Lidl again

Data: 2014-05-22 16:38:00
Autor: rmikke
Lidl again
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

(minipompki noĹĽnej nie kupujcie).

Data: 2014-05-23 07:27:23
Autor: PeJot
Lidl again
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

Podobno w wersji papierowej gazetki mają być jeszcze jakieś buty SPD.

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-24 16:53:55
Autor: a...mx
Lidl again
PeJot wrote:

W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

Podobno w wersji papierowej gazetki maj± być jeszcze jakie¶ buty SPD.

Buty SPD s± tylko w niektórych miastach (czy może nawet niektórych lidlach w ramach miasta - tego nie wiem) - st±d nie ma ich w ofercie na www i trzeba zerkn±ć w papier u siebie.

http://i60.tinypic.com/307lu11.jpg

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-05-23 08:07:08
Autor: Greg
Lidl again
ma ktoĹ› te okulary ? jak siÄ™ sprawujÄ… ?

ja polecam lampki - sÄ… naprawdÄ™ sympatyczne.

Data: 2014-05-23 01:25:04
Autor: Cynio
Lidl again
W dniu pi±tek, 23 maja 2014 08:07:08 UTC+2 użytkownik Greg napisał:
ma kto¶ te okulary ? jak się sprawuj± ?

Mam, a wła¶ciwie do przedwczoraj miałem. Ułamało się jedno ramię (one s± wyci±gane i jest tam takie mocne przewężenie na plastiku) podczas szybkiego zdejmowania z głowy. Więc jako¶c raczej nie powala

--
Cynio

Data: 2014-05-23 09:03:37
Autor: PeJot
Lidl again
W dniu 2014-05-23 08:07, Greg pisze:
ma ktoĹ› te okulary ? jak siÄ™ sprawujÄ… ?

ja polecam lampki - sÄ… naprawdÄ™ sympatyczne.

A ta przednia to z jakich baterii pędzona ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-23 09:19:58
Autor: Greg
Lidl again
A ta przednia to z jakich baterii pędzona ?

-- P.Jankisz

4xAA

Data: 2014-05-23 09:51:15
Autor: PeJot
Lidl again
W dniu 2014-05-23 09:19, Greg pisze:

4xAA

Akumulatory pociÄ…gnÄ… ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-23 09:55:32
Autor: Leszek Karlik
Lidl again
On Fri, 23 May 2014 09:51:15 +0200, PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

[...]
4xAA
Akumulatory pociÄ…gnÄ… ?

Ta przednia lampka z Lidla jest na 4 akumulatory AA,
dostarczone w komplecie, i ma Ĺ‚adowarkÄ™ do tego - po
prostu podłączasz ładowarkę do gniazda w lampce (zabezpieczonego
gumową zaślepką) i się ładuje.

Świeci całkiem nieźle. Tylna to nie Wall-E, ale
teĹĽ daje radÄ™. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-05-23 10:41:59
Autor: Greg
Lidl again
tak, z tym że ta cena jest dla wersji bez ładowarki, z tego co pamiętam wersja "z" kosztowała 40 zł z jakimś zębem.

Data: 2014-05-23 12:09:11
Autor: m
Lidl again
W dniu 23.05.2014 10:41, Greg pisze:
tak, z tym że ta cena jest dla wersji bez ładowarki, z tego co pamiętam
wersja "z" kosztowała 40 zł z jakimś zębem.

Jeżeli to jest to samo co kupiłem około roku temu, to potwierdzam że świeci zacnie. Ale ani przód ani tył nie mruga, podobno w Niemczech to zabronione.

p. m.

Data: 2014-05-23 10:42:51
Autor: PeJot
Lidl again
W dniu 2014-05-23 09:55, Leszek Karlik pisze:

Ta przednia lampka z Lidla jest na 4 akumulatory AA,
dostarczone w komplecie, i ma Ĺ‚adowarkÄ™ do tego - po
prostu podłączasz ładowarkę do gniazda w lampce (zabezpieczonego
gumową zaślepką) i się ładuje.

