe, inne dukty czy nawet sciezki? :-)
Automapa z zamyslu jest mapa motoryzacyjna i taka zostanie.

PS. KPN to pierwszy z brzegu przyklad jaki mi przyszedl do glowy.

Data: 2010-03-17 18:17:24
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:07, Frankie pisze:
[...]

Typy drog gruntowe i inne ma fakt szlakow nie.
Tylko brak szlaków, moze cos jeszcze ?

Data: 2010-03-17 18:36:25
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 18:17, arturbac pisze:

Typy drog gruntowe i inne ma fakt szlakow nie.
Tylko brak szlaków, moze cos jeszcze ?

_Jakie_ drogi gruntowe?? Rozumiem, ze uzywasz AM i nie masz pojecia o GPTopo czy tez UMP pcpl. Nie wiem nawet czy te mapy banglaja na tej niesamowitej omni :-)
Mam AM rowniez, wiec pewne porownanie w tej kwestii posiadam. Wiec nie mam ochoty kontynuowac jalowej dyskusji w stylu:

"Typy drog gruntowe i inne (...) Tylko brak szlakow, moze cos jeszcze?"

Z tego co powiedziales, dysponujesz wiedza o AM na poziomie ich strony internetowej, cytuje:

"Zawiera wszystkie kategorie dróg od autostrad, poprzez drogi szybkiego ruchu, drogi międzynarodowe i krajowe, aż po drogi lokalne, a nawet gruntowe i leśne."

Napisac a miec czyni duza roznice, jak mawiaja macherzy od browaru :-)

EOT.

Data: 2010-03-17 18:46:31
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:36, Frankie pisze:
W dniu 10-03-17 18:17, arturbac pisze:

Typy drog gruntowe i inne ma fakt szlakow nie.
Tylko brak szlaków, moze cos jeszcze ?

_Jakie_ drogi gruntowe??

dane map Automapy maja rozruznianie typow drog miedzy inymi gruntowe w
lasach.

Rozumiem, ze uzywasz AM i nie masz pojecia o
GPTopo czy tez UMP pcpl.

Ogladalem na www a garminem sie bawilem.
umpcpl ma mniej dokladne dane niz automapa w mojej okolicy (zgodnie z
zasada openstreet ze jak ktos zrobi to bedzie wiec sa miejscami bardoz
dokaldne a miejscami braki).

Nie wiem nawet czy te mapy banglaja na tej
niesamowitej omni :-)

Garmin chodzi z tego co kojarze na Mobile i WCE wiec tak.

Mam AM rowniez, wiec pewne porownanie w tej kwestii posiadam. Wiec nie
mam ochoty kontynuowac jalowej dyskusji w stylu:

Ale ja Cie prosze o info czemu jest lepszy skoro tak twierdzisz.

"Typy drog gruntowe i inne (...) Tylko brak szlakow, moze cos jeszcze?"

Z tego co powiedziales, dysponujesz wiedza o AM na poziomie ich strony
internetowej, cytuje:

Gwarantuje Ci ze taka wiedze o AM i o danych w mapie AM jak ja ma bardzo
malo osob dlatego chce konstruktywnie porozmawiac.

[...]

Hej na razie podales jeden argument za garminem:
- Ma szlaki turystyczne a AM nie (zgadzam sie z tym argumentem)

Ja podaje przeciw:
- garmin UMP pcpl nie ma nawet wszystkich drog utwardzonych w mojej
okolicy a co dopiero lesnych.

Chce wyjsc z bledu jesli umppcl bedzie lepsze to zakupie oprogramowanie
od garmina aby uzywac umpcl.

Data: 2010-03-17 18:52:15
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 18:46, arturbac pisze:

Ja podaje przeciw:
- garmin UMP pcpl nie ma nawet wszystkich drog utwardzonych w mojej
okolicy a co dopiero lesnych.

A gdzie lezy Twoja okolica?

Data: 2010-03-17 19:21:21
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
Jako przyklad, czesc KPN w GPMapa Topo 09. Pomiedzy Lomiankami a Izabelinem. Tak, zebys mial pojecie o co mi chodzi :-)

Link do zrzutu:

http://www.screencast.com/users/frankie_1975/folders/Jing/media/4e951660-9a9b-47ca-afb9-c79057a840fe

Data: 2010-03-17 19:58:14
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
Data: 2010-03-17 20:05:44
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 19:58:14 +0100, Frankie napisał(a):

To podobny obszar w UMP pcpl:

http://www.screencast.com/users/frankie_1975/folders/Jing/media/3ba7e49d-9ff8-4be8-baef-d6e8081a0dec

Dodam że poziomice można wgrać osobno, ze strony GPSManiaka. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 20:16:15
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 20:05, MadMan pisze:

Dodam że poziomice można wgrać osobno, ze strony GPSManiaka.

