Lider przeliczników jest tylko jeden ;)

Data: 2014-03-21 18:59:17
Autor: Raff
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
xbartx pisze:
No cóż było nie było nawet Citek wymięka w przedbiegach :)

Zaiste :)

Przy okazji, wkrótce na "króla" przeliczników zostanie mianowany BZWBK.
Wkrótce (od. 9.06.) wprowadza on zmiany w TOiP skutkuj±ce prowizj± za przewalutowanie w wysoko¶ci 2,8% od każdej transakcji w walucie innej niż waluta rachunku karty (każdej karty: Visa i MC). Z tego co pamiętam BZWBK przeliczał transakcje po kursach ze swojej tabeli kursów np. dzisiaj kurs sprzedaży EUR to prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się nazywa posunięcie na "miarę Santandera".

Data: 2014-03-21 20:12:54
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 21 Mar 2014 18:59:17 +0100, Raff napisał(a):

[...]

Tak BTW: BZWBK chyba zacz±ł golić klientów byłego KB. Mam tam konto
firmowe, gdzie za 15zł/mies. jest m.in. bezpłatna debetówka. Wła¶nie
skroili dodatkowe 9zł za kartę. Całe szczę¶cie, że to konto potrzebuję
jeszcze tylko przez miesi±c.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-03-21 22:50:36
Autor: J.F.
[...]

Tylko czy to sie utrzyma - tzn "po kursach swojej tabeli" i to jeszcze
sprzedazy.
Bo o ile dobrze zrozumialem niedawne komunikaty, to teraz Visa chce
stosowac swoje kursy srednie + dodatkowe 3%. W tej sytuacji 2.8% to calkiem dobra oferta. Czyzby i MC poszedl w slady Visy ? J.

Data: 2014-03-22 02:27:40
Autor: jn
J.F. pisze:

[...]

To BZWBK zadecydował o zmianie zasad przeliczania transakcji walutowych. Nikt z VISY, ani z MC, nie narzucił BZWBK sposobu rozliczeń. Zreszt± BZWBK to nie jest jedyny bank stosuj±cy do rozliczeń transakcji walutowych kart± własn± tabelę kursów, zamiast tabeli VISY lub MC.

Data: 2014-03-22 10:14:35
Autor: xbartx
W dniu 21.03.2014 18:59, Raff pisze:

Jak jeszcze dojdzie 2,8%
prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się nazywa posunięcie na "miarę
Santandera".

No jeżeli nawet to i tak lidera nie pokonaj±, musz± się jeszcze trochę podszkolić.

Xenocide

Data: 2014-03-22 11:01:53
Autor: jn
xbartx pisze:
[...]

Ale w¶ród instytucji bankowych w PL, to chyba "konkurs" wygraj±? ;)

Data: 2014-03-22 11:28:27
Autor: Piotr Gałka
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)

Użytkownik "jn" <jn@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lgjnvr$2mc$1mx1.internetia.pl...
xbartx pisze:
[...]

mBank:
http://www.mbank.pl/pobierz/oplaty/taryfa-osobyfiz-2014-02-21.pdf
ma 3% prowizji dla wypłat debetówk± za granic± z eKonta.
Nie znam dokładnych niuansów przeliczeń, ale widać, że nie jest bez szans w tym konkursie.
P.G.

Data: 2014-03-22 12:45:34
Autor: Raff

xbartx pisze:
[...]

Kurs EUR sprzedaży z 21.03. w mBank to 4,3260, czyli z prowizj± 3%, to 4,4558. Kurs BZWBK to 4,3392, z prowizj± 2,8% to 4,4607. BZWBK "wygrywa".

Data: 2014-03-22 16:41:00
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Mar 2014 11:28:27 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

A ten konkurs to w ktora strone ? Bo oprocz 3% prowizji za wyplate gotowki za granica, obowiazuje
jeszcze przypis 1

"1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
kartami, których walut± rozliczeniow± jest EUR: mBank pobiera
dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
wysoko¶ci 2% od warto¶ci transakcji. W przypadku transakcji
dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
prowizję za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 3% od warto¶ci
transakcji.
W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
kartami, których walut± rozliczeniow± jest PLN: mBank pobiera
dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
wysoko¶ci 5% od warto¶ci transakcji. W przypadku transakcji
dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
prowizję za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 6% od warto¶ci
transakcji."

Czyli w sumie 9% np przy wyplacie koron z czeskiego bankomatu.

Tu jak rozumiem platnosc bylaby bezgotowkowa i w euro, karta
rozliczana w PLN, wiec mbank doliczylby 5% ... tylko do jakiego kursu?
A 5% od kursu NBP 4.20 = 4.41

Ale czegos tu nie rozumiem w pierwszej czesci ... powiedzmy ze mam
karte rozliczana w EUR, kupuje w EUR, i bank dolicza 2% ?
Drogie te karty.