Czas Ĺ‚adowania ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-23 20:39:57
Autor: ToMasz
Lidl again
W dniu 23.05.2014 08:07, Greg pisze:
ma ktoĹ› te okulary ? jak siÄ™ sprawujÄ… ?

ja polecam lampki - sÄ… naprawdÄ™ sympatyczne.
chociaż za 3 dychy ciężko będzie coś świecącego kupić.
ToMasz

Data: 2014-05-24 03:00:54
Autor: Budzik
Lidl again
Użytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

ma kto¶ te okulary ? jak się sprawuj± ?

ja polecam lampki - s± naprawdę sympatyczne.
napisz co¶ więcej o lampkach. obudowa plastik - cena zero. 4 aa to waga ciężka. co tam ¶wieci? Czy ma tryb mocny/oszczędny? O tył  nawet nie pytam...
chociaż za 3 dychy ciężko będzie co¶ ¶wiec±cego kupić.

Bo 30zł to troche mało na lampke ktora ma oswietlac ci droge.
Za ok 40zł masz bezposrednio z chin Convoy s2, s3.
Za jakies 120zł masz juz taka sama ale zmodowana - niesamowite jak to swieci. Ostatnio kupiłem i jestem pod wielkim wrazeniem.
Szczegóły na forum swiatelka.pl

Data: 2014-05-25 00:35:41
Autor: Krystek
Lidl again
W dniu 2014-05-24 05:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

ma ktoĹ› te okulary ? jak siÄ™ sprawujÄ… ?

ja polecam lampki - sÄ… naprawdÄ™ sympatyczne.
napisz coś więcej o lampkach. obudowa plastik - cena zero. 4 aa to waga
ciężka. co tam Ĺ›wieci? Czy ma tryb mocny/oszczÄ™dny? O tyĹ‚  nawet nie
pytam...
[...]

Do roweru jako wspomagającą lampkę kupiłem (i polecam) taką latarkę - <http://www.aliexpress.com/item/penlight-wholesales-practical-2000-Lumens-Torch-Zoomable-LED-flashlight-Torch-light-LED-Spotlight-Bicycle-Light-For/1789525343.html> Ma kieszonkowe wymiary, jest z uchwytem do prętu/belki kierownicy i przydaje się, gdy jedziemy w nieoświetlonym terenie. Kupiłem tutaj w zestawie, razem z lampką tylną - <http://www.hurt.com.pl/zestaw-diodowych-lamp-rowerowych-zd11a-fn-5t,p11031.html> (ta tylna, czerwona przydaje się czasem do pieszych wędrówek nocą po lesie, gdy można ją do plecaka/kurtki przypiąć z tyłu)

Wczoraj w nocy jechałem taką mało uczęszczaną drogą i lampka rowerowa świeciła tak sobie (tzn. nie jakoś mocno tragicznie; widać było drogę, ale niewiele więcej).

Korzystam z niej jedynie jako wspomaganie, przejeżdżając przez słabo (lub wcale) oświetlone miejsca, bo jednak baterie szybko schodzą przy włączaniu na dłużej.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-05-25 10:00:49
Autor: Budzik
Lidl again
Użytkownik Krystek spamtrap@krystek.art.pl ...

Do roweru jako wspomagaj±c± lampkę kupiłem (i polecam) tak± latarkę - <http://www.aliexpress.com/item/penlight-wholesales-practical-2000-Lume
ns-Torch-Zoomable-LED-flashlight-Torch-light-LED-Spotlight-Bicycle-Ligh
t-For/1789525343.html> Ma kieszonkowe wymiary, jest z uchwytem do
prętu/belki kierownicy i przydaje się, gdy jedziemy w nieo¶wietlonym
terenie. Kupiłem tutaj w zestawie, razem z lampk± tyln± - <http://www.hurt.com.pl/zestaw-diodowych-lamp-rowerowych-zd11a-fn-5t,p1
1031.html> (ta tylna, czerwona przydaje się czasem do pieszych
wędrówek noc± po lesie, gdy można j± do plecaka/kurtki przypi±ć z
tyłu) Wczoraj w nocy jechałem tak± mało uczęszczan± drog± i lampka rowerowa ¶wieciła tak sobie (tzn. nie jako¶ mocno tragicznie; widać było drogę,
ale niewiele więcej).

