LidlPay ...

Data: 2020-01-14 21:28:58
Autor: Waldek
LidlPay ...
Właśnie przeczytałem że Lidl sie szykuje do wprowadzenia płatności w swojej aplikacji Lidl+ ... czy jakoś tak.
IMO dodatkowe zawracanie D klientowi i wydłużenie czasu przy kasie
Zamiast "pyknąć" kartą i ew. wstukać PIN
klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać go czytnikowi.
Jak dla mnie totalnie bez sensu... ale może o czymś nie wiem ?

Pozdro

Data: 2020-01-14 21:34:34
Autor: Grzexs
LidlPay ...
[...]

Nie wszystkie telefony mają NFC.

--
Grzexs

Data: 2020-01-15 00:34:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
LidlPay ...

"Waldek" qvl8a8$g6s$1@gioia.aioe.org

klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać

Będzie generował za każdym razem unikalny kod czy pokaże zawsze ten sam?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-01-15 11:49:16
Autor: Waldek
LidlPay ...

"Waldek" qvl8a8$g6s$1@gioia.aioe.org

klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać

Będzie generował za każdym razem unikalny kod czy pokaże zawsze ten sam?

Zakładam że ten sam. A "wygenerować" ...obraz ? - na ekranie smartfona.

Lojalnościówka Orlena "Vitaj" pewnie by mogła działać tak samo
gdyby pod nią była podpięta siakaś karta płatnicza.

Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

Pozdro

Data: 2020-01-15 22:43:45
Autor: Krzysztof Halasa
LidlPay ...
Waldek <mam@nie.dam> writes:

Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

Też tak myślę. Zresztą, nawet włożyć kartę łatwiej (żeby było bez NFC) -
w kwestii PINów tylko wtedy lepiej. Ale trzeba kreować zapotrzebowanie,
no to się wymyśla różne cuda.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-01-16 01:34:59
Autor: japanizer
LidlPay ...
On Thursday, January 16, 2020 at 6:43:47 AM UTC+9, Krzysztof Halasa wrote:
Waldek <mam@nie.dam> writes:

> [...]

Też tak myślę. Zresztą, nawet włożyć kartę łatwiej (żeby było bez NFC) -
w kwestii PINów tylko wtedy lepiej. Ale trzeba kreować zapotrzebowanie,

Są ludzie, którzy nie noszą ze sobą portfela, bo telefon wystarczy.

Data: 2020-01-16 22:32:24
Autor: Waldek
LidlPay ...
W dniu 2020-01-16 o 10:34, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Mnie wystarcza telefon i Curva :D
Może być i sama Curva, ale zwykle telefon też mam ... i portfel :)

Pozdro

Data: 2020-01-16 06:42:08
Autor: J.F.
LidlPay ...
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3zheofl9q.fsf@pm.waw.pl...
Waldek <mam@nie.dam> writes:
[...]

Na smartfony ?
Wydaje mi sie, ze ludzie po prostu to lubia - tzn placenie telefonem a nie karta.
No - polowa ludzi. Ba - w polskich sklepach to moze nawet tylko 5% ludzi.

Teraz tylko kwestia czemu - lubia sobie komplikowac zycie ?
Sa "nowoczesni" i uwazaja, ze smartfon podstawą ?
A moze nie lubia portfela z kartami ?

Albo ... no jeszcze rozumialbym kobiety - kieszeni nie maja, smartfon latwiej znalezc w torebce :-)
No i przekladanie tego wszystkiego miedzy torebkami.

Choc prawde mowiac ... kieszenie mam wypchane od tych portfeli ...

J.

Data: 2020-01-15 22:59:20
Autor: Grzexs
LidlPay ...
klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać

Będzie generował za każdym razem unikalny kod czy pokaże zawsze ten sam?

Zakładam że ten sam. A "wygenerować" ...obraz ? - na ekranie smartfona.

Raczej za każdym razem inny.

--
Grzexs

Data: 2020-01-15 23:37:16
Autor: WAM
LidlPay ...
On Wed, 15 Jan 2020 11:49:16 +0100, Waldek <mam@nie.dam> wrote:

Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
Prościej i szybciej machnąć plastikiem.
Aplikacją trzeba machnąć (kodem, by mieć rabaty) więc to machnięcie
się powinno przenieść na koniec transakcji - machasz, nalicza rabat i
pobiera kasę. WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-01-16 02:37:26
Autor: Kris
LidlPay ...
W dniu środa, 15 stycznia 2020 11:49:33 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).

Ludziska w lidlu czy np kauflandzie(payback) i tak te telefony wyciągają żeby zeskanować kod aplikacji(czasami zniżki przez to sa)
Więc i płatność tym czymś specjalnie czasu nie wydłuży
Sam z apek nie korzystam ale instalowałem teściowi tą z Lidla- fajna sprawa. Jak zeskanujesz kod podczas swoich zakupów to masz tam ładnie widoczne wszystkie paragony. Przydatna rzecz podczas ew zwrotów czy reklamacji bo nie trzeba papierowych trzymać

Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

Też uważam ze wygodniej kartą

LidlPay ...