J.

Data: 2014-03-22 17:51:09
Autor: Raff
J.F. pisze:

> A ten konkurs to w ktora strone ?

Kto "skubnie klienta" na większ± sumę przy transakcjach walutowych

> [...]
> dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
> prowizję za przewalutowanie transakcji w wysoko¶ci 6% od warto¶ci

Przy tak sformułowanych zasadach przeliczeń kursowych mBank może jednak wygrać z BZWBK. BZWBK chce "tylko" 2,8% od waluty innej niż waluta rachunku do którego podpięta jest karta.

Data: 2014-03-23 00:58:28
Autor: Krzysztof Halasa
Lider przelicznikĂłw jest tylko jeden ;)
Raff <raff-askme@interia.pl> writes:

A ten konkurs to w ktora strone ?

Kto "skubnie klienta" na większą sumę przy transakcjach walutowych

To chyba nastawiajÄ… siÄ™ na jakichĹ› rzÄ…dowych klientĂłw (z rzÄ…dowymi
kartami). Bo korporacje już takie chętne nie są.
Zwykły człowiek najwyżej kupi za to ciastka i wodę mineralną, a takie
rzeczy jak hotele itp - opłaci gotówką (ale rezerwacja może być kartą).

Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-03-23 07:36:45
Autor: xbartx
W dniu 23.03.2014 00:58, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej. Inna sprawa, że widzę iż coraz częściej, przy płaceniu zagranicą, proponowane jest od razu przeliczenie na PLN i to często po bardzo dobrym kursie.
Cóż trzeba się trzymać gotówki i nie dawać się rolować ;)

Xenocide

Data: 2014-03-23 13:39:38
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.

Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo
nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej.

Wszyscy wiedzą, że można inaczej. Natną się raz, a następnym razem po
prostu wymienią złotówki na euro itp. w kantorze, tak jak robili przed
epoką kart, i będą płacić gotówką. Dokładnie tak samo, jak robią
mieszkańcy innych państw, którzy byli przyzwyczajani do kart przez
dłuższy czas niż Polacy.

Teraz sprawa jest dużo łatwiejsza, nie ma problemu z taką wielością
walut narodowych.

Jeśli ktoś więcej płaci i gotówka jest problemem, to może używać karty
w euro (itp.), oczywiście jeśli się nie okaże, że i tu trzeba zapłacić
nie wiadomo ile za możliwość wycofania części własnych pieniędzy
z banku.

To jest tak, że opłaty są generalnie akceptowane, ale tylko dopóki są
stosunkowo niskie - zarówno bezwzględnie, jak i w stosunku do kwoty
transakcji. Jeśli jednak koszt (względny lub bezwzględny) transakcji
rośnie, to klienci nie będą takiej metody płatności używać, i tyle banki
na tym zarobiÄ….
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-03-23 15:50:36
Autor: xbartx
Lider przelicznikĂłw jest tylko jeden ; )
W dniu 23.03.2014 13:39, Krzysztof Halasa pisze:

Wszyscy wiedzÄ…, ĹĽe moĹĽna inaczej. (...)

No tak tylko, że kochane systemy państwowe już knują jak tu się skutecznie gotówki pozbyć i w ramach podnoszenia "bezpieczeństwa, wygody" bla bla zmusić ludzi do płacenia tylko kartami aby mieć jeszcze większą kontrolę. Ja ostatnio kartami płacę tylko wtedy jak coś z tego wróci a tak to gotówka i nic poza - lepiej mi ;)

Xenocide

Data: 2014-03-22 19:53:31
Autor: vvvvvv
Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
Użytkownik "Raff" <raff-askme@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lghulq$6ps$1usenet.news.interia.pl...
xbartx pisze:
[...]

od przewalutowania spł±t kredytu w walucie też tak będa doliczać?

Data: 2014-03-23 03:55:09
Autor: Krzysiek
W dniu pi±tek, 21 marca 2014 18:59:17 UTC+1 użytkownik Raff napisał:

[...]

w Aliorze kurs do transakcji bezgotowkowych kart± za 21.03 wynosi 4.5218PLN, wiec jeszcze troche do tego brakuje:P

a BZWBK juz pobiera 3% przy kartach VISY jesli transakcja inna niż w EUR i PLN wiec w pewnych przypadkach to nawet obnizka;)

a kurs Citi za 21.03 to 4,3741, do tego poza eur doliczaja 1%, serio Citi jest tak niekorzystny? Na wszelki wypadek nim nie place za granica (i tak mam jeszcze(?) KK Polbanku) ale jakis czas temu zaplacilem i ostateczny kurs byl nawet lepszy niz ten wynikajacy z kursu na www.

Lider przeliczników jest tylko jeden ;)