Korzystam z niej jedynie jako wspomaganie, przejeżdżaj±c przez słabo (lub wcale) o¶wietlone miejsca, bo jednak baterie szybko schodz± przy wł±czaniu na dłużej.

Wszystko zalezy czego oczekujesz.
Lampka convoy s2 za 120zł pozwoli ci jechac w nocy 30km na godzine w kazdym terenie.
Oczywiscie masz kilka trybów wiec nie musisz swiecic zawsze na 100%.
Za dodatkowe 10zł mozesz sobie te tryby sam ustawic u sprzedajacego (jakie mocne swiecenie w poszczególnych poziomach, jakie szybkie miganie etc.)

Za 30zł bedzie trudno kupic lampke która mozna komfortowo oswietlac droge w nocy natomiast na pewno bez problemu kupi sie lampke dzieki ktorej nas dobrze widac.

Data: 2014-05-25 22:30:33
Autor: a...mx
Lidl again
Budzik wrote:

[...]

Tego convoya można zakupić za niecałe 60zł, brać T6-4C najlepiej

http://www.banggood.com/Convoy-S2-7135+6-2Groups-3-Or-5-Modes-LED-
Flahslight-1x18650-p-909342.html?p=2H3103510292201403NO

lub jeszcze mocniejsza wersja

http://www.banggood.com/Convoy-S2-AMC7135+8-8Modes-LED-Flahslight-1x18650-
p-908754.html?p=2H3103510292201403NO

ale do tego trzeba jeszcze ogniwo, ładowarkę i uchwyt

http://www.banggood.com/NCR-3100mAH-18650-3_7-V-Lithium-Rechargeable-
Battery-For-Panasonic-p-72905.html?p=2H3103510292201403NO

http://www.banggood.com/Wholesale-New-Battery-18650-Travel-Charger-Wired-AC-
Digital-Li-Ion-EU-p-28256.html?p=2H3103510292201403NO

http://www.banggood.com/Wholesale-Flashlight-Mount-Holder-Clip-LED-Bicycle-
Bike-Torch-360-p-41677.html?p=2H3103510292201403NO

Razem wyjdzie ok 32$ == ~100PLN

Przy zakupach kod BLF da dodatkowe 8% rabatu. Płacić paypalem (dodatkowa 45 dniowa ochrona zakupu).

Warto wzi±ć 2 ogniwa - na dłuższe trasy. Jedno się rozładuje, podmieniamy na drugie.

Minus - 3-8 tygodni oczekiwania.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-05-25 22:00:46
Autor: Budzik
Lidl again
Użytkownik  a...mx@gazeta.pl ...

[...]

Ostatnio jak patrzyłem to nawet za czeterdziesci pare.
Ale...

[...]

A za 120 masz przerobion± (modowana - mocniejsza - 2,4A, lepsza dioda, lepsze odprowadzanie ciepła, bardziej odporna na wstrzasy etc.), równiez z aku, z uchwytem (ale bez ładowarki).Zgadza sie, ze warto wzi±ć dodatkowe aku.
Moze taka niemodowana tez da rade, ja po poczytaniu recenzji na swiatelka.pl kupiłem modowana i na razie jestem mega zadowolony.

Data: 2014-05-26 19:42:23
Autor: a...mx
Lidl again
Budzik wrote:

lub jeszcze mocniejsza wersja

http://www.banggood.com/Convoy-S2-AMC7135+8-8Modes-LED-Flahslight-1x186
50- p-908754.html?p=2H3103510292201403NO

Ta z linka powyżej ma 2.8A (8*AM7135).