A'propos warstwic :-) Zeby juz wszystko bylo jasne zrzut z GPTopo w trybie 3D na Klimczok i okolice:

http://www.screencast.com/users/frankie_1975/folders/Jing/media/afa24de2-55a4-47ef-9eae-fbe80b06604a

I nie chce mi sie kontynuowac dalej tematu pod tytulem: AM vs. mapy topo w zastosowaniu turystycznym i rowerowym ;-)

Data: 2010-03-17 20:36:40
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 20:16, Frankie pisze:
I nie chce mi sie kontynuowac dalej tematu pod tytulem: AM vs. mapy topo
w zastosowaniu turystycznym i rowerowym ;-)

Ok, Warstwice i oznacenia szlakow zgadzam sie.
Nie neguje twojej opini.

Data: 2010-03-17 21:06:45
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 20:36, arturbac pisze:

Ok, Warstwice i oznacenia szlakow zgadzam sie.
Nie neguje twojej opini.

Tylko tyle zauwazyles? Zadnych opisow punktow geograficzno-topograficznych typu: rezerwaty, stanowiska lesne, glazy narzutowe, pomniki przyrody, nazwy, wysokosci i punkty wzniesien, oznaczenie mokradel, lesniczowek, wiat turystycznych itd, itp.

Data: 2010-03-17 21:27:19
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 21:06, Frankie pisze:
[...]

Wiekszosc z podanych typow jesli nie wszystko (nie kojarze glazow i wiat
tur.) jest w POI w automapie a baza POI jest wieksza w AM.

Data: 2010-03-17 21:34:11
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 21:27, arturbac pisze:

Wiekszosc z podanych typow jesli nie wszystko (nie kojarze glazow i wiat
tur.) jest w POI w automapie a baza POI jest wieksza w AM.

Dobrze. Wiec smigaj z automapa w Beskidy albo Sudety i skonczmy juz ten temat. O czym gadac jezeli Twoj rowerowy zasieg to 15km od Redy ;-)

Milego i pa!

Data: 2010-03-17 22:27:22
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 21:34, Frankie pisze:
[...]

1) 40km
2) Gdy pracuje, urlop to co inengo.

pa.

Data: 2010-03-18 01:01:16
Autor: mt
Licznik czy GPS?
arturbac pisze:

Gwarantuje Ci ze taka wiedze o AM i o danych w mapie AM jak ja ma bardzo
malo osob dlatego chce konstruktywnie porozmawiac.

A wyjaśnisz, skąd jesteś posiadaczem tej elitarnej wiedzy, której tylko niewielkie grono mogło doświadczyć? Pracujesz w Geosystems czy też może są jakieś inne źródła wiedzy?

--
marcin

Data: 2010-03-18 17:08:44
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-18 01:01, mt pisze:
Geosystems
nie.

Odrobina inwencji, nic tajnego publicznie dostępna informacja ale nie
związana z tym forum.

Data: 2010-03-17 18:38:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Licznik czy GPS?
Dnia 17.03.2010 17:43 użytkownik arturbac napisał :
Oraz co jest lepsze w danych skoro ump pcpl opiera sie o openstreet map
ktore jest duzo bardziej nie dokladne niz Automapa ( openstreet jest
tylko miejscami dokladne a miejscami ma calkowite braki drog )

UMP opiera się o Open Street Map?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-17 19:14:34
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:38, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
[...]

Jak przygladalem sie danym to wygladaja jak zywcem wstawione z OSM +
uzupelniane przez UMP.
Ile cego jest w UMP nie powiem ale z tego co wiem to jest to zgodne z
licencja OSM.

A.

Data: 2010-03-17 19:35:23
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 19:14:34 +0100, arturbac napisał(a):

UMP opiera się o Open Street Map?

Jak przygladalem sie danym to wygladaja jak zywcem wstawione z OSM +
uzupelniane przez UMP.

No tu zdaje się jest w drugą stronę - OSM czerpie z UMP, jest to jakoś
zintegrowane. UMP czerpie tylko z własnych źródeł z tego co wiem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 19:41:42
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 19:35, MadMan pisze:

No tu zdaje się jest w drugą stronę - OSM czerpie z UMP, jest to jakoś
zintegrowane. UMP czerpie tylko z własnych źródeł z tego co wiem.

Bo dokladnie tak jest, OSM jest aktualizowane na terenie Polski z zasobów UMP pcpl.

Data: 2010-03-17 20:42:30
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 19:41, Frankie pisze:
[...]

