Lider przeliczników jest tylko jeden ;)

Data: 2014-03-21 17:59:15
Autor: xbartx
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)

Właśnie kupowałem bilety samolotowe na szeratona przestworzy czyli Ryanair. Pamiętam dobrze, że czycha tam na kupującego wiele pułapek, zapadek i wilczych dołów. Jednak to co zobaczyłem przy przeliczniku wprawiło mnie w dobry humor także zacytuję:

-- -
Fri, 21 Mar 2014 16:38:14 GMT
Kurs wymiany 4.4850194 na 30.59 EUR = 137.2 .
Jeśli nie zgadzasz się z kursem wymiany waluty, odznacz poniższe pole. Kurs walutowy tej transakcji jest gwarantowany i nie będzie podlegać wahaniom.
Jeśli odznaczysz poniższe pole, kurs walutowy tej transakcji nie zostanie zagwarantowany przez Bank i podlegać będzie wahaniom walutowym. Wszelkie dodatkowe koszty z tym związane będą pokryte przez pasażera.
Po dalsze informacje dotyczące gwarantowanych kursów walutowych, prosimy zapoznać się z naszymiWarunkami i Postanowieniami. Zalecamy nie odznaczanie poniższego pola, w ten sposób będziesz miał pewność, że kurs walutowy jest zagwarantowany.
-- -

No cóż było nie było nawet Citek wymięka w przedbiegach :)

Xenocide

Data: 2014-03-21 18:08:05
Autor: RobertS
Lider przeliczników jest tylko jeden ; )

Kurs wymiany 4.4850194 na 30.59 EUR = 137.2 .

i postąpiłeś tak jak sugerowali? ;-)

RobertS

Data: 2014-03-22 10:16:29
Autor: xbartx
W dniu 21.03.2014 18:08, RobertS pisze:

Kurs wymiany 4.4850194 na 30.59 EUR = 137.2 .

i postąpiłeś tak jak sugerowali? ;-)

Taaa odznaczyłem ptaszka mimo tych gwarancji szeratona-rajana. W ogóle to oczywiście bym się naciął, bo teraz jest to sprytnie w tekście ukryte ale wiedziałem, że przed kliknięciem kupuj muszę dokładnie przeszukać stronę i znaleźć każdą pułapkę.

Xenocide

Data: 2014-03-21 18:59:17
Autor: Raff
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
xbartx pisze:
No có¿ by³o nie by³o nawet Citek wymiêka w przedbiegach :)

Zaiste :)

Przy okazji, wkrótce na "króla" przeliczników zostanie mianowany BZWBK.
Wkrótce (od. 9.06.) wprowadza on zmiany w TOiP skutkuj±ce prowizj± za przewalutowanie w wysoko¶ci 2,8% od ka¿dej transakcji w walucie innej ni¿ waluta rachunku karty (ka¿dej karty: Visa i MC). Z tego co pamiêtam BZWBK przelicza³ transakcje po kursach ze swojej tabeli kursów np. dzisiaj kurs sprzeda¿y EUR to prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs bêdzie ponad 4,46. To siê nazywa posuniêcie na "miarê Santandera".

Data: 2014-03-21 20:12:54
Autor: Borys Pogore³o
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
Dnia Fri, 21 Mar 2014 18:59:17 +0100, Raff napisa³(a):

[...]

Tak BTW: BZWBK chyba zacz±³ goliæ klientów by³ego KB. Mam tam konto
firmowe, gdzie za 15z³/mies. jest m.in. bezp³atna debetówka. W³a¶nie
skroili dodatkowe 9z³ za kartê. Ca³e szczê¶cie, ¿e to konto potrzebujê
jeszcze tylko przez miesi±c.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-03-21 22:50:36
Autor: J.F.
[...]

Tylko czy to sie utrzyma - tzn "po kursach swojej tabeli" i to jeszcze
sprzedazy.
Bo o ile dobrze zrozumialem niedawne komunikaty, to teraz Visa chce
stosowac swoje kursy srednie + dodatkowe 3%. W tej sytuacji 2.8% to calkiem dobra oferta. Czyzby i MC poszedl w slady Visy ? J.