[...]

Diody s± te same.

Termika co¶ poprawiona tyle, że na rowerze ma to znaczenie praktycznie znikome - pęd powietrza robi za ¶wietne chłodzenie.

Moze taka niemodowana tez da rade, ja po poczytaniu recenzji na
swiatelka.pl kupiłem modowana i na razie jestem mega zadowolony.

Obie dadz± radę. Używaj± ich tony osób (zarówno niemodowanej jak i modowanej) bo wszędzie ludzie S2 polecaj±.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-05-25 22:40:14
Autor: Krystek
Lidl again
W dniu 2014-05-25 12:00, Budzik pisze:
Za 30zł bedzie trudno kupic lampke która mozna komfortowo oswietlac droge w
nocy natomiast na pewno bez problemu kupi sie lampke dzieki ktorej nas
dobrze widac.

To prawda. Dlatego wspomniałem że używam sporadycznie dodatkowego oświetlenia, tylko przejeżdżając przez mocno zaciemniony teren. Bo tak generalnie to podczas jazdy po mieście standardowa lampa przednia zamontowana w rowerze + prądnica w dynamo dają radę. Samo dodatkowe oświetlenie dokupione przeze mnie jest na tyle użyteczne, że ma uchwyt do roweru w komplecie i w każdej chwili mogę je odczepić i korzystać jak ze zwykłej, kieszonkowej latarki o dobrej sile światła.

Za to denerwują mnie te błyskające przednie lampki. Nie mam pojęcia jak taki stroboskop może być użyteczny i sensownie oświetlać drogę przed rowerem.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-05-25 23:00:20
Autor: Alf/red/
Lidl again
On 25/05/14 22:40, Krystek wrote:
taki stroboskop może być użyteczny i sensownie oświetlać drogę

Nie ma oświetlać. Ma dać się zauważyć. Migające idzie łatwiej, niż stałe, nawet ruszające się.

--
Alf/red/

Data: 2014-05-25 23:20:05
Autor: Krystek
Lidl again
W dniu 2014-05-25 23:00, Alf/red/ pisze:
On 25/05/14 22:40, Krystek wrote:
taki stroboskop może być użyteczny i sensownie oświetlać drogę

Nie ma oświetlać. Ma dać się zauważyć. Migające idzie łatwiej, niż
stałe, nawet ruszające się.

Domyślam się, że migające zwraca uwagę (jak w pojazdach służb uprzywilejowanych), ale sama użyteczność takiego oświetlenia na rowerze jest dla mnie mocno problematyczna. Jeżdżąc w nocy po parku widziałem rowerzystów z takim oświetleniem i słabo to oświetlało, oj słabo. Chyba niewiele widzieli z przodu przed sobą (wiem jak daleko naprzód i na boki świeci moja lampka od prądnicy i że czasem muszę wspomagać się latarką doczepioną do kierownicy). Oczywiście na drogach albo ścieżkach rowerowych, przy których jest oświetlenie uliczne oświetlanie drogi przed sobą nie ma znaczenia. I chyba w niektórych krajach takie migające przednie jest zakazane? No, ale co kto lubi. To taka mała dygresja. Wyrażam tylko swoje zdziwienie :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-05-27 01:16:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Lidl again
On Sun, 25 May 2014, Alf/red/ wrote:

On 25/05/14 22:40, Krystek wrote:
taki stroboskop może być użyteczny i sensownie o¶wietlać drogę

Nie ma o¶wietlać. Ma dać się zauważyć.

  Piszecie chyba o dwu różnych przypadkach.
  Jak o mnie chodzi, to "tak" dla lampki 20..50mA, "nie" dla wszystkiego
co służy o¶wietlaniu drogi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-27 06:00:41
Autor: Budzik
Lidl again
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

[...]

Nie rozumiem.
Jestes przeciw lampce oswietlaj±cej drogę? Czy chodzi ci o to ze migajki nie powinny być zbyt mocne?