Co nie zmienia faktu ze w jednym miejscu mamy super szlaki turystyczne w
drugim sa dziury nawigacyjne i braki zwyklych drog.

Np Reda - Gniewowo , brak jest drogi gminnej czy innych w lasach.
Brak całego osiedla w Redzie , oznacenia drog utwardzonych w centrum
Redy dawno nie aktualne.
Brak dróg zwyklych i rowerowych miedzy Reda, Kazimierzem , Rumia ktore
sa w Automapie.

itd...

Data: 2010-03-17 20:49:26
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 20:42:30 +0100, arturbac napisał(a):

[...]

No cóż, to ludzie rysują. Możesz zalogować te drogi i dać komuś do narysowania na mapie, wtedy
będą. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 20:58:13
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 20:49, MadMan pisze:
[...]

Wlasnie to pisalem, co innego Open Source co innego komercja.
Idea szlachetna ale robią to ludzie za free i jest jak jest i tak juz
bedzie.

PS Nie ma mam czasu na zabawe w spoleczniosciowe mapy, wysatrczy ze
czasami puszczam opensource software.
Wole zapłacić 120zł na rok za aktualizacje danych calej polski i miec
mape do samochodu i na rower aktualna. Ilosc drog jakich brakuje jest
duza i na pewno jazda pojedynczych osob prywatnie/spolecznosciowo
jeszcze dlugo nie wsyatrczy aby te mapy byly kompletne w 90%.

Data: 2010-03-17 21:34:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Licznik czy GPS?
Dnia 17.03.2010 20:58 użytkownik arturbac napisał :
[...]

Wszystko zależy od regionu. Okolice Krakowa myślę, że są nie do pobicia
przez konkurencję. Komercyjne mapy się chowają. I pisanie, że mapy
komercyjne są aktualne jest zabawne. Aktualne są właśnie mapy
społecznościowe, bo żadna firma nie jest w stanie pozwolić sobie na taki
sztab ludzi i tak częste aktualizacje. Problem tkwi w tym, że nie
wszystkie rejony mają ludzi chętnych albo z możliwościami pomocy. Ty
najwyraźniej masz możliwości, ale chyba brak Ci chęci. Dlatego zachęcam
żebyś wspomógł UMP i wystarczy nawet jak podrzucisz ślady z jazd, gdzie
czegoś brakuje.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-17 17:06:16
Autor: Doczu
Licznik czy GPS?
[...]

Najlepiej i licznik i jakiś odbiornik mapowy.

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-03-17 17:26:18
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 15:23, Kleop pisze:
Witam,
zastanawiam się czy kupić licznik czy może lepiej GPS, a może licznik i
jakiś data loger.

Ja od roku jezdze z Garmin Oregon 400t ale z licznikow w szosie i goralu nie zrezygnowałem. Tym bardziej, ze na krotkich odcinkach gps-a nie zabieram bo i po co :-)

Data: 2010-03-17 17:32:52
Autor: Coaster
Licznik czy GPS?
Frankie wrote:
[...]

No nie! A jak 'zgubisz' droge? ;-)

Data: 2010-03-17 17:38:24
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 17:32, Coaster pisze:

No nie! A jak 'zgubisz' droge? ;-)

W ostatecznosci zawsze moge spytac kogos paszcza ;-)

Data: 2010-03-19 10:41:31
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
Frankie pisze:
W dniu 10-03-17 17:32, Coaster pisze:

No nie! A jak 'zgubisz' droge? ;-)

W ostatecznosci zawsze moge spytac kogos paszcza ;-)

niemożliwe- tak sie jeszcze da? .... bez połaczenia z internetem?????
szok... ;) ;);)

pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-17 17:46:00
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:26, Frankie pisze:
Ja od roku jezdze z Garmin Oregon 400t ale z licznikow w szosie i goralu
nie zrezygnowałem. Tym bardziej, ze na krotkich odcinkach gps-a nie
zabieram bo i po co :-)

Ja nie zabieralem na rower prawie w ogole IPaq'a, do czasu gdy kupilem
Omnia2 ktora ma fix w 7 -12s wiec zanim sie pozbieram i wsiade juz sie
wszystko nagrywa, a co do po co by nagrac slady prejazdu, prekosci
wysokosci etc.

Data: 2010-03-17 17:52:52
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:46:00 +0100, arturbac napisał(a):

a co do po co by nagrac slady prejazdu, prekosci
wysokosci etc.

Czy Omnia ma altimetr? Jeśli nie to profile będzie robiła takie sobie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 18:12:16
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:52, MadMan pisze:
Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:46:00 +0100, arturbac napisał(a):

a co do po co by nagrac slady prejazdu, prekosci
wysokosci etc.