Data: 2014-03-22 02:27:40
Autor: jn
J.F. pisze:

[...]

To BZWBK zadecydowa³ o zmianie zasad przeliczania transakcji walutowych. Nikt z VISY, ani z MC, nie narzuci³ BZWBK sposobu rozliczeñ. Zreszt± BZWBK to nie jest jedyny bank stosuj±cy do rozliczeñ transakcji walutowych kart± w³asn± tabelê kursów, zamiast tabeli VISY lub MC.

Data: 2014-03-22 10:14:35
Autor: xbartx
W dniu 21.03.2014 18:59, Raff pisze:

Jak jeszcze dojdzie 2,8%
prowizji to kurs bêdzie ponad 4,46. To siê nazywa posuniêcie na "miarê
Santandera".

No je¿eli nawet to i tak lidera nie pokonaj±, musz± siê jeszcze trochê podszkoliæ.

Xenocide

Data: 2014-03-22 11:01:53
Autor: jn
xbartx pisze:
[...]

Ale w¶ród instytucji bankowych w PL, to chyba "konkurs" wygraj±? ;)

Data: 2014-03-22 11:28:27
Autor: Piotr Ga³ka
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)

U¿ytkownik "jn" <jn@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lgjnvr$2mc$1mx1.internetia.pl...
xbartx pisze:
[...]

mBank:
http://www.mbank.pl/pobierz/oplaty/taryfa-osobyfiz-2014-02-21.pdf
ma 3% prowizji dla wyp³at debetówk± za granic± z eKonta.
Nie znam dok³adnych niuansów przeliczeñ, ale widaæ, ¿e nie jest bez szans w tym konkursie.
P.G.

Data: 2014-03-22 12:45:34
Autor: Raff

xbartx pisze:
[...]

Kurs EUR sprzeda¿y z 21.03. w mBank to 4,3260, czyli z prowizj± 3%, to 4,4558. Kurs BZWBK to 4,3392, z prowizj± 2,8% to 4,4607. BZWBK "wygrywa".

Data: 2014-03-22 16:41:00
Autor: J.F.
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
Dnia Sat, 22 Mar 2014 11:28:27 +0100, Piotr Ga³ka napisa³(a):
[...]

A ten konkurs to w ktora strone ? Bo oprocz 3% prowizji za wyplate gotowki za granica, obowiazuje
jeszcze przypis 1

"1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wyp³at gotówki dokonywanych
kartami, których walut± rozliczeniow± jest EUR: mBank pobiera
dodatkowo prowizjê za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
wysoko¶ci 2% od warto¶ci transakcji. W przypadku transakcji
dokonywanych w walucie innej ni¿ EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
prowizjê za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 3% od warto¶ci
transakcji.
W przypadku transakcji bezgotówkowych i wyp³at gotówki dokonywanych
kartami, których walut± rozliczeniow± jest PLN: mBank pobiera
dodatkowo prowizjê za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
wysoko¶ci 5% od warto¶ci transakcji. W przypadku transakcji
dokonywanych w walucie innej ni¿ EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
prowizjê za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 6% od warto¶ci
transakcji."

Czyli w sumie 9% np przy wyplacie koron z czeskiego bankomatu.

Tu jak rozumiem platnosc bylaby bezgotowkowa i w euro, karta
rozliczana w PLN, wiec mbank doliczylby 5% ... tylko do jakiego kursu?
A 5% od kursu NBP 4.20 = 4.41

Ale czegos tu nie rozumiem w pierwszej czesci ... powiedzmy ze mam
karte rozliczana w EUR, kupuje w EUR, i bank dolicza 2% ?
Drogie te karty.

J.

Data: 2014-03-22 17:51:09
Autor: Raff
J.F. pisze:

> A ten konkurs to w ktora strone ?

Kto "skubnie klienta" na wiêksz± sumê przy transakcjach walutowych

> [...]
> dokonywanych w walucie innej ni¿ EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
> prowizjê za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 6% od warto¶ci

Przy tak sformu³owanych zasadach przeliczeñ kursowych mBank mo¿e jednak wygraæ z BZWBK. BZWBK chce "tylko" 2,8% od waluty innej ni¿ waluta rachunku do którego podpiêta jest karta.