Data: 2014-05-27 10:13:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Lidl again
On Tue, 27 May 2014, Budzik wrote:

[...]

  W żadnym razie. Miało być "dla dla migania" :)
  *TAKA* lampka która o¶wietla drogę *NIE POWINNA* migać, tyle.

Czy chodzi ci o to ze migajki nie powinny być zbyt mocne?

  Można tak to uj±ć.
  Ale steruję z relacj± w drug± stronę - jak kto¶ ma w roli przedniego
o¶wietlenia LEDa 20mA (niebieskiego :>), to miganie jest mocno
uzasadnione.
  Jak mam lampkę która służy do o¶wietlania drogi, to miganie jest
wkurzaj±ce zarówno dla tych co obrywaj± miganiem z naprzeciwka
jak i dla samego jad±cego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-27 23:00:25
Autor: Budzik
Lidl again
[...]

Rozumiem i oczywiscie z powyzszym się zgadzam.

Data: 2014-05-28 07:47:48
Autor: J.F.
Lidl again
Dnia Tue, 27 May 2014 10:13:56 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

Dla jadacego owszem. Ale dla innych ... owszem, moze i za mocne to
miganie, ale dzieki temu latwiej zauwazony zostanie.

J.

Data: 2014-05-28 21:07:57
Autor: Prot Ogenes
Lidl again
On 2014-05-28 07:47, J.F. wrote:
[...]

W moim przypadku nie na wiele się to zdało. Przez długi czas jeĽdziłem na strobo okr±gł± dobę. Sprawdzałem na umiarkowanych trybach jak dobrze mnie widać. Nawet na stosunkowo niewielkich mocach, trudno nie dostrzec takiego błyskadełka.

Co z tego, ludzie nadal mnie nie zauważali więc dałem sobie spokój.
Mówimy o jeĽdzie miejskiej. Do częstych należał przypadek łani, która wmurowana zatrzymała się  na ¶rodku ¶cieżki, gdy nagle, z  kompletnego zaskoczenia, zmaterializował się teleportowany wła¶nie z innego wymiaru rower z błyskadełkiem. Dla ludzi to faktycznie może być szok!

Hitem hitów była Pani, któr omal mnie nie rozjechała koło Globisa we Wrocławiu. Kiedy j± dogoniłem kawałek dalej, sk±pana w ¶wietle nadal naparzajacego błyskadełka b±kała: "¦wiatła, ¶wiatła pan nie miał!"

No ręce opadaj±

pozdr
Prot

Data: 2014-05-28 07:49:36
Autor: J.F.
Lidl again
Dnia Sun, 25 May 2014 22:40:14 +0200, Krystek napisał(a):
To prawda. Dlatego wspomniałem że używam sporadycznie dodatkowego o¶wietlenia, tylko przejeżdżaj±c przez mocno zaciemniony teren. Bo tak generalnie to podczas jazdy po mie¶cie standardowa lampa przednia zamontowana w rowerze + pr±dnica w dynamo daj± radę.

Dynamo ma te wade ze obciaza czlowieka i gasnie na postoju.
Dojezdzasz do skrzyzowania, stajesz ... i nie widac.

Owszem, w miescie zazwyczaj pala sie latarnie.

J.

Data: 2014-05-28 00:04:57
Autor: WS
Lidl again
W dniu ¶roda, 28 maja 2014 07:49:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dynamo ma te wade ze obciaza czlowieka i gasnie na postoju.

Dynamo w piascie + maly pobor pradu (LED) jest nieodczuwalne

Dojezdzasz do skrzyzowania, stajesz ... i nie widac.

Od dawna sa lampki z podtrzymaniem, np. na kondensatorach ~1F
http://allegro.pl/listing/listing.php?category=67237&order=qd&search_scope=category-67237&string=gold+cap

Cos typu
http://allegro.pl/sport-i-turystyka?order=p&string=lampa+podtrzymaniem&bmatch=s0-mt-0415

WS

Data: 2014-05-28 09:37:46
Autor: JDX
Lidl again
On 2014-05-28 09:04, WS wrote:
W dniu ¶roda, 28 maja 2014 07:49:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dynamo ma te wade ze obciaza czlowieka i gasnie na postoju.