Czy Omnia ma altimetr? Jeśli nie to profile będzie robiła takie sobie.

Nie ma lecz odchylki pomairu wysokosci mnpm sa takie same racja.
Ale za to wzgledne roznice wysokosci pomiaru sa rzedu 1m, 2m przy dobrej
pogodzie wiec profil trasy jest jak najbardziej sensowny.

Data: 2010-03-17 18:18:12
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 18:12:16 +0100, arturbac napisał(a):

[...]

No właśnie nie do końca. Jadąc z GPSem z altimetrem po płaskim będziesz
miał np. 200, z małą odchyłką rzędu powiedzmy +- metr. Jadąc z GPSem bez
tegóż będzie nieco gorzej - tu 203, tam 197 i już przewyższenie znacząco
się "pompuje". Sam odczyt wysokości (na cele "ciekawe na ile wjechałem") będzie
oczywiście wystarczająco dokładny, może być nawet dokładniejszy niż w
GPSie z altimetrem (np. przy gwałtownej zmianie ciśnienia altimetry
czasami wariują mimo autokalibracji). Gdy się ma GPSa bez altimetru to moim zdaniem dobrze jest np. przepuścić
ślad przez GPSies z opcją korekcji wysokości wg danych DEM. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 18:27:55
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:18, MadMan pisze:
Gdy się ma GPSa bez altimetru to moim zdaniem dobrze jest np. przepuścić
ślad przez GPSies z opcją korekcji wysokości wg danych DEM.

A mógłbyś podać jakieś dokładniejsze info ?
Czy dane DEM są publicznie dostępne i czy np można to zrobić jakąś
aplikacją bez specjalnego GPS'a korygujacego ?

Data: 2010-03-17 18:36:11
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 18:27:55 +0100, arturbac napisał(a):

A mógłbyś podać jakieś dokładniejsze info ?
Czy dane DEM są publicznie dostępne i czy np można to zrobić jakąś
aplikacją bez specjalnego GPS'a korygujacego ?

Dane DEM są dostępne publicznie. Są serwisy internetowe je zawierające,
są też np. mapy z danymi DEM do urządzeń Garmin - wgrywasz jako
"nakładkę" na mapę zwykłą i masz warstwice/wysokości. Co do korekcji - chodziło mi o serwis gpsies.com :)

A co do softu - nie orientowałem się bo mam już GPSa z altimetrem, jak
nie miałem wgrywałem ślad do gpsies i korygowałem w nim wysokość (1
kliknięcie). Pewnie jakiś program jest, niestety nie znam...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 19:22:39
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:36, MadMan pisze:
Co do korekcji - chodziło mi o serwis gpsies.com :)

Chodzi o to:

http://www.gpsies.com/convert.do
i opcje "Add / replace elevation"

?

Data: 2010-03-17 19:36:28
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 19:22:39 +0100, arturbac napisał(a):

Co do korekcji - chodziło mi o serwis gpsies.com :)

Chodzi o to:

http://www.gpsies.com/convert.do
i opcje "Add / replace elevation"

Dokładnie o to chodzi. Ja robiłem inaczej, wgrywałem ślad a potem
korygowałem przyciskiem, ale widać dodali robienie tego od razu przy
wgrywaniu. A wgrywam w GPSies i tak żeby wrzucić na bikestats trasę od czasu do
czasu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 20:44:04
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 19:36, MadMan pisze:
[...]

Ciekawe zkąd maja tak dokladne dane warstwic.

Data: 2010-03-17 20:56:57
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 20:44:04 +0100, arturbac napisał(a):

Ciekawe zkąd maja tak dokladne dane warstwic.

Pewnie skądinąd :)
Np. stąd:
http://eros.usgs.gov/#/Find_Data/Products_and_Data_Available/Elevation_Products

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 21:23:58
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 20:56, MadMan pisze:
[...]

Ale wszczedzie gdzie wchodze to jest mowa o dokl 30, 60 90m a w tej
gpsies jak przegladam to dokl spadkow jest czasami rzedu 1..3m.

Data: 2010-03-19 22:42:03
Autor: Zachu
Licznik czy GPS?
W dniu 17-03-10 18:36, MadMan pisze:
[...]

Te cieniowanie jest na podstawie DEM http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=10&lat=49.26646&lon=20.05123&layers=B00000FT&mlat=49.18260&mlon=19.98119

Można rysować trasę i zobaczyć profil

--
Zachu

Data: 2010-03-17 17:53:06
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 17:46, arturbac pisze:

[...]

Sorrki, ale nie wiem co to IPaq. Poza tym nawigacja w tel gsm do mnie nie przemawia.