Data: 2014-03-23 00:58:28
Autor: Krzysztof Halasa
Raff <raff-askme@interia.pl> writes:

A ten konkurs to w ktora strone ?

Kto "skubnie klienta" na większą sumę przy transakcjach walutowych

To chyba nastawiają się na jakichś rządowych klientów (z rządowymi
kartami). Bo korporacje już takie chętne nie są.
Zwykły człowiek najwyżej kupi za to ciastka i wodę mineralną, a takie
rzeczy jak hotele itp - opłaci gotówką (ale rezerwacja może być kartą).

Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-03-23 07:36:45
Autor: xbartx
W dniu 23.03.2014 00:58, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej. Inna sprawa, że widzę iż coraz częściej, przy płaceniu zagranicą, proponowane jest od razu przeliczenie na PLN i to często po bardzo dobrym kursie.
Cóż trzeba się trzymać gotówki i nie dawać się rolować ;)

Xenocide

Data: 2014-03-23 13:39:38
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.

Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo
nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej.

Wszyscy wiedzą, że można inaczej. Natną się raz, a następnym razem po
prostu wymienią złotówki na euro itp. w kantorze, tak jak robili przed
epoką kart, i będą płacić gotówką. Dokładnie tak samo, jak robią
mieszkańcy innych państw, którzy byli przyzwyczajani do kart przez
dłuższy czas niż Polacy.

Teraz sprawa jest dużo łatwiejsza, nie ma problemu z taką wielością
walut narodowych.

Jeśli ktoś więcej płaci i gotówka jest problemem, to może używać karty
w euro (itp.), oczywiście jeśli się nie okaże, że i tu trzeba zapłacić
nie wiadomo ile za możliwość wycofania części własnych pieniędzy
z banku.

To jest tak, że opłaty są generalnie akceptowane, ale tylko dopóki są
stosunkowo niskie - zarówno bezwzględnie, jak i w stosunku do kwoty
transakcji. Jeśli jednak koszt (względny lub bezwzględny) transakcji
rośnie, to klienci nie będą takiej metody płatności używać, i tyle banki
na tym zarobiÄ….
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-03-23 15:50:36
Autor: xbartx
W dniu 23.03.2014 13:39, Krzysztof Halasa pisze:

Wszyscy wiedzą, że można inaczej. (...)

No tak tylko, że kochane systemy państwowe już knują jak tu się skutecznie gotówki pozbyć i w ramach podnoszenia "bezpieczeństwa, wygody" bla bla zmusić ludzi do płacenia tylko kartami aby mieć jeszcze większą kontrolę. Ja ostatnio kartami płacę tylko wtedy jak coś z tego wróci a tak to gotówka i nic poza - lepiej mi ;)

Xenocide

Data: 2014-03-22 19:53:31
Autor: vvvvvv
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
U¿ytkownik "Raff" <raff-askme@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lghulq$6ps$1usenet.news.interia.pl...
xbartx pisze:
[...]

od przewalutowania sp³±t kredytu w walucie te¿ tak bêda doliczaæ?

Data: 2014-03-23 03:55:09
Autor: Krzysiek
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
W dniu pi±tek, 21 marca 2014 18:59:17 UTC+1 u¿ytkownik Raff napisa³:

[...]

w Aliorze kurs do transakcji bezgotowkowych kart± za 21.03 wynosi 4.5218PLN, wiec jeszcze troche do tego brakuje:P

a BZWBK juz pobiera 3% przy kartach VISY jesli transakcja inna ni¿ w EUR i PLN wiec w pewnych przypadkach to nawet obnizka;)

a kurs Citi za 21.03 to 4,3741, do tego poza eur doliczaja 1%, serio Citi jest tak niekorzystny? Na wszelki wypadek nim nie place za granica (i tak mam jeszcze(?) KK Polbanku) ale jakis czas temu zaplacilem i ostateczny kurs byl nawet lepszy niz ten wynikajacy z kursu na www.

Lider przeliczników jest tylko jeden ;)