Dynamo w piascie + maly pobor pradu (LED) jest nieodczuwalne
Gdy lat temu 30+ jeĽdziłem z lampami ze zwykłymi żarówkami to tego
obci±żenia również jako¶ nie odczuwałem. :-D

Data: 2014-05-28 01:07:12
Autor: WS
Lidl again
On 2014-05-28 09:04, WS wrote:

> Dynamo w piascie + maly pobor pradu (LED) jest nieodczuwalne

Gdy lat temu 30+ je�dzi�em z lampami ze zwyk�ymi �ar�wkami to tego
obci��enia r�wnie� jako� nie odczuwa�em. :-D

nawet na LEDach opor rosnie o kilka W po wlaczeniu swiatla ;)

http://www.nabendynamo.de/produkte/sondelux_en.html

Data: 2014-05-28 11:16:07
Autor: cytawa
Lidl again
WS pisze:

nawet na LEDach opor rosnie o kilka W po wlaczeniu swiatla ;)

Co ???!!!

Data: 2014-05-28 11:25:26
Autor: MichałG
Lidl again
cytawa pisze:
WS pisze:

nawet na LEDach opor rosnie o kilka W po wlaczeniu swiatla ;)

Co ???!!!

czytaj 'na pokonanie oporów mechanicznych dynama potrzeba kilka wat energii generowanej przez mięsnie'- taki 'skrót my¶łowy'.

pozdrawiam
Michał

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-05-28 22:20:50
Autor: JDX
Lidl again
On 2014-05-28 11:25, MichałG wrote:
[...]
czytaj 'na pokonanie oporów mechanicznych dynama potrzeba kilka wat
energii generowanej przez mięsnie'- taki 'skrót my¶łowy'.
Je¶li chodzi o skróty my¶lowe, to energii nie mierzymy w watach. :-D

Data: 2014-05-29 08:02:56
Autor: MichałG
Lidl again
On 2014-05-28 11:25, MichałG wrote:
[...]
czytaj 'na pokonanie oporów mechanicznych dynama potrzeba kilka wat
energii generowanej przez mięsnie'- taki 'skrót my¶łowy'.
Je¶li chodzi o skróty my¶lowe, to energii nie mierzymy w watach. :-D

dzieki!!!- jak skrót to skrót..... :-):-)

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-05-28 09:30:55
Autor: JDX
Lidl again
On 2014-05-28 07:49, J.F. wrote:
[...]
Dynamo ma te wade ze obciaza czlowieka i gasnie na postoju.
Wożenie baterii/akumulatorów również obci±ża. :-D

Dojezdzasz do skrzyzowania, stajesz ... i nie widac.
Przecież przednie i tylne lampki z funkcj± ¶wiatła postojowego s± bez
problemu dostępne... Od Buchd+Muller np. Lumotec Lyt plus za 37EUR na
przód i Toplight Flat S plus za 16EUR na tył.

Data: 2014-05-29 20:48:49
Autor: Wojciech
Lidl again

Za to denerwują mnie te błyskające przednie lampki. Nie mam pojęcia jak
taki stroboskop może być użyteczny i sensownie oświetlać drogę przed
rowerem.

Przy sensownej częstotliwości (2-3 Hz) mrugania jest OK.
Zjawisko ogólnie znane. Wzrok przyzwyczaja się do światła określonej jasności. Jadąc bez świateł w jasną noc będziesz widział całkiem nieźle, włącz jednak reflektor o wąskim snopie światła a wszystko nieoświetlone nim stanie się niewidoczne- jedzie się gorzej niż z wyłączonym światłem.
Mruganie nie pozwala wzrokowi przyzwyczaić się do światła lampki.

Teoria na podstawie własnych obserwacji.