Data: 2010-03-17 18:10:23
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:53, Frankie pisze:
[...]

Hewelt Packard IPaq - Palmtop.

Poza tym nawigacja w tel gsm do mnie nie przemawia.

WVGA 800x400 + AGPS + 800MHz zegar => niezla wizualizacja + fix w ~10s

AGPS od GPS rozni sie tym ze dokonuje ustalenia pierwszej pozycji
uzywajac triangulacji wzgledem odbiorniow GSM jesli ma w zasiegu
conajmiej 3 takie ( tak samo pasywnie jak wzgledem satelit ) jak nie ma
to wzgledem satelit.

Data: 2010-03-17 18:27:59
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 18:10, arturbac pisze:

WVGA 800x400 + AGPS + 800MHz zegar =>  niezla wizualizacja + fix w ~10s

A co z wizualizacja przy -10'C? A jak wizualizacja dziala przy 5mm opadow na godzine? Jak jest przy zjedzie w terenie i drganiach, ze ledwo trzymasz kiere? :-) Jak sie zachowuje podczas jazdy w ekstremalnym blocie, kiedy toto lata we wszystkich kierunkach?:-) Co robisz jak siadzie akumulator?

Pytam bo wnioskuje, ze wozisz omnie na kierze a nie w plecaku czy w kieszeni?

Data: 2010-03-17 18:36:52
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:27, Frankie pisze:
W dniu 10-03-17 18:10, arturbac pisze:

WVGA 800x400 + AGPS + 800MHz zegar =>  niezla wizualizacja + fix w ~10s

A co z wizualizacja przy -10'C?

Jezdzilem < 0C i dziala jak dziala.
-13 bylo tylko raz u mnie 1 dnia i jeszcze nie mialem w tedy jej.

A jak wizualizacja dziala przy 5mm
opadow na godzine?

Wkladam w worek przezroczysty (do tej pory raz tak zrobilem).
Ale mysle o tym "pancernym" uchwycie do PDA zabezpieczajacym przed
upadkiem i roweru i deszczem.

Jak jest przy zjedzie w terenie i drganiach, ze ledwo
trzymasz kiere? :-)
Uchwyt , wprawdzie mam tandete ale mam patent z gumką trzymajacą dodatkowo.

Jak sie zachowuje podczas jazdy w ekstremalnym
blocie, kiedy toto lata we wszystkich kierunkach?:-)

Moje opony sie na bloto nie nadaja ale na takie w zimie na ulicy to nei
robi roznicy.

Co robisz jak
siadzie akumulator?
Jeszcze nie mialem okazji jechac tak dlugo aby rozladowac bardziej niz
do 45%.
automapa ma tryb wygaszania ekranu i jak pisalem omnia bedzie dzialac
godzinami w tym trybie z wlaczony gps i komunikatami. Z wlaczonym trybem
dziennym i wlaczonym ekranem > 1h bo przy 2x~40min jazdy spadlo mi
naladowanie baterii do 45% na ostatniej jezdzie 2x12km.

Pytam bo wnioskuje, ze wozisz omnie na kierze a nie w plecaku czy w
kieszeni?

tak.

Data: 2010-03-17 21:15:44
Autor: solar
Licznik czy GPS?
Frankie pisze:

Ja od roku jezdze z Garmin Oregon 400t ale z licznikow w szosie i goralu

I jak się sprawuje? Można działać na ekranie w rękawiczkach? Ile faktycznie trzymają baterie? I jak z uchwytem do roweru?

"Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-03-17 21:29:37
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 21:15, solar pisze:

I jak się sprawuje? Można działać na ekranie w rękawiczkach? Ile
faktycznie trzymają baterie? I jak z uchwytem do roweru?

Przedtem mialem Viste HCx. Plus to duzo wiekszy ekran i obsluga map w trybie 3D. Co do ekranu dotykowego. Na poczatku mialez z tym duze problemy. W dlugich rekawiczkach po prostu glupial. Nawet myslalem, ze jest uszkodzony i chcialem go oddac w ramach gwarancji. Jednak w miedzyczasie uaktualnilem w nim soft i problemy ustapily. W zimowych gore co prawda operowanie nie jest latwe i lepiej zdjac rekawice jezeli chcesz np. znalezc cos na mapie w mare szybko.
To zalezy jakie bedziesz mial baterie :-) Ja uzywam GP 2700 i w temperaturze 10 i wiecej hulal przez 10-12h non-stop bez bez trybu oszczednego i jeszcze sie nie rozladowaly.
Co do uchwytu rowerowego imho duzo lepszy od Visty. Nie lapie luzow i jest stabilniejszy. Przy Viscie wypadl mi kilka razy w trakcie gleb. Oregon nigdy, mimo, ze jedna gleba skonczyla sie podwojnym zlamaniem obojczyka z przemieszczeniami :-)

Powiem tak... pewnie dalej mialbym Viste, ale zajeba... mi ja z rowerem. Rower sie znalazl ale Vista juz nie. Wiec kupilem pozniej Oregona :-)

Data: 2010-03-17 21:37:57
Autor: solar
Licznik czy GPS?
Frankie pisze:

To zalezy jakie bedziesz mial baterie :-) Ja uzywam GP 2700 i w temperaturze 10 i wiecej hulal przez 10-12h non-stop bez bez trybu oszczednego i jeszcze sie nie rozladowaly.

To duży minus w porównaniu z HCx, ale za ekran się płaci. :)
Będę musiał go jeszcze pomacać na żywo - generalnie mam jakiś uraz do sprzętów z ekranem dotykowym...

Co do uchwytu rowerowego imho duzo lepszy od Visty. Nie lapie luzow i jest stabilniejszy. Przy Viscie wypadl mi kilka razy w trakcie gleb.

Mi na razie jeszcze się nie zdarzyło...
A jak z wodoodpornością i ogólną wstrząsoodpornością?

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2010-03-17 21:46:24
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 21:37, solar pisze:

To duży minus w porównaniu z HCx, ale za ekran się płaci. :)
Będę musiał go jeszcze pomacać na żywo - generalnie mam jakiś uraz do
sprzętów z ekranem dotykowym...

No ja tez. Telefonow dotykowych, typu lansowana w tym watku _rowerowa_ Omnia2, staram sie unikac jak ognia ;-)

A jak z wodoodpornością i ogólną wstrząsoodpornością?

Wodoodpornosc bardzo dobra. Bez przeszkod myje go pod kranem (nawet lepiej - wyskrobywanie blota z rogow wyswietlacza moze sie skonczyc jego zarysowaniem). Jezeli chodzi o problemy powstrzasowe to nie odnotowalem zadnych.

Data: 2010-03-17 17:28:18
Autor: Grzegorz
Licznik czy GPS?
Witam,

Z moich skromnych amatorskich doświadczeń :

Licznik to licznik, a GPS to GPS. Na rower najczęściej zabieram komórkę z zainstalowanym Trekbuddy. Ale ostatnio dorobiłem się też nieco lepszego sprzętu i perwnie porządny GPS też będzie w użyciu.

Jak HTC albo inna zabawka mająca Won CE alno WM 5/6, to zdecydowanie OziExplorer ew. CompeGPS. Mapy rastrowe, albo kupione, albo zeskanowane - co potrzebne. Automałpa na rower to nie to .....

Ale takie zabawki obowiązkowo w woreczku, po deszczowej wycieczce mogą się nadawać tylko na półkę.

Ja się staram nauczyć trasy choć w części na pamięć ew. jadę na czuja. Niestety parę razy po doświadczeniach z piachem po łańcuch GPSka wyjmowałem ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-17 17:47:40
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 17:28, Grzegorz pisze:
Jak HTC albo inna zabawka mająca Won CE alno WM 5/6, to zdecydowanie
OziExplorer ew. CompeGPS. Mapy rastrowe, albo kupione, albo zeskanowane
- co potrzebne. Automałpa na rower to nie to .....

pnieważ .. .brakuje jej ... ?

Ale takie zabawki obowiązkowo w woreczku, po deszczowej wycieczce mogą
się nadawać tylko na półkę.

;-) , kosztowne przejazdy.

Data: 2010-03-17 18:35:50
Autor: Grzegorz
Licznik czy GPS?
Hello arturbac !:
[...]

tego, co na rower najbardziej potrzebne - dróg i tras dla rowerów. To program dedykowany do nawigacji samochodowej.

Ale jak ktoś lubi pomiędzy autami jeździć, to OK. Ja wolę lasami, takich dróg AM ba tyle co nic.

Ale takie zabawki obowiązkowo w woreczku, po deszczowej wycieczce mogą
się nadawać tylko na półkę.

;-) , kosztowne przejazdy.

Oj tak ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-17 19:18:28
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 18:35, Grzegorz pisze:
Hello arturbac !:
pnieważ .. .brakuje jej ... ?

tego, co na rower najbardziej potrzebne - dróg i tras dla rowerów. To
program dedykowany do nawigacji samochodowej.

A gdzie sa takie drogi ?

Chyba nie mowisz o DDRiP C13|C16 ?