Data: 2014-05-30 10:11:11
Autor: coaster
Lidl again
W dniu 2014-05-29 20:48, Wojciech pisze:

[...]

Zalezy, dla kogo jest OK.
"[...] Od dawna do indukcji napadu epilepsji (padaczki)stosuje siÄ™ Ĺ›wiatĹ‚o stroboskopowe. Jest to czuĹ‚y test pozwalajÄ…cy wykryć czy czĹ‚owiek nie ma w mĂłzgu uszkodzonych obszarĂłw bÄ™dÄ…cych ĹşrĂłdĹ‚ami chaotycznych wyĹ‚adowaĹ„ powodujÄ…cych  napady epilepsji. [...]"
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDwQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.elightbars.pl%2Fdownload%2Fpadaczkastroboskopowa.pptx&ei=WzuIU8mIH6jd7Qaw0oGYAw&usg=AFQjCNGIFaiPKy0QJFDJ5PS64Te2WYxyuw&bvm=bv.67720277,d.ZGU&cad=rja

"[...] w przypadku padaczki objawowej o nieustalonej przyczynie, atak pojawia się nieoczekiwanie, wywołany np. światłem stroboskopowym [...]"
http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/4966#.U4g7Yyhtz7E

Mozna pewnie nigdy nie spotkac osoby wrazliwej ale nie mozna wykluczyc sytuacji, ze uzywajac stroboskopu bedzie sie przyczyna, ktora wywola atak.

[...]

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-05-30 12:09:14
Autor: cytawa
Lidl again
  coaster pisze:

Przy sensownej częstotliwości (2-3 Hz) mrugania jest OK.

Zalezy, dla kogo jest OK.
"[...] Od dawna do indukcji napadu epilepsji (padaczki)stosuje siÄ™
światło stroboskopowe. Jest to czuły test pozwalający wykryć czy
człowiek nie ma w mózgu uszkodzonych obszarów będących źródłami
chaotycznych wyładowań powodujących napady epilepsji. [...]"
[...]

Masz calkowita racje. O ile czerwone mrugajace swiatlo z tylu przeszkadza innym, to ja sam nie rozumiem jak mozna sie katowac stroboskopem. Ale moze bywalcy dyskotek tak lubia.

Jan Cytawa

Data: 2014-06-01 11:21:25
Autor: Wojciech
Lidl again

Zalezy, dla kogo jest OK.
"[...] Od dawna do indukcji napadu epilepsji (padaczki)stosuje siÄ™
światło stroboskopowe.

Zabawne że moja identyczna wypowiedź na ten temat lat temu kilka została wyśmiana w tym miejscu. Prawo do mrugania było wtedy uważane za jedno z elementarnych praw ludzkich;)
Jestem raczej wrażliwy na stroboskop jednak różnice w poziomie jasności oświetlanego terenu są zbyt małe żeby powodować dyskomfort. Owszem błyskanie jadącego z naprzeciwka, czy tylna lampka jadącego przed tobą.
Ponadto prowokacja stroboskopem to silne krótkotrwałe błyśnięcia - co innego niż w przypadku lampki.

Data: 2014-06-02 00:20:35
Autor: Marutamachi
Lidl again

Data: 2014-05-27 17:43:33
Autor: Jacek
Lidl again
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

(minipompki noĹĽnej nie kupujcie).
A to czemu?
Sąsiadka kupiła rok temu i 8 barów daje radę nabić bezproblemowo.
Osobiście sprawdzałem, bo sąsiadka jest za lekka i przy jej wadze max 6 wyciąga ;-)
Jacek

Data: 2014-05-29 00:07:50
Autor: rmikke
Lidl again
W dniu wtorek, 27 maja 2014 17:43:33 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:

> Za tydzień:
> http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304
>
> (minipompki nożnej nie kupujcie).