Data: 2010-03-19 10:38:18
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
arturbac pisze:
[...]

ot choćby drogi ALP idalne na rower, za to bezskutecznie możma ich szukać w Ałtomałpie
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-19 11:49:26
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-19 10:38, MichałG pisze:
Chyba nie mowisz o DDRiP C13|C16 ?

ot choćby drogi ALP idalne na rower, za to bezskutecznie możma ich
szukać w Ałtomałpie

co oznacza nazwa ALP ?

Data: 2010-03-19 12:11:08
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
arturbac pisze:
W dniu 2010-03-19 10:38, MichałG pisze:
Chyba nie mowisz o DDRiP C13|C16 ?

ot choćby drogi ALP idalne na rower, za to bezskutecznie możma ich
szukać w Ałtomałpie

co oznacza nazwa ALP ?

Agencja Lasów Państwowych - drogi pożarowe i 'produkcyjne' - zwykle o idealnej na rower nawierzchni za to 'nieistniejące dla nawigacji (z założenia)samochodowej.
Tak przynajmniej jest w rejonie od Raciborza do Pszczyny i Gliwic do gór.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-19 13:35:16
Autor: Doczu
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-19 12:11, MichałG pisze:

Agencja Lasów Państwowych

Raczej Administracja jak zauważył MadMan

- drogi pożarowe i 'produkcyjne' - zwykle o
idealnej na rower nawierzchni za to 'nieistniejące dla nawigacji (z
założenia)samochodowej.

To prawda, ale nie samą AutoMapą GPS stoi. Jest jeszcze GPMapa TOPO, masa dość dobrych darmowych mapek robionych przez amatorów.
Naprawdę w tym względzie  teraz jest eldorado w porównaniu do czasów kiedy ja zaczynałem zabawę w GPS.
Poza tym jest jeszcze nowa jakość w mapach czyli VMap Level 2, gdzie z reguły już drogi pozarowe w lasach są dostępne.

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-03-19 17:25:09
Autor: Grzegorz
Licznik czy GPS?
Hello MichałG !:

[...]

I nie tylko. Ja takie lubię najbardziej, i tzw. "stokówki".

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-19 12:13:49
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Fri, 19 Mar 2010 11:49:26 +0100, arturbac napisał(a):

co oznacza nazwa ALP ?

Administracja lasów państwowych. Ogólnie Michałowi pewnie chodziło o drogi pożarowe w lesie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-19 13:32:38
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-19 12:13, MadMan pisze:
Dnia Fri, 19 Mar 2010 11:49:26 +0100, arturbac napisał(a):

co oznacza nazwa ALP ?

Administracja lasów państwowych. Ogólnie Michałowi pewnie chodziło o drogi pożarowe w lesie.
To sie zgadza LP jednym daja dane prawie za free a innym nie chca nawet
sprzedac zalezy ktora partia jest u waadzy a przez co jaki "szef" rzadzi LP.

Data: 2010-03-19 13:52:37
Autor: MichałG
Licznik czy GPS?
MadMan pisze:
Dnia Fri, 19 Mar 2010 11:49:26 +0100, arturbac napisał(a):

co oznacza nazwa ALP ?

Administracja lasów państwowych. Ogólnie Michałowi pewnie chodziło o drogi pożarowe w lesie.

Administracja! - sorki
na szczeście skrót ten sam..... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-17 17:51:58
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:28:18 +0100, Grzegorz napisał(a):

Ale takie zabawki obowiązkowo w woreczku, po deszczowej wycieczce mogą się nadawać tylko na półkę.

I tu wychodzi zaleta dedykowanych turystycznych odbiorników :)
Co prawda tylko jakieś pół godziny w ulewie jechałem, ale GPSu nic się
nie stało, i nie sądzę żeby coś miało się stać od takiej jazdy. W końcu
mniej szczelny licznik mi z tego co pamiętam zaszwankował tylko 2 razy,
ale podejrzewam jakieś zalanie czujnika a nie defekt samego komputerka. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 18:09:23
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 17:51, MadMan pisze:

[...]

Dokladnie. Ja swoj myje pod kranem mydlem :-)

Data: 2010-03-17 17:38:36
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 15:23:53 +0100, Kleop napisał(a):

[...]