A to czemu?
S±siadka kupiła rok temu i 8 barów daje radę nabić bezproblemowo.
Osobi¶cie sprawdzałem, bo s±siadka jest za lekka i przy jej wadze max 6 wyci±ga ;-)

Nabyłem dwa egzemplarze, w jednym głowica puszcza bokiem powietrze,
drugi, owszem, pompuje do tych 5 bar, ale w porównaniu z ręczn±
pompk± stacjonarn± muszę się tyle nadymać, że mi się odechciewa.

Data: 2014-05-29 08:54:20
Autor: PeJot
Lidl again
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

A co z *butami* - już macał/nabył ktoś ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-05-29 10:40:37
Autor: twistedme
Lidl again
W dniu 2014-05-29 08:54, PeJot pisze:
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:
Za tydzień:
http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

A co z *butami* - już macał/nabył ktoś ?

Nie miałem czasu, żeby je dokładnie obejrzeć, ale chyba zrobione są z takiej tektury/skaju jak te wszystkie tanie buty teraz. Jakoś mi się wydały strasznie delikatne. Jak mówię, nie miałem wiele czasu, żeby je pomacać, ale mi się nie podobały. Pomarańczowe strasznie walą po oczach, kolor żarówa, a nie taka czerwien jak w gazetce.

Chyba ludzie nie wiedzą w ogóle co to są za buty, bo jak byłem to mierzył je starszy gość, który nie wyglądał jakby widział kiedykolwiek pedały spd na oczy.

Kupiłem okulary, koszulkę (ale muszę oddać, bo XL jest strasznie mała) i rękawiczki. Okulary to też nie szczyt luksusu, ale postanowiłem dać im szansę :)

Także podsumowując - najlepsze rękawiczki.

pozdr

Data: 2014-05-29 12:54:31
Autor: borsuk
Lidl again
W dniu 2014-05-23 01:38, rmikke pisze:

http://www.lidl.pl/cps/rde/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=304

Właśnie kupiłem stojak montażowy. Wygląda solidnie, ale w komplecie brak drążka stabilizującego koło przednie (nr 7 wg załączonej instrukcji).
W opisie na stronie lidla nie umieścili go, natomiast jest w instrukcji. :(

Data: 2014-05-29 13:54:41
Autor: twistedme
Lidl again
W dniu 2014-05-29 12:54, borsuk pisze:
[...]

Chodzi o ten montowany do kierownicy? PrzecieĹĽ jest na obrazku.

http://www.lidl.pl/catalogmedia/pl/contentteaser/8248/96689_2.jpg

Chyba, że chodzi o coś jeszcze innego? Ja zawsze dlatego staram się znaleźć oryginalnie zapakowaną sztukę.

Ostatnio żona mnie załatwiła. Kupiliśmy wieszak stojący w Ysku i twierdziła, że nie ma dwóch rurek. Już się ubrałem, żeby jechać, ale mówię, zobaczę, żebym wiedział o czym rozmawiam, no i się okazało, że były wsadzone rurka w rurkę :)

Poszukaj, moĹĽe u Ciebie jest podobnie hehe

Data: 2014-05-29 15:16:13
Autor: borsuk
Lidl again
W dniu 2014-05-29 13:54, twistedme pisze:

Chodzi o ten montowany do kierownicy? PrzecieĹĽ jest na obrazku.

http://www.lidl.pl/catalogmedia/pl/contentteaser/8248/96689_2.jpg

Chyba, ĹĽe chodzi o coĹ› jeszcze innego? Ja zawsze dlatego staram siÄ™
znaleźć oryginalnie zapakowaną sztukę.

Dokładnie o tą. Wszystkie opakowania były klejone przezroczystą taśmą, na oryginalne to klejenie nie wyglądało, raczej tak, jakby ktoś sprawdzał zawartość.
W rurach sprawdzałem, nawet posunąłem się do ściągnięcia plastikowych zaślepek. :)
Radzę wszystkim sprawdzać na miejscu w sklepie.

Data: 2014-05-29 23:53:05
Autor: hisjusz
Lidl again
W dniu 2014-05-29 15:16, borsuk pisze:
[...]