Podobnie jak poprzednicy - polecam jakiś licznik konwencjonalny do
pewnego zbierania podstawowych informacji. Wystarczy np. Sigma 509 albo
1009 (ta pierwsza nie ma mxs z podstawowych dla mnie funkcji). Wada
Sigmy jak dla mnie - twistlock, nie lubię jakoś tego mocowania, zaleta -
łatwo zamontować na mostku (ze zwykłymi sankami pewnie byłby problem z
wyciąganiem licznika, a robię to często). Do tego data logger, wedle uznania, najlepiej na chipie MTK -
energooszczędne. Jeśli podróżujesz więcej to na pewno o wiele lepszy
będzie logger z zasilaniem z baterii paluszków. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 17:49:12
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 15:23:53 +0100, Kleop napisał(a):

http://www.allegro.pl/item959886156_garmin_foretrex_101_na_rower_mocowanie_kabel_pc.html

Co do tego foretrexa może kilka uwag - ma 12 kanałów, a to nieco mało -
tyle satelitów można widzieć na niebie, a przydałby się jakiś zapas.
Aczkolwiek wielka wada to nie jest, tym bardziej że odbiornik ma EGNOSa
który nieco poprawi dokładność. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 18:27:15
Autor: FD
Licznik czy GPS?
MadMan pisze:
[...]

byzydura....
zapas do czego?? jak i tak fizycznie nad horyzontem nie bedziesz miec wiecej niz 12 satelitów

Data: 2010-03-17 18:37:28
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 18:27:15 +0100, FD napisał(a):

zapas do czego?? jak i tak fizycznie nad horyzontem nie bedziesz miec wiecej niz 12 satelitów

Chociażby śledzenie satelity EGNOS dodatkowo, czy też szybsze łapanie
następnych satelitów. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 21:03:39
Autor: solar
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
Witam,
zastanawiam się czy kupić licznik czy może lepiej GPS, a może licznik i jakiś data loger.
Co waszym zdaniem jest na rower lepsze?

A do czego Ci to w ogóle potrzebne? Jak do jeżdżenia w nieznanym, przydałaby się mapa. Jak zamierzasz się podniecać tylko cyferkami po jeździe, to loger wystarczy.
A licznik, nawet prosty, MSZ przyda się zawsze - cały czas na kierownicy, bateria trzyma bardzo długo...

"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2010-03-17 21:05:01
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 21:03:39 +0100, solar napisał(a):

A licznik, nawet prosty, MSZ przyda się zawsze - cały czas na kierownicy, bateria trzyma bardzo długo...

No właśnie, ciekawe ile w mojej Sigmie 906 bateria pochodzi. Na razie 2
lata i 17000km jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 21:25:33
Autor: arturbac
Licznik czy GPS?
W dniu 2010-03-17 21:05, MadMan pisze:
[...]

Moj licznik ma jeszce takie proste małe batrie sloneczne jak keidyś w
zegarkach i sie doladowuje.

Data: 2010-03-17 21:32:28
Autor: MadMan
Licznik czy GPS?
Dnia Wed, 17 Mar 2010 21:25:33 +0100, arturbac napisał(a):

Moj licznik ma jeszce takie proste małe batrie sloneczne jak keidyś w
zegarkach i sie doladowuje.

Mój jest na bardzo popularną baterię 2032, więc się nie doładowuje :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 21:36:00
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-17 21:32, MadMan pisze:

Mój jest na bardzo popularną baterię 2032, więc się nie doładowuje :)

Ja woze zawsze listek 6 szt. dropsow ;-)

Data: 2010-03-18 09:54:07
Autor: granat
Licznik czy GPS?
Frankie pisze:

Ja woze zawsze listek 6 szt. dropsow ;-)

to szybciej zgubisz licznik niz wykonczysz te 6 baterii, chyba ze na stadionie lupowane:-P

granat

Data: 2010-03-18 11:32:24
Autor: Frankie
Licznik czy GPS?
W dniu 10-03-18 09:54, granat pisze:

to szybciej zgubisz licznik niz wykonczysz te 6 baterii, chyba ze na
stadionie lupowane:-P

No niekoniecznie... w szosie potrzebuje 3 :-) Licznik, nadajniak kolo i nadajnik kadencja :-)

Data: 2010-03-18 23:51:21
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Licznik czy GPS?
Kleop pisze:
Witam,
zastanawiam się czy kupić licznik czy może lepiej GPS, a może licznik i jakiś data loger.
Co waszym zdaniem jest na rower lepsze?

MSZ:
- licznik (prędkość, pokonany dystans, zegarek)
- dodatkowo GPS według uznania - ja używam mapowego odbiornika
   turystycznego Garmin Vista HCx, jeśli nie chcesz mapek - rzeczony
   forerunner powinien wystarczyć, jeśli wyświetlacz Ci niepotrzebny,
   a chcesz tylko zapis wycieczki - tani logger w 100% załatwi sprawę.

Mi Vista robi za mapnik i "czarną skrzynkę", a, że dodatkowe pola typu
prędkość, czas, dystans zabierają miejsce na małym wyświetlaczu -
używam licznika.

Pozdrawiam
Wojtek

Licznik czy